Geld & Recht alle pijlers

Kiala punt en retourverzending

04-09-2011 09:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week iets besteld bij Wehkamp woensdag was het geleverd bij kiala afhaalpunt en ik wilde het vandaag of morgen op gaan halen. Blijkt het al retour te zijn gezonden. Vorige keer kon het binnen een week ophalen. Maar nu sturen ze het al veel sneller retour. Het rare is dat ze een deel zending hebben gedaan. Ik had nog 2 rokken die blijken er nog wel te zijn. Heel erg raar. Weet iemand hoe lang ze iets bij een Kiala punt bewaren?
Geen idee hoe lang ze het daar bewaren, maar je kunt Wehkamp ook 's avonds laten bezorgen. Dan betaal je geloof ik 1E extra, maar dan heb je het wel zelf in ontvangst genomen!
Je kunt ook via de site aanvinken dat het bij de buren afgeleverd kan worden in geval dat je niet thuis bent.
Staat het er op de site niet bij, hoe lang zo'n afhaalpunt een pakket bewaart?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heb ik ook gehad, een paar weken terug. Volgens mijn bestelling zou het woensdag afgeleverd worden en zou ik een smsje krijgen. Dat smsje kreeg ik niet en op vrijdag kreeg ik via de mail bericht dat het pakje retour was.

Ik heb Wehkamp gebeld en zij hebben ervoor gezorgd dat de bestelling opnieuw geplaatst werd. Zonder nieuwe bezorgkosten, want dat ging ik niet 2x betalen (ik had immers geen bericht gekregen dat het pakje er was).

Ik liet het dit keer juist via Kiala gaan, omdat onze buren zo langzaamaan wel gek moeten worden van alle pakjes die we de laatste tijd kregen....
Volgens mij is er dan iets niet goed gegaan. Woensdag geleverd en met twee dagen retour? Lijkt mij niet juist, ik zou even contact opnemen met Wehkamp en het Kialapunt.
Ik vind dat Kiala zo slecht georganiseerd. Je kan beter TNT gebruiken en dan afhalen bij 1 van de Albert Heijn TNT-loketten. Zijn ook lekker lang geopend.

Aan mijn bijdrage heb je nu niks aan natuurlijk. Is meer voor een volgende keer...
Oh, ik zie nu dat mijn bestelling niet via Kiala ging, maar via een DHL afhaalpunt. Maar dan nog: even bellen met Wehkamp!
Ik heb recentelijk ook één keer iets laten afleveren bij een Kialapunt. Eens maar nóóit weer! Hoewel op de site van bol.com stond dat het via Kiala ook binnen een dag bezorgd zou worden, duurde het 4 werkdagen. Via TNT heb je het altijd de volgende dag in huis maar ik wist dat ik die dag en de volgende niet thuis was dus dacht ik dat het makkelijk was als ik het rechtstreeks bij het Kialapunt kon halen. TNT bestelt het dan de volgende dag nogmaals aan huis en dan gaat het pas naar het postkantoor waar je het kunt halen. Ik dacht het dus sneller via Kiala te hebben. Op de website van Kiala staat wel dat de levertijd gemiddeld vier werkdagen is maar bol.com zet iets anders op zijn website. Veel service van bol.com kreeg ik ook niet. Volgende keer dus maar gewoon weer met de post en dan maar halen op het postkantoor.
quote:Iwannalive schreef op 04 september 2011 @ 10:29:

Ik vind dat Kiala zo slecht georganiseerd. Je kan beter TNT gebruiken en dan afhalen bij 1 van de Albert Heijn TNT-loketten. Zijn ook lekker lang geopend.

Aan mijn bijdrage heb je nu niks aan natuurlijk. Is meer voor een volgende keer...

Daar heeft ze sowieso niks aan, want Wehkamp doet geen zaken met TNT

En iemand opperde avondbezorging, dat is 3 euro duurder... thuisbezorgen overdag is 1 euro duurder, voor de avond gooien ze er 2 euro bovenop.

Ik laat altijd overdag thuisbezorgen (kan ook op zaterdag) en laat dan 's avonds retouren ophalen. Kialapunten (als je ze al in de buurt hebt...) zijn een drama...

Oja: ik zou ook even bellen met Wehkamp, lijkt me veel te snel.
anoniem_88861 wijzigde dit bericht op 04-09-2011 10:46
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Wehkamp werkt met DHL-afhaalpunten. Ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden mee ben: bij mij ligt het op mijn weg naar het werk. Ik haal het daarom meteen de volgende dag altijd even op als ik naar huis fiets. En breng het op dezelfde manier terug. Het is daar net zo snel als dat het hier thuis is. En ik haal het ook wel eens pas na 2 dagen op, maar ik weet niet hoe lang ze het bewaren. Ik zal het volgende keer eens vragen, ze beginnen me daar te kennen:-)

Ik heb laatst iets besteld bij een firma die Kiala-punten gebruikt, moest ik vanuit Almere naar Huizen om het op te halen. Laat dan maar zitten, dan maar mijn buren lastig vallen en 2 euro extra betalen. Het moet wel leuk blijven.
Ik heb ook prima ervaring met DHL afhaalpunten. Krijg direct een mail dat het klaarligt. Overigens kies ik ook voor deze wijze ivm de hoge bezorgkosten van Wehkamp. 6,95 voor in de avonduren??? Dat is me te gortig!
quote:renske123 schreef op 04 september 2011 @ 10:45:

[...]

Daar heeft ze sowieso niks aan, want Wehkamp doet geen zaken met TNT

En iemand opperde avondbezorging, dat is 3 euro duurder... thuisbezorgen overdag is 1 euro duurder, voor de avond gooien ze er 2 euro bovenop.

Ik laat altijd overdag thuisbezorgen (kan ook op zaterdag) en laat dan 's avonds retouren ophalen. Kialapunten (als je ze al in de buurt hebt...) zijn een drama...

Oja: ik zou ook even bellen met Wehkamp, lijkt me veel te snel. O dat wist ik niet. Koop nooit iets via Wehkamp.
mijn bezorger van de DHL legt mijn pakket altijd in schuurtje, altijd handig! (Maar woon dan ook in een durp en ken de bezorger persoonlijk)
mssn een domme vraag, maar wat is kiala?
kiala.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven