Mosselen
zondag 4 september 2011 om 17:50
Met mosselgroenten (of soepgroenten), scheut witte wijn, knoflook, mosselkruiden en crème fraiche koken.
Eten met sausjes en stokbrood en een goed glas witte wijn.
Kan ook met lekker Belgisch bier ipv wijn.
In Frankrijk heb ik een keer hele lekkere gehad met knoflook en een tomatensaus, maar durf dit thuis niet te proberen, omdat ik bang ben dat het mislukt.
Eten met sausjes en stokbrood en een goed glas witte wijn.
Kan ook met lekker Belgisch bier ipv wijn.
In Frankrijk heb ik een keer hele lekkere gehad met knoflook en een tomatensaus, maar durf dit thuis niet te proberen, omdat ik bang ben dat het mislukt.
zondag 4 september 2011 om 17:53
Ja gebakken is ook lekker. Maar dat vind ik altijd zo "zonde" van verse mosselen. En er blijft ook nooit wat over om eventueel nog op te bakken.
Uiteraard doe ik ook nog groenten in de wijn of het bier.
Gemini, waarom zoek je niet eens een recept op en probeer je het gewoon?
AH heeft deze week mosselen in de aanbieding!
Uiteraard doe ik ook nog groenten in de wijn of het bier.
Gemini, waarom zoek je niet eens een recept op en probeer je het gewoon?
AH heeft deze week mosselen in de aanbieding!
zondag 4 september 2011 om 18:01
quote:sharra schreef op 04 september 2011 @ 17:55:
Op z'n Thais gekookt met sjalotjes, citroengras, laoswortel, citroenblad. Met een dipsaus van vissaus citroensap chili en gehakte knoflook.
Jummie!
Oeh! Klinkt spannend...
Mag ik het recept? Ben gek op Thais eten.
Op z'n Thais gekookt met sjalotjes, citroengras, laoswortel, citroenblad. Met een dipsaus van vissaus citroensap chili en gehakte knoflook.
Jummie!
Oeh! Klinkt spannend...
Mag ik het recept? Ben gek op Thais eten.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
zondag 4 september 2011 om 18:03
quote:eleonora schreef op 04 september 2011 @ 18:00:
Met witte wijn of bier, groenten, knoflook en kruiden. En dan met mijn *hoest* befaamde vissaus, knoflooksaus, whiskysaus (met cayennepeper en limoen), stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter.Mogen wij het recept van je vissaus? En maak je die whiskeysaus ook zelf?
Met witte wijn of bier, groenten, knoflook en kruiden. En dan met mijn *hoest* befaamde vissaus, knoflooksaus, whiskysaus (met cayennepeper en limoen), stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter.Mogen wij het recept van je vissaus? En maak je die whiskeysaus ook zelf?
zondag 4 september 2011 om 18:03
zondag 4 september 2011 om 18:04
zondag 4 september 2011 om 18:07
Knoflook hakken, pepers hakken, ui en prei en dat allemaal roerbakken. Afblussen met een glas witte wijn en na het afgieten parmesan er overheen raspen.
En dan lekker sausjes (creme fraiche met kerrie/paprika/zout/peper vind ik een topper) stokbrood en een frietje.
Maar eigenlijk vind ik alle gekookte mosselen heerlijk, gebakken vind ik mwah (maar als het moet )
En dan lekker sausjes (creme fraiche met kerrie/paprika/zout/peper vind ik een topper) stokbrood en een frietje.
Maar eigenlijk vind ik alle gekookte mosselen heerlijk, gebakken vind ik mwah (maar als het moet )