Huis gekocht!

05-09-2011 09:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Jullie kind wat nalaten?

Na 6 jaar winst?

Ik begrijp dat je erg blij bent met een huis, maar je weet dat een eigen huis tegenwoordig geen goede investering meer is?
Gefeliciteerd met je huis!

Ik ben het niet eens met hipslala dat een huis geen goede investering is. Echter als je denkt na 6 jaar winst te maken, kom je denk ik bedrogen uit. Met een beetje geluk heb je de kosten koper eruit, maar dat is zelfs niet zeker in deze tijd.

Hoe kom je op de termijn van 6 jaar mag ik vragen?
Gefeliciteerd! Ik weet hoe spannend het is. Ik heb mijn huis ook een tijd geleden gekocht (helemaal zelf, geen partner!) en vond het ook heel eng, maar ook fantastisch. Maar als jullie over 6 jaar weggaan, laat je je kind toch niets na? Verkopen met winst...mijn huis staat nu 6 maanden te koop en echt niet dat er winst op zit momenteel, maar hopelijk is dat voor jullie over 6 jaar anders. Veel plezier in je nieuwe koopwoning!
na 6 jaar verkopen met winst (hopelijk...een verbouwing is ook niet gratis) en dan kopen ze wat duurders terug denk ik.
Ik zie net dat je met dat Slimmer Kopen, je de eventuele winst (na aftrek verbouwingen) ook nog eens moet delen, dus ik zou niet echt rekenen op winst, maar gewoon genieten van jullie nieuwe huis.
Je koopt een huis om je kind wat na te laten en wilt het over 6 jaar met winst verkopen?

Ik hoop van harte dat je dan winst hebt...maar dat moet je dan fiscaal wel weer in je nieuwe huis steken. Een spaarpot voor kind er van maken is niet zo voordelig. Of bedoelde je het niet zo?

Verder natuurlijk wel gefeciteerd met jullie huis. Geniet van het er nu wonen en of je het tegen die tijd met winst kan verkopen zie je dan wel weer..misschien wil je wel helemaal niet weg.
Gefeliciteerd met je huis. Maar reken er niet op dat je over 6 jaar je huis met winst kan verkopen. Mocht je geluk hebben en je huis toch met een beetje winst kunnen verkopen dan moet je dit volgens mij delen met de projectontwikkelaar dus weg winst.

Een huis kopen om je kind wat na te kunnen laten vind ik trouwens een rare reden om een huis te kopen.
Ik heb ook zo'n vriendin die het allemaal gepland had, maar met winst ga je hem na 6 jaar denk ik niet verkopen hoor. Mijn vriendin heeft hem nu al 2 jaar te koop staan en wint er totaal niets bij.

Snap eigenlijk nooit zo dat mensen ergens gaan wonen om winst te maken. Ik zou graag ergens willen wonen voor de rest van mijn leven, maar veel plezier in je woning.
quote:Kerplunk schreef op 05 september 2011 @ 09:51:

Ik zie net dat je met dat Slimmer Kopen, je de eventuele winst (na aftrek verbouwingen) ook nog eens moet delen, dus ik zou niet echt rekenen op winst, maar gewoon genieten van jullie nieuwe huis.of is dit gewoon een spamtopic voor deze koopconstructie?
-
En dit is geen spam topic hoor, sorry als het zo overkomt.

Ik ben gewoon zo blij, dat het er financieel zoveel beter uit gaat zien (lagere maandlasten)

En dat het echt van ons is dalijk.
oh nvm, geen spam dus, sorry.

Wij hebben zelf ook ons huis op een dergelijke manier gekocht.

Het werd goedkoop aangeboden, maar pas na zoveel jaar mochten we de volledige winst bij verkoop houden.

De taxatiewaarde ligt een stuk hoger dus dat we winst gaan maken bij verkoop is toch wel min of meer een garantie.

Helaas staan er nu zoveel huizen in de straat te koop dat een snelle verkoop uitgesloten lijkt. Maar wie weet hoe de situatie over 6 jaar is.

gefeliciteerd met je huisje nog!
Gefeliciteerd,

Maar toch, er zit nog 30% lucht in de huizenprijs.

Moet er allemaal nog uit.

Reken jezelf niet rijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Die 6 jaar is niet heel realistisch inderdaad.

Wel los je natuurlijk af op de hypotheek. In theorie zou je in 30 jaar hypotheekvrij zijn en dan heb je inderdaad iets om na te laten aan je kind.
Het is gewoon erg fijn dat je maandlasten nu lager zijn en dat je door de verbouwing je huis helemaal naar je eigen smaak kan aanpassen.

Maar reken je niet rijk. Als je dit huis verkoopt zal je ook weer een nieuw huis moeten kopen. Stel dat je dit huis over 6 jaar niet met winst kan verkopen zal je hier dan nog met plezier wonen of heb je dan spijt? Als je dan zoiets hebt van niets aan de hand dan blijf ik hier gewoon zelf wonen dan heb je een goede koop gedaan.
quote:moods schreef op 05 september 2011 @ 10:07:

Het is een huurwoning geweest en konden het kopen met 40% korting (mits we er 6 jaar blijven wonen, anders moet je de korting terug betalen)

Stel het huis stond op de markt voor 150.000 in de staat zoals hij is

wij hebben het gekocht voor ongeveer 90.000, 30.000 extra geleend voor de verbouwing.

Dan moet het heel raar lopen willen we het aan het einde van de rit niet voor iig 150.000 (opgeknapt en wel) weer verkopen.

Met nalaten, bedoel ik meer dat het nu beter geregeld is.

Ons huurhuis valt boven de subsidie grens.

Als mijn man overlijdt, moet ik hier weg, want kan het niet betalen alleen.

Dat is in ons koophuis niet.

Daar zijn we voor verzekert, en het is sowieso te betalen dan.Die korting moet je bij verkoop weer terugbetalen hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven