Moeilijk??

07-09-2011 17:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en lees af en toe wel eens wat mee. Leuk forum hoor. Nu moet ik zelf iets kwijt. Ik ben getrouwd en heb 2 kids. We kennen elkaar vanaf ons 16e jaar en waren elkaars eerste echte. Nu bijna 20 jaar met wat ups en downs. Na zo'n lange relatie ken je elkaar door en door en nieuw is het niet meer. Ook heb je elkaar niet altijd iets te melden. Voelt soms een beetje uitgeblust en soms heb ik spijt dat ik niet wat meer aan het scharrelen geweest ben toen ik zo jong was. Nu komt het..Op mijn werk kwam een nieuwe collega werken en mijn eerste reactie was gelijk: Wow leuk. Dat liet ik ook min of meer blijken. Was lachwekkend en ook zij vond het leuk. Al snel hoorde ik dat ze een relatie had met een vrouw. OK niets aan de hand. Daarna trokken we veel met elkaar op. Wisselende diensten en een feest voor de zaak georganiseerd samen. Haar relatie liep niet goed en er zaten nog wat zaken tegen bij haar. Spraken elkaar dus veel. Wel tijdens de diensten hoor. SMS, bellen dat wel. Ze gaf aan dat er veel dingen speelde waaronder het feit dat ze gek was op een mannelijke collega. Dit kwam pas na echt doorvragen naar boven. Ze wilde niet zeggen wie, maar die zou ook een relatie hebben. Mijn gevoel werd sterker naar haar toe, mede gezien de strekking van de sms-jes hints en dat soort kleine dingen. Uiteindelijk recent hebben we het er tijdens een dienst over gehad. Ik heb min of meer aangegeven hoe ik over haar dacht en zij gaf aan dat ze mij indien ik niet getrouwd zou zijn ook zag zitten, maar die collega was een ander. OK beetje balen natuurlijk. Is toch je EGO he. Ze vroeg mij wat ik zou doen en hoe ik er over dacht en heb haar wat advies gegeven. Ook vroeg ze of ik wel eens verliefd geweest ben in de relatie en of ik wel eens was vreemd gegaan. Veel prive vragen dus. Kortom ik heb een gemengd gevoel en gaat dit over. Voel me ook een beetje schuldig naar mijn vrouw. Ben altijd trouw geweest. Dit gevoel is lang geleden en voelt best lekker maar zo dubbel allemaal. Wat nu. Oja mijn vrouw en ik hebben alles: Mooi huisje, boompje beestje en financieel goed. Alleen...Tja

Ik hoop dat het bericht een beetje duidelijk is.
Je doet inderdaad te moeilijk over je collega. Ga dus maar gauw moeilijk doen met je vrouw. Dáár heb je een relatie mee, en wat zij denkt en voelt en voor wie, dát zou je moeten boeien. Niet die collega.
Jij hebt een relatie, zij ook. Wat wil je dat ik zeg? Dat je vreemd moet gaan?
En je vraag is?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Die collega wil jou niet, maar een andere collega! So down boy, keep you're snake in the pocket!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dus jij bent getrouwd.

Jij vindt je collega leuk.

Zij heeft een relatie.

Zij vindt een andere collega leuk.

Wat is precies je vraag?
Niks doen. Ik heb van dicht bij meegemaakt wat een schade dat aan kan richten. Bedenk even de consequenties. Stel: je gaat vreemd. Want met een nieuw iemand is het spannend, het is anders, de jager in je komt naar boven. Lekker flirten, aftasten en na het opbouwen van al die spanning eindelijk die heftige vrijpartij. En dan? Dan komt je vrouw erachter, ze probeert je te vergeven maar vertrouwt je niet meer en gooit je het huis uit. Je trekt bij je moeder in, en door de moeilijke woningmarkt lukt het je niet om een eigen woning te vinden. De kinderen zie je ook niet meer, want je ex-vrouw is kwaad op je, 'zij heeft niks misdaan dus zij heeft recht op de kinderen'. Een hoop geld wordt gestoken in de scheiding, een nieuwe inboedel, dubbele kosten. Zij kan van 1 inkomen niet rondkomen en moet jullie fijne huisje verruilen voor een flatje 3hoog achter. De kinderen moeten op 1 kamer, zonder ruimte voor speelgoed. Na een jaar woon jij nog steeds bij je moeder, en wou je dat je je pik in je broek gehouden had.

Als je overweegt vreemd te gaan, denk dan even aan het bovenstaande plaatje. Ik zag hoe het zo verliep bij mijn beste vriendin, en geloof me: dat wil je echt niet. Haar vader raakte er uiteindelijk zo depressief van dat hij aan de drank raakte, zijn baan verloor en uiteindelijk een zelfmoordpoging deed. Nu krabbelt hij langzaam weer op en heeft hij weer contact met zijn 2 dochters, maar toch.. Dat alles door zo'n kleine misstap..
Mijn vraag: Wat nu. Het is meer mijn gevoel he. Dat is dubbel.

Ben het ook eens met de reacties hoor, maar het is een gevoel dat ik die jaren nog niet gehad hebt en dat is apart. En is dat gevoel goed of niet. ZIt daar even mee

Heb ook zitten twijfelen of ik dit zou posten of voor mezelf zou houden. Best klote.

Hoop niet dat ik het met deze reactie onduidelijker maak.

En vreemdgaan?? Nee hoor. Advies wel.
Wat nu?

Nu niets!

Om het doodsimpele feit dat je GETROUWD ben!

En als je niet meer gelukkig in je huwelijk zit ga je eerst dat proberen op te lossen (al was het alleen maar omdat ze dat verdient heeft na 20 jaar trouwe dienst, en daarnaast je 2 bloedjes van kinderen)

Als je huwelijk op is ga je eerst netjes scheiden, en dan ga je eens verder kijken

Is dat nou werkelijk zo moeilijk om zelf uit te vogelen?

Of wil je eerst die ander even uitproberen en als dat bevalt je oude vriendin voor de nieuwe inruilen?

Kan, maar is zo ontzettend ongelofelijk stijlloos...

En ja, ik weet dat jullie waarschijnlijk soulmates zijn en zo, dat jullie zo goed kunnen praten maar guess what...ze wil een ander!

Niets dubbels aan hoor
quote:bert75 schreef op 07 september 2011 @ 17:38:

Ben het ook eens met de reacties hoor, maar het is een gevoel dat ik die jaren nog niet gehad hebt en dat is apart. En is dat gevoel goed of niet. ZIt daar even mee

Heb ook zitten twijfelen of ik dit zou posten of voor mezelf zou houden. Best klote.

En vreemdgaan?? Nee hoor. Advies wel.Ik zou heel gauw gaan praten met je vrouw. Eerlijk zijn. Als je wil vechten voor je relatie en daar nog wat van maken, moet je heel snel een gesprek aangaan.
quote:mali30 schreef op 07 september 2011 @ 17:20:

Die collega wil jou niet, maar een andere collega! So down boy, keep you're snake in the pocket!AMEN!

Je kreeg advies; Ga je bezighouden met wat er in je vrouw omgaat en wie zij leuk vindt. Stop daar je energie en geile gedachten in. Beleef met haar opnieuw dat spannende en fijne gevoel.

Echt, je kunt nu roepen dat je advies wil, maar als je het krijgt lees je er overheen. Beetje vreemd.
Nah Madhe, dat was misschien een antwoord op mijn vraag, en je vraag is?

Ben benieuwd of onze TO nog even komt vertellen wat hij van onze adviezen vindt...
Stort je even lekker op je huwelijk of wees eerlijk tegen je vrouw met mogelijke gevolgen natuurlijk. Je bent oneerlijk bezig nu. Ook je opmerking : Is toch je EGO he.....sorry hoor, je bent een getrouwde man.

Wat denk je van het ego van je vrouw als zij dit hoort. Die krijgt een flinke deuk.

Mijn getrouwde collega is obsessed....door mij en ik baal er stevig van. Als ik hem maar even aandacht geef (lees zakelijke mail) dan krijg ik heel de dag (onzin) mailtjes waarin hij duidelijk mijn aandacht vraagt. En ik word er gek van. Want hij is niet aardig, lief en open en eerlijk want hij flirt met mij terwijl hij getrouwd is. Bah.

Kies voor je huwelijk of voor een eigen leven en wees eerlijk naar je vrouw. Ik vind het puberaal gedrag hoor tenzij je kiest voor een open relatie.

Gelukkig maar..

Ik weet niet hoe lang dit al speelt (mss heb ik er overheen gelezen), maar als het nog niet zo lang speelt zou ik even afwachten. Kijken of het vanzelf weer over gaat. Praat er desnoods over met vrienden ofzo. Vriendinnen, als je die hebt, nog beter. Als dit al langer gaande is: je vrouw inlichten. HEEL duidelijk vermelden dat je er niet over peinst om iets met die gevoelens te doen, dat je zielsveel van haar houd, maar dat je je geen raad weet met die gevoelens en graag haar advies wilt. Misschien dat ze iets meer haar best zal doen voor de relatie en je gevoelens voor die collega dan vanzelf zullen verdwijnen.
Het is volkomen natuurlijk om benieuwd te zijn naar andere vrouwen en er zelfs verliefd op te worden, zeker in een langdurige relatie, dus je bent echt niet vreemd en zeker niet de eerste die dit overkomt.

Wat je moet doen? Kijken of je wellicht het vuur in je eigen relatie weer wat kunt opwakkeren en zo niet of het dan voldoende is voor de rest van je leven.

Vreemdgaan kan altijd, maar het geeft een hoop gedonder en verdriet.
Ja eh... Als je je relatie zo laat hangen, er geen tijd en moeite en vooral liefde in steekt, natuurlijk is het dan doodsaai na 20 jaar... Wanneer was de laatste keer dat jullie samen, met zn tweetjes, uit eten zijn geweest? Een weekendje weg? Of gewoon een avondje heerlijk samen met een wijntje op de bank/het balkon/in de tuin hebben gehangen? Wanneer heb je je vrouw voor het laatst een compliment gegeven? Relaties gaan niet vanzelf, zeker niet na zoveel jaar. Dan is zo'n random flirt met een collega natuurlijk heel spannend en sexy, maar je wordt er echt niet gelukkiger van om op dat soort driften in te gaan. Buiten honger krijgen, thuis eten.

Logisch je voelt nu weer wat je ooit op je zestiende voelde voor je vrouw.

Ben het ook eens met de reacties hoor, maar het is een gevoel dat ik die jaren nog niet gehad hebt en dat is apart. En is dat gevoel goed of niet. ZIt daar even mee.

Dat gevoel is niet fout alleen je kan er niets mee want je hebt een vrouw.

Niet voor jezelf houden, uitspreken dat je je zo voelt is eerlijker dan niets zeggen en zorgt er wellicht voor dat dit gevoel niet tot een draak van een gevoel kan groeien.

Nope zoals ik je lees voel je sinds jaren weer wat je ooit als puber voelde. Niets mis mee en ik denk ook niets mee doen want je bent nou eenmaal geen puber meer ook al ervaar je een soort van 'gemis'. Dat gemis zou ik niet al te serieus nemen want nogmaals dat zou tot een draak van een 'vent' kunnen groeien.

Je kent ze wel.... van die mannnen die 'jong en hip '(lees: zich kleden en gedragen als pubers) zijn op om en nabij hun veertigste. Overigens ze zijn er net zo goed in vrouwelijke uitgaves hoor. . Ik heb overigens niets tegen een vlotte leuke vent/vrouw van om en nabij veertig. Wel tegen veertigers die doen alsof ze weer 16-18 jaar zijn.

Ik lees dat je twintig jaar samen bent met je vrouw. Heb je haar al verteld hoe je je voelt?

Beter.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Werk aan de relatie met je vrouw en niet aan de "relatie" met je collega.
Bedankt voor alle reacties.

Pittige en begripvolle reacties. Is wel prettig om allemaal te lezen hoor.

Zit momenteel gewoon niet zo lekker in mijn vel en de ene praat makkelijker over zijn gevoelens dan de ander. Dat probleem heb ik ook. Schrijven is makkelijker. We hebben overigens afgelopen vakantie een top vakantie gehad met het gezin, daarom zo in een keer zo'n gevoel.

Nogmaals prettig dat jullie reageren.
Schrijf je vrouw dan hoe je je voelt en wat je er bij denkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 07 september 2011 @ 20:19:

Schrijf je vrouw dan hoe je je voelt en wat je er bij denkt.Helemaal mee eens. Wat is er mis met communiceren in een huwelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven