zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Hallo allemaal,

Vandaag mijn 3e IUI gehad. We hadden 2 mnl beweeglijke zaadcellen. Je hebt voor de IUI minimaal 1 mln nodig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal iet nerveus was deze keer. De andere keren vond ik het spannend. Nu was dat niet zo.

Gister en vandaag gaf de ovulatietest een smile aan. En vandaag was mijn temp wel hoger dan normaal. Ik dacht zelf dat als de eisprong is geweest, dat je dan geen smile meer hebt op je ovulatietest. Is de eisprong dan niet geweest?

Ach, ik zie het wel.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groet,

Gorgi
Jusa, er breekt dus weer een spannende tijd voor je aan! Jammer dat het zaad van mindere kwaliteit was, maar je weet maar nooit!

Gorgi, ook al weer de volgende inseminatie achter de rug, voor jou dus ook spannende tijden. Normaal geeft de ovulatietest alleen een smile als je eisprong nog moet komen. En volgens mij kan je temperatuur wel al iets eerder stijgen, dat was bij mij ook altijd het geval....

Ik zal voor jullie beiden duimen!

Met mij is het niet zo goed. Vorige week vertelde ik al dat we 3 maanden pauze zouden inlassen vanwege het slecht zaad van mij man. Als we dat niet al besloten hadden, dan had mijn lichaam dat wel voor ons gedaan. Ik blijk namelijk 2 cystes te hebben. 1 van 2 cm en 1 van 4 cm. Dan mag je dus sowieso geen hormonen spuiten. Onze pauze is nu dus ingegaan. Het vervelende is wel dat ik nu toch onder controle moet blijven. Over 2 weken moet ik weer naar het ziekenhuis om te zien of de cystes er nog zitten.

Ik heb meteen een afspraak gemaakt voor een zaadopwerktest in april. En halverwege hebben we een afspraak met de gyne om te bepalen of het zaadkwaliteit weer goed genoeg is voor IUI of dat we toch beter verder kunnen gaan met ICSI. Voorlopig duys geen spannende tijden meer voor mij. Deze cyclus verwacht ik niet veel meer van. Morgen heb ik mijn NOD, maar vandaag al aardig wat bruinverlies. Dat zijn geen goede tekenen, helaas.....
He Carpe Diem, wat vervelend! Ik hoop echt dat die cystes vanzelf weer verdwijnen (wist je trouwens dat dat in 90% van de gevallen ook zo is? Geen zorgen maken hoor!). Inderdaad even geen spannende tijden meer. Aan de andere kant kan jouw lichaam dan goed de cystes opruimen, zonder hormonen, en wie weet wordt de zaadkwaliteit ook wel beter de komende maanden.

Hi Gorgi, ik weet niet precies hoe dat zit met zo'n ovulatietest maar ik hoop dat de iui voor jullie een schot in de roos was. Succes met wachten de komende twee weken!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik heb net mijn eisprong weer gehad en uiteraard hebben we daar 'op de natuurlijke manier' wel gebruik van gemaakt. Maar ja, we zijn nu bijna 3 jaar bezig dus de kans dat het nu raak is is erg klein. Maar we geven niet op! En anders gaan we volgende maand weer verder met iui poging 3.
Carpe diem, wat balen van die cystes, is toch hormoongerelateerd? Hebben ze je een termijn gegeven waarin ze moeten verdwijnen? Geniet van de MM-vrije periode ookal is dat een noodgedwongen MM-vrije periode geworden!

Laika, goed om weer wat van je te horen. Volgende maand alweer IUI 3 en alweer 3 jaar onderweg. Wat een tijd he! Hopelijk verschijnen er snel 2 strepen op je zwangerschapstest!

Gorgi, ik werk niet met ovutesten dus ik kan je geen antwoord geven. Het is toch zo dat een eicel in ieder geval 24 uur leeft. Dan zou je theoretisch ook 2 keer een positieve test kunnen hebben lijkt me. 2 mlj. zaadcellen klinkt inderdaad positief. Ben benieuwd of je positief gaat testen!

Ikzelf heb geen zwangerschapsverschijnselen die zouden kunnen duiden op een zwangerschap. Heb dus eigenlijk niet het idee dat het gaat lukken. We wachten nog een aantal daagjes af!

Groetjes!
Ik heb woensdag iui poging 5.... Het is nu allemaal wel lekker vlot gegaan, er zit één follikel die groot genoeg is.... Vanavond de pregnyl spuiten en dan volgt woensdag de rest....
Hallo, hier even een update van mijn kant. Bij mijn volgene cyclus gaan ze me extra volgen. Dus op dag 1 moet ik bellen, dan volgt er op dag 3 een echo en bloedprikken en volgens mij een week later weer. Dan midden maart de uitslag en eventueel doorsturen naar een gyneacoloog.

Ben benieuwd.

Ik volg jullie allemaal wel hoor, alleen had even door al dat gedoe geen puf te reageren. T voelde een beetje rot dat iemand, weet niet eens wie, 2 dagen ongesteld was en dan hup volgende poging. Daarmee wil ik die poging niet te kort doen, maar ik zou t heerlijk vinden, 2 dagen ongesteld ipv 3 weken en gewoon een volgende poging doen. Dussss, ff wat mindere periode, het gaat me niet helemaal in de koude kleren zitten.

Doeg

Nickiee
Tibor, hoe ging het gisteren? Goede cijfers voor een mooie zwangerschap?

Nickiee, balen he als het weer eens niet gelukt is. Wel fijn dat ze je nu extra goed in de gaten gaan houden de komende poging, bloedprikken en echo klinkt erg uitgebreid maar het is voor een goed doel. Wanneer mogen we weer voor je gaan duimen?

Ego, vandaag weer ongesteld geworden, poging 4 is ook mislukt. Morgen weer een uitgangsecho en dan gaan we voorlopig door met echoeen voor poging 5. Tussendoor hebben we nog wel een afspraak met de gyn op 21-2 om het verder beleid te bepalen. Zal richting ivf of icsi gaan waarschijnlijk.

Hoop dat jullie meer geluk hebben deze maand!

Liefs
lieve dames,

ook ik volg jullie forum al een tijdje. Mijn husband en ik gaan deze maand beginnen met IUI. Erg spannend. Nog even heb ik deze week gehoopt dat het niet nodig zou zijn, want ik was 4 dagen over tijd en dat was nog niet eerder gebeurd de afgelopen twee jaar, maar helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Dus op naar de eerste inseminatie! Bij ons zijn er twee problemen waardoor het zwanger worden nog niet gelukt is: de zuurtegraad van mijn baarmoederslijm is niet goed, en bij mijn husband zijn er wel genoeg zaadcellen maar ze zwemmen niet hard genoeg.

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en optimisme toe de komende tijd in de MMM, en dat we maar snel zwanger mogen worden...

lieve groeten
Hi Nikiee en Jusa, ik begrijp jullie teleustelling. Maar laat je niet gek maken,hoor. Blijf positief en hopen voor goed nieuws dit jaar.

Hi Molentje17, wat jammer dat het niet gelukt is. Lijkt me moeilijk als je toch 4 dagen overtijd bent geweest. Heeft de gyn nog gezegd wat ze allemaal kunnen doen voor je ivm de problemen?

Het is heel gek, bij mij en mijn vriend is alles in orde, maar wil het zwanger zijn niet lukken na bijna 3 jaar. Sinds 1 jaar dus in de MMM en nog steeds niet zwanger. Maar ja, we proberen positief te blijven. Best moeilijk soms,hoor.

Allemaal een heel fijn weekend.

Groet,

Gorgi
Ik heb deze keer niet naar de percentages gevraagd. Ik wil het niet weten , het beinvloed alleen maar mijn gevoel... Het was wel goed hoor dat zeiden ze wel, dat het goed geschikt was voor de iui.. Ik mocht meekijken op het formulier maar heb er dus langs gekeken... Ik wacht gewoon af. Ja nu kan ik het nog relaxt zeggen maar als het maar een week later is, dan ben ik wel weer stressvol... Meestal word ik 10 dagen na de iui ongesteld...
Jeetje meiden, wat balen dat er nog steeds niemand goed nieuws heeft!

@ Nickiee, fijn dat je nu wat extra aandacht gaat krijgen en dat ze je gaan volgen. Ze gaan deze maand dus alleen je cyclus volgen en nog geen IUI doen? Logisch dat zoiets in je koude kleren gaat zitten, je hebt ook wel het een en ander te verwerken gehad. 2 dagen ongesteld is ook iets waar ik van droom... is wel heel weinig hoor, maar 3 weken is ook te zot.

@Tibor, hoe is het gegaan?

@Jusa, ik vind het echt klote voor je dat het weer mislukt is! Hoe vind je het dat het nu ws richting ICSI of IVF gaat?

@Carpe diem, wat is een zaadopwerktest? Het zit jou ook niet mee hoor, nu weer die cyste. Het is niet kwaadaardig? Ik hoop dat ze snel uitzichzelf weg gaan.

@Gorgi, wat spannend. Dat zijn er een heleboel!! Bij mij waren het er 1,7 miljoen met een beweeglijkheid van 42%... en ook op de dag van inseminatie had ik een positieve ovulatietest en bij mij is het dus gelukt... Het klinkt heel positief, ik hoop te lezen volgende week dat je zwanger bent. Voel je al wat? Gevoelige borsten?

@Molentje, heel veel succes! Wanneer is je eerste poging?

Bij mij gaat alles nog steeds voorspoedig. Heb al een enorme buik ondanks dat ik "pas" 15 weken onderweg ben. Voel nog niets, moest vandaag naar gyneacoloog want er was even paniek ivm mijn bloeduitslagen, maar dat is vandaag laconiek afgedaan als medische misser van het lab. Wel even schrikken, maar gelukkig is alles goed. Heb gelukkig weer het hartje van de kleine gehoord. Ben nog wel erg misselijk en onwijs moe, maar dat neem ik allemaal op de koop toe. Ik blijf gewoon voor jullie duimen...

Succes meiden!!!!!
De iui is goed gegaan, zoals de vorige keren. Ik ervaar nooit geen pijn , niet ervoor, tijdens en erna... Behalve dan de pijn die ik voel als ik toch ongesteld word... Ik durf niet meer te hopen ... al liep ik vandaag wel weer te dromen over hoe alles zal gaan en wat ik zou doen als er een baby kwam....
He Tibor,

Ik voel met je mee, geen pijn voor, na en tijdens de IUI. Behalve het inbrengen van die eendebek voel je er niks van.

Hoe gaat het verder? Het is nog veel te vroeg om iets te voelen of te testen. Wanneer mag je wel testen?

Ikke ben afgelopen vrijdag nog voor een uitgangsecho geweest en daar nog meer slecht nieuws gekregen. Er blijkt nu ook nog een cyste te zitten van 20 mm. Kan zo weer verdwijnen volgens de assistente. Nou, we zullen zien. 21e afspraak bij de gyn en daarvoor nog een echo om IUI5 te plannen.

Groetjes
Jammer genoeg, vadaag weer wat spotting na 10 dagen IUI...

Ben zo verdrietig.
Gorgi wat een pech!!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu intens verdrietig bent. Verdorie het is ook allemaal zo K**.

Jusa ook vervelend voor jou dat er een cyste zit. Kan de iui nu wel doorgaan?

Ik hoop voor jullie allebei betere berichten de komende tijd!
Jusa, Gorgi, en alle anderen die het nodig hebben: allemaal een dikke knuffel.

Om nog even op mijn verhaal in te gaan: dat mijn baarmoederslijm niet goed was op de vruchtbare dagen hebben we de afgelopen maanden geprobeerd te verhelpen met een vaginale spoeling die ik iedere keer een uur voordat husband en ik gemeenschap hadden moest gebruiken: jullie begrijpen: romantischer wordt het daar allemaal niet van. Na vijf maanden had ik het helemaal gehad ermee en zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis. Toen HSG gehad en daarna een laparascopie. Was nodig omdat ik aan één kant geen eierstok meer heb maar wel nog een stuk eileider. Onze gynaecoloog adviseerde dat stuk met een ringetje af te laten sluiten zodat zich daar geen vruchtje kan innestelen. Met IUI schijnt die kans wat groter te zijn omdat het zaad hoog in de baarmoeder wordt ingespoten. Dus raar maar waar: ik ben nu aan één kant gesteriliseerd! De andere eierstok doet het gewoon, ik heb een regelmatige cyclus en mijn bloedonderzoeken tot nu toe wijzen ook niet op hormonale afwijkingen. Maar zoals ik schreef, het zaad van husband is niet helemaal optimaal dus onze combinatie zorgt er voor dat we nog niet zwanger zijn. A.s. vrijdag moet ik voor de eerste follikelmeting naar het ziekenhuis, we gaan het nu de eerste keer proberen zonder hormonen (behalve het spuitje om de eisprong op te wekken). Ik wist eigenlijk niet zo goed of we nu wel of niet extra hormonen moesten gebruiken, de gyn heeft de keuze aan ons zelf gelaten. Ik ben wel benieuwd of jullie daarin een keuze hadden of niet en wat jullie als 'ervaringsdeskundigen' ons aanraden.

Verder was ik de afgelopen dagen echt depri toen ik toch weer ongesteld werd. Tot nu toe was ik nog steeds best positief over alles, maar ik merk wel dat dat steeds moeilijker wordt hoe langer je moet wachten. Husband blijft optimistisch en probeert me op te vrolijken, en ik reageer daar dan afstandelijk op.... Zondagavond kregen we ruzie en toen liep hij boos weg. Toen heb ik heel hard moeten huilen en ik baalde heel erg van mezelf omdat ik zo onaardig tegen hem was en dat verdient hij echt niet! Gelukkig had hij het snel door en hebben we alles uitgepraat en nu voel ik me ook weer een stuk beter.

veel liefs allemaal!
Verdorie, het ziet er niet goed uit... Ik heb buikgriep en nu verlies ik ook al bloed! Het lijkt me dat ik nu al ongesteld word, dag 22! Drie weken een cyclus! Drie weken terug werd ik vandaag ongesteld, vind het wel erg vlug en meestal begin ik te spotten en dat is nu niet geweest maar kan door buikgriep komen...Ik word echt gek hiervan! Ik ben er ook onzeker door want ik heb eerder tijdens de iui zo'n hele korte cyclus gehad en toen bleek ik achteraf toch zwanger te zijn....Ik denk dat ik het ziekenhuis maar bel....
Ik heb al gebeld en het is zo al ik verwachtte... Afwachten of de ongesteldheid doorzet of niet.... Geduld, geduld en nog eens geduld maar oeiiiiiiiiiii wat is dat toch zwaar!!!
Hoi Tibor, jeetje was moeilijk,he. Ik zal voor je duimen dat het goed is. Ik moet ook nog steeds wachten op mijn ongesteldheid. Het is nog steeds spotting. Ik denk dat het maandsag ofzo doorzet. Ik voel helemaal niets, dus ik geloof echt niet dat het nog positief is.

Molentje17: ik kan begrijpen dat het soms moeilijk is en vooral met je partner. Als de een positief is en de ander niet. Gelukkig dat jullie blijven praten, want dat is goed. Dat doe ik ook. Het blijft moeilijk voor allebei. In jouw situatie had ik eerst ook zonder hormonen geprobeerd. Hormonen geven best wel veel bijwerkingen en de kans op 2-lingen is ook groter.

Jusa:hoe gaat het?

Fijne avond allemaal en iedereen heel veel succes.

Groet,

Gorgi
Nou Gorgi, bij mij is het al heel duidelijk hoor. Ik ben echt ongesteld dit is geen spotting meer. Ik heb alweer gebeld voor de volgende en laatste ronde. Dinsdag krijg ik alweer de uitgangs echo voor iui 6. Gek ideen de volgend dag had ik twee weken geleden de inseminatie. Gaat wel snel...

Ik houd er heel erg rekening mee dat ik niet meer zwanger word....

Hoe is het nu bij jou, want ik weet dat zolang de ongesteldheid nog niet losgebarsten is je nog hoop blijft houden! Ik hoop echt voor je dat je niet ongesteld wordt!
Hoi Tibor,

Vanochtend had ik een donker bloedpropje tijdens het afvegen gezien. Sorry voor de details. Daarna heb ik geen bloed meer verloren. Mijn temperatuur is nog steeds hoog (37.19), maar ik voel niets. Net ben ik naar de wc geweest en zag wat oranje afscheiding.

Je hebt wel gelijk. Zo lang het nog niet doorzet, heb ik toch wel een beetje hoop. Het is nu ook 14 dagen geleden dat ik de inseminatie heb gekregen. Maar ik denk dat het morgen of anders maandag doorzet.

Jij heel veel succes met IUI 6. Laten we hopen dat het dan raak is. Blijf aub positief.

Groet,

Gorgi
Nou, Gorgi best wel spannend dus bij jou.... Meestal word je toch ongesteld 10 a 14 dagen na de inseminatie... Laten we het hopen dat het weg blijft. Als ik jou was deed ik maandag of dinsdag een test!!!!

Gorgi, ik zie de laatste poging meer als een afscheid....
En de details vind ik niet erg... Het is wel zo dat je normaal daar niet over praat maar ik vind dat je zo het wel mooi kunt vergelijken want omdat er nooit over gepraat wordt, weet je niet wat nu wel of niet normaal is....op dit gebied dan
He meiden,

Jammer dat hier de laatste tijd geen positief nieuws meer is geweest...

Gorgi, weet jij al meer?

Ik ben net begonnen aan iui nr 3. Gisteren de uitgangsecho gehad en alles zag er goed uit. Dus ik zit weer aan de clomid en heb aankomende vrijdag de follikelmeting.Daar gaan we weer...
dames,

ik heb even een informatieve vraag. Ik heb afgelopen vrijdag en vandaag de follikelmeting gehad. Mijn follikel is vandaag 16mm. Met de gyn afgesproken dat ik morgenavond de pregnyl spuit laat zetten en dan is de inseminatie donderdagmorgen. De gyn vroeg of ik de eisprong altijd voel, maar dat is niet zo, althans soms wel soms niet. Nu merkte ik net bij het afvegen na toilet bezoek dat ik nu al meer slijm heb. Nu ben ik bang dat ik de eisprong al eerder heb (voor de pregnyl spuit). Kan dat? Moet het follikel altijd groter zijn dan 18 mm voor een natuurlijke eisprong? En is het zo dat als je de pregnyl spuit hebt gehad de eisprong altijd 36 later is of kan dat ook eerder zijn, m.a.w. kan de inseminatie dan ook wel eens te laat zijn? Het is voor ons de eerste keer dus ik weet niet zo goed het allemaal werkt... ben benieuwd naar jullie antwoord.

liefs molentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven