Ervaringen oei ik groei e-cursus?

12-09-2011 20:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de e-cursus van oei ik groei? Hoeveel tijd ben je ermee kwijt en hoe vaak? Mijn baby is al 7 maanden, zou je het dan nog adviseren? Bovendien is het mijn tweede kindje. Handig of niet?

De cursus is vandaag in de aanbieding en ik twijfel of ik er wel wat aan heb.

Alvast bedankt voor je reactie!
Dan heb je toch al ervaring? Vertrouw op jezelf!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik vind het boek 10x niks dus ik zou echt geen geld aan een cursus ervan uit geven.
Eens met GW.
Ken de cursus niet, maar ik sta te popelen om het boek ritueel te verbranden dus ik zou t niet doen...
quote:Lilla schreef op 12 september 2011 @ 20:42:

Ken de cursus niet, maar ik sta te popelen om het boek ritueel te verbranden dus ik zou t niet doen...

(ik snap 'm wel: jouw kind kan met 9 maanden ook nog niet lopen, fietsen, praten en lezen. Ik herken de frustratie )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik vind het boek bagger, en heb me ooit een keer opgegeven voor zo'n emailnotificatie voor er een sprongetje zou plaatsvinden, maar in bijna 10 maanden tijd heb ik maar 1x een mail gehad en die was nog flink te laat ook. Ik zou dan ook geen geld aan zo'n cursus uitgeven....zeker niet bij een tweede kindje dat al 7 mnd is!
Het enige boek dat ik ooit heb weggegooid heb is Oei ik groei.

De cursus zou ik niet aan beginnen.
Schijnt veel commentaar te zijn op de ontwikkelingsmijlpalen die beschreven worden; de leeftijden kloppen voor geen meter, zoals hierboven ook al geschetst wordt.
quote:Akakia schreef op 12 september 2011 @ 20:45:

[...]

(ik snap 'm wel: jouw kind kan met 9 maanden ook nog niet lopen, fietsen, praten en lezen. Ik herken de frustratie )Haha, ja, erg he, wat die kinderen in dat boek allemaal al kunnen. Ze komen nog net niet pratend en gedichten citerend uit de baarmoeder
Schijthekel aan het hele boek! Niet doen dus mi.
Ik krijg al jeuk als ik per ongeluk langs het tv-programma zap. Laat staan van het boek of een cursus.

Wat zou voor jou dan een reden zijn om daaraan mee te doen?
ik had wel wat aan het boek, maar heb inderdaad de leeftijd marge heeeeeeeeeeeel ruim genomen. De kinderen in dat boek konden al dingen die die van mij nog lang niet kon ( en alle andere kinderen op de wereld haha). Wel was het prettig te lezen wat er bij zo'n sprongetje komt kijken. Maar om nou een cursus te doen? Nee, zou ik niet doen. Heb daarnaast het programma een keer gezien, nou, daar werd ook echt antwoord gegeven op de vragen van de ouders, NOT.
Is er nou ook al een TV-programma van? Vreselijk, ze lijken wel gek. Heb ter gelegenheid van de geboorte van oudste het boek gekregen en ik werd er compleet depressief van zo achterlijk als mijn kind was (volgens dat boek dan). Als je mensen gerust wil stellen over huilerige periodes en 'mamatanken' moet je dat vooral zo doen... tsss.

En oh ja, ondanks het feit dat mijn dochter nog geeneens een bal kon vangen toen ze zeven maanden oud was is ze nog heel aardig terechtgekomen hoor.
Heb het boek amper ingekeken en als jouw tweede kind al zeven maanden is waarom dan nog die cursus doen! Kinderen houden zich niet aan tabellen en tijdslijnen!
Zonder enig probleem kan ik je hierbij een e-cursustekst doen toekomen:

"Je kind is nu x weken oud, en is opeens veel aanhankelijker en meer op jouw gericht dan voorheen? Dan zit er een sprongetje aan te komen!

Hij/zij wil graag bij mama zijn en hangt aan je benen. Let dan eens op, opeens kan hij/zij iets nieuws wat hij/zij voorheen nog niet kon..."

Mag ik nu mijn girorekeningnummer aan je doorgeven?
neeee niet doen! Had dat boek ook even geleend via via en vooruit, het was interessant om te lezen welke sprongetjes ze maken, maar op welke leeftijd dat gebeurt slaat echt helemaal nergens op....ik vond het een beetje een zinloos en doelloos boek, een beetje giswerk leek het.

'als je kind zo en zo oud is, zal hij dit en dit gaan ontwikkelen' en in het echt gebeurt er dan helemaal niks.

Kan me niet voorstellen dat een cursus er ook maar iets aan toe kan voegen, laat staan dat je er als ouder van 2 kindjes nog iets van leert (want dan weet je al heel veel, toch? ).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Wat houdt die cursus in dan? Waarom denk je dat het wat is?

Ik zie het nut er niet van in. Heb ook nog nooit een boek ingekeken over opvoeden en ik geloof dat ik het er tot nu toe toch aardig vanaf breng.
ok, bedankt iedereen! Het is wel toevallig dat alleen mensen met slechte ervaringen reageren. Heeft dan niemand een positieve ervaring?

Maar jullie hebben mijn gevoel wel duidelijker gemaakt. Ik heb dat boek een paar keer ingekeken bij de eerste maar bij de tweede ligt hij nog steeds stoffig in de kast.

Ik dacht als er nou veel mensen die cursus helemaal fantastisch vinden dan doe ik het misschien ook. Hij is nu 20 euro ipv 180 ofzo...
Ik denk dat de cursus niet voor niets zo goedkoop is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven