Tja, en dat was het dan....
zondag 11 september 2011 om 20:29
Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
dinsdag 13 september 2011 om 19:36
Thanks Gaia9 voor weer zo'n hart onder de riem....Het helpt inderdaad echt, mijn verhaal hier neer zetten. Ja, ik heb wel een paar mensen om mij heen maar heb zelf al heel snel het gevoel dat ze zullen denken "daar heb je haar weer met haar verhaal" Dit hoeft helemaal niet zo te zijn maar ik ben het niet echt gewend om hulp te vragen ban meer van het type hulp geven. De mensen hier op het forum zijn vrij in het al dan niet geven van hun mening en dat maakt het toch iets gemakkelijker voor mijn gevoel. Het feit dat er zoveel zijn die dat doen en ook steeds weer terug komen is echt heel erg fijn, het doet me echt heel erg goed. Ik ben inderdaad bij de huisarts geweest en volgende week donderdag heb ik een gesprek met een hulpverleenster. Ben even haar precieze titel kwijt, zat uiteraard volledig in tranen bij de huisarts....
dinsdag 13 september 2011 om 19:56
Graag gedaan! Wat klinkt dat allemaal weer herkenbaar alweer. Ook het hulp vragen, vreselijk moeilijk. Vooral het moeten toegeven dat je het eigenlijk ff niet meer weet en er écht doorheen zit etc. En inderdaad hier kiezen mensen om wel of niet te reageren, dat is iets heel anders dan in RL. Ik ben daarbij in RL ook vaak tegen muren aangelopen bij mensen voor wie ik juist altijd klaar stond; een hoop vriendschappen achter mij moeten laten. Daardoor nog voorzichtiger geworden wat betreft inroepen van hulp.
Fijn dat je huisarts je al zo snel heeft kunnen doorverwijzen. Ik hoop dat je een goede hulpverleenster treft, dat het klikt is heel belangrijk daarbij.
Fijn dat je huisarts je al zo snel heeft kunnen doorverwijzen. Ik hoop dat je een goede hulpverleenster treft, dat het klikt is heel belangrijk daarbij.
dinsdag 13 september 2011 om 20:28
Goed dat je naar de huisarts bent gegaan Allalone, en ik hoop dat je een fijne hulpverleenster zal treffen.
Vergeet niet dat je nog alle tijd mag nemen om te huilen en te rouwen, je kan het misschien nog niet eens bevatten, wat je is overkomen....
En inderdaad, hier denken we niet "Heb je haar weer".. Echt niet.
En ik denk dat je omgeving dat ook niet denkt hoor.
Kijk als je over twee jaar nog dezelfde symptomen hebt als nu is het vroeg genoeg om dat te zeggen.
Maar nu is er niemand die denkt dat je blijft steken of dat je het maar los moet laten, dat kan toch helemaal niet?
Een paar stapjes vooruit, en weer een paar achteruit. Maar je moet 1 keer vaker opstaan dan je valt, telkens weer.
Fijn dat wij je kunnen steunen, dat doe ik graag. Ik heb vandaag ook echt aan je gedacht.
Dit proces moet je zelf door, Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.
Ik vergeleek het vaak met een ijskoude donkere poel waar ik doorheen moest zwemmen, iedere slag moet je zelf maken, maar mensen genoeg aan de kant die je aanmoedigen.
Wij staan aan de kant, we zwemmen zelfs een stukje met je op. We weten waar je doorheen gaat meid, en net als wij kom jij er ook.
Op jouw manier en in jouw tempo.
Liefs van NW
Vergeet niet dat je nog alle tijd mag nemen om te huilen en te rouwen, je kan het misschien nog niet eens bevatten, wat je is overkomen....
En inderdaad, hier denken we niet "Heb je haar weer".. Echt niet.
En ik denk dat je omgeving dat ook niet denkt hoor.
Kijk als je over twee jaar nog dezelfde symptomen hebt als nu is het vroeg genoeg om dat te zeggen.
Maar nu is er niemand die denkt dat je blijft steken of dat je het maar los moet laten, dat kan toch helemaal niet?
Een paar stapjes vooruit, en weer een paar achteruit. Maar je moet 1 keer vaker opstaan dan je valt, telkens weer.
Fijn dat wij je kunnen steunen, dat doe ik graag. Ik heb vandaag ook echt aan je gedacht.
Dit proces moet je zelf door, Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.
Ik vergeleek het vaak met een ijskoude donkere poel waar ik doorheen moest zwemmen, iedere slag moet je zelf maken, maar mensen genoeg aan de kant die je aanmoedigen.
Wij staan aan de kant, we zwemmen zelfs een stukje met je op. We weten waar je doorheen gaat meid, en net als wij kom jij er ook.
Op jouw manier en in jouw tempo.
Liefs van NW
woensdag 14 september 2011 om 06:59
Zo, weer een slapeloze nacht overleeft,sta te tollen op mijn benen en dan zo maar weer eens proberen mijn werk te doen zonder de hele dag met mijn kop bij hem te zitten. Ik zweer jullie, de dag dat dat niet meer zo is geef ik een feestje! Kan de gedachte niet uitstaan dat hij gewoon op dit moment gelukkig is en waarschijnlijk ook slaaptekort heeft maar dan om heel andere reden, ik haat dat! Ik wil ook weer blij kunnen zijn en weer lol kunnen hebben in plaats van dit algehele ellendige gevoel...
@nw thanks
@nw thanks
woensdag 14 september 2011 om 07:31
@sartan k*t is dat toch hé? de hele dag zit je met hem in je hooft en ik wil dat zo verschrikkelijk niet!! Ik heb gewoon geen ruimte voor iets anders, kan bij wijze van spreken nog geen krant in mij opnemen. Leef voor mij gevoel in een heel klein wereldje die helemaal totaal beheerst word door hem, en dat is nu precies wat ik niet wil en tegen vecht...
Eten is al die weken al een drama, niks smaakt alles staat me tegen, alleen de geur al,bah
Eten is al die weken al een drama, niks smaakt alles staat me tegen, alleen de geur al,bah
woensdag 14 september 2011 om 08:03
Sterkte vandaag Allalone.
En Sartan,voor jou ook een dikke .
Want jij zit er ook nog midden in he.
Jullie hebben geen kinderen samen?
Wat je schrijft over die innerlijke dialoog met ex, dat is heel herkenbaar. Dat had ik ook, de hele tijd. Door afleiding hoor je het dan niet zo goed, maar zodra je in je bed ligt en het is stil om je heen, dan hoor je het wel, en probeer dan maar eens te slapen....
Dat is inmiddels wel afgezakt, maar het steekt bij tijden nog steeds te kop op, er is zoveel wat ik hem had willen toeschreeuwem, maar ik heb het niet gedaan, zinloos....
Dus schreeuw ik het nog wel eens naar hem, in gedachten.
En dan slaap ik een paar nachten slecht, maar dan verstomd het ook weer.
De tijden ertussen worden steeds langer en de slechte momenten worden steeds korter..
Maar of het ooit echt helemaal weggaat? Dat weet ik niet, ik hoop het..
Succes maar weer vandaag meiden
En Sartan,voor jou ook een dikke .
Want jij zit er ook nog midden in he.
Jullie hebben geen kinderen samen?
Wat je schrijft over die innerlijke dialoog met ex, dat is heel herkenbaar. Dat had ik ook, de hele tijd. Door afleiding hoor je het dan niet zo goed, maar zodra je in je bed ligt en het is stil om je heen, dan hoor je het wel, en probeer dan maar eens te slapen....
Dat is inmiddels wel afgezakt, maar het steekt bij tijden nog steeds te kop op, er is zoveel wat ik hem had willen toeschreeuwem, maar ik heb het niet gedaan, zinloos....
Dus schreeuw ik het nog wel eens naar hem, in gedachten.
En dan slaap ik een paar nachten slecht, maar dan verstomd het ook weer.
De tijden ertussen worden steeds langer en de slechte momenten worden steeds korter..
Maar of het ooit echt helemaal weggaat? Dat weet ik niet, ik hoop het..
Succes maar weer vandaag meiden
woensdag 14 september 2011 om 10:28
Allalone, ik hoop dat je door de reakties een beetje bent opgebeurd. Gewoon lekker blijven schrijven hiero!
Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven. Ik hoop dat je je leven snel op de rit krijgt en dat er zo snel mogelijk ruimte in je hoofd is om te gaan genieten van leuke dingen.
Probeer veel te ondernemen en veel mensen te ontmoeten; afleiding dus! Ga stadten/shoppen met een vriending, lekker eten en naar de bioscoop.
Chapeau overigens voor alle forummers die hier hebben gereageerd. Op een enkeling na heeft niemand de man (ex) van TO "aangevallen".
Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven. Ik hoop dat je je leven snel op de rit krijgt en dat er zo snel mogelijk ruimte in je hoofd is om te gaan genieten van leuke dingen.
Probeer veel te ondernemen en veel mensen te ontmoeten; afleiding dus! Ga stadten/shoppen met een vriending, lekker eten en naar de bioscoop.
Chapeau overigens voor alle forummers die hier hebben gereageerd. Op een enkeling na heeft niemand de man (ex) van TO "aangevallen".
woensdag 14 september 2011 om 16:42
woensdag 14 september 2011 om 17:26
Allalone, focus je op jezelf en wat je jezelf gunt. Ik snap dat je je ex geen kwaad toewenst (zo zit ik er zelf ook niet in) maar je hoeft ook niet geforceerd blij voor hem te gaan zitten wezen want hij is een volwassen vent en heeft dit jou willens en wetens aangedaan. Niet om je kwaad te doen, het zal echt niet vooropgezet zijn allemaal, maar hij is nu wel degene geweest die de stekker uit jullie relatie heeft getrokken en daar hoef je hem echt niet dankbaar voor te zijn. Hou je taai lief XXX
woensdag 14 september 2011 om 17:34
quote:sartan schreef op 14 september 2011 @ 10:16:
Nee we hebben geen kinderen en ook geen koopwoning wat dat betreft is het een "simpele" scheiding... maar niet minder pijnlijk helaas.
Dat geloof ik meteen lieverd. Wellicht maakt het je wel makkelijker om hem niet meer te hoeven zien.
Ik heb steeds gedacht, als ik geen kinderen had gehad was ik teruggegaan naar mijn geboortestad. Had ik hem niet meer tegen hoeven komen.
Hoe is dat bij jou dan, heb je nog contact, is alles afgewikkeld?
@Allalone, zullen we je niet liever NOTallone noemen?
Want je bent niet alleen.
Nee we hebben geen kinderen en ook geen koopwoning wat dat betreft is het een "simpele" scheiding... maar niet minder pijnlijk helaas.
Dat geloof ik meteen lieverd. Wellicht maakt het je wel makkelijker om hem niet meer te hoeven zien.
Ik heb steeds gedacht, als ik geen kinderen had gehad was ik teruggegaan naar mijn geboortestad. Had ik hem niet meer tegen hoeven komen.
Hoe is dat bij jou dan, heb je nog contact, is alles afgewikkeld?
@Allalone, zullen we je niet liever NOTallone noemen?
Want je bent niet alleen.
woensdag 14 september 2011 om 18:31
Ach liefie toch, laat maar stromen hoor, die tranen, ze moeten er toch uit.
Het is ook niet niks.
Hoe bedoel je dat je aanstaande exman gelukkig en blij klinkt?
Zegt hij dat hij dat is, of is dat je interpretatie van hoe hij klinkt..
Want laten we eerlijk zijn, dat jij nu helemaal aan de grond zit is wel het gevolg van zijn acties.
En ik vind het heel goed van je dat je hem het geluk gunt, maar het gaat nu wel even ten kost van jou he,.
Ik vind het zo laag om van de ene in de andere relatie te stappen. Zo alsof het niets heeft voorgesteld, alsof jij niets hebt betekend.
Hij weet niet hoe snel hij van jou af moet komen om maar door te kunnen gaan met zjin nieuwe vlam.
En dat vind ik zeer respectloos, heb dan het fatsoen om eerst je vorige relatie netjes af te sluiten... Een huwelijk nog wel, van notabene 22 jaar, geen kalverliefde of een korte relatie....
Jij verdient echt wel wat meer respect dan dit..
Ga je vanavond iets lekkers voor jezelf klaarmaken? Probeer wat te eten meid, en probeer wat te slapen. Je kan je energie goed gebruiken nu.. En als het helemaal niet goed lukt met eten, slik dan in ieder geval dagelijk een multivitamine, dan krijg je dat maar binnen he..
Liefs van NW
Het is ook niet niks.
Hoe bedoel je dat je aanstaande exman gelukkig en blij klinkt?
Zegt hij dat hij dat is, of is dat je interpretatie van hoe hij klinkt..
Want laten we eerlijk zijn, dat jij nu helemaal aan de grond zit is wel het gevolg van zijn acties.
En ik vind het heel goed van je dat je hem het geluk gunt, maar het gaat nu wel even ten kost van jou he,.
Ik vind het zo laag om van de ene in de andere relatie te stappen. Zo alsof het niets heeft voorgesteld, alsof jij niets hebt betekend.
Hij weet niet hoe snel hij van jou af moet komen om maar door te kunnen gaan met zjin nieuwe vlam.
En dat vind ik zeer respectloos, heb dan het fatsoen om eerst je vorige relatie netjes af te sluiten... Een huwelijk nog wel, van notabene 22 jaar, geen kalverliefde of een korte relatie....
Jij verdient echt wel wat meer respect dan dit..
Ga je vanavond iets lekkers voor jezelf klaarmaken? Probeer wat te eten meid, en probeer wat te slapen. Je kan je energie goed gebruiken nu.. En als het helemaal niet goed lukt met eten, slik dan in ieder geval dagelijk een multivitamine, dan krijg je dat maar binnen he..
Liefs van NW
woensdag 14 september 2011 om 19:08
Hij klinkt vrolijk en blij en onderneemt leuke dingen met haar. Daarnaast is hij nu (en dat vind ik ook wel weer logisch en eigenlijk ook goed) veel afstandelijker naar mij toe. Ik heb het inderdaad ook heel erg moeilijk met het feit dat hij zo in een andere relatie stapt terwijl hij eerder bij hoog en laag vol hield dit langzaam op te willen bouwen omdat hij het ook allemaal eng vond. Het is dan ook inderdaad dat stukje: onze relatie stelde geen ruk voor, je bent me gewoon al helemaal vergeten. En dat doet pijn, heel veel pijn....
Er wordt voor mij gekookt hier,ook zo raar al die jaren doe je dat zelf en nu is het "eten wat de pot schaft" maar ik krijg eten nog steeds amper mijn keel door en slapen....tja, laten we het daar maar niet over hebben....
Liefs Allalone
Er wordt voor mij gekookt hier,ook zo raar al die jaren doe je dat zelf en nu is het "eten wat de pot schaft" maar ik krijg eten nog steeds amper mijn keel door en slapen....tja, laten we het daar maar niet over hebben....
Liefs Allalone
woensdag 14 september 2011 om 21:16
quote:scheidingsconcept schreef op 14 september 2011 @ 20:08:
okee het is even schrikken, en je hebt je weleens beter gevoeld.
maar er is weinig aan te veranderen. Als het niet meer van twee kanten komt houdt het op. Probeer met elkaar in gesprek te blijven en schakel een derde neutrale persoon in. Wellicht een mediator om de boel te lijmen. of een advocaat - uurtje-factuurtje, en dan wordt het meestal een (v)echtscheiding.. Of kies voor een bemiddelaar, lagere kosten,snelle afwikkeling zodat je jouw enerie in de toekomst stoppen kan. Want er is een toekomst na de scheiding.
Laat me raden. Je bent een man en/of een mediator/advocaat. Jézus wat een on-empathische reactie zeg ongelofelijk. Natuurlijk is er weinig aan te veranderen, dat vraagt TO helemaal niet en ik ook niet. Maar mag ze/ mogen we emotioneel even van de klap bekomen? Dank u.
maar er is weinig aan te veranderen. Als het niet meer van twee kanten komt houdt het op. Probeer met elkaar in gesprek te blijven en schakel een derde neutrale persoon in. Wellicht een mediator om de boel te lijmen. of een advocaat - uurtje-factuurtje, en dan wordt het meestal een (v)echtscheiding.. Of kies voor een bemiddelaar, lagere kosten,snelle afwikkeling zodat je jouw enerie in de toekomst stoppen kan. Want er is een toekomst na de scheiding.
Laat me raden. Je bent een man en/of een mediator/advocaat. Jézus wat een on-empathische reactie zeg ongelofelijk. Natuurlijk is er weinig aan te veranderen, dat vraagt TO helemaal niet en ik ook niet. Maar mag ze/ mogen we emotioneel even van de klap bekomen? Dank u.
woensdag 14 september 2011 om 21:17
quote:allalone schreef op 14 september 2011 @ 19:47:
en weer
Allalone, ze zeggen wel eens "rouwen is een werkwoord" en dat is het ook. Verdriet moet je helemaal doorheen voor het ook maar een beetje beter wordt. En dat mag. Nee, móet ook. Ben een beetje lief voor jezelf en trek je niks aan van ongenuanceerde reacties hier en daar.
Dikke knuffel
en weer
Allalone, ze zeggen wel eens "rouwen is een werkwoord" en dat is het ook. Verdriet moet je helemaal doorheen voor het ook maar een beetje beter wordt. En dat mag. Nee, móet ook. Ben een beetje lief voor jezelf en trek je niks aan van ongenuanceerde reacties hier en daar.
Dikke knuffel
woensdag 14 september 2011 om 23:16
quote:scheidingsconcept schreef op 14 september 2011 @ 20:08:
.
Dit is werkelijk het understatement van het jaar...
Je bedoelt dat de aarde onder je voeten is weggeslagen en dat je je nog nooit zo diep ellendig hebt gevoeld.. dat komt meer in de buurt.
En natuurlijk klopt het wel wat je zegt hoor, verstandelijk gezien, maar zo simpel ligt het nou eenmaal niet, was het maar waar...
@All, ik hoop dat je vannacht een beetje slaapt, ik ben er niet vannacht, ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet meer uit bed mag 'snachts..
Voor jou en Sartan
.
Dit is werkelijk het understatement van het jaar...
Je bedoelt dat de aarde onder je voeten is weggeslagen en dat je je nog nooit zo diep ellendig hebt gevoeld.. dat komt meer in de buurt.
En natuurlijk klopt het wel wat je zegt hoor, verstandelijk gezien, maar zo simpel ligt het nou eenmaal niet, was het maar waar...
@All, ik hoop dat je vannacht een beetje slaapt, ik ben er niet vannacht, ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet meer uit bed mag 'snachts..
Voor jou en Sartan