Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ja bij die hutjes op het meer ben ik ook geweest. (Volgens mij gaat iedereen daarheen). Kan me voorstellen dat het super moet zijn geweest, 's ochtends vroeg, maar men wat zagen die dingen er gammel uit!

Hebben jullie daar ook die tocht door de grot gemaakt?

Art's ligt ook midden in de jungle, volgens mij ligt het niet ver van Nature Lodge.

Kaar ja, wij hadden een bus Pringles op het balkon laten staan, die was dus opengemaakt (heel netjes de dop eraf gehaald!) en opgegeten. Er hing ook een soort van klamboe voor de ingang van de hut, dat ze er niet in konden. Ik had mijn bikini ook op het balkon laten hangen om te drogen. Die vond ik de volgende dag terug in een boom verderop.
Gelukkig was het je string niet.

Wij hebben ook die tocht door die grot gemaakt. Je moest zelfs een stuk zwemmen in die grot. Hele rare spinnen daar gezien, brrrr.......
Ja dat had ik gelukkig van tevoren gehoord. Toen ben ik maar een stuk gaan kanoën.
Hahaha oke de boodschap is duidelijk niets laten hangen of liggen buiten!

Mijn vriend wil dus wel heel graag op het meer overnachten, alleen lijkt mij dat niet echt leuk.. Ik ga eens kijken of er niet een acco aan het meer zit die me wat meer aanspreekt
Kao Sok zijn wij ook geweest,prachtig! Zaten dus in treetops in een net verbouwde 2 onder 1 kap boomhut met airco Hoezo primitief hahaha maar geweldig.

Toen ook met een band de rivier afgeweest,een van de mooiste ervaringen uit mijn leven!(was einde regentijd dus lekker hoog snel water.)

Daarna 1 nacht naar het stuwmeer en op de rafthouses geslapen.

Onvergetelijke ervaring maar dat nooit meer.Het hutje vond ik niet eens zo erg(prachig wakker worden met een duik in het warme water van het stuwmeer) maar die wc boven op die berg,moest je via een modderpad met verschuovende tegels naar boven in het donker.

Ok daar was wel wat licht maar als je de railing vast pakte kreeg je een schok van de stroom van alle blootliggende kabels...

En alles was klam en nat want het regende zowat de hele tijd die 2 dagen.Wat het ook wel minder leuk maakte was dat er op de rafthouses al 2 groepen(1x Engels en 1x Nederlands) waren en we nergens aansluiting konden vinden,ze negeerden ons gewoon.

Maar eerlijk is eerlijk ik had het toch ook niet willen missen.
Die wc vond ik overdag al ranzig!

Maar een dagtour is ook niets mis mee hoor en dan 's avonds weer lekker in je boomhut!
Weet ik nog wel een leuk verhaal over de boomhut.

Vriendinnetje zat ook in een boomhut en dat was natuurlijk geweldig. Ja, totdat ze 's nachts naar de wc moest. Er stond/liep namelijk een tarantula (of zo iets dergelijks) in de badkamer. Is zeker niet nodig te vertellen dat ze niet meer geslapen heeft die nacht?
:'( Houu op met die horrorverhalen haha! Mijn idee is om dit te doorstaan en dan daarna te relaxen op een mooi eiland in een super de luxe hotel. Met een luxe hotel in het vooruitzicht lukt het me wel..

Op trip advisor zag ik nog wel iets leuks om te verblijven:

Khao Sok Orchid Resort

Zegt het jullie misschien iets?
Ik meen me te herinneren dat het aan het begin van de weg ligt. Ziet er wel mooi uit en wellicht goed voor jou omdat je niet zo van de beestjes bent...
quote:kaar schreef op 14 september 2011 @ 15:04:

Weet ik nog wel een leuk verhaal over de boomhut.

Vriendinnetje zat ook in een boomhut en dat was natuurlijk geweldig. Ja, totdat ze 's nachts naar de wc moest. Er stond/liep namelijk een tarantula (of zo iets dergelijks) in de badkamer. Is zeker niet nodig te vertellen dat ze niet meer geslapen heeft die nacht?IEUW! Had ik nét bedacht dat ik ook in een boomhut in Khao Sok wilde slapen...
In onze boomhut daar geen beesje gezien hoor en dat terwijl daar waar de stam van de boom doorheen liep(vloer en plafond) een gat zat waar een kleine aap doorheen kon

Maar ze hadden volgens mij flink gespoten met verdelger en heel veel citronella etc.Het rook er in elk geval erg fris.

Hadden alleen geen warm water maar dat was nou ook weer niet zo erg.
Ik wil ook weer! Haha

Ik ben in januari in Khao Sok geweest, vanuit Surathani (?) gewoon de bus genomen (90baht ofzo).

Ik heb in de Bamboo Lodge/House geslapen. Was primitief maar onwijs leuke mensen. Je kan drinken uit de koelkast pakken en op je bonnetje schrijven, idem met het eten wat je besteld. Gewoon zelf op je rekening schrijven en bij uitchecken betalen, vind ik een teken van vertrouwen en erg gastvrij. Ik heb er veel tips over de omgeving gekregen en leuk gebabbeld met de zoon van de eigenaar (tevens gids).

's Avonds een kampvuur aan de rivier en komen er gitaren trommels en fluiten tevoorschijn. Thai en toeristen eromheen op bamboo matjes, biertje erbij en genieten!

Huisjes zijn er in verschillende kwaliteits en prijsklasses. Ik had de goedkoopste (kon zelf zeggen wat ik ervoor wilde betalen 150bath) voor een hutje op palen in een veld met gaten in de vloer, een wankele fan en een douche koud water en toilet. Het bed was heerlijk! Fijnste nachten die ik heb gehad in Thailand . Ze hebben ook riverview airco huisjes met warm water en heel netjes. Maar ik ben van de budget dingen dua vond dit helemaal prima .

Terug was een ander verhaal, eigenaar zou mij bij de bus afzetteb maar was te laat. Bus gemist, waardoor ook aansluiting met bus naar BKK. Maar hij wist wel een oplossing... Oftewel plankgas de weg op in die aftanse truck achter de bus aan haha, uiteindelijk bus ingehaald en wapperend met handen is die gestopt en mocht ik instappen. Briljant!

Ook ik heb trouwens die tocht door die grot gemaakt, onwijs leuk en stoer om te doen, wel goede schoenen/teva's aandoen! Zelfs daarmee ben ik ongelofelijk op mijn muil gegaan op de gladde stenen bij zaklamplicht haha.

Ik denk er trouwens overna om weer een maandje naar Thailand te gaan, zooo goed bevallen...
Bijenkoningin, Bamboo lodge, daar liepen wij langs op weg naar Art's, zag er inderdaad erg gezellig uit. Daar stond toch die man met dat lange grijze haar te barbecuen?

De zoon hadden wij ook mee als gids naar het meer. Leuke vent! (ook in januari trouwens, zaten we op dezelfde boot?)
quote:mayou schreef op 14 september 2011 @ 13:10:

Die wc vond ik overdag al ranzig!

Maar een dagtour is ook niets mis mee hoor en dan 's avonds weer lekker in je boomhut!

Precies dat was ook ons idee :-) Vond mn boomhut middenin de jungle al primitief genoeg :-) Ik ben bij die WC's niet eens geweest, ben in het meer gesprongen en heb mn plasje daar maar in gedaan....vond ik altijd nog beter dan die heuvel op naar dat rare krottige ding wat voor WC moest doorgaan :-))

Wij hebben idd gewoon de dagtour geboekt.

Oh ja en we zijn ook nog vanaf onze boomhut met zo'n band de rivier af geweest. Je kan gewoon instappen want het hotel ligt aan de rivier. We hebben een uurtje met de stroom meegedreven (met een gids) en letterlijk de apen boven ons hoofd zien slingeren. Erg gaaf!
YESSS! Net mijn ticket geboekt! Ik kom 26 december aan in Bangkok en vlieg 12 januari weer terug! Zin, zin, zin!

Nu lekker verder puzzelen op mijn reisschema. Ik denk nu aan Bangkok - Khao Sok - Kanchanaburi - tropisch eiland - Bangkok.
Mayou

Die man met de grijze lange haren inderdaad! Die verzorgd ook de bar 's avonds daar, hij kwam ook aan met een joint, dat heb ik maar niet gedaan hahaha.

Ik denk niet dat we samen zaten, was de enige NLer op dat moment. Heb daar opgetrokken met een wat ouder Amerikaans echtpaar en een Australische man/jongen, flinke hike gemaakt samen in het park onwijs gezellig.
Zo zag hij er ook wel uit ja qua joint!.

Raapje wij waren op de fiets trouwens, maar toen wij bij de afslag richting Kao Sok aankwamen stapten er net een stel mensen uit de bus naar Phuket die overstapten in minibusjes richting park.

Ik ga volgende week een paar dagen naar Phangan. Iemand?
quote:Rasa schreef op 15 september 2011 @ 20:38:

YESSS! Net mijn ticket geboekt! Ik kom 26 december aan in Bangkok en vlieg 12 januari weer terug! Zin, zin, zin!

Nu lekker verder puzzelen op mijn reisschema. Ik denk nu aan Bangkok - Khao Sok - Kanchanaburi - tropisch eiland - Bangkok.

Die route klinkt me niet heel logisch in de oren

Ik zou naar Khao Sok reizen voor een paar dagen jungle

Vanaf daar een busje regelen naar Surat Thani vroeg in de ochtend zodat je de boot van 1 of 2 uur 's middag's naar Koh Tao kunt pakken. Daar dan lekker paar daagjes blijven, nog een paar daagjes Koh Phangan misschien (is een uurtje varen) En dan vanaf Samui naar Bangkok vliegen en daar met de bus naar Kanchanaburi (is maar 2 a 3 uurtjes, kan dus makkelijk op 1 dag als je in de ochtend je vlucht hebt)

Anders blijf je heen en weer reizen.

Ik zou in Kanchanaburi 1 dag uittrekken voor de Erawan Watervallen (lekker met de lokale bus gaan voor 2 euro ipv de georganiseerde tours). En 1 dag naar Elephant's World gaan.

Dat is een park waar uitgebuite olifanten worden verzorgd.

Het is heel anders dan de meeste parken waar je alsnog ritjes op de rug van de olifanten maakt. Wij waren er vorig jaar toen het project nog in de kinderschoenen stond en hebben een dagje meegeholpen met eten maken voor de olifanten, ze in de rivier gewassen en suikerriet gekapt op het land voor die beesten :-)

Was echt geweldig

Er werkt ook een Nederlandse vrouw: Agnes. Heb voor haar ook een brochure gemaakt die ze in Thailand in de guesthouses kan verspreiden zodat ze meer reclame kunnen maken en het schijnt heel goed te werken :-)

www.elephantsworld.org
Wat ernstig eigenlijk dat er nu overal "olifant reddingscentra" uit de grond springen. Ben er vorig jaar bij één geweest en het is net zo commercieel als de andere. Alleen omdat toeristen zich beter voelen hebben ze de boel een beetje omgegooid ....
Ik ben inmiddels weer verder gegaan met onze "planning". Na Khao Sok willen we naar de Similan Islands en dan een 2 daagse snorkel trip met overnachting doen. Volgens mij is het zo mooi daar!

Maar wat we daarna gaan doen moeten we nog even uitzoeken. Ik dacht naar Koh Phi Phi en lekker niksen in een mooi resort, maar dat gaat raapman al snel vervelen. Weten jullie in de omgeving daartussen nog iets leuks te doen?
Hoe komen die olifanten reddingscentra dan allemaal aan hun olifanten.. Op een gegeven moment zijn alle olifanten toch wel gered zou je denken. Ik denk inderdaad ook dat het voor vele reddingscentra een masker is dat ze opzetten om geld te verdienen.. Hoe triest het ook is :(
quote:Neele01 schreef op 16 september 2011 @ 09:43:

Wat ernstig eigenlijk dat er nu overal "olifant reddingscentra" uit de grond springen. Ben er vorig jaar bij één geweest en het is net zo commercieel als de andere. Alleen omdat toeristen zich beter voelen hebben ze de boel een beetje omgegooid ....

Deze was niet commercieel hoor

Wellicht gaan ze dat wel worden.......maar wij waren de enige 2 mensen die dag en je helpt echt mee om het centrum in gang te houden. Dus op het land suikerriet snijden, vitaminepillen voor de olifanten vermalen in rijstballen omdat sommigen geen tanden meer hebben.

We hebben voor die dag maar 20 euro hoeven te betalen/doneren inclusief de lunch, ipv de vaak exorbitant hoge bedragen die ze bijv. bij dat olifantenkamp in Chiang Mai vragen.

Geen idee hoe het zich zal ontwikkelen maar juist het feit dat het geen massale toeristische attractie was, maar een klein project wat door vrijwilligers in stand wordt gehouden (*die er op dat moment geen cent aan overhielden) vonden wij erg mooi

En ik kan je verzekeren dat die olifanten het daar heel goed hebben.

Wellicht zijn die andere centra een soort masker maar die olifanten worden iig niet meer 24/7 op straat in gezet om toeristen in mandjes door de jungle te vervoeren
@americagirl, dank voor de tips! Je hebt helemaal gelijk, route is onlogisch. Gisteravond ticket geboekt, vandaag LP gekocht en de kaart van Thailand eens bestudeerd...

Had Elephants World ook al ontdekt (ik geloof ook via dit forum). Klinkt supergaaf! Kan me eerlijk gezegd voorstellen dat ik daar misschien wel twee dagen naartoe wil. En als er nu allemaal olifantenreddingscentra uit de grond worden gestampt omdat dat is wat toeristen willen, ben ik alleen maar blij. Laat het olifanten wassen maar hypen als daarmee het in-mandjes-op-olifanten-zitten en naar voetballende olifanten kijken uitsterft!

Ik zit nog heel erg te twijfelen over wat ik vooraf boek en wat niet. Het is natuurlijk wel vet hoogseizoen dan (26 dec - 12 jan). Denk er nu over om in ieder geval twee dagen fijn bijkomhotel in Bangkok te boeken en ook maar de overnachtingen rond oud en nieuw. Wat de eilanden betreft, ben ik er nog niet uit. Ik zoek een simpel hutje aan zee (op een plek waar je kunt zwemmen) uit de drukte en hoef verder weinig luxe. Liefst iets met fietsenhuur, zodat ik me op die manier een beetje kan verplaatsen. Ik zie inmiddels door de eilanden de zee niet meer, zeg maar...
Ik zit bij de vliegtickets te kijken..

Is dat normaal dat een vliegticket op een donderdag 50 euro goedkoper is dan op de vrijdag?

beiden rechtstreeks bij China air?

heeft dat met het weekend te maken of is dat gewoon toevallig?
Pearle je moet je cookies wissen want die houden bij welke websites je bezoekt en dan worden de prijzen opgedreven en ja het kan dan duurder zijn in het weekend.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je na 12 uur 'snachts moet boeken want dan zou het ook goedkoper zijn maar of dat zo is weet ik niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven