Het wordt Mexico!!!
dinsdag 23 augustus 2011 om 16:00
Hoi Forummers,
Na lang wikken en wegen zijn mijn vriend en ik er eindelijk uit,
we gaan in oktober naar Mexico!!!
Heb er zo'n zin in!!!! We gaan naar playa del carmen!
Dit wilde ik even mededelen aangezien ik een aantal posts heb geplaats waarin ik raad vroeg voor vakantiebestemmingen!!
Dus bij deze
Na lang wikken en wegen zijn mijn vriend en ik er eindelijk uit,
we gaan in oktober naar Mexico!!!
Heb er zo'n zin in!!!! We gaan naar playa del carmen!
Dit wilde ik even mededelen aangezien ik een aantal posts heb geplaats waarin ik raad vroeg voor vakantiebestemmingen!!
Dus bij deze
donderdag 25 augustus 2011 om 13:41
Snorkelen kan je mooi mee beginnen bij Puerto Morelos (heel relaxed plaatsje overigens) want dat is een beschermd natuurgebied en dus moet je daar snorkelen met een reddingsvest. Ook een aanrader (maar dan wordt je wle gelijk heel erg verwend) is snorkelen in een cenote (aanrader: Gran Cenote of Dos Ojos).
donderdag 25 augustus 2011 om 14:04
@ Bergje: Ja dat weten we.... maar we willen er echt even tussenuit en hadden eigenlijk komende week vakantie gepland maar door omstandigheden kan dit niet doorgaan dus vandaar de herftvakantie... ik hoop natuurlijk op goed weer, maar als je zonzeker wilt zijn moet je naar egypte maar dat trekt ons niet echt! Een vriendin is afgelopen week terug gekomen uit Mexico en zij heeft een halve dag regen gehad.... je weet het natuurlijk nooit! Dus op hoop van zegen
donderdag 25 augustus 2011 om 14:23
quote:sunnysunshine schreef op 25 augustus 2011 @ 14:04:
@ Bergje: Ja dat weten we.... maar we willen er echt even tussenuit en hadden eigenlijk komende week vakantie gepland maar door omstandigheden kan dit niet doorgaan dus vandaar de herftvakantie... ik hoop natuurlijk op goed weer, maar als je zonzeker wilt zijn moet je naar egypte maar dat trekt ons niet echt! Een vriendin is afgelopen week terug gekomen uit Mexico en zij heeft een halve dag regen gehad.... je weet het natuurlijk nooit! Dus op hoop van zegen
Tja, maar augustus is anders dan oktober....
maar goed... we zullen duimen voor een strak blauwe lucht, 30 graden en een klein zuchtje wind ter afkoeling....
Tja, maar augustus is anders dan oktober....
maar goed... we zullen duimen voor een strak blauwe lucht, 30 graden en een klein zuchtje wind ter afkoeling....
zondag 28 augustus 2011 om 12:35
Leuk, sunnyshine, ik ga eind oktober (laatste week) ook met mijn vriend naar Playa del Carmen.
Ik maak me soms wel een beetje zorgen over het weer, maar ben ooit een keer begin/half oktober in Jamaica geweest en wel wat regen gehad, maar meestal heel kort en hevig en daarna weer prachtig weer.
De ervaren Mexico forummers; raden jullie aan zelf een auto te huren en rond te trekken of georganiseerde excursies te doen?
Ik maak me soms wel een beetje zorgen over het weer, maar ben ooit een keer begin/half oktober in Jamaica geweest en wel wat regen gehad, maar meestal heel kort en hevig en daarna weer prachtig weer.
De ervaren Mexico forummers; raden jullie aan zelf een auto te huren en rond te trekken of georganiseerde excursies te doen?
zondag 28 augustus 2011 om 12:37
quote:sito1970 schreef op 25 augustus 2011 @ 15:57:
[...]
Ik vind vliegen vreselijk, dus mij doe je er echt geen plezier meer.
Ja, dat kan...ik heb ook een vriendin die beslist niet gaat vliegen (heeft ze nooit gedaan ook), maar dat beperkt je wel in je bestemmingen...Nou is zij uberhaupt geen vakantieganger, dat scheelt...
Vlieg jij wel omdat je toch wat verder weg wil dan Europa of doe je 't helemaal niet?
[...]
Ik vind vliegen vreselijk, dus mij doe je er echt geen plezier meer.
Ja, dat kan...ik heb ook een vriendin die beslist niet gaat vliegen (heeft ze nooit gedaan ook), maar dat beperkt je wel in je bestemmingen...Nou is zij uberhaupt geen vakantieganger, dat scheelt...
Vlieg jij wel omdat je toch wat verder weg wil dan Europa of doe je 't helemaal niet?
zondag 28 augustus 2011 om 17:31
@ nikki: wij gaan ook laatste week van oktober!! haha welke hotel??
tuurlijk denk ik daar ook aan... mja weet je...je weet het toch nooit! kijk hier in nederland... in de lente was het hier bloedheet en nu lijkt het wel herfst... ik vind t niet erg als er af en toe een buitje valt want dat lijkt me alleen maar verkoelend... als het maar niet dagen aan één stuk uit de lucht komt!!
tuurlijk denk ik daar ook aan... mja weet je...je weet het toch nooit! kijk hier in nederland... in de lente was het hier bloedheet en nu lijkt het wel herfst... ik vind t niet erg als er af en toe een buitje valt want dat lijkt me alleen maar verkoelend... als het maar niet dagen aan één stuk uit de lucht komt!!
zondag 28 augustus 2011 om 18:17
Ik zou zeker een auto huren Nikkiname. Al is dat niet voor alle excursies, maar een paar dagen is zeker leuk. En je hebt zoveel meer vrijheid, niet verplicht 2 uur ergens blijven en weer door, je kan lekker zelf beslissen wat je doet. Als je een auto huurt zou ik daarmee naar Coba en Tulum gaan. Prima te combineren. Smorgens vroeg vertrekken, eerst naar Coba rijden, en dan terug eventueel stoppen in Tulum als je meer ruines wilt, of lekker naar het strand daar. Of misschien even stoppen in Akumal en snorkelen bij de schildpadden. Ook voor Chichen Itza zou dit prima kunnen. Wel vroeg vertrekken, en dan stoppen in Valladolid, eventueel een stukje omrijden naar Ek Balam. Lekker zwemmen in een cenoten. Zeker aan te raden. Maar als je bijvoorbeeld naar Sian Kaan gaat zou ik dat zeker niet doen met en eigen auto, te slechte weg.
En qua weer zou ik mij geen zorgen maken. Ik woon nu 5 jaar in Playa del Carmen, en ieder jaar in oktober komt mijn familie op bezoek, en we hebben altijd prachtig weer. Voor ons locals is het soms wat fris, maar als je uit NL komt is het heerlijk weer. ´s Avonds soms iets koeler, maar dan nog steeds zo´n 23 graden. Prima dus!
En qua weer zou ik mij geen zorgen maken. Ik woon nu 5 jaar in Playa del Carmen, en ieder jaar in oktober komt mijn familie op bezoek, en we hebben altijd prachtig weer. Voor ons locals is het soms wat fris, maar als je uit NL komt is het heerlijk weer. ´s Avonds soms iets koeler, maar dan nog steeds zo´n 23 graden. Prima dus!
zaterdag 10 september 2011 om 02:13
Wij zijn in juli geweest.
Twee dagen stralende zon en acht dagen bewolkt
met in de avond en ochtend heftige regen buien.
Bewolking stoorde niet temperatuur was toch lekker en bruin
werden we wel.
De excursies naar de Maya ruine was geweldig.
Maar Mexico zelf kon me niet betoveren...
Overigens twee keer in Egypte geweest en dat vondt ik te geweldig.
Voor mij geen Mexico meer
Twee dagen stralende zon en acht dagen bewolkt
met in de avond en ochtend heftige regen buien.
Bewolking stoorde niet temperatuur was toch lekker en bruin
werden we wel.
De excursies naar de Maya ruine was geweldig.
Maar Mexico zelf kon me niet betoveren...
Overigens twee keer in Egypte geweest en dat vondt ik te geweldig.
Voor mij geen Mexico meer
woensdag 14 september 2011 om 18:42
Het is niet echt bij Playa del Carmen in de buurt, maar als je tijd genoeg hebt kan ik zeker aanraden eens richting Chiapas te gaan. Je kunt bijvoorbeeld de lange-afstand-bus nemen naar Tuxtla en dan in het kleine maar prachtige stadje San Cristobal de las Casas overnachten om van daaruit de Maya ruïnes van Palenque, de omliggende dorpjes en de Sumidero kloof te bekijken. Het is een heel ander Mexico dan enkel zon, zee en strand. Je zult af en toe wat Zapatista rebellen met geweren zien rondlopen, maar toeristen vallen ze niet lastig.
donderdag 22 september 2011 om 17:34
Ik heb zelf vorig jaar een rondreis door Yucatan gemaakt, in een huurauto, is prima zelf te regelen. Playa del Carmen kon me het minst boeien van alle plaatsen. Heel toeristisch en druk. Ik vond vooral Merida, de tempels bij Uxmal (aanrader!) en Tulum geweldig. Ik zou zeker in Valladolid overnachten als je naar Chichen Itza gaat. Dan kun je er lekker vroeg zijn voordat de hordes toeristen komen. Persoonlijk had ik achteraf Chichen Itza helemaal overgeslagen. Er zijn veel mooiere en indrukwekkendere Maya sites in het zuiden en westen.
Veel plezier!
Veel plezier!