Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 19 (ZONDER SPOILERS)

07-01-2023 18:44 3005 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet , lees ik het goed dat ze slechts 1 keer daar op vakantie zijn geweest. Hoe kun je dan een goed beeld schetsen, dan ga je toch vaker?
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogel schreef:
03-03-2023 08:03
Nee dit wordt niets. Janneke kan daar sowieso niet aarden zonder haar lieve familie en schoonfamilie. Voor de kinderen is het ook niet leuk en las dat ze ooit 1 keer in Spanje zijn geweest.

Denk dat Johan ingaat op een aanbod van een programmamaker. Helaas.

Ze wonen nu zo fijn met al die kinderen, die uitbouw, het watertje. Zie gisteren ook heel weinig reacties meer bij ze. Zullen wel veel verwijderd zijn.
Ja precies dit.
Je kan toch niet na 1x ergens te zijn geweest weten hoe het is om daar te wonen?
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gek gemaakt door Johan, met de dollartekens in z'n ogen. Hij kan zo goed preken.
Alle reacties Link kopieren
miep schreef:
03-03-2023 15:09
Ik begrijp het niet , lees ik het goed dat ze slechts 1 keer daar op vakantie zijn geweest. Hoe kun je dan een goed beeld schetsen, dan ga je toch vaker?
Ze hebben nog geen eens de plek bekeken waar ze heen gaan. Maar wel al hun huis verkocht.
Ik begrijp dit ook echt niet!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Laat ik gewoon eens positief zijn. Ik hoop dat ze daar hun draai kunnen vinden en ik vermoed dat er best over nagedacht is.
Ik geloof niet dat het een aanbod van een programma is. Ik denk dat ze de stap zelf genomen hebben en dat er daarna een aanbod kwam. Zo naïef is niemand, zo'n programma is niet eeuwigdurend en ze moeten er veel voor opgeven.
Ik wens ze in ieder geval veel geluk.
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Aneliz schreef:
03-03-2023 14:53
Ik heb het interview gelezen van fam jelies bij een huis vol.
Zouden de oudere kinderen naar Nederland mogen en bij familie gaan wonen als ze het in Spanje niet naar hun zin hebben? Ik had niet verwacht dat alleen harry en albertine er moeite mee hadden.
De kinderen weten toch totaal niet wat ze kunnen verwachten? Ze zullen door Johan en Janneke voornamelijk de positieve dingen te horen krijgen dus dan wordt je vanzelf enthousiast. Ze zijn ooit 1x op vakantie geweest in Spanje, waarvan de meeste kinderen zich er weinig tot niks van kunnen herinneren. Vakantie is sowieso niet te vergelijken met emigreren. Ze zijn daar allemaal, inclusief va en moe, beschermd opgegroeid en zijn behoorlijk wereldvreemd. Ik hoop van harte dat de hele emigratie op alle vlakken succesvol wordt maar ik heb er een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Ik ben terug na een week op het strafbankje te hebben gezeten omdat ik iets naars over Sofie heb gezegd....
Alle reacties Link kopieren
Ik houd echt mijn hart vast bij de familie Jelies. Ze hebben alles zo in orde hier, en heb je een goed beeld over Spanje . Vakanties voor mensen die niet veel te besteden hebben, hoe komen die mensen dan daar.
ririanneke schreef:
03-03-2023 19:20
Hallo dames. Ik ben terug na een week op het strafbankje te hebben gezeten omdat ik iets naars over Sofie heb gezegd....
Welkom terug!
Alle reacties Link kopieren
miep schreef:
03-03-2023 19:36
Ik houd echt mijn hart vast bij de familie Jelies. Ze hebben alles zo in orde hier, en heb je een goed beeld over Spanje . Vakanties voor mensen die niet veel te besteden hebben, hoe komen die mensen dan daar.
Ze zijn ook zo afhankelijk van anderen, in de zin van altijd bij anderen op de koffie, Jennie die op Urk logeert omdat ze daar moet werken (ze heeft toch een scooter?) en de “broeders en zusters” van de gemeente vanwege hun geloof. Straks zijn ze gewoon op hun eigen gezin aangewezen, ben benieuwd of dat gaat lukken. En vakantie voor de minder bedeelden, dat klinkt heel mooi maar is natuurlijk niet haalbaar, mensen due geen geld hebben stappen niet in het vliegtuig, of zouden ze Spanjaarden bedoelen.

Ik hoop voor ze dat het lukt maar ik zie het niet gebeuren..
Het zal aan mij liggen, maar de smaken ijs spreken mij niet aan...
Alle reacties Link kopieren
Aneliz schreef:
03-03-2023 14:53
Ik heb het interview gelezen van fam jelies bij een huis vol.
Zouden de oudere kinderen naar Nederland mogen en bij familie gaan wonen als ze het in Spanje niet naar hun zin hebben? Ik had niet verwacht dat alleen harry en albertine er moeite mee hadden.
Ah dat vind ik sneu.
Het zijn 2 gevoelige kids.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze onbezonnen en puberale actie zo in tegenstrijd met alles waar deze familie voor staat. Ze zijn burgerlijk, niet avontuurlijk, wereldvreemd, honkvast, een beetje simpel en heel eenvoudig. Ze leven van en met hun netwerk vanuit familie en de kerk. Het gezin is hun hoeksteen en moeder Janneke is enkel bezig met zorgen en het huis knap houden. Johan als vader zijnde is vooral op de bouw bezig om zijn handjes te laten wapperen. Ze komen amper buiten de dorpsgrenzen en gaan vaak om een bakkie. De Jelies' hebben niet gestudeerd of doorgeleerd en het wordt de meiden daar ook bepaald niet gestimuleerd.
Aida haar vriendje werd tot voor kort nog als schoonzoon behandeld. Ze hadden ringen en gingen uit eten. Ineens is het niet belangrijk meer. En willen ze hun leven door een kinderverliefdheidje niet laten beperken. Waren Johan en Janneke niet ook al zo jong samen? Hoe zouden zij het hebben gevonden als vader toen zou hebben gezegd: we laten ons leven niet beperken door een verkering. Dan had meneer ook zijn hakken in het zand gezet. (los daar nog van waren mijn dochters ook al vanaf hun 14de bij hun partners waar ze inmiddels 10+ jaren verder mee samenwonen etc dus ik vind niet dat deze relatie moet worden afgedaan als een kinderfling)

Enfin ik heb ze in al die jaren nog geen woord horen zeggen over emigreren en ineens is het hun langgekoesterde droom. Ik ben vaak in Spanje (we hebben er een familiehuis) in exact dezelfde regio. In de zomer wordt het er taffesheet (40+ graden) en in de winter kan het er best meh zijn. Bovendien is integreren daar best een dingetje. Zeker als je in de toerisme gaat werken. 80 procent is gepensioneerd en Brit. Als je denkt er een etablissement voor minderbedeelden te kunnen uitbaten heb je ze niet alle 100 in het mandje daarboven. Je moet feitelijk altijd vliegen (naar Alicante rijden is nogal een afstandje zeg maar) of een auto hebben en tolwegen kunnen ophoesten. De kinderen moeten de taal leren, er naar school, 99 procent is katholiek in Spanje en dus niet Urks gereformeerd. De salarissen liggen veel lager. Je moet het van het hoogseizoen hebben. Er komt enorm veel kijken bij emigreren. Je gaat niet even op vakantie nee je gaat huis en haard verlaten. Dat kan alleen maar mis gaan en dan zijn er alleen maar verliezers.

De regio is droog, heet en best wel saai. Je hebt de zee bij Alicante maar het achterland is niet heel spannend. De Spanjaarden zijn nationalistisch en chauvinistisch en wil je een beetje op worden genomen in het Spaanse leven moet je de taal bezigen en tussen de locals gaan wonen. En dat is precies wat ze niet kunnen en niet gaan doen.

Dit is een onbezonnen, ondoordachte, domme actie. Maar gaat wel leuke televisie opleveren dus ik tune alvast in. Dat dan weer wel. Maar het is natuurlijk op je vingers natellen tot de zeepbel uit elkaar spat. En dan hebben ze 11 man de afgrond ingeflikkerd.

(overigens is het betrekken van zulke jonge kinderen bij een soort kinderlijke ' droom' vol palmbomen, zwembaden en zonnestralen te infantiel voor woorden, wat kunnen die kleintjes zich er nu bij voorstellen om daar niet even op vakantie te zijn maar om er te leven, wonen en werken. Echt het hele plan hangt van houtje touwtje aan elkaar)
Alle reacties Link kopieren
Ook weer een tas met verantwoord en niet in Amerika verkrijgbare dingen voor Merel. En allemaal in dikke shirts en truien tijdens het eten aan tafel en dan zit Junior er, tenminste zo lijkt het op de foto, met ontbloot bovenlijf?
Alle reacties Link kopieren
Brooklyn28 schreef:
03-03-2023 15:56
Helemaal gek gemaakt door Johan, met de dollartekens in z'n ogen. Hij kan zo goed preken.
Ik hoop dat dat niet zo gegaan is. :-|
Hij kan wel goed lullen ja.
Maar zij heeft toch ook verstand? En al vaker laten zien dat ze ook wat te zeggen heeft. De kinderen kun je wel lekker maken vanalles maar uiteindelijk hebben ze toch hun eigen voorkeuren.
Dat het al járen een droom is, geloof ik niet.
Het is te hopen dat ze er wel goed en lang over hebben nagedacht. Dat het geen bevlieging is en ze straks hun huis kwijt zijn. En op hangende pootjes terug komen en geen huis kunnen kopen. Ik gun ze succes maar zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
sambuca- schreef:
03-03-2023 20:37

Aida haar vriendje werd tot voor kort nog als schoonzoon behandeld. Ze hadden ringen en gingen uit eten. Ineens is het niet belangrijk meer. En willen ze hun leven door een kinderverliefdheidje niet laten beperken. Waren Johan en Janneke niet ook al zo jong samen? Hoe zouden zij het hebben gevonden als vader toen zou hebben gezegd: we laten ons leven niet beperken door een verkering. Dan had meneer ook zijn hakken in het zand gezet.
Ik dacht dat Johan een stuk ouder is en dat beide al reakties gehad hadden.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Waar hebben ze die hond afgezet?? Puppy wen beurt??
Wtf is dat?
En waarom moet dat beestje ergens heen? Kunnen die mensen nou echt niks zelf ondernemen met hun kinderen en dieren?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Is de hond niet naar een trimsalon geweest? Tenminste dacht dat ik dat vandaag voorbij zag komen. Komt in het stukje op Insta niet echt duidelijk naar voren. Gelukkig is er voor de echte fens nu weer dagelijks een vlog.
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
03-03-2023 20:49
Waar hebben ze die hond afgezet?? Puppy wen beurt??
Wtf is dat?
En waarom moet dat beestje ergens heen? Kunnen die mensen nou echt niks zelf ondernemen met hun kinderen en dieren?
Op zich is een puppy wenbeurt niet heel gek, dit ras moet getrimd worden en dan is het fijn als een hondje dat niet heel eng vindt. Maar volgens mij is dat altijd even kort, beetje borstelen en niet veel meer dan dat, MET het baasje erbij!
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
03-03-2023 20:41
Ik hoop dat dat niet zo gegaan is. :-|
Hij kan wel goed lullen ja.
Maar zij heeft toch ook verstand? En al vaker laten zien dat ze ook wat te zeggen heeft. De kinderen kun je wel lekker maken vanalles maar uiteindelijk hebben ze toch hun eigen voorkeuren.
Dat het al járen een droom is, geloof ik niet.
Het is te hopen dat ze er wel goed en lang over hebben nagedacht. Dat het geen bevlieging is en ze straks hun huis kwijt zijn. En op hangende pootjes terug komen en geen huis kunnen kopen. Ik gun ze succes maar zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren.
Volgens mij heeft Johan het helemaal niet naar zijn zin bij die laatste baas. Dus toen hij via de Kraantjes en NPO op dit idee kwam zag hij z’n kans schoon.
Denk ik tenminste want anders is dit hele idee niet te bevatten!
Ik vind het zó sneu voor die kinderen!

Verder helemaal eens met Sambuca
Alle reacties Link kopieren
Rocky schreef:
03-03-2023 21:14
Volgens mij heeft Johan het helemaal niet naar zijn zin bij die laatste baas. Dus toen hij via de Kraantjes en NPO op dit idee kwam zag hij z’n kans schoon.
Denk ik tenminste want anders is dit hele idee niet te bevatten!
Ik vind het zó sneu voor die kinderen!

Verder helemaal eens met Sambuca
Zoon zei dit direct al. Paar jaar geleden zei hij al dat het alleen maar over geld gaat bij Johan en hoe flink poen te verdienen etc.
En nu hij in loondienst werkt is het gewoon luisteren naar de baas , natuurlijk bevalt hem dat niet. Had hij maar niet zo moeten blaaskaken toen hij nog voor zichzelf werkte en daardoor wordt uitgekotst overal.

Ik hoop echt heel hard dat het wél een succes gaat worden, zeker voor Janneke en de kinderen maar ik ben toch echt bang dat dit niet goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
03-03-2023 19:20
Hallo dames. Ik ben terug na een week op het strafbankje te hebben gezeten omdat ik iets naars over Sofie heb gezegd....
Doe dan toch ook es lief zeg! Dat snap jai toch wel dat iedereen het daar op zijn of haar manier doet (en vooral op haar manier). Get a laif, zuur Viva harde kern waif!

Welkom terug 😉
Peertjes schreef:
03-03-2023 21:36
Zoon zei dit direct al. Paar jaar geleden zei hij al dat het alleen maar over geld gaat bij Johan en hoe flink poen te verdienen etc.
En nu hij in loondienst werkt is het gewoon luisteren naar de baas , natuurlijk bevalt hem dat niet. Had hij maar niet zo moeten blaaskaken toen hij nog voor zichzelf werkte en daardoor wordt uitgekotst overal.

Ik hoop echt heel hard dat het wél een succes gaat worden, zeker voor Janneke en de kinderen maar ik ben toch echt bang dat dit niet goed gaat komen.
Dan hoop ik niet dat hij zich rijk rekent aan de inkomsten van een camping of huisjes verhuur. Om daarmee voor 11 personen de kost te verdienen gaat het niet worden.
Bijna vol.
En vol.

Nieuw deel: entertainment/een-huis-vol-deel-20-zond ... ges/497027

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven