Trouwjurk online bestellen?

01-09-2012 11:24 36 berichten
Hoi meiden!!



Wij gaan volgend jaar trouwen in het buitenland en aangezien ik nu ondertussen aan het zoeken ben naar een prachtige trouwjurk, vroeg ik me af of er meiden zijn die ervaring hebben met het online bestellen van een mooie jurk. Via lightinthebox heb ik een aantal ervaringen gelezen, allemaal positief en de site ziet er ook erg goed uit. De prijzen zijn echt heel erg laag, mede omdat de jurken in China worden gemaakt.



Nu wil ik graag in de winkel gaan passen en kijken wat voor jurken het mooiste bij me passen en dan via internet een soortegelijke jurk bestellen. Dit kan via een standaard maat maar je kan voor 39 dollar ook alle maten doorgeven (middel,borsten etc) zodat je zeker weet dat je de juiste maat hebt. Overigens houden ze bij de naden ook de mogelijkheid van 2,5 cm speling over.



We trouwen op het strand en zo heb ik een jurk gezien van 249 dollar. In de winkel kost deze al gauw tussen de 1250 euro en 1500 euro. Een enorm verschil dus!



Maar uiteraard heb ik ook mijn twijfels. Daarom dus ervaringen gevraagd :-)



Bedankt hoor.
Alle reacties Link kopieren
oef moeilijk..ik heb even die site bekeken. Mooie jurken voor echt heel weinig..

Je zou bijna zeggen; als het niet past en niet goed staat kan je ze voor minimaal dezelfde prijs op marktplaats verkopen. Maar blijft wel een risico..



Ik zou je wel adviseren om in een jurkenwinkel wat te gaan passen. Ik ben een paar keer meegeweest met een bruidje en ze gaan de winkel in met een bepaald beeld van een jurk maar als ze het aan hebben blijkt het niets te zijn...Ook wel leuk om te passen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat niet doen, Je wilt die dag een jurk aan die 100% goed zit, dat je niet hoeft te hijssen en of de jurk 130 keer recht moet trekken. Maar het prijs verschil is wel heel erg groot!



En eens met absor. echt eerst jurken gaan passen. Ik heb een hele andere jurk gekocht dan ik voor ogen had. Alle jurken waar ik verliefd op was geworden, deden mij geen ene sodemieter toen ik ze aan had. De jurken die ik op de plaatjes afschuwelijk vond, waren het einde toen ik ze aan had!



(ik ging voor glad simpel recht niets bijzonders gewoon mooi, ben thuis gekomen met een prinsessenjurk van een designer)
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie, het scheelt echt heeel veel geld!



Maar ik zelf zou het denk ik niet snel doen, het lijkt mij juist zo fijn te passen in een winkel waar meteen alles na je maat gemaakt word, en ook meteen een beroep op kan doen als er iets mis gaat!



Veel plezier met het uitzoeken van de jurk!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een trouwjurk besteld, echt abnormaal hoe duur die jurken zijn! Maar me toch laten overtuigen met het argument dat ik het maar een keer doe en de jurk perfect moet zijn. Ik zou inderdaad in ieder geval jurken passen en je laten adviseren over het soort jurk, zodat je helemaal zeker bent van je zaak. Sommige jurken die mij werden aangeraden had ik zelf niet uitgezocht maar stonden mooi, en andersom weer helemaal niet. Verder moet je dan denk ik ook meeberekenen hoeveel je in nederland evt nog kwijt bent aan een coupeuse, als je hem moet laten verstellen. Veel succes en plezier met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik weet dat geld belangrijk is voor iemand. Maar een trouwjurk koop je samen met je moeder en beste vriendinnen in de winkel. Het is die bijzondere dag in je leven waar wil dat alles perfect zit.



Trouwjurken zijn altijd zo duur vanwege de rest stof en noem maar op. Een trouwjurk van 249,- zou ik niet vertrouwen.
Bedankt alvast voor de reactie's!



Het passen lijkt mij zelf ook een goed idee. En leuk!! Ik heb vaker gehoord dat vrouwen met een hele andere jurk thuis komen dan ze in gedachten hadden. Dus ik vind het inderdaad erg slim om eerst eens te bekijken wat me precies mooi staat. Er staan zoveel mooie jurken tussen op internet dat er vast iets soortgelijks te vinden moet zijn.



Het punt is dus dat we op het strand trouwen. Het is daar gemiddeld 30 graden (we trouwen rond zonsondergang dus dat scheelt iets qua warmte) maar ik wil dus geen warme prinsessenjurk(had me in Nederland wel leuk gevonden).Ik heb super mooie jurken gezien, zowel lang als wat korter, die prachtig zijn voor op het strand. En luchtig! Maar als je dan kijkt naar de prijs in de winkel dan val je echt om van schrik. Ik had verwacht dat deze wel wat goedkoper zouden zijn dan de jurken met hoepel etc....maar niks is minder waar.



Dit scheelt dus ontzettend in ons budget. Begrijp me niet verkeerd, als ik echt twijfel ga ik toch voor de duurdere. Maar eigenlijk vind ik het te duur en zo een onwijs verschil met deze op internet dat ik twijfel.



Wij kennen een goede coupeusse die het voor weinig voor me wil laten verstellen als het nodig is. Dus dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:littlesinner schreef op 01 september 2012 @ 11:48:

Maar een trouwjurk koop je samen met je moeder en beste vriendinnen in de winkel. Het is die bijzondere dag in je leven waar wil dat alles perfect zit.

Euh ja misschien in jouw leven maar dat hoeft toch niet voor iedereen te gelden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ken iemand die voor 250¤ een jurk online kocht, de stof was heeel goedkoop en de naden niet mooi afgewerkt, daarbij past 't ook slecht. 't heeft haar 200¤ gekost om hem bij een coupeuze te laten vermaken tot hij wel paste!
Alle reacties Link kopieren
@littlesinner, niet iedereen heeft een moeder meer of zo'n band met haar moeder!



BTW TO vergeet je helemaal te feliciteren.... Gefeliciteerd met je aankomende huwelijk



ps ik ben ook niet in Nederland getrouwd en had daarom ook een het idee dat ik een luchtige trouwjurk wilde kopen. De prinsessenjurk die ik daarom ook niet wilde is het wel geworden, maar door de stoffen (want trouwjurk bestaat vaak uit meerdere verschillende stoffen, die je niet kan voelen had ik een jurk die zwaar en warm leek, maar juist heel luchtig en vrij was, echt TO, een trouwjurk online kopen is denk ik niet je van het. Overigens als je ze gaat passen ga je dat wel doorkrijgen.

Wij kunnen daardoor wel roepen dat het zo is, maar je moet het voelen



Het is ook echt waar dat je een wow moment krijgt bij de jurk, dat is ook iets wat je online nooit gaat vinden, tot je hem aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft vorige week nog een nieuwe bruidsjurk gekocht in Hilversum voor 375 euro. Als het je gaat om de prijs zou ik gewoon in Nederland een goedkope bruidsjurk kopen. Dan kan je hem meteen passen en zie je ook gelijk hoe het staat.
Ikke natuurlijk......dank je wel! :-)
Alle reacties Link kopieren
Vriendin had er ook via China gekocht. Jurk viel vies tegen zat erg slecht, naden waren stuk en ze was net in het gemeentehuis en haar halter knalde naar beneden. Dit hebben we nog snel kunnen maken maar dat wil je toch niet op je bruiloft? Als goed. Is trouw je maar een keer toch;)
kinderarbeidjurken
Je kan ook niet in een bruidszaak kijken voor een luchtige lichte jurk. als het de naam bruidsjurk niet heeft dan scheelt dat enorm in prijs. Straks in januari/ maart hangen de voorjaars en zomercollecties er weer
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2012 @ 11:58:

kinderarbeidjurken





Onder verschrikkelijke omstandigheden. Kids werken van 07.00 am tot 22.00 pm, voor een paar euro.





Doe het niet.
Whahahaha, nou ik hoor het al Niet heel verstandig misschien. Daarom ook de ervaringen gevraagd. Wie weet waren de wonderen de wereld nog niet uit en kreeg ik allemaal positieve berichten te horen



Andere vraag dan. Wie weet er een goede bruidswinkel (ik woon zelf in het midden van het land) die veel keus heeft hangen maar waar je ook met een wat beperkter budget terecht kan. Tot ongeveer 1000 euro.



En wat leuk dat je ook in het buitenland getrouwd bent ikke natuurlijk! En dat het toch die prinsessenjurk is geworden. Ik ben ook zo benieuwd wat ik uiteindelijk voor jurk vind! De meeste trouwjurken voor op het strand zijn gemaakt van chiffon. De meeste vind ik ook erg mooi bij het 'thema'passen en lijken me erg luchtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een prachtige jurk van 250 euro, in een bruidsmodezaak. Oorspronkelijk was de jurk ook 1200 euro. Maar enorm afgeprijsd omdat het uit een collectie kwam van 3 jaar eerder.

Het was helemaal niet mijn intentie om een 'goedkope' jurk te kopen. Het was toevallig voor mij de mooiste die ik gezien had.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Hier een ervaringsdeskundige :-)

Jurkmvia ebay besteld, maten had ik wel doorgegeven. De jurk kwam in een dermate klein pakketje aan dat ik dacht, dat kan niks zijn. Eenmaal uitgepakt was de jurk prachtig en zat hij op de lengte na perfect! De lengte was achteraf ook mn eigen schuld. Ik had me niet gerealiseerd dat de jurk precies zoals het plaatje zou zijn. Op het plaatje was hij ook zo lang de er een gedeelte op de grond lag. Dus als je het doet, hou daar rekening mee :-)

Verder dus helemaal tevreden en veel complimenten gehad. Voor het geld durfde ik het risico te nemen. Ik had nog genoeg tijd om een nederlands exemplaar te kopen en was de jurk op mp vast voor dezelfde prijs kwijtgeraakt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hier eens kijken



http://www.bruidsmodeoutlet.com/
Alle reacties Link kopieren
Www.bruidsoutlet.nl
Bovendien komt er bij lightinthebox nog een factuur achteraan voor douanekosten. Had een bestelling van ca 65,- en moest er nog 15, bovenop leggen.. Zo het koopie er wel snel vanaf! En de kwaliteit idd.. Zeker met 30 graden heb je een ademende stof nodig!

Succes met de zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je Anastasi aan. www.anastasi.nl

Zij maakt bruidsjurken en feestjurken op maat. En is niet duur. Wat heel leuk is is dat je zelf je ideale jurk aan haar kan vertellen of plaatje kan laten zien. Maakt zij na.
le Mariage in Purmerend. Kijk maar eens op hun website.



Mooie jurken in verschillende prijscategorien. Vergeet ook niet bij de gelegenheidskleding te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:tandpasta schreef op 01 september 2012 @ 12:52:

Ik raad je Anastasi aan. www.anastasi.nl

Zij maakt bruidsjurken en feestjurken op maat. En is niet duur. Wat heel leuk is is dat je zelf je ideale jurk aan haar kan vertellen of plaatje kan laten zien. Maakt zij na.mag dat wel dan ? de ontwerper heeft recht op zijn eigen ontwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven