WC pot écht goed schoonmaken

28-02-2013 17:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben niet lang geleden verhuisd en ik krijg de wc pot onderin maar niet helemaal schoon. Er zit een soort van geen/bruin laagje ondering. Ik maak het normaal schoon met de wc borstel en wc eend, maar het gaat niet helemaal weg.



Hebben jullie misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Van die bruistabletten van WC eend of Harpic werken ook niet? (desnoods twee tegelijk een nacht laten inwerken)
handschoenen aan en dat ranzige laagje kalk wegschuren met een puimsteen... dat doe ze altijd bij hoe schoon is jouw huis. Gaat dat je te ver: probeer kunstgebitschoonmaaktabletten, gooi er een paar in en laat het een nacht of weekendje weg weken, of ga voor harpic max.



Of koop zoutzuur: zeker weten resultaat http://www.goeievraag.nl/ ... je-toiletpot-schoon.66432
Alle reacties Link kopieren
Cola.Geen light.
Alle reacties Link kopieren
Hadden wij ook toen we ons huis gekocht hadden. Harpic, handschoenen aan, schuurspons en schrobben maar - dus niet met de borstel, sorry... Bij ons waren er echt wel een paar sessies nodig maar uiteindelijk was alles eruit gebikt.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte fles van harpic, lang in laten werken en borstelen.
Alle reacties Link kopieren
en anders heeft de Gamma voor 100 euro een nieuwe toiletpot
Alle reacties Link kopieren
2-3 Steradent tabletten (voor kunstgebitten) een nachtje in laten trekken, dan is het zo schoon.



Werkt trouwens ook heel goed bij grauw geworden vitrage. 1 Tablet in een emmer lauw water doen en dan je vitrage lekker in laten trekken. Zijn ze weer helemaal wit erna.
Alle reacties Link kopieren
Nee gewoon een fles dikbleek gebruiken. Na een paar uur is het weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuls schreef op 28 februari 2013 @ 17:58:

Nee gewoon een fles dikbleek gebruiken. Na een paar uur is het weg.chloor werkt niet als het kalk is, dan heb je een zuur nodig (azijn)
quote:tess97 schreef op 28 februari 2013 @ 17:57:

2-3 Steradent tabletten (voor kunstgebitten) een nachtje in laten trekken, dan is het zo schoon.



Werkt trouwens ook heel goed bij grauw geworden vitrage. 1 Tablet in een emmer lauw water doen en dan je vitrage lekker in laten trekken. Zijn ze weer helemaal wit erna.Ge-wéldig! Ik vraag me altijd af hoe iemand hier ooit achter is gekomen. Zo van: oeps, "per ongeluk een tablet in de plee laten vallen! oooo, wat issie mooi schoon!" ?
Alle reacties Link kopieren
Baking soda met azijn evt. of bruistabletten.
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Gewon savonds rustig een fles schoonmaakazijn (minder dan 40 cent) er rustig ingieten, volgende chtend borstelen en klaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:suuls schreef op 28 februari 2013 @ 17:58:

Nee gewoon een fles dikbleek gebruiken. Na een paar uur is het weg.Hielp hier wel, met wc reiniger kreeg ik het niet weg. Bleek erin gespoten, laten staan en de volgende ochtend, helemaal weg. Ik zou het proberen, het is makkelijk en goedkoop, schobben kan je altijd daarna nog doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 28 februari 2013 @ 18:28:

[...]





Hielp hier wel, met wc reiniger kreeg ik het niet weg. Bleek erin gespoten, laten staan en de volgende ochtend, helemaal weg. Ik zou het proberen, het is makkelijk en goedkoop, schobben kan je altijd daarna nog doen.Bleek bleekt alleen maar. De aanslag (kalk/urinesteen) blijft gewoon zitten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fles cola, goedkoopste bij de supermarkt. Nachtje laten staan en daarna schoonmaken. Wordt ie weer mooi schoon van.
effect van alles is groter als je eerst het water wegschept, wordt het middel niet zo verdund.... (met uitzondering van de tabletten van steradent dan)
Alle reacties Link kopieren
Kokend water erin gooien en meteen daar achteraan een vaatwastablet. Succes verzekerd!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 28 februari 2013 @ 18:28:

[...]





Hielp hier wel, met wc reiniger kreeg ik het niet weg. Bleek erin gespoten, laten staan en de volgende ochtend, helemaal weg. Ik zou het proberen, het is makkelijk en goedkoop, schobben kan je altijd daarna nog doen.je hebt gewoon de aanslag wit gemaakt, de aanslag zit er nog.
Alle reacties Link kopieren
HG heeft daar iets voor, hielp hier geweldig. Vieze bruine pot weer wit en schoon.
Alle reacties Link kopieren
En als je het eruit hebt: in het vervolg na het ontkalken van je waterkoker (schoonmaakazijn verdunnen en even op laten koken) de warme azijn in de wcpot gieten en even laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Met de achterkant van een afwasborstel schrapen, nadat je het een nacht hebt laten weken in de cola..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook speciale tabletten voor te koop maar schoonmaakazijn, niet verdunnen, werkt heel goed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vaatwastablet in het water, volgende dag even boenen en schoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuls schreef op 28 februari 2013 @ 17:58:

Nee gewoon een fles dikbleek gebruiken. Na een paar uur is het weg.Werkt niet bij kalk en urinesteen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven