Entertainment alle pijlers

Pretpark Abonnement

19-04-2014 09:33 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (gezin met 2 kinderen) overwegen een abonnement op de Efteling. We gaan dit jaar niet op vakantie en vonden dit wel een leuk idee. Aantal argumenten....



Voordelen:

- een heel jaar onbeperkt hierheen

- eenmalig gratis toegang op phantasialand en Moviepark

- korting op andere parken

- niet alles in 1 dag hoeven proppen



Nadelen of tegenargumenten:

- toch wel flink bedrag

- afstand is 75 minuten met de auto vanuit huis

- niet meer naar andere parken gaan

- via ah.nl kun je ook een aantal keer naar de efteling



Pffff ben echt een twijfelmuts hoor maar ben benieuwd naar jullie reacties en misschien naar andere abonnementhouders op de efteling? Zijn dat altijd mensen die er bijna om de hoek wonen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja... Het abonnement zou voor ons tussen de 650 en 700 euro kosten voor het hele gezin incl parkeren bij de efteling.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet in de buurt woont ga je er niet even voor een uurtje heen lijkt mij. Voor dat bedrag kan je zoveel andere dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
schat in hoe vaak je zou gaan in 1 jaar

wat kost het dan met kortingcode etc....

want ja de brandstof voor de auto is ook niet gratis

een ijsje etc....

een souvenir is ook snel gekocht (want ja we gaan ook niet op vakantie)

als dit alles dan toch voordeliger is zou ik het doen
Alle reacties Link kopieren
Heb zes jaar een abonnement op de efteling gehad. Heb het er al die jaren dubbel en dwars uitgehaald. Ging ook nog vaak na schooltijd een paar uurtjes samen met wat andere ouders. Maar ik woonde dan ook maar 15min met de auto (en dus op fietsafstand) er vandaan. Met 75min met de auto wordt het al een ander verhaal dan ga je niet voor zomaar een uurtje.



Hier een groot gezin dus er kwamen steeds meer abonnementen bij en werd het wel een dure grap. Maar als ik nog in de buurt woonde zou ik het zo weer doen voor de jongste kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een hoop geld. Gezien jullie een aardig eindje moeten rijden, ga je dan ook daadwerkelijk voor een middagje?



Zo'n abonnement is ideaal als je in de buurt woont lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel geld! Als je er nou in de buurt zou wonen, zou t ook al anders zijn. Nu voel je je verplicht om te gaan omdat je een duur abonnement hebt.



Van dat geld zou ik liever een weekje weg gaan op vakantie. Maar dat is persoonlijk hè. ..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor dat geld ook een week weg gaan denk ik. 75 minuten rijden zou ik te ver vinden. Dat is 1 of 2x leuk maar dan heb je het wel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu na 2 jaar een abonnement op de Efteling gehad het abonnement opgezegd. We haalden het er dubbel en dwars uit maar ik vond het toch een te grote kostenpost. Ik baal er erg van maar soms moet je nu eenmaal keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
We woonden er trouwens een half uurtje met de auto vandaan. We zouden nu rond de 800¤ kwijt zijn en tel daar dan de benzine en een ijsje, drankje enz bij op dus de kosten waren dan gewoon meer dan 1000¤ en dat vind ik toch voort echt teveel...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont en hoe oud je kinderen zijn, maar kijk eens naar een abonnement op Toverland!

Uitgaande van 4x volledige prijs ben je dan 280,00 kwijt, exclusief parkeren.

Ik vind Toverland eigenlijk nog leuker dan de Efteling, alleen al vanwege de minder grote afstanden in het park. EN ze hebben een indoorgedeelte, ook altijd handig.



Oja, en ook korting op diverse andere parken/dierentuin



http://toverland.nl/abonnementen/
Alle reacties Link kopieren
Nu is actie 3 maanden voor 7,50.

Ik heb eftelingabonnement, maar woon op half uur rijden afstand. Met zo'n grote afstand zou ik het niet doen. De drempel is dan hoog plus benzinekosten. Kun je beter bij AH wat extra kaartjes kopen.
Veel te veel geld als je zo ver weg woont, vind ik. Er is vast ook wel iets in de buurt te vinden toch?



Zou een Museumjaarkaart niks zijn voor jullie? Er zijn door het hele land leuke musea, ook voor kinderen. Bijvoorbeeld Nemo, Openluchtmuseum Arnhem, Zuiderzeemuseum Enkhuizen, Spoorwegmuseum enz.



Als je een keer leuk naar de Efteling wilt kan ik je Bosrijk van harte aanbevelen trouwens. Dat is super en last minute zeer goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op zaterdag 19 april 2014 10:13 Nu is actie 3 maanden voor 7,50.

Ik heb eftelingabonnement, maar woon op half uur rijden afstand. Met zo'n grote afstand zou ik het niet doen. De drempel is dan hoog plus benzinekosten. Kun je beter bij AH wat extra kaartjes kopen. Waar is die actie?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont, maar in Rotte rdam heb je Plaswijckerpark. Dat is ook echt een aanrader en abonnement niet zo heel duur.
Alle reacties Link kopieren
Noah88: bij de efteling zelf. Wij waren daar zondag en er hingen posters van. 3 maanden voor 7,50 wel bij een jaarabonnement moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al sinds 2005 abonnementen, wonen wel wat dichterbij dan jij: 30 minuten van voordeur tot ingang.



Het is veel geld, daarom nemen we zelf eten en drinken mee. Het wordt natuurlijk heel duur als je ook nog een paar keer per dag op een terras gaat zitten.



In het begin was er nog een apart winter Efteling abonnement, maar nu het park het hele jaar door open is halen we het er helemaal dubbel en dwars uit.



Je kunt lekker op je gemak doen. Lange rij bij de Droomvlucht? Dan slaan we die een keer over.

Je voelt je niet 'verplicht' om om 10 uur bij de ingang te staan, en tot sluitingstijd te blijven.

Je voelt je thuis. Wij vinden de sfeer in de Efteling heel fijn, gaan vaak lekker op het Anton Pieckplein zitten in het zonnetje. Of in de winter bij een van de grote kampvuren. Dan zijn er ook artiesten die bij zo'n vuur staan te zingen, keigezellig!



Zeker toen de kinderen nog jonger waren gingen we juist wél voor een paar uurtjes. Gewoon op woensdagmiddag vanuit school.

In juli en augustus is het park op zaterdag tot middernacht open. We doen dan overdag wat anders, en gaan na het eten pas.



Ik voel me nooit verplicht om te gaan, om het geld eruit te halen. Dat heb je al bij 5 keer.



De Efteling is inderdaad groot, je loopt wat af. Ik vind dat een voordeel, in een park als Phantasialand (waar je 1 keer per jaar gratis naartoe mag als Efteling abonnementhouder) voel ik me net een sardientje in een blik.



Overigens moeten onze kinderen zelf meesparen. Verlengen is een gezinsbesluit. Tot nu toe willen ze allemaal graag blijven gaan, en staan ze al in de startblokken voor de nieuwe achtbaan die gisteren aangekondigd is.



Ik denk dat we het ook zouden doen als we verder weg woonden, voor ons zouden de voors dan nog steeds wel tegen de tegens opwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een hoop geld. Ik zou voor dat geld liever wat afwisselen en acties in de gaten houden van andere parken. Vooral omdat het ook een eind rijden is voor jullie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Een abonnement zou ik alleen doen als ik er in de buurt woon (en de kinders er gewoon op de fiets naartoe kunnen) Met zo'n afstand rij je er niet zomaar ff naartoe. Voor mensen die in Kaatsheuvel zelf wonen is het zeker interessant 'n abo te nemen, want dan kun je op 'n vrije dag ook zomaar 'ns een paar uur gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, vanwege de afstand. Zoals hiervoor ook gezegd is, ga je met 75 minuten reistijd waarschijnlijk niet even op bijvoorbeeld woensdagmiddag naar het park.
Ik zou het niet doen en dit geld verdelen over meerdere attractieparken/dierentuinen en idd een museumjaarkaart is ook heel leuk.
Moet je maar net museumliefhebber zijn. Ik ben dat niet, nooit geweest ook. Dat zou voor mij weer weggegooid geld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een 3 parkenpas gehad voor Walibi dolfinarium en hellendoorn.

Voor de vakantie was dat ideaal, zitten dan vlakbij de eerste 2 parken.

Was toen rond de 300 euro

Nu koop ik voor mijn kinderen een jaarmarkt voor Walibi, in 6 weken vakantie hebben ze dat er al uit
Alle reacties Link kopieren
Ben je op een gegeven moment niet ontzettend uitgekeken op zo'n park? Elke week in de Vogelrock gaat ook vervelen lijkt mij



Ik vind De Efteling nog steeds leuk maar dat komt omdat we maar 1 keer in de paar jaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Mn nichtjes hadden ook een pretpark abbonement 7jr en 10 jr. Na 3 x hadden ze het gezien.. en wouden wat anders bv zwemmen bioscoop speeltuin.. ik zelf zou persoonlijk nooit een pas nemen. Elke keer naar hetzelfde park.. nee bedankt!
Trots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven