Ervaring kinderwagen in het vliegtuig

31-07-2017 14:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Aankomende week vliegen wij naar Italië met dochter van net 1 voor een heerlijke vakantie.

Nu heb ik net een nieuwe wandelwagen aangeschaft. Tijdens de zwangerschap een 2e hands gekocht echt een onding altijd spijt van gehad en veel te veel voor betaald en een maand terug toch de knoop door gehakt en een nieuwe Joolz gekocht waar ik zo blij mee ben. Super fijne wagen. Alleen nu gaan we dus vliegen en vriend gaf aan dat hij denkt dat ze nogal ruw omgaan met de wandelwagen wanneer deze in t ruim moet en of t niet handiger was een buggy mee te nemen.

Ik wil eigenlijk graag die fijne wagen mee, we lopen nogal veel en in de Joolz zit ze ook gewoon goed. Ik vind haar in de buggy nog net te klein (ze is 73 cm) waardoor ze erin hangt.

Maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij beschadigd raakt!

Wie heeft er ervaring in vliegen met een wandelwagen? Is je wagen ongedeerd gebleven?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
zelf nooit meegenomen maar zie wel eens hoe ze er mee omgaan: er wordt redelijk mee gegooid.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
31-07-2017 14:29
zelf nooit meegenomen maar zie wel eens hoe ze er mee omgaan: er wordt redelijk mee gegooid.
Ja, klopt. De Bugaboo van mijn nicht is daar niet goed uitgekomen. Wel achteraf een schadevergoeding gekregen, maar intussen hebben ze wel drie weken in Spanje gezeten met een kinderwagen die niet meer werkte.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Van Stokke heb je een PramPack en daar kan je je kinderwagen in doen om deze te beschermen. Die PramPack kan je ook huren, want nieuw zijn ze best aan de prijs. Wij hebben de kinderwagen hierin meegenomen naar Rome en de wagen was nog helemaal goed en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Prampack inderdaad! Ideaal ding. Er is vast wel iemand in je omgeving die er 1 heeft. En anders via marktplaats kopen. Joolz past er prima in en je kunt er nog een heleboel andere dingen bij kwijt (bv maxi cosi of autostoeltje).
Alle reacties Link kopieren
Toen wij onze joolz meenamen hebben we op schiphol (waar je je koffers in kunt laten pakken) een speciale zak gekocht. Kwam perfect aan op bestemming
Alle reacties Link kopieren
Prampack idd. Huren of kopen en daarna weer verkopen
Alle reacties Link kopieren
rieta schreef:
31-07-2017 14:38
Toen wij onze joolz meenamen hebben we op schiphol (waar je je koffers in kunt laten pakken) een speciale zak gekocht. Kwam perfect aan op bestemming
maar dan heb je hem denk ik meteen ingecheckt? Je ziet ook mensen die buggy meenemen tot aan het vliegtuig, dan laat je die "achter" bij de gate ( wordt door personeel ingeladen). Kan dat ook met zo`n Prampack?
Alle reacties Link kopieren
Prampack!


*Mosterd*

Wij hebben er een gekocht, en al vaak uitgeleend aan dankbare vrienden :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
31-07-2017 14:44
maar dan heb je hem denk ik meteen ingecheckt? Je ziet ook mensen die buggy meenemen tot aan het vliegtuig, dan laat je die "achter" bij de gate ( wordt door personeel ingeladen). Kan dat ook met zo`n Prampack?
Inchecken is toch ook veel handiger? Voor op t vliegveld dan een draagzak of zelf lopen als ze dat al kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Okay bedankt voor jullie berichten als ik m mee wil nemen goed verpakken dus in zo prampack en dan extra bijboeken als bagage en anders de buggy
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Bij ons: bagage inchecken, buggy inpakken in prampack en gingen zo vliegtuig in. Dus niet meegenomen tot aan de gate
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Overigens verschilt het per vliegveld. Bij Rotterdam moest je hem bijv bij de gate afgeven, grotere vliegvelden meestal inchecken. Als je hem wel pas bij de gate kan afgeven, rol je hem tot die tijd op en klik je hem aan de kinderwagen. Gaat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Als je met kleintje vliegt heb je recht op gratis vervoer van kinderwagen. (In ons geval)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
31-07-2017 14:48
Als je met kleintje vliegt heb je recht op gratis vervoer van kinderwagen. (In ons geval)
Verschilt per vliegtuigmaatschappij maar dat staat wel in de voorwaarden. Wij hebben ook nog nooit bij hoeven betalen.
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik heb er al snel een google sessie aangewijd maar veel is natuurlijk al verhuurd en helaas weinig mensen met kleine kinderen in de omgeving dus lenen wordt hem ook niet.

Ik zal met vriend afstemmen of we er een kopen of de buggy mee gaat
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
En ik neem zo ie zo de draagzak mee
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wij namen in het begin de grote buggy mee en dat ging altijd goed. Alleen vervelend dat je dat ding soms bij een transfer niet terug zag of dat je hem pas terugkreeg op de bagageband. Overigens lag hij soms ook gewoon op het tarmac bij uitstappen,hoor.
Na een tijdje zijn we om bovenstaande reden overgestapt op een erg kleine inklapbuggy (quinny). Die kon mee als handbagage en ging gewoon samen met de handbagage in die kastjes boven je hoofd. Slechts 1 maatschappij ooit heeft daar moeilijk over gedaan. Dat was superhandig. Mocht ook altijd gratis mee, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
31-07-2017 15:02
Okay, ik heb er al snel een google sessie aangewijd maar veel is natuurlijk al verhuurd en helaas weinig mensen met kleine kinderen in de omgeving dus lenen wordt hem ook niet.

Ik zal met vriend afstemmen of we er een kopen of de buggy mee gaat
In welke omgeving woon je?
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
31-07-2017 15:02
En ik neem zo ie zo de draagzak mee
Dan zou ik helemaal niet met die kinderwagen gaan slepen. Ik vind persoonlijk een rugdrager of draagzak sowieso veel handiger op vakantie, zowel voor wandelingen als voor bv. een bezoek aan een stad.
Alle reacties Link kopieren
Regio ede / wageningen

Ik vind t dragen zelf na lang zwaar worden en ook zo warm in de warmte tegen elkaar aangeplakt dus de buggy gaat dan ook mee
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
31-07-2017 16:18
Regio ede / wageningen

Ik vind t dragen zelf na lang zwaar worden en ook zo warm in de warmte tegen elkaar aangeplakt dus de buggy gaat dan ook mee
Begrijp ik het goed dat je dan een buggy en een kinderwagen wil meenemen? Als je kind te warm tegen je aan wordt, wissel je toch even met je man? De kleine is een jaar, dus kan zitten? Dan kan hij toch ook op je schoot zitten, op een (kinderstoel) zitten evt met je hulp?
Alle reacties Link kopieren
Zag er op Marktplaats zo gauw 1 in Amersfoort te koop?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
31-07-2017 14:44
maar dan heb je hem denk ik meteen ingecheckt? Je ziet ook mensen die buggy meenemen tot aan het vliegtuig, dan laat je die "achter" bij de gate ( wordt door personeel ingeladen). Kan dat ook met zo`n Prampack?
Nee; gewoon meegenomen tot aan de gate. Was een losse zak die we daar hadden gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben verschillende keren onze wandelwagen mee genomen op vlieg vakantie. Alle keren mochten we m meenemen tot aan de gate. Wel verschillend wanneer je m terug krijgt. Ene keer bij t verlaten van t vliegtuig andere keer weer van de bagage band of band voor bijzondere afmetingen. Is een maxi cosi mura 4 , niet bepaald een kleintje dus, maar geen enkel krasje of wat dan ook van de vliegreizen die ie meegemaakt heeft. Viel mij alles mee, was er ook wel bang voor dat ie zou beschadigen . Zou m zeker niet willen ruilen voor een gewone buggy op vakantie, dit zit voor je kind veel beter en t loopt voor jezelf fijnen( moet ik wel erbij zeggen dat we een buggy uit t goedkopere segment erbij gekocht ( een topmark van rond de €70) hebben omdat we de wagen t meeste gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven