Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 14:46
Ik zou met OV komen en de volgende dag weer terug. Zij vond ineens dat ik wel een taxi terug kon nemen, wat veel duurder was dan de metro uiteraard. Dat staat echt niet in verhouding met het bordje stamppot, vind ik. In dit verhaald vond zij mij vooral gierig dat ik het er niet voor over had om een taxi te nemen, terwijl ze echt wel wist dat dat mij financieel niet lukte, ze zat ongeveer in dezelfde situatie als ik. Ik vond het eerder lullig van haar dat ze me zo op kosten wilde jagen.
Of je nu met het OV of met de taxi gaat, je betaalt het toch sowieso zelf? Dit hoort echt niet in dit topic thuis.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly: Ik was met mijn 2 kinderen dus een luchtbedje is niet zo handig, we zouden aanvankelijk in het 2 persoons logeerbed slapen.

Lise: Ik ben uiteindelijk ook niet gegaan, dus dat liet ik niet voor me bepalen, ik vond het idd ook raar dat zij de plannen ineens veranderde en verwachte dat ik wel een taxi zou nemen. Ik zou dat nooit zomaar voor een ander bepalen. Misschien kun je dat als niet direct gierig zien maar toch behoorlijk lullig.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-12-2018 15:14
Of je nu met het OV of met de taxi gaat, je betaalt het toch sowieso zelf? Dit hoort echt niet in dit topic thuis.
Ja dat klopt, de metro had ik ook echt wel zelf betaald. Maar een taxi? Nee sorry, dat word me echt te gortig. We zouden blijven slapen wat ineens niet door ging van haar kant, dus ik vond het maar raar.
Als verrassing, omdat ik al een tijd ziek thuis zat, kwam een vriendin langs en ze had een high tea besteld. Ik wilde niet de gier zijn dus ik stelde voor de helft mee te betalen. Vond ze een uitstekend plan. Je kon pinnen aan de deur of contant betalen dus voor het gemak wilde ik haar mijn deel contant geld geven zodat zij in 1 x kon pinnen. Op het moment suprême moest ze ineens naar de wc, en heb ik zelf maar het bedrag betaald. Ik heb dus mijn eigen verrassing betaald. Ze zei daarna 'volgende keer betaal ik'. Het is nu 8 maanden geleden en op die volgende keer wacht ik nog steeds. Gierige actie of dom van mij?
Alle reacties Link kopieren
Dom, had het daarna teruggevraagd of een tikkie gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 15:37
Ja dat klopt, de metro had ik ook echt wel zelf betaald. Maar een taxi? Nee sorry, dat word me echt te gortig. We zouden blijven slapen wat ineens niet door ging van haar kant, dus ik vond het maar raar.
Wat is het probleem?
Zij stelt iets voor. Jij kunt ja of nee zeggen. Dat doe je toch helemaal zelf? Dit heeft echt niks te maken met wel of niet gierig zijn.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-12-2018 16:16
Wat is het probleem?
Zij stelt iets voor. Jij kunt ja of nee zeggen. Dat doe je toch helemaal zelf? Dit heeft echt niks te maken met wel of niet gierig zijn.
Dat was het nou juist, ze stelde het niet netjes voor, ze verwachtte dat gewoon, punt. En toen ik na even diep ademhalen zei dat dat niet ging lukken qua geld vond ze mij een zeur, ik hoorde dat er gewoon voor over te hebben.

Doe jij dat ook bij je gasten dan? Eerst afspreken dat ze mogen blijven slapen en 2 dagen vooraf de plannen wijzigen en gewoon zeggen dat ze dan maar een taxi moeten nemen?
wel beetje lullig om het 2 dagen van te voren aan te kondigen. Zeg het dan eerder.
Vergeetmenietje1980 schreef:
15-12-2018 15:44
Als verrassing, omdat ik al een tijd ziek thuis zat, kwam een vriendin langs en ze had een high tea besteld. Ik wilde niet de gier zijn dus ik stelde voor de helft mee te betalen. Vond ze een uitstekend plan. Je kon pinnen aan de deur of contant betalen dus voor het gemak wilde ik haar mijn deel contant geld geven zodat zij in 1 x kon pinnen. Op het moment suprême moest ze ineens naar de wc, en heb ik zelf maar het bedrag betaald. Ik heb dus mijn eigen verrassing betaald. Ze zei daarna 'volgende keer betaal ik'. Het is nu 8 maanden geleden en op die volgende keer wacht ik nog steeds. Gierige actie of dom van mij?
Dit jaar nog afhandelen.
Stuur haar een appje met het bedrag.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 11:43
Iemand al gierige (of in elk geval dan bijzondere) uitnodigingen gehad voor kerst en/of oud en nieuw?
Als de familie bijeenkomt voor een lopend buffet.
Ik ben wel eens verbaasd wat mensen meenemen als bijdrage voor het buffet.
Ze bij wijze van spreken (als koppel) aan met een zakje Japanse zoutjes.
En dan ruimschoots opscheppen van het buffet.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 16:23
Dat was het nou juist, ze stelde het niet netjes voor, ze verwachtte dat gewoon, punt. En toen ik na even diep ademhalen zei dat dat niet ging lukken qua geld vond ze mij een zeur, ik hoorde dat er gewoon voor over te hebben.

Doe jij dat ook bij je gasten dan? Eerst afspreken dat ze mogen blijven slapen en 2 dagen vooraf de plannen wijzigen en gewoon zeggen dat ze dan maar een taxi moeten nemen?
Dat zeg ik niet, maar het heeft gewoon niks met gierig zijn te maken. Als je wel blijft slapen moet je ook een keer naar huis, dus die reiskosten heb je sowieso wel. En de manier waarop je reist kies je nog altijd zelf, ongeacht wat zij voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 15:33
Butterfly: Ik was met mijn 2 kinderen dus een luchtbedje is niet zo handig, we zouden aanvankelijk in het 2 persoons logeerbed slapen.

Lise: Ik ben uiteindelijk ook niet gegaan, dus dat liet ik niet voor me bepalen, ik vond het idd ook raar dat zij de plannen ineens veranderde en verwachte dat ik wel een taxi zou nemen. Ik zou dat nooit zomaar voor een ander bepalen. Misschien kun je dat als niet direct gierig zien maar toch behoorlijk lullig.
Een nachtje kon toch best op een luchtbed ?
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
15-12-2018 16:46
Een nachtje kon toch best op een luchtbed ?
Kun je vinden, ik had met z’n drieën in 1 bed wel ongemakkelijk genoeg gevonden. Dat is zonder kinderen misschien wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 16:59
Kun je vinden, ik had met z’n drieën in 1 bed wel ongemakkelijk genoeg gevonden. Dat is zonder kinderen misschien wel een optie.
Neem je twee luchtbedden mee..... In oplossingen denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk verhalen weer.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-12-2018 15:00
Waarom bepaalt zij jouw manier van vervoer? Of waarom laat jij haar dat bepalen?
Nogmaals, hier is niets gierigs aan.
Jawel, want vriendin wil Aardbei op kosten jagen.
Aardbei kon komen, zoals afgesproken, als ze met het openbaar vervoer kon gaan en blijven slapen. Die uitnodiging voor blijven slapen werd ingetrokken omdat broer en vriendin kwamen. Vervolgens moet Aardbei dan maar met de taxi. Dat is een uitnodiging intrekken, iemand voor een voldongen feit zetten (die 2 dingen zijn alleen lomp) en iemand op kosten jagen.

Luchtbedje ergens had inderdaad het hele probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
15-12-2018 17:20
Neem je twee luchtbedden mee..... In oplossingen denken.
Ja zo kan je wel door blijven discuseren, ik stop er hierna echt mee. Ik ga niet met kinderen op luchtbedjes in de woonkamer ergens, oncomfortabel en zonder enige privacy. En zeker niet nadat de gastvrouw heeft besloten dat ik met de taxi naar huis moet, dan haak ik gewoon af en kan iedereen thuis heerlijk slapen in z’n eigen bed :)
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
15-12-2018 18:39
Jawel, want vriendin wil Aardbei op kosten jagen.
Aardbei kon komen, zoals afgesproken, als ze met het openbaar vervoer kon gaan en blijven slapen. Die uitnodiging voor blijven slapen werd ingetrokken omdat broer en vriendin kwamen. Vervolgens moet Aardbei dan maar met de taxi. Dat is een uitnodiging intrekken, iemand voor een voldongen feit zetten (die 2 dingen zijn alleen lomp) en iemand op kosten jagen.

Luchtbedje ergens had inderdaad het hele probleem opgelost.
Behalve het luchtbedje :P dat idd
(en nu stop ik echt, ga zo de avonddienst in, iedereen fijne avond)
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
15-12-2018 18:39
Jawel, want vriendin wil Aardbei op kosten jagen.
Aardbei kon komen, zoals afgesproken, als ze met het openbaar vervoer kon gaan en blijven slapen. Die uitnodiging voor blijven slapen werd ingetrokken omdat broer en vriendin kwamen. Vervolgens moet Aardbei dan maar met de taxi. Dat is een uitnodiging intrekken, iemand voor een voldongen feit zetten (die 2 dingen zijn alleen lomp) en iemand op kosten jagen.

Luchtbedje ergens had inderdaad het hele probleem opgelost.
Dit heeft echt niks met gierig te maken. Aardbei moest toch naar huis. Of dat nou op zaterdag of zondag is. Dus die reiskosten had ze toch.
Wat een discussie zeg. Dat is elke keer bij verhalen van Aardbei.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 18:45
Ja zo kan je wel door blijven discuseren, ik stop er hierna echt mee. Ik ga niet met kinderen op luchtbedjes in de woonkamer ergens, oncomfortabel en zonder enige privacy. En zeker niet nadat de gastvrouw heeft besloten dat ik met de taxi naar huis moet, dan haak ik gewoon af en kan iedereen thuis heerlijk slapen in z’n eigen bed :)
Ik vind het ook lullig dat ze er zo laat mee kwam. Bij sommige vrienden zou ik best op een luchtbedje gaan, bij andren weer niet en met kindren is het ook niet niks. Snap prima dat je niet gegaan bent. Wel jammer.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-12-2018 19:12
Dit heeft echt niks met gierig te maken. Aardbei moest toch naar huis. Of dat nou op zaterdag of zondag is. Dus die reiskosten had ze toch.
Wat een discussie zeg. Dat is elke keer bij verhalen van Aardbei.
Ja maar ja maar, of ik zelf kies voor openbaar vervoer of een taxi opgedrongen krijg, dat is toch heel iets anders?
En discussie... daarvoor zijn we hier toch? Om lekker te zaniken? :P
Alle reacties Link kopieren
Karena02 schreef:
15-12-2018 19:23
Ja maar ja maar, of ik zelf kies voor openbaar vervoer of een taxi opgedrongen krijg, dat is toch heel iets anders?
En discussie... daarvoor zijn we hier toch? Om lekker te zaniken? :P
Hoezo opgedrongen? Dan zeg je toch ‘nee, ik ga met het OV’?
Of je zegt ‘ja’ en neemt alsnog het OV. Echt, dat doe je toch helemaal zelf? Of heeft vriendin Aardbei met een mes op haar keel in een taxi gedwongen?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-12-2018 19:28
Hoezo opgedrongen? Dan zeg je toch ‘nee, ik ga met het OV’?
Of je zegt ‘ja’ en neemt alsnog het OV. Echt, dat doe je toch helemaal zelf? Of heeft vriendin Aardbei met een mes op haar keel in een taxi gedwongen?
Ov rijdt met oudjaar na een bepaalde tijd niet meer. Dus als ze niet mag blijven slapen is ze wel genoodzaakt om een taxi te nemen. Denk dat ze dat bedoelde.
minnimouse schreef:
15-12-2018 19:28
Hoezo opgedrongen? Dan zeg je toch ‘nee, ik ga met het OV’?
Of je zegt ‘ja’ en neemt alsnog het OV. Echt, dat doe je toch helemaal zelf? Of heeft vriendin Aardbei met een mes op haar keel in een taxi gedwongen?
Ze kan 's avonds toch niet meer met het OV terug? Dus moet ze een taxi nemen die vermoedelijk 15 x zo duur is. En dat terwijl ze bij die vriendin zou slapen, vriendin opeens 2 dagen van te voren zegt dat dat niet kan en dat ze dus maar met de taxi terug moet. Als Lild aarbei dan zegt dat dat te duur wordt vindt die vriendin háár een zeur, want zij regelt tenslotte een stampotje dus Lidl kan daar toch wel taxikosten voor over hebben?

Het is echt geen hogere wiskunde om te begrijpen dat dit een lullige én gierige actie is van die vriendin.

Dus vermoedelijk heb je iets tegen deze forummer en wíl je het niet begrijpen zodat er lekker gebashed kan worden.
Ik snap Aardbei wel, en ik zou er ook voor passen om met mijn kinderen op een luchtbedje in de woonkamer te gaan slapen. Dan zou ik dus ook niet komen, maar er wel van balen dat ik dat pas 2 dagen van te voren weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven