Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IX

09-12-2018 21:19 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 8 delen waren een groot succes. In deel 9 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
In this mad house we must all survive
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 19:49
Ja, jij bent geweldig. Vind echt bizar dat jij een kraamvrouw dat kwalijk gaat nemen. Uberhaupt is het raar maar dan extra.
Waarom sla jij altijd zo aan op mij? Je kunt ook je schouders ophalen en denken ‘die spoort niet.’
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer eentje.
Mijn zoon neemt deel aan een teamsport. In dat team zitten ook twee broertjes. Nu heeft één van de ouders, na overleg in de groepsapp, voor alle spelertjes een aardigheidje gekocht. Dit omdat ze kampioen zijn geworden met het team. Via de app werd er een tikkie gedaan of bij de training kon je het ook terug betalen. Nu willen de ouders van deze broertjes maar 1 keer meebetalen aan deze kleinigheid. Denk aan een bedrag van vijf euro per kind ongeveer. Zij vinden het niet terecht dat wij maar vijf euro moeten betalen en zij tien. Nu is het geen wereldbedrag om te verdelen onderling maar ik vind het wel gierig. Jou kind ontvangt een presentje, je ging akkoord maar later wil je maar voor één van je kinderen betalen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
MinkeDeWit schreef:
14-12-2018 19:53
Waarom sla jij altijd zo aan op mij? Je kunt ook je schouders ophalen en denken ‘die spoort niet.’
Dat laatste doe ik hoor. :-D

Maar ik vind het ook wel fijn om dat ook te zeggen. Net als anderen die dat zelfde zeggen.
Zodat je niet het idee krijgt dat zo'n denkwijze normaal is.
Djin schreef:
14-12-2018 20:08
Ik heb er weer eentje.
Mijn zoon neemt deel aan een teamsport. In dat team zitten ook twee broertjes. Nu heeft één van de ouders, na overleg in de groepsapp, voor alle spelertjes een aardigheidje gekocht. Dit omdat ze kampioen zijn geworden met het team. Via de app werd er een tikkie gedaan of bij de training kon je het ook terug betalen. Nu willen de ouders van deze broertjes maar 1 keer meebetalen aan deze kleinigheid. Denk aan een bedrag van vijf euro per kind ongeveer. Zij vinden het niet terecht dat wij maar vijf euro moeten betalen en zij tien. Nu is het geen wereldbedrag om te verdelen onderling maar ik vind het wel gierig. Jou kind ontvangt een presentje, je ging akkoord maar later wil je maar voor één van je kinderen betalen.
Heel vreemd. Iemand er wat van gezegd?
Djin schreef:
14-12-2018 20:08
Ik heb er weer eentje.
Mijn zoon neemt deel aan een teamsport. In dat team zitten ook twee broertjes. Nu heeft één van de ouders, na overleg in de groepsapp, voor alle spelertjes een aardigheidje gekocht. Dit omdat ze kampioen zijn geworden met het team. Via de app werd er een tikkie gedaan of bij de training kon je het ook terug betalen. Nu willen de ouders van deze broertjes maar 1 keer meebetalen aan deze kleinigheid. Denk aan een bedrag van vijf euro per kind ongeveer. Zij vinden het niet terecht dat wij maar vijf euro moeten betalen en zij tien. Nu is het geen wereldbedrag om te verdelen onderling maar ik vind het wel gierig. Jou kind ontvangt een presentje, je ging akkoord maar later wil je maar voor één van je kinderen betalen.
Terugappen:
Jullie kinderen hebben twee presentjes gehad.
Je wil slechts voor één presentje betalen.
Wiens presentje ga je teruggeven aan de koper?
Het presentje van Sem of het presentje van Sam?
Misschien dringt het dan door.
Alle reacties Link kopieren
Djin schreef:
14-12-2018 20:08
Ik heb er weer eentje.
Mijn zoon neemt deel aan een teamsport. In dat team zitten ook twee broertjes. Nu heeft één van de ouders, na overleg in de groepsapp, voor alle spelertjes een aardigheidje gekocht. Dit omdat ze kampioen zijn geworden met het team. Via de app werd er een tikkie gedaan of bij de training kon je het ook terug betalen. Nu willen de ouders van deze broertjes maar 1 keer meebetalen aan deze kleinigheid. Denk aan een bedrag van vijf euro per kind ongeveer. Zij vinden het niet terecht dat wij maar vijf euro moeten betalen en zij tien. Nu is het geen wereldbedrag om te verdelen onderling maar ik vind het wel gierig. Jou kind ontvangt een presentje, je ging akkoord maar later wil je maar voor één van je kinderen betalen.
Dan ook 1 cadeautje voor de 2 broers samen!
Alle reacties Link kopieren
Djin schreef:
14-12-2018 20:08
Ik heb er weer eentje.
Mijn zoon neemt deel aan een teamsport. In dat team zitten ook twee broertjes. Nu heeft één van de ouders, na overleg in de groepsapp, voor alle spelertjes een aardigheidje gekocht. Dit omdat ze kampioen zijn geworden met het team. Via de app werd er een tikkie gedaan of bij de training kon je het ook terug betalen. Nu willen de ouders van deze broertjes maar 1 keer meebetalen aan deze kleinigheid. Denk aan een bedrag van vijf euro per kind ongeveer. Zij vinden het niet terecht dat wij maar vijf euro moeten betalen en zij tien. Nu is het geen wereldbedrag om te verdelen onderling maar ik vind het wel gierig. Jou kind ontvangt een presentje, je ging akkoord maar later wil je maar voor één van je kinderen betalen.
Dan ook 1 cadeautje voor de 2 broers samen!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 20:11
Heel vreemd. Iemand er wat van gezegd?
Er is zeker wat van gezegd. Dat het niet tof was om anderen op te zadelen met deze kosten. Ze waren het er niet mee eens en dachten, daar komt ie, dat er wel een potje was op een club voor dit soort zaken. Ze hebben wel betaald maar niet van harte.
Ze vonden het ook vreemd dat er vanuit de club alleen maar een patatje en drinken af kon na de kampioenswedstrijd. Alsof ze dachten dat de Efteling wel zou worden afgehuurd. Deze ouders zijn zeker niet armlastig maar erg op de centen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 20:11
Heel vreemd. Iemand er wat van gezegd?
Dubbel
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Djin schreef:
14-12-2018 20:17
Er is zeker wat van gezegd. Dat het niet tof was om anderen op te zadelen met deze kosten. Ze waren het er niet mee eens en dachten, daar komt ie, dat er wel een potje was op een club voor dit soort zaken. Ze hebben wel betaald maar niet van harte.
Ze vonden het ook vreemd dat er vanuit de club alleen maar een patatje en drinken af kon na de kampioenswedstrijd. Alsof ze dachten dat de Efteling wel zou worden afgehuurd. Deze ouders zijn zeker niet armlastig maar erg op de centen.
Echte krenten dus.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 20:32
Echte krenten dus.

Hele echte....
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-12-2018 19:39
Ik woonde zelf in Haarlem en twee weken eerder was het nog vrij parkeren. Zelf zou ik bezoekers altijd even wijzen op het parkeerbeleid als dat relevant is.
Als het 2 weken eerder nog vrij parkeren is dan wist die kraamvrouw misschien ook niet dat het veranderd is?
Om dat dan af te doen als 'gierig', omdat zij jouw boete niet betaalde.
Het blijft eigen verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-12-2018 21:08
Als het 2 weken eerder nog vrij parkeren is dan wist die kraamvrouw misschien ook niet dat het veranderd is?

Dat lijkt me sterk, bewoners worden meestal ruim van tevoren geïnformeerd als zoiets in hun wijk wordt ingevoerd.
Maar verder vind ik het ook eigen verantwoordelijkheid hoor, het staat gewoon aangegeven als je ergens moet betalen voor het parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Iemand al gierige (of in elk geval dan bijzondere) uitnigingen gehad voor kerst en/of oud en nieuw?
How about geen uitnodiging?

Edit: maar partner moet toch werken.

Ik heb wel een bijzondere uitnodiging van een ander jaar. Een kennisje op fb zei dat ze het zo jammer vond dat ze kerst altijd met het eigen gezin vierden ivm hun gehandicapte kind. Op pad met dat kind was lastig etc. Maar dat ze eigenlijk best wilde dat er eens iemand op de koffie kwam dan en bij deze dus een open uitnodiging.
Nou dat vond ik eigenlijk ook dus ik zei dat we graag langskwamen. Werd enthousiast op gereageerd etc.
En toen naderde kerst en ineens stuurt ze een berichtje dat ze het toch af wilde zeggen ivm met ziekte van het halve gezin. Nou ja begrijpelijk.
Beetje jammer alleen dat ze zich wel goed genoeg voelden om met dat zieke gezin naar het kerstcircus te gaan.
Ze wilde nog graag later afspreken maar voor mij hoefde dat niet meer.

Anyway, niet gierig in geld maar in hartelijkheid.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 13:13
94.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat van dat parkeren is toch geween dikke pech? In je kraamtijd heb je wel andere dingen aan je hoofd en ik zou het ook gek vinden om aan een boete van bezoek mee te betalen, tenzij het heel expliciet mijn schuld is. Raar om het te willen verhalen op de kraamvrouw.

Ik heb nog nooit met een boete of zo mee moeten betalen, maar ik zit dan ook amper op de weg. Het zal denk ik erg aan de situatie liggen. Een vcollega die ondanks mijn verzoek zich niet aan de snelheid houdt, dan denk ik 'nee'. Bij een vriendin na een dagje uit en we hebben beide niet opgelet wbt parkeren, dan vind ik het niet meer dan normaal.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Een oude heb ik ook nog wel:

Vriendin die ook alleenstaande moeder is nodigt ons uit met oud en nieuw, 2 dagen vooraf zegt ze ineens dat we niet kunnen blijven slapen, haar broer met vriendin (zonder kinderen) zouden in de logeerkamer slapen omdat zij verder woonden dan ik. Toen vond ze dat ik best een taxi kon reserveren voor snachts terug (afstand van circa 25km) want zij zorgde immers voor het avondeten (stamppot). Ik zou ook nog oliebollen en appelflappen meenemen voor iedereen dus dat werd me te duur en toen ik dat aangaf vond ze me een zeur O_o
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
15-12-2018 08:37
Dat lijkt me sterk, bewoners worden meestal ruim van tevoren geïnformeerd als zoiets in hun wijk wordt ingevoerd.
Maar verder vind ik het ook eigen verantwoordelijkheid hoor, het staat gewoon aangegeven als je ergens moet betalen voor het parkeren.
Ik kan me voorstellen dat je dat niet int als je zwanger bent of net bevallen bent.
Of uberhaupt dat het er nog niet in zit als het net veranderd is.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 14:17
Een oude heb ik ook nog wel:

Vriendin die ook alleenstaande moeder is nodigt ons uit met oud en nieuw, 2 dagen vooraf zegt ze ineens dat we niet kunnen blijven slapen, haar broer met vriendin (zonder kinderen) zouden in de logeerkamer slapen omdat zij verder woonden dan ik. Toen vond ze dat ik best een taxi kon reserveren voor snachts terug (afstand van circa 25km) want zij zorgde immers voor het avondeten (stamppot). Ik zou ook nog oliebollen en appelflappen meenemen voor iedereen dus dat werd me te duur en toen ik dat aangaf vond ze me een zeur O_o
Maar wat is hier gierig aan dan?
Trotter schreef:
15-12-2018 08:37
Dat lijkt me sterk, bewoners worden meestal ruim van tevoren geïnformeerd als zoiets in hun wijk wordt ingevoerd.
Maar verder vind ik het ook eigen verantwoordelijkheid hoor, het staat gewoon aangegeven als je ergens moet betalen voor het parkeren.
Nou ja, je kunt als kraamvrouw toch wel even laten weten dat het betaald parkeren is geworden? Dat je een parkeervergunning hebt? Ik woon ook in een stad met betaald parkeren en ik laat het iedereen direct weten. Vooral als collega's zo lief zijn om langs te komen met een cadeautje. Gewoon een kwestie van een beetje meedenken.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
15-12-2018 14:27
Nou ja, je kunt als kraamvrouw toch wel even laten weten dat het betaald parkeren is geworden? Dat je een parkeervergunning hebt? Ik woon ook in een stad met betaald parkeren en ik laat het iedereen direct weten. Vooral als collega's zo lief zijn om langs te komen met een cadeautje. Gewoon een kwestie van een beetje meedenken.
Ik denk dat die vrouw toch even wat andere dingen aan haar hoofd had. Bovendien kan je zelf ook opletten.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-12-2018 14:26
Maar wat is hier gierig aan dan?
Ik zou met OV komen en de volgende dag weer terug. Zij vond ineens dat ik wel een taxi terug kon nemen, wat veel duurder was dan de metro uiteraard. Dat staat echt niet in verhouding met het bordje stamppot, vind ik. In dit verhaald vond zij mij vooral gierig dat ik het er niet voor over had om een taxi te nemen, terwijl ze echt wel wist dat dat mij financieel niet lukte, ze zat ongeveer in dezelfde situatie als ik. Ik vond het eerder lullig van haar dat ze me zo op kosten wilde jagen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 14:17
Een oude heb ik ook nog wel:

Vriendin die ook alleenstaande moeder is nodigt ons uit met oud en nieuw, 2 dagen vooraf zegt ze ineens dat we niet kunnen blijven slapen, haar broer met vriendin (zonder kinderen) zouden in de logeerkamer slapen omdat zij verder woonden dan ik. Toen vond ze dat ik best een taxi kon reserveren voor snachts terug (afstand van circa 25km) want zij zorgde immers voor het avondeten (stamppot). Ik zou ook nog oliebollen en appelflappen meenemen voor iedereen dus dat werd me te duur en toen ik dat aangaf vond ze me een zeur O_o
Niet zo netjes van haar.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 14:46
Ik zou met OV komen en de volgende dag weer terug. Zij vond ineens dat ik wel een taxi terug kon nemen, wat veel duurder was dan de metro uiteraard. Dat staat echt niet in verhouding met het bordje stamppot, vind ik. In dit verhaald vond zij mij vooral gierig dat ik het er niet voor over had om een taxi te nemen, terwijl ze echt wel wist dat dat mij financieel niet lukte, ze zat ongeveer in dezelfde situatie als ik. Ik vond het eerder lullig van haar dat ze me zo op kosten wilde jagen.
En een luchtbed in de woonkamer leggen kon niet?
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-12-2018 14:46
Ik zou met OV komen en de volgende dag weer terug. Zij vond ineens dat ik wel een taxi terug kon nemen, wat veel duurder was dan de metro uiteraard. Dat staat echt niet in verhouding met het bordje stamppot, vind ik. In dit verhaald vond zij mij vooral gierig dat ik het er niet voor over had om een taxi te nemen, terwijl ze echt wel wist dat dat mij financieel niet lukte, ze zat ongeveer in dezelfde situatie als ik. Ik vond het eerder lullig van haar dat ze me zo op kosten wilde jagen.
Waarom bepaalt zij jouw manier van vervoer? Of waarom laat jij haar dat bepalen?
Nogmaals, hier is niets gierigs aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven