Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Ik geniet hier van de eekhoorntjes. Die komen hier pinda's eten. En uiteraard alle kleine tuinvogels ook. Verder zie ik wel 'ns salamanders, padden, egels en muizen in m'n tuin.
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend lekker zitten tekenen. De zolder is niet meer mijn werkplek, dus ik kan daar weer lekker aan de slag. Door de dakramen is het de lichtste en fijnste kamer van het huis.

Doel voor 2021... opruimen, zodat ik er een lekker zitje kan maken.

Hebben jullie nog goede voornemens?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ga vooral stug door met ademhalen :)

N.a.v. tuindierverhalen hier toch maar eens kijken hoe ik vogelvoer kan ophangen/neerleggen in mijn tuin.

Zodra de kringloop weer open gaat voor bezoek ga ik daar spullen heen brengen. (voor zover ik weet is er nog wel eentje open voor inbreng, maar denk dat het magazijn overvol raakt en het dan uitstel kliko is ipv dat ik ze aan omzet help en klanten aan iets leuks)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst informeren of ze interesse hebben. Ik heb begrepen dat sommigen nogal overvol zitten doordat mensen in de eerste lockdown zoveel opgeruimd hebben. :biggrin:

Ik heb aan de schutting zo'n haak hangen waar je ook planten aan kunt hangen, daar hangt nu zo'n voersilo aan. Ik moet alleen nog even iets bedenken tegen katten, sinds een tijdje loopt er regelmatig eentje door de tuin. Een de ene kant houdt de klimop ze wel weg, maar er is nu een gat doordat ik een stuk weg heb moeten halen achter de schuut. Ik ga dat stuk denk ik maar even dichtmaken met kippengaas. Zo blijven mijn vogeltjes veilig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Jezus, dat 'ik wil geen kind' topic. :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik heb 'n groen blijvend boompje wat tegen mijn terras aan staat waar ik diverse voerfaciliteiten in heb gehangen. Een open hokje met vetbollen, een gevulde eikel ;-D met pinda's en 'n bol met grotere opening met ongepelde pinda's voor de eekhoorns.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 12:36
Jezus, dat 'ik wil geen kind' topic. :facepalm:
Ik las het net ook...wat een verschrikkelijke situatie. Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik een vrouw ben, en in het geval van ongewenst zwangerschap kan ik zelf bepalen wat er mee gaat gebeuren. Hij kan haar moeilijk dwingen tot abortus...
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 12:36
Jezus, dat 'ik wil geen kind' topic. :facepalm:
Wat een nachtmerrie.

Heel leuk dat baas in eigen buik, maar dan graag ook de volledige verantwoordelijkheid dragen en niet achteraf alimentatie vragen.
Snap ook die reacties niet dat het kind de dupe is. Dat kind zal geen andere situatie kennen en niet beter weten, de volwassen man daarentegen.

Zo blij dat ik twee maanden nadat ik partner leerde kennen, mijn sterilisatie rond had.

(lange tvp)
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
04-01-2021 12:53
Wat een nachtmerrie.

Heel leuk dat baas in eigen buik, maar dan graag ook de volledige verantwoordelijkheid dragen en niet achteraf alimentatie vragen.
Snap ook die reacties niet dat het kind de dupe is. Dat kind zal geen andere situatie kennen en niet beter weten, de volwassen man daarentegen.

Zo blij dat ik twee maanden nadat ik partner leerde kennen, mijn sterilisatie rond had.

(lange tvp)
Na ja, voor het kind is het waarschijnlijk ook niet echt leuk om te weten dat zijn/haar vader haar niet wilde en dat ze eigenlijk gebaren is tegen de wil van die vader.
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-01-2021 13:13
Na ja, voor het kind is het waarschijnlijk ook niet echt leuk om te weten dat zijn/haar vader haar niet wilde en dat ze eigenlijk gebaren is tegen de wil van die vader.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het aan een kind brengt. Want als je als moeder zoiets gaat zeggen, dan moet je ook zeggen dat je de vader geen kinderen wilde door een problematisch jeugd. Maar dat ze zo egoistisch is geweest om hem voor het voldongen feit te zetten. Met andere woorden dat die moeder haar eigen behoeften belangrijker vond dan die van haar partner en van het kind.

Als je eerlijk over het een bent, moet je ook eerlijk zijn over het ander.

Hm... een tomatenslaatje gemaakt voor op kantoor. Waarom smaakt het nu als vliegtuig eten? o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 12:36
Jezus, dat 'ik wil geen kind' topic. :facepalm:
OMG. Ik zeg wel eens dat ik liever een man was geweest. Maar in dit geval wordt hij gedwongen tot een leven met kind. Hij houd nog van haar en zij kan het huis niet alleen betalen. Hij heeft dus weinig keus. Arme man.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
04-01-2021 13:47
OMG. Ik zeg wel eens dat ik liever een man was geweest. Maar in dit geval wordt hij gedwongen tot een leven met kind. Hij houd nog van haar en zij kan het huis niet alleen betalen. Hij heeft dus weinig keus. Arme man.
Tuurlijk heeft hij nog keus. Ze kan een andere woning gaan zoeken. Ze kunnen het huis verkopen en beiden iets anders zoeken. Ja, dat is misschien lastig, maar dat is gewoon het gevolg van het niet doordenken over je beslissingen.
Maar vooral sneu. Aangezien hij een lastige jeugd heeft gehad en dan iemand zo met je veiligheidsgevoel en vertrouwen omgaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Pompoenschip schreef:
04-01-2021 13:13
Na ja, voor het kind is het waarschijnlijk ook niet echt leuk om te weten dat zijn/haar vader haar niet wilde en dat ze eigenlijk gebaren is tegen de wil van die vader.
Als het kind dit te weten komt, is het wel zo fatsoenlijk om de volledige toedracht te bekennen.
Beste keus voor kind lijkt mij te vertellen dat ze niet weet wie de vader is.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van sommige reacties. Echt, victim blaming af en toe.

Ik was mijn halve lunch trouwens vergeten. Net een tomatenslaatje op, gisteren gemaakt, nu zat de helft van het bakje vol met vocht? Geen idee waar dat nu vandaag komt, want de tomaat is gewoon nog goed/sappig. Had er geen azijn/olie over gedaan, wel zout/peper en fetablokjes.
En verder nog een komkommer en een boterham.

Vanavond staan er enchilades op het menu! :cheer2: Gewoon zo'n pak van Knorr met extra groenten. De burrito's vind ik net iets lekkerder, maar deze is voor de afwisseling ook zalig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat topic van 'ik wil geen kind'. Het zal je maar overkomen. Lijkt mij ook bizar dat je tien jaar een relatie hebt met iemand en dan zo belazerd wordt. Qua dat opzicht ben ik blij dat ik als vrouw geen ander zwanger kan maken.

Ik heb geen goede voornemens behalve goed voor mijzelf zorgen (maar dat heb ik altijd hoog staan op mijn prioriteitenlijstje). Ik heb jaren geleden een burnout gehad en dat wil ik echt nooit meer meemaken. Ik let sindsdien goed op met balans in mijn leven qua werk en privé. Voldoende bewegen (gewoon wandelen) en gezond eten. Ik werk nog steeds thuis en dat vind ik prima. Kan lekker wandelen in de pauze en ik heb tijd zat om te koken want ik sta niet in de file etc. Het is een nare tijd voor veel mensen, maar ik heb gelukkig niet te klagen.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-01-2021 13:55
Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van sommige reacties. Echt, victim blaming af en toe.

Ik was mijn halve lunch trouwens vergeten. Net een tomatenslaatje op, gisteren gemaakt, nu zat de helft van het bakje vol met vocht? Geen idee waar dat nu vandaag komt, want de tomaat is gewoon nog goed/sappig. Had er geen azijn/olie over gedaan, wel zout/peper en fetablokjes.
En verder nog een komkommer en een boterham.

Vanavond staan er enchilades op het menu! :cheer2: Gewoon zo'n pak van Knorr met extra groenten. De burrito's vind ik net iets lekkerder, maar deze is voor de afwisseling ook zalig!
Zout onttrekt vocht, misschien dat pas op het moment dat je het gaat eten er door doen?
Heb je hem gemaakt met of zonder zaadlijsten?

Hier kippensoep, heb al sinds vannacht krampen en diarree. Blegh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 14:22
Zout onttrekt vocht, misschien dat pas op het moment dat je het gaat eten er door doen?
Heb je hem gemaakt met of zonder zaadlijsten?

Hier kippensoep, heb al sinds vannacht krampen en diarree. Blegh.
Met zaadlijsten. In stukje gesneden, dus ik snap wel dat daar nog wat water uit komt. Maar het was echt veeeeel.

Krampen en diarree is klote. Zelfgemaakte kippensoep?

Bij ziekte wordt altijd kippensoep aangeraden, iemand enig idee waarom?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-01-2021 14:50
Met zaadlijsten. In stukje gesneden, dus ik snap wel dat daar nog wat water uit komt. Maar het was echt veeeeel.

Krampen en diarree is klote. Zelfgemaakte kippensoep?

Bij ziekte wordt altijd kippensoep aangeraden, iemand enig idee waarom?
Als je bijvoorbeeld komkommersalade/tzatziki oid maakt en er zout over strooit krijg je haast komkommersoep, dus kan best denk ik.

Kippensoep is licht verteerbaar en zo krijg je toch wat vocht/zouten/vitamines etc binnen. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen en vaak is het ook het enigste wat ik een beetje weg krijg als ik beroerd ben. En ja, zelf gemaakt. :D
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 14:57
Als je bijvoorbeeld komkommersalade/tzatziki oid maakt en er zout over strooit krijg je haast komkommersoep, dus kan best denk ik.

Kippensoep is licht verteerbaar en zo krijg je toch wat vocht/zouten/vitamines etc binnen. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen en vaak is het ook het enigste wat ik een beetje weg krijg als ik beroerd ben. En ja, zelf gemaakt. :D
Dat is de enige die te eten is!

Klinkt wel logisch ja, van alles wat en niet te zwaar. Als ik ziek ben, wil ik alleen echt geen soep. Ik ben dan vaak misselijk (buikgriep of zo), en dan gaat soep er heeeeeel hard uit. Dan leef ik op cola. :rofl:

Beterschap in ieder geval.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-01-2021 13:44
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het aan een kind brengt. Want als je als moeder zoiets gaat zeggen, dan moet je ook zeggen dat je de vader geen kinderen wilde door een problematisch jeugd. Maar dat ze zo egoistisch is geweest om hem voor het voldongen feit te zetten. Met andere woorden dat die moeder haar eigen behoeften belangrijker vond dan die van haar partner en van het kind.

Als je eerlijk over het een bent, moet je ook eerlijk zijn over het ander.
Gezien wat de moeder nu heeft gedaan (stiekem tegen haar partner) denknik niet echt dat ze genoeg fatsoen heeft om eerlijk tegenover haar kind te zijn.

Ik verwacht dat het kind straks een zeer vertekende versie van de daadwerkelijke situatie te horen krijgt :(
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-01-2021 15:01
Dat is de enige die te eten is!

Klinkt wel logisch ja, van alles wat en niet te zwaar. Als ik ziek ben, wil ik alleen echt geen soep. Ik ben dan vaak misselijk (buikgriep of zo), en dan gaat soep er heeeeeel hard uit. Dan leef ik op cola. :rofl:

Beterschap in ieder geval.
Thanks, ik voel me verder gewoon prima dus dat scheelt. Darmen zijn alleen blijkbaar erg van slag, heel irritant.
Hopelijk is dat morgen over want heb ochtenddienst.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 15:33
Thanks, ik voel me verder gewoon prima dus dat scheelt. Darmen zijn alleen blijkbaar erg van slag, heel irritant.
Hopelijk is dat morgen over want heb ochtenddienst.
Duimen maar. Stom zoals ze soms doen.

Ik ben al de hele dag met planningstaken en dergelijke bezig. Echt niet mijn ding, maar wel fijn als ik weer iets kan afstrepen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-01-2021 14:50
Met zaadlijsten. In stukje gesneden, dus ik snap wel dat daar nog wat water uit komt. Maar het was echt veeeeel.

Krampen en diarree is klote. Zelfgemaakte kippensoep?

Bij ziekte wordt altijd kippensoep aangeraden, iemand enig idee waarom?
Er zit een stofje in kippensoep dat je immuunsysteem versterkt. (Carnosine)
Groetjes, de lopende encyclopedie :P
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
04-01-2021 15:25
Gezien wat de moeder nu heeft gedaan (stiekem tegen haar partner) denknik niet echt dat ze genoeg fatsoen heeft om eerlijk tegenover haar kind te zijn.

Ik verwacht dat het kind straks een zeer vertekende versie van de daadwerkelijke situatie te horen krijgt :(
Ik bedacht me nu ook dat het echte verhaal van veel van die 'ongeïnteresseerde vaders' waarschijnlijk nooit bij het kind terechtkomt. Schijnbaar ziet een vijfde van de gescheiden kinderen hun vader nooit meer. Zij horen ook alleen het verhaal van de moeder.
Bij deze man lijkt me dat niet anders. En sneu inderdaad. Hij heeft waarschijnlijk al niet de beste start meegekregen als het gaat om voor zichzelf opkomen en daar wordt mooi misbruik van gemaakt.

En inderdaad, verschrikkelijk hoe zoveel mensen proberen hem de schuld in de schoenen te schuiven. Het zijn nou eenmaal hormonen, je was misschien niet helemaal duidelijk, je had je moeten steriliseren. Dat mensen zo denken.
Alle reacties Link kopieren
"Onze" grote vriendin zit daar ook weer lekker te oreren/stokpaardjes te berijden. (nou ja, waar niet eigenlijk)
Wat een vermoeiende zuigert is dat toch.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven