Viva zoekt alle pijlers

Blunders tijdens solliciteren

06-07-2015 13:58 29 berichten
Hoi forummers! Voor een online artikel zijn we op zoek naar ongemakkelijke momenten tijdens sollicitatiegesprekken. Heb jij door de zenuwen weleens een beschamende opmerking gemaakt of kwam je er na je gesprek achter dat je rits de hele tijd open stond? Deel je verhaal hieronder!
Alle reacties Link kopieren
Laatst nog wel andersom. Ik had een afspraak gemaakt met een sollicitant en zijn recruter. Recruter belt mij op om de afspraak definitief te maken, vraagt hij met wie het gesprek zal plaatsvinden. Ik zeg met mij, waarop het antwoord was: " met de project secretaresse?" Ik heb hem heel netjes verteld dat ik de projectleider ben . Hij had het niet meer aan de telefoon en op het gesprek 1000x excuses.
Ook een vanaf de kant van de sollicitatiecommissie. De sollicitant had op zijn CV staan dat hij van ....tot...... daar gewerkt had. Bijzonder, want een groot deel van die periode werkte ik daar en ik kende de sollicitant toch echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ooit een sollicitatiegesprek net na mijn vakantie gehad. Geen probleem zou je denken alleen mijn voeten stonden onder de beten van de sand flies. Ongeveer 100 beter per voet en sommige waren gaan ontsteken en voeten waren enorm opgezwollen. Zag er niet uit. Dus op teenslippers na het sollicitatiegesprek, maar mijn andere schoenen vergeten, dus kwam ik op teenslippers binnen.
Alle reacties Link kopieren
ergens op gesprek gaan voor een interim positie. Harstikke leuk bedrijf, ik had veel info ingewonnen en ging daar op mijn paasbest heen.

Gesprek was met gewoon alledaags geklede mensen. Spijkerbroek, sneakers etc.

Het 2e gesprek was met de grote directeur hier en de directeur vanuit Amerika. was een belangrijk gesprek zo werd me verteld.

Kom ik daar weer heel netjes ( dit keer spijkerbroek met colbert en pumps eronder)

Komen er 2 mannen allebei met korte broek, polo en sneakers aan. Dat waren dus daadwerkelijk de directeuren.



De baan overigens wel gekregen. Met de bijnaam: onze dame! heb ik een jaar daar rondgelopen. ( nog steeds op pumps trouwens)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven