Viva zoekt alle pijlers

Welk recept scoort goed binnen het hele gezin?

13-05-2015 14:18 256 berichten
Het komt niet zo vaak voor, maar soms tref je een recept dat bij het hele gezin goed in de smaak valt. Zowel manlief als de kids eten dan smullend hun bord leeg. VIVA is benieuwd: wat is bij jullie een topper bij het hele gezin?
quote:Zwartvlekje schreef op 13 mei 2015 @ 15:51:

[...]





Bij ons ook.

In de winter eten we vaak wel 1 keer per week andijviestamppot.

Maar dan wel met kaas erbij.



Mijn man eet een kaas, dus hier altijd zonder kaas.

Wij eten het trouwens niet alleen in de winter, maar gewoon het hele jaar rond.
Gekookte broccoli, pasta en rundergehaktballetjes (met ui, paprikapoeder, knoflook, peper en zout en wat geraspte kaas) in kaassaus.
Diepvries spinazie, aardappels en een bal gehakt...dan hoor ik nooit: hoeveel happen nog, mag ik dit laten staan, mama dit lust ik echt niet.... Het enige wat ik dan hoor is het getik van de vork op het bord.
Spaghetti bolognese en rijst met gemengde groente, varkensvlees met Marokkaanse saus.



Eigenlijk zijn we alleseters. Het enige waar ik vroeger gezeur over had waren mijn geliefde spruitjes.
Alle reacties Link kopieren
Kip boursain



Kipfilet

Champignons

Kleine prei

Knoflook

Bakje boursain

Blik champignon room soep

Kookroom

Olijfolie om in te bakken



Snij kipfilet in blokjes

Snij champignons in schijfjes

Snij prei in dunne ringen



Duit knoflook in olie , Bak kipfilet hierin bruin voeg naar smaak zout en peper toe

Voeg champignons toe , bak deze even mee

Voeg daarna boursain toe

Dan blik soep en kookroom



Laat 15 minuten pruttelen . Op laatst even de fijne ringen prei er doorheen



Eet er rijst bij of pasta ..



Snel en lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 13 mei 2015 @ 17:07: varkensvlees met Marokkaanse saus.Ummmmmm. Aparte combi
quote:Moiren_ schreef op 13 mei 2015 @ 15:05:

Mijn gezin heeft geen man, dus helaas....En ik vroeg me ook al af wat je dan verkeerd doet, als het kennelijk niet zo vaak voorkomt dat iedereen zijn bord met smaak leegeet. Als dat een uitzondering is dan gaat er iets mis.
Alle reacties Link kopieren
Koude rollade (kamertemperatuur) is altijd goed. Als ik rollades gebakken heb verdwijnt er in de loop van de dag minstens één van en daarvan liggen alleen nog maar de touwtjes op de schaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tagliatelle met een pesto, courgette, tonijn &creme fraiche

Kook de tagliatelle. Bak gesneden courgette en ui aan, voeg een haf potje rode pesto en een potje zure room toe, tonijn erbij en opwarmen.
quote:rastan schreef op 13 mei 2015 @ 17:39:

[...]



Ummmmmm. Aparte combi Jaja, is vloeken in de moskee.
Alle reacties Link kopieren
Tonijnsalade



Pasta, blikje tonijn, rauw uitje, witte kaas, gekookt eitje, augurk en een beetje mayo



Zoontje van bijna 3 is er gek op
quote:Thordis007 schreef op 13 mei 2015 @ 17:48:

[...]



En ik vroeg me ook al af wat je dan verkeerd doet, als het kennelijk niet zo vaak voorkomt dat iedereen zijn bord met smaak leegeet. Als dat een uitzondering is dan gaat er iets mis.Ik heb een hele moeilijke eter. Geloof me, het is een uitzondering als iedereen met smaak eet
quote:Thordis007 schreef op 13 mei 2015 @ 17:48:

[...]



En ik vroeg me ook al af wat je dan verkeerd doet, als het kennelijk niet zo vaak voorkomt dat iedereen zijn bord met smaak leegeet. Als dat een uitzondering is dan gaat er iets mis.Tja, mijn man en kinderen eten het liefst gekookte aardappels met groente en vlees, terwijl ik het liefst pasta- en rijstgerechten eet (gekookte aardappels zijn niet echt mijn idee van lekker eten). Dan is het lastig om een gerecht te verzinnen wat iedereen heel erg lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met champignonsaus. Hier doorheen (vegetarisch) gehakt, worteltjes en doperwten. Ooit in Zwitserland gegeten. Dat is echt een favoriet bij ons.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:Moiren_ schreef op 13 mei 2015 @ 15:05:

Mijn gezin heeft geen man, dus helaas....Ja echt hè, waardig weer deze OP.
quote:Star schreef op 13 mei 2015 @ 18:38:

[...]





Ja echt hè, waardig weer deze OP.En dat voor een blad wat zo graag vrijgevochten wil zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 13 mei 2015 @ 17:48:

[...]



En ik vroeg me ook al af wat je dan verkeerd doet, als het kennelijk niet zo vaak voorkomt dat iedereen zijn bord met smaak leegeet. Als dat een uitzondering is dan gaat er iets mis.

Nou, dan gaat er hier blijkbaar iets mis.

Er is maar 1 ding dat mijn kinderen allebei lusten.

Dus vertel: wat ging er mis?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 13 mei 2015 @ 18:58:

[...]



Nou, dan gaat er hier blijkbaar iets mis.

Er is maar 1 ding dat mijn kinderen allebei lusten.

Dus vertel: wat ging er mis?Jij bent geen gezin, dus voor jou geldt dat niet.
quote:Solomio schreef op 13 mei 2015 @ 18:58:

[...]



Nou, dan gaat er hier blijkbaar iets mis.

Er is maar 1 ding dat mijn kinderen allebei lusten.

Dus vertel: wat ging er mis?

Dat weet ik niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je 'gewoon' eten kookt zoals stamppotten, pasta, lasagne, groentensoep, tomatensoep, rijst met saus, avg, enz, dat het dan uitzonderlijk is dat iedereen het eet. De keren dat ik hier hoor 'dat lust ik niet' zijn beperkt tot rauwe tomaat voor de één en de ander is geen fan van rijst, maar eet het wel. Dingen niet lusten komt hier verder niet voor.



Dus eigenlijk valt alles wat ik kook bij iedereen hier in de smaak, met hier en daar uiteraard favorieten.
patat
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 13 mei 2015 @ 18:32:

[...]





Tja, mijn man en kinderen eten het liefst gekookte aardappels met groente en vlees, terwijl ik het liefst pasta- en rijstgerechten eet (gekookte aardappels zijn niet echt mijn idee van lekker eten). Dan is het lastig om een gerecht te verzinnen wat iedereen heel erg lekker vind.Gnocci?
Roti met kip en kousenband. Uiteraard met de handen..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een goed bereide Hollandse maaltijd (en nee, dat is niet alleen in water gekookte groente met aardappelen en sufgesudderd vlees). Valt me altijd op dat steeds meer mensen allerlei zogenaamd buitenlandse gerechten (al dan niet met potjes en zakjes, en meestal aangepast aan de Nederlandse smaak) wel weten te bereiden, maar bijvoorbeeld niet meer weten wat ze met een zak verse postelein of snijbiet moeten beginnen. Zonde toch, want het is zo lekker!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat kookt moeder de vrouw voor het mannetje en de kinderen wat ze allemaal om te smullen vinden?



Dat is ongeveer wat er staat toch?



Gezin is man/vrouw/kinderen

Vrouw kookt.





Helder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen eet: de vegetarische maaltijdsoepen, smoothies en rauwkostsalade. Gegrilde courgette met munt.



Zoon eet alleen vloeibaar of rauwe groente muv de gegrilde courgette



Ik eet alleen vegetarisch



Man eet alles wat op tafel komt aangezien hij kookt. Hij vindt mijn eten niet zo lekker.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven