Werk & Studie alle pijlers

3 dagen geen stage ivm goedkoper ticket?

26-08-2009 16:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een dilemma. Ik ga in okt naar mijn vriend in Engeland, waar hij dan studeert. Het is dan de herfstvakantie.

Ik loop dan ook stage. In deze periode. Ik ben alleen vrij met de schoolvakanties. Nu is het punt dat ik voor 5 euro bij Ryanair kan boeken...Maar dat kan alleen op woensdag en niet op de vrijdagavond dat ik het liefst weg ga. Kan ik het maken om 3 dagen stage te missen, alleen omdat ik dan goedkoper naar mijn vriend kan? Ik kan het wel evt in halen....Ik moet van school 28-32 uur per week werken. Ik werk er standaard 32 uur dus ik kan ook zeggen, dat ik vrij neem. Ik werk iig 4 weken daar al dus 16 uur te veel van wat school minimaal wilt. Dus kan ik iig 2 dagen 'vrij' nemen. En 1 dag inhalen........

Maar kan ik dat naar mijn stage toe maken.....Kan ik zeggen dat ik er dan gewoon niet ben.......

Wat vinden jullie. Ik vind het erg lastig en dubbel......

Groetjes MMR

ps. Ik begin pas 1 sept en kan tot vanavond 00:00 uur voor de actie van 5 euro boeken....Dus kan het niet al vragen.....
Stagaires zijn onderbetaalde goedkope krachten, dus waarom zou je geen vakantie opnemen op 't moment dat het jou beter uitkomt? Het zijn maar 'n paar dagen, geen paar weken, dat je er niet bent.

Als de werkgever op je stageadres moeilijk gaat lopen doen, dan biedt je aan de extra uren die je nu opneemt op andere dagen in te halen. Kan makkelijk als je maar 32 uur werkt ipv 36.
Oh je kan 't niet vragen, in dat geval dus gewoon DOEN! Je bent er niet in dienst, het is maar 'n stageplek.
Bij ons hebben stagiaires vrije dagen zoals werknemers dat hebben en juist niet de schoolvakanties vrij. Weet je zeker dat het bij jullie niet ook zo werkt?

PS Waar is je stage, wat voor bedrijf? En wat is het prijsverschil met een gewone ticket?
Ik zou het doen. Je argumenten vind ik oke klinken. Als het achteraf niet de bedoeling blijkt heb je weer wat geleerd (wat ook het doel is van een stage).
Ja je hebt wel een punt ja. Ik kan dan 3 zaterdagen gaan werken. Wat ik ook leuk vind en niet erg, omdat ik dan ook zie en weet hoe het op een zaterdag gaat...(wss voor een groot gedeelte hetzelfde, maar toch he
Ik ga stage lopen op een kinderdagcentrum voor gehandicapten kinderen......

Ik weet zeker dat ik vrij ben, aangezien het zo geregeld is met school. School zei ook dat ik de uren die ik gemist heb of wie dan ook, moet inhalen op vrije dagen, dus zoals hun zeiden de vakanties.....en evt het weekend...

Het kan mij zeker 50 a 75 euro schelen.
quote:hanZie schreef op 26 augustus 2009 @ 16:32:

Ik zou het doen. Je argumenten vind ik oke klinken. Als het achteraf niet de bedoeling blijkt heb je weer wat geleerd (wat ook het doel is van een stage).

Ik wil het iig in halen, dus ja...

Idd, dan heb ik weer wat geleerd hihi.
Ik zou zeggen: Heel snel boeken en dan melden dat je er niet bent. Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ow ik zie net dat ik ook woensdag avond kan vliegen, dus dan is het 2 a 2,5 dag.......ow in dat geval Grapje....
Gewoon boeken! Lekker genieten van de extra dagen met je vriend!
.
Ik ga het denk ik maar gewoon doen, Ik bel zo mijn vriend, die nu nog gewoon in nederland is en dan vraag ik ook of hij het erg vind dat ik er langer ben hihih.

Ik regel wel wat met stage....Ik had ook ziek kunnen zijn. Ik kan me ook ziek melden (wat ik niet doe hoor) maar dan moet ik ook mijn mond houden over de trip naar engeland, anders is het wel heel toevallig en ja dat kan ik niet en vind ik helemaal niet eerlijk....

Ik denk dat ik de gemiste dagen/uren in haal, krijg er ook voor betaald dus ja dan krijg ik weer minder geld als ik met briefjes werk. Of ik moet het sowieso van hun inhalen ivm het geld.

Werk ik ook met de kerstvakantie, weet ik veel....komt wel goed
Gewoon boeken hoor en op je eerste dag aangeven dat je een aantal dagen weg bent. Die dagen stonden al vast voordat je je stage begon en je wilt dan graag je vrije dagen opnemen, zodat dit niet ten koste gaat van jouw stage-uren.
De vrije dagen zijn je schoolvakanties. In dit geval de Herfstvakantie en de kerstvakantie...

Misschien zeggen hun wel, ach laat zitten, neem gewoon vrij.....ik zie het wel...
5 euro?? jaja.

En aan het eind komt er dan nog 100 euro er bij op zeker.

écht?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Nou er komen vast nog wel toeslagen bij (taxes), maar het ticket is maar 5 euro.
DTEEZ!
ik vloog in juni een week naar Barca.

Ticket x 2 personen = 0 euro (aanbieding)

Taxes x 2 personen = 116 euro

Vloog dus voor 116 euro retour met 2 personen een weekje naar Spanje.
DTEEZ!
Stage is wel een voorbereiding op je werkzame leven.

Normaal gesproken overleg je dit soort dingen met je werkgever, want met roosters inplannen moeten ze ook rekening houden met jou, je begeleiders maken ruimte en tijd voor je vrij.

Omdat je in dit geval pas op 1 september met je stage begint en het tripje pas in oktober is, denk ik dat er vast nog wel iets te regelen valt op je stage, dus ik zou nu inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met je stagebedrijf, aangeven dat je die dagen niet beschikbaar bent en afspraken maken over hoe je de uren gaat inhalen. Daarmee laat je in ieder geval zien dat je je stage serieus neemt.

En je argument dat je ook ziek had kunnen zijn of je ziek had kunnen melden slaat natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook wel. Er zijn straks wel mensen afhankelijk van jouw zorg, en dan kan je het niet maken om zomaar ff weg te blijven omdat je goedkoper kunt vliegen. Ziekmelden terwijl je niet ziek bent is daarnaast ook gewoon stelen van je baas en het gaat ten koste van je opleiding.
quote:return_of_kreng schreef op 26 augustus 2009 @ 16:54:

Stage is wel een voorbereiding op je werkzame leven.

Normaal gesproken overleg je dit soort dingen met je werkgever, want met roosters inplannen moeten ze ook rekening houden met jou, je begeleiders maken ruimte en tijd voor je vrij.

Omdat je in dit geval pas op 1 september met je stage begint en het tripje pas in oktober is, denk ik dat er vast nog wel iets te regelen valt op je stage, dus ik zou nu inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met je stagebedrijf, aangeven dat je die dagen niet beschikbaar bent en afspraken maken over hoe je de uren gaat inhalen. Daarmee laat je in ieder geval zien dat je je stage serieus neemt.

En je argument dat je ook ziek had kunnen zijn of je ziek had kunnen melden slaat natuurlijk nergens op en dat weet je zelf ook wel. Er zijn straks wel mensen afhankelijk van jouw zorg, en dan kan je het niet maken om zomaar ff weg te blijven omdat je goedkoper kunt vliegen. Ziekmelden terwijl je niet ziek bent is daarnaast ook gewoon stelen van je baas en het gaat ten koste van je opleiding.

Het is idd niet de meest nette manier....

Het ziek zijn slaat idd nergens op. In die zin dat ik het niet zal misbruiken...maar ik kan wel ziek worden.....Dat wil ik er mee zeggen.

Er komen idd wel toeslagen bij, iig reisverzekering en het inchecken van je koffer...maar dan nog zit ik onder de 50 euro...Ik kijk gewoon heel goed voor ik op Betalen klik
Ik neem aan dat je wel al een contactpersoon hebt bij je stage, dus ik denk dat het wel netjes is dat je het daar alvast meldt zodat ze er rekening mee kunnen houden.

En inderdaad, de 5 euro deals zijn prima. Geen taxes, wel 10 euro voor een tas van max 15 kilo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het gaat niet door. Ik hoor net van mijn vriend dat hij niet terecht kan in de plaats waar hij in eerste instantie heen zou gaan (hij gaat een cursus volgen) Het is nu nog een te grote gok om toch maar te gaan boeken. Ach zo'n aanbieding komt vast wel weer en anders jammer.

Bedankt iig voor de reacties!!
Ryanair heeft zogenaamde promotie stoelen en die zijn echt zo goedkoop. De eerste stoelen zijn zelfs 1 cent. Er komt dan nog wel wat bovenop natuurlijk, maar niet veel (dus dan betaal je echt 5 euro).
@MMR

Ik vind het jammer voor je dat het niet door kan gaan, maar...

Ik denk dat je op je stage echt een veel betere indruk achter laat als je eventuele vrije dagen in goed overleg opneemt. Je hebt nog geen idee van wat er op jouw stagebedrijf allemaal speelt en wat er allemaal gepland staat. Wie weet staat er wel een belangrijk overleg gepland op de dag die jij vrij zou hebben genomen. Afwezigheid zonder goed overleg wordt door vrijwel geen enkele werkgever (en dus ook vrijwel geen enkel stagebedrijf) gewaardeerd. Het had je in het ergste geval zelfs je stageplek of een positieve beoordeling kunnen kosten.
@ nummerzoveel....

je hebt wel een punt ja, zeer zeker. Ik ben eigenlijk ook niet zo. Ik denk ook niet dat het ook gaat gebeuren. Hooguit op vrijdag eerder weg en heel miss de vrijdag vrij.

Ik ga iig naar mijn vriend in de herfstvakantie. En ik probeer dat na de stage dagen te doen en uiterlijk zondag terug te zijn (de week erna) zodat ik ook weer braaf naar school kan. Misschien wordt een halve ochtend school spijbelen, maar dat is toch anders dan stage...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven