Werk & Studie alle pijlers

3 proefdagen is dat normaal??

03-08-2012 23:27 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
İk sta voor een moeilijke keuze. İk heb 1 dag proefgedraait in een kapsalon. De eigenaar twijfelde. Omdat hij vond dat ik te lang bezig was met een klant. Dat vertelde hij me ook tussendoor. İk zei hem dat het ontzettend rustig was en daarom de tijd ervoor nam. Sta ik ook niet te niksen. Hij zei 20 minuten, maximaal 30 minuten mag je ervoor nemen. Klant was zeer tevreden. Bovendien zei de eigenaar niets hierover voordat ik proef ging draaien. Daarna ging ik maar sneller afhandelen. Maar dat zag de eigenaar niet meer want hij moest weg. Uiteindelijk waren alle klanten zeer tevreden. Omdat hij nog twijfels had kwam ik nog een dag.

Deze dag zag hij ook weer maar 1 klant door mij geknipt en zeer tevreden vertrekken. De andere klanten zag hij wederom niet omdat hij even weg was. Toen hij weer weg zou gaan vroeg ik wat hij er nu van vond? Hij twijfelde en zei ik wil open kaart met je spelen ik denk dat je niet past in mijn team oid. Waarop ik vroeg wat zijn argument was. Hij zei dat ik niet zelf naar klanten was gegaan. 2 werknemers die er werken gingen me soms voor. İk kan ze toch niet aan de kant schoppen?? Dat hoort de eigenaar te zeggen. Anywayyyy om een lang verhaal kort te maken nam hij me niet aan.

İk zei: beoordeel je me op 2 klanten die je hebt gezien?? Heb je klachten gehad? İk heb produkten verkocht. En tevreden klanten gingen de deur uit. Je zegt het klikt wel tussen ons. Maar goed no hard feelings het is jou bedrijf als je niet wilt dan houdt het op.

Toen zegt hij Ok. Kom morgen ook maar dan blijf ik de hele dag in de salon. En kijk hoe je het doet. En dan ga ik beslissen. (dus ik krijg nog een kans )

Op dat moment komt er een nieuwe klant binnen İk zeg ok kijk even hoe ik het doe. Hij blijft kijken. Eindresultaat is mooi. Klant tevreden eigenaar tevreden. İk tevreden!

Maar nu komt mijn vraag. Morgen zou ik dus nog een keer moeten proefdraaien. Mijn man zegt: ben je gek je gaat toch niet?! Hij is niet goed bezig!

İk twijfel. Wel gaan? Niet gaan?

İk moet er wel bij zeggen de eigenaar heeft zelf geen kappersopleiding en geen verstand van knippen en alles. Hij is een salon zonder enig ervaring begonnen. Mijn reiskosten 80 km heen en terug zijn niet vergoed. (2 dgn)

Zijn 3 proefdagen op deze manier normaal?

İk wil hem eigenlijk smsen en zeggen: ik heb erover nagedacht bij nader inzien kom ik morgen toch niet. Want je hebt al gezien wat ik kan.

Mocht je een contract willen geven met een proefperiode van een maand ben ik bereid te komen zo niet dan zie ik het nut er niet van in om nog een hele dag gratis bij jou te werken.

Wat vinden jullie lezers van de situatie? Wat hadden jullie gedaan? Alle adviezen en meningen zijn van harte welkom.

Excuses voor het lange schrijven.
Begin de dag met een Lach :)
Voor zo'n baas wil je echt niet werken. Dan moet je straks ook steeds op je tenen lopen vermoed ik.
quote:giuliettacapuletti schreef op 05 augustus 2012 @ 15:29:

Ik vind dat arrogant Jukebox. Om een baas aan te spreken met jouw zin 'het volgende... Komend weekend kom ik werken!' Dan zou het wat mij betreft al klaar zijn. Het kan ook tegen je werken als je tè zelfverzekerd overkomt. Mazzel wel dat je net iemand hebt getroffen die er wel gevoelig voor is geweest en dat je het goed hebt gedaan op die werkplek.

En ook al vindt hij TO wispelturig: nou èn? Het zal haar een zorg wat hij vindt, ze heeft toch niks meer met hem te maken verder. Bovendien komt hij totaal onbetrouwbaar over.

Arrogant? Dat is ook een modewoord dat te pas en te onpas uit de kast wordt getrokken, heb ik zo het idee.

Maar ik er dus jaren gewerkt. De eigenaar had dus een inschattingsfout gemaakt. Dus helemaal niet 'te zelfverzekerd'.

En het is geen 'mazzel' dat ik daar heb gewerkt. Ik weet gewoon wat ik horeca-technisch gezien waard ben. Dat is geen arrogantie, maar zelfkennis (daar staat tegenover dat ik ook heel veel zaken niet kan. Dat weet ik ook van mezelf..).

Maar eerlijk is eerlijk: ik zou op mijn beurt niet willen werken voor een baas die zich niet laat uitdagen en een aanbod waarbij een medewerker zichzelf wil bewijzen naast zich neerlegt.

Overigens zit ik een beetje zo in elkaar dat ik werkgevers uitkies, inplaats van andersom. Dat heeft me geen windeieren gelegd. Als ik ergens graag wil werken, laat ik me niet zo snel afschepen. Arrogant? Nee, want ik vind mezelf niet beter dan anderen. Ik let niet op anderen, maar op mezelf.

Overigens kunnen sommige mensen wel wat 'arrogantie' gebruiken. Die vinden zichzelf al snel te min en kijken te snel op tegen een nieuwe baas. Terwijl ze zoveel kwaliteiten hebben!

Zo zonde vind ik dat!
Arrogantie is toch eerder dat je denkt zeer goed te zijn terwijl je niet heel bijzonder bent, én ook nog neerkijkt op anderen.

Wat jij hebt is assertiviteit, sommigen vinden het geweldig, anderen vinden het bedreigend.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Weet je wat arrogant is? Het dochtertje van de eigenaar. Die zegt mij via whapp dat er niets afgesproken is over uitbetaling! Fijne dag!

İk heb juridisch loket gebeld. Die zeggen dat ik in mijn recht sta en dat ik zelfs nog in dienst ben van hem. Maar ik heb de dienstverband verbroken door niet te gaan.

İk zou een advokaat kunnen nemen maar onder de ¤ 500,- zijn de kosten voor mezelf. En dat is die 2 dagen werk niet waard. Maar J loket gaat me wel een voorbeeld brief sturen zodat ik nog een poging ga wagen. En als het niet lukt moet ik het er maar bij laten. Verdorrrrr....
Je kunt door een advocaat ook een brief laten schrijven. De kosten zijn minder, de schrik bij hun waarschijnlijk niet. Het is een hoop gedoe en misschien win je er maar weinig mee, maar na dit verhaal gun ik dat salon de schrik wel.

Ik zal deze praktijken in ieder geval even bij de arbo melden, dat staat de volgende in ieder geval sterker.
Wat een misleiding Beautifullocean, kan me voorstellen dat je daar van baalt. Het meelopen van 1 dag vind ik wel normaal, maar meer klinkt uberhaupt als uitbuiterij.

Maar gauw vergeten dit werkadres en je richten op iets dichter in je buurt en een baan die wel mogelijkheden en een fatsoenlijke baas biedt ;)
Welke kapsalon is het?
İs het verstandig om dat nu te zeggen? Ok ik vertel welk salon dat is zodra alles is afgerond
Nog nieuws beautifullocean?
Arrogant een modewoord? Nog niks van gemerkt. Ik weet ook wat ik waard ben. Ik doe mijn werk goed en dat communiceer ik ook in sollicitatiegesprekken. Maar zoals jij je post schreef kwam het op mij nogal arrogant over, misschien omdat ik een hautaine toon erbij hoorde. 'Ik ga jou wel eens vertellen...' Het kan best dat je het op een hele andere, wel prettige manier gebracht hebt maar zo kwam het niet over op mij.

Dat is op een forum soms lastig in te schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven