Werk & Studie alle pijlers

3 proefdagen is dat normaal??

03-08-2012 23:27 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
İk sta voor een moeilijke keuze. İk heb 1 dag proefgedraait in een kapsalon. De eigenaar twijfelde. Omdat hij vond dat ik te lang bezig was met een klant. Dat vertelde hij me ook tussendoor. İk zei hem dat het ontzettend rustig was en daarom de tijd ervoor nam. Sta ik ook niet te niksen. Hij zei 20 minuten, maximaal 30 minuten mag je ervoor nemen. Klant was zeer tevreden. Bovendien zei de eigenaar niets hierover voordat ik proef ging draaien. Daarna ging ik maar sneller afhandelen. Maar dat zag de eigenaar niet meer want hij moest weg. Uiteindelijk waren alle klanten zeer tevreden. Omdat hij nog twijfels had kwam ik nog een dag.

Deze dag zag hij ook weer maar 1 klant door mij geknipt en zeer tevreden vertrekken. De andere klanten zag hij wederom niet omdat hij even weg was. Toen hij weer weg zou gaan vroeg ik wat hij er nu van vond? Hij twijfelde en zei ik wil open kaart met je spelen ik denk dat je niet past in mijn team oid. Waarop ik vroeg wat zijn argument was. Hij zei dat ik niet zelf naar klanten was gegaan. 2 werknemers die er werken gingen me soms voor. İk kan ze toch niet aan de kant schoppen?? Dat hoort de eigenaar te zeggen. Anywayyyy om een lang verhaal kort te maken nam hij me niet aan.

İk zei: beoordeel je me op 2 klanten die je hebt gezien?? Heb je klachten gehad? İk heb produkten verkocht. En tevreden klanten gingen de deur uit. Je zegt het klikt wel tussen ons. Maar goed no hard feelings het is jou bedrijf als je niet wilt dan houdt het op.

Toen zegt hij Ok. Kom morgen ook maar dan blijf ik de hele dag in de salon. En kijk hoe je het doet. En dan ga ik beslissen. (dus ik krijg nog een kans )

Op dat moment komt er een nieuwe klant binnen İk zeg ok kijk even hoe ik het doe. Hij blijft kijken. Eindresultaat is mooi. Klant tevreden eigenaar tevreden. İk tevreden!

Maar nu komt mijn vraag. Morgen zou ik dus nog een keer moeten proefdraaien. Mijn man zegt: ben je gek je gaat toch niet?! Hij is niet goed bezig!

İk twijfel. Wel gaan? Niet gaan?

İk moet er wel bij zeggen de eigenaar heeft zelf geen kappersopleiding en geen verstand van knippen en alles. Hij is een salon zonder enig ervaring begonnen. Mijn reiskosten 80 km heen en terug zijn niet vergoed. (2 dgn)

Zijn 3 proefdagen op deze manier normaal?

İk wil hem eigenlijk smsen en zeggen: ik heb erover nagedacht bij nader inzien kom ik morgen toch niet. Want je hebt al gezien wat ik kan.

Mocht je een contract willen geven met een proefperiode van een maand ben ik bereid te komen zo niet dan zie ik het nut er niet van in om nog een hele dag gratis bij jou te werken.

Wat vinden jullie lezers van de situatie? Wat hadden jullie gedaan? Alle adviezen en meningen zijn van harte welkom.

Excuses voor het lange schrijven.
Begin de dag met een Lach :)
quote:beautifullocean schreef op 03 augustus 2012 @ 23:48:

[...]

klopt ben ook goed eigenlijk Wat houdt je dan tegen?? Je mag rond de 600 euro per maand verdienen zonder gedoe met de belastingdienst. Alles goed bijhouden, een goede accountant zoeken en gaan met die banaan. Kun je ook nog lekker je eigen tijd indelen, hoeft geen verantwoording af te leggen, hebt geen auto-kosten, kunt vakantie nemen wanneer het jou uitkomt. Ideaal.
quote:beautifullocean schreef op 03 augustus 2012 @ 23:50:

Gvrrrrr eigenlijk zeggen jullie dat ik genaaid ben en gratis omzet heb gedraaid voor die vent. Zo dom ben ik?

Nee hoor, je bent niet dom. Hooguit heb je vanuit goed vertrouwen een beetje dom gedáán .

Ik heb me trouwens ook wel eens door een zak van een werkgever laten naaien (financieel gezien dan). Niks mis mee, de volgende keer lette ik een stuk beter op.
Viva dames jullie zijn schatjes (soms;-) ) en hebben mijn ogen geopend. En weet je wat? Jullie hebben gelijk!! Ik ben wel gek om zover te reizen voor iemand die zelf geen verstand heeft van knippen enzo. Dus geen leuke baas! Bedankt viva ladies!

Nog een laatste vraag moet ik hem meldwn dat ik morgen niet kom? Of in stront laten zakken? Want hij verwacht mij morgen wel ivm bezetting natuurlijk....
Ik zou zeggen: je neemt me aan of niet. Ik ga niet weer een proefdag draaien. En je zegt ook dat als hij je niet aanneemt hij je twee dagen salaris moet overmaken. Geef hem je bankrekeningnummer.

Gewoon doen hoor!!! Ben je lid van de vakbond? Die geven ook juridisch advies. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders bluffen dat je lid bent van de vakbond of even een klacht gaan indienen bij de branchevereniging.
quote:giuliettacapuletti schreef op vrijdag 03 augustus 2012 23:51 Ja, je bent genaaid. Maar niet getreurd: de derde dag genaaid worden is je bespaard gebleven.hahaha je bent een schat thx!
Ik zou wel even bellen. Dat is netjes. En verder wat Sabbaticalmeds zegt.
quote:sabbaticalmeds schreef op vrijdag 03 augustus 2012 23:57 Ik zou zeggen: je neemt me aan of niet. Ik ga niet weer een proefdag draaien. En je zegt ook dat als hij je niet aanneemt hij je twee dagen salaris moet overmaken. Geef hem je bankrekeningnummer.

Gewoon doen hoor!!! Ben je lid van de vakbond? Die geven ook juridisch advies. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders bluffen dat je lid bent van de vakbond of even een klacht gaan indienen bij de branchevereniging. ik kan toch nergens bewijzen dat ik proefdraaide? Geen contract gehad van hem
als hij op je rekent qua bezetting, dan is het geen proefdag meer hoor.... Dus bel af en hij zoekt het maar uit.
Voor een proefdag hoor je geen contract te tekenen.
quote:beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:01:

[...]

ik kan toch nergens bewijzen dat ik proefdraaide? Geen contract gehad van hem

Klopt. Maar bij de vakbond kijken ze volgens mij niet zo raar op van dit soort praktijken, dus ik zou er toch maar even mijn licht opsteken.

En morgen zou ik keurig afbellen als ik jou was, om de eer aan mezelf te houden, misschien nog een meeltje er achteraan als bewijs. Om hem voor de rest met bezetting en al vrolijk in de stront te laten zakken. Wat een lul zeg.

Oh ja, en sommeer hem in dat meeltje meteen even om je twee dagen salaris uit te betalen. Daar heb je namelijk recht op, contract of niet.
quote:dubbelma schreef op zaterdag 04 augustus 2012 00:02 als hij op je rekent qua bezetting, dan is het geen proefdag meer hoor.... Dus bel af en hij zoekt het maar uit.dus wel afbellen? Maar hij gaat me toch niet uitbetalen denk ik. Beter in stront laten zakken toch? Of mijn geld eisen?? Vakbond ben ik niet meer lid van.
quote:beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:05:

[...]

dus wel afbellen? Maar hij gaat me toch niet uitbetalen denk ik. Beter in stront laten zakken toch? Of mijn geld eisen?? Vakbond ben ik niet meer lid van. In mijn vakbondloze tijd ben ik ook wel eens geholpen met advies, terwijl ik eerlijk had gezegd dat ik geen lid was. Gewoon bellen, niet geschoten is altijd mis.
@grontsoep2

"quote: beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:01 :

[...]

ik kan toch nergens bewijzen dat ik proefdraaide? Geen contract gehad van hem

Klopt. Maar bij de vakbond kijken ze volgens mij niet zo raar op van dit soort praktijken, dus ik zou er toch maar even mijn licht opsteken.

En morgen zou ik keurig afbellen als ik jou was, om de eer aan mezelf te houden, misschien nog een meeltje er achteraan als bewijs. Om hem voor de rest met bezetting en al vrolijk in de stront te laten zakken. Wat een lul zeg."

ja klopt wel. Ik ben van 9:00 uur tot 18:00 daar aan het werk geweest. Hij zei ook vertel de anderen niets. (werknemers bedoelde hij)
Een beetje dreigen wil nog wel eens helpen.
Ja een mail is een goede tip. Als hij reageert dan heb je meteen bewijs.

Iets in de trant van:

Ik heb nu twee dagen proefgedraaid in uw salon (data noemen). U wilde mij nog een dag laten proefdraaien maar ik voel me daar niet prettig bij. U heeft kunnen zien dat ik over de papieren beschik en u heeft waargenomen hoe ik met de klanten omga. Toch was dit voor u niet voldoende om mij aan te nemen. Het lijkt me daarom beter dat we niet verder gaan met elkaar.

Ik wil u vragen voor het salaris voor de twee dagen over te maken op (bankrekening nummer) Ook even de tijdstippen noemen van hoe laat tot hoe laat je gewerkt hebt.

Vriendelijke groet.
Natuurlijk ga je je geld opeisen.
Eens. Anders snij je jezelf in de vingers!
Dit verhaal komt me heeel bekend voor. Dit is mij ooit ook gevraagd. Na een ochtend meegedraaid te hebben werd me gevraagd of ik nog wilde wachten tot de manager lamgskwam, die zou papieren bij zich hebben die ik moest tekenen. Toen hij kwam had hij de papieren niet, vroeg me de volgende dag terug te komen om nog een dag mee te draaien. En dat terwijl het team heel tevreden was en het helemaal zag zitten. Dit was een baan via het UWV ik was werkloos ( en hopeloos). Ik hen toen gebeld naar mn werkcoach. Na wat onderzoek bleek dat dit vaker was gebeurt bij anderen die uiteindelijk werden afgewezen! Gewoon uren opvullem dus! Ik heb afgebeld en een klacht ingediend. Het UWV werkt met dit bedrijf niet langer verder. Niet gaan TO!!!! Daarbij heb je gezien dat de zaak slecht draait, gezien er weinig klanten waren.
quote:beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:08:

@grontsoep2

"quote: beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:01 :

[...]

ja klopt wel. Ik ben van 9:00 uur tot 18:00 daar aan het werk geweest. Hij zei ook vertel de anderen niets. (werknemers bedoelde hij)Lekker dan, het wordt steeds gekker in werkgeversland. Heb je je ook keurig aan die zwijgplicht gehouden?
Jullie geven me supertips! Ik heb gewoon recht op dat geld. Dus ik ga het eisen. Ik wou het er gewoon bij laten maar why should I?
quote:giuliettacapuletti schreef op 04 augustus 2012 @ 00:11:

Eens. Anders snij je jezelf in de vingers!

Kun je ook nog doen morgen, netjes gaan werken en jezelf daar flink in je vingers knippen. Kijken hoe die 'baas' van jou omgaat met een dergelijk bedrijfsonvalletje .

Geintje dus, dat spreekt vanzelf hoop ik. Maar die man moet natuurlijk wel worden aangepakt, en jij moet gewoon je geld opeisen. Is ie nou gek.
quote:sabbaticalmeds schreef op zaterdag 04 augustus 2012 00:09 Ja een mail is een goede tip. Als hij reageert dan heb je meteen bewijs.

Iets in de trant van:

Ik heb nu twee dagen proefgedraaid in uw salon (data noemen). U wilde mij nog een dag laten proefdraaien maar ik voel me daar niet prettig bij. U heeft kunnen zien dat ik over de papieren beschik en u heeft waargenomen hoe ik met de klanten omga. Toch was dit voor u niet voldoende om mij aan te nemen. Het lijkt me daarom beter dat we niet verder gaan met elkaar.

Ik wil u vragen voor het salaris voor de twee dagen over te maken op (bankrekening nummer) Ook even de tijdstippen noemen van hoe laat tot hoe laat je gewerkt hebt.

Vriendelijke groet. Ok deze ga ik gebruiken. Bedankt!
quote:beautifullocean schreef op 04 augustus 2012 @ 00:15:

Jullie geven me supertips! Ik heb gewoon recht op dat geld. Dus ik ga het eisen. Ik wou het er gewoon bij laten maar why should I?Precies, het ergste dat je kan gebeuren is dat je het geld en de baan niet krijgt. Nou zover was je al, dus het kan alleen maar meevallen. Bijt maar eens van je af!
Nogmaals bedankt allemaal. Wat een eyeopener viva!

C'est la vie...
laat je nog even weten hoe het afloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven