30 en een voltijd studie
vrijdag 18 december 2015 om 12:09
De helft van de studie bestaat uit projecten waarbij je moet samenwerken, de andere helft uit tentamens. Zorg ervoor dat je wel met de goede mensen samenwerkt, de studie staat erom bekend dat veel studenten het gaan studeren die niet goed weten wat ze willen. Halverwege het jaar haken ze dan af en dan kan je het project in je eentje doen.
A smooth sea never made a skilled sailor.
vrijdag 18 december 2015 om 12:17
quote:Pier95 schreef op 18 december 2015 @ 12:09:
Ik doe niet voltijd Accountancy, maar voltijd Bedrijfseconomie (maar ben wel een heel stuk jonger dan jij). Bedrijfseconomie en Accountancy zijn op mijn hogeschool in de eerste twee jaar exact hetzelfde. Wat ik ervan kan zeggen is dat je bij veel studenten van 18-19 in de klas komt met enkele uitschieters van 25-26 jaar. De helft van de studie bestaat uit projecten waarbij je moet samenwerken, de andere helft uit tentamens. Zorg ervoor dat je wel met de goede mensen samenwerkt, de studie staat erom bekend dat veel studenten het gaan studeren die niet goed weten wat ze willen. Halverwege het jaar haken ze dan af en dan kan je het project in je eentje doen.Bedankt, en hoe passen de 25-26 jarige in de groep? Vallen ze buiten de boot of doen ze goed mee?
Ik doe niet voltijd Accountancy, maar voltijd Bedrijfseconomie (maar ben wel een heel stuk jonger dan jij). Bedrijfseconomie en Accountancy zijn op mijn hogeschool in de eerste twee jaar exact hetzelfde. Wat ik ervan kan zeggen is dat je bij veel studenten van 18-19 in de klas komt met enkele uitschieters van 25-26 jaar. De helft van de studie bestaat uit projecten waarbij je moet samenwerken, de andere helft uit tentamens. Zorg ervoor dat je wel met de goede mensen samenwerkt, de studie staat erom bekend dat veel studenten het gaan studeren die niet goed weten wat ze willen. Halverwege het jaar haken ze dan af en dan kan je het project in je eentje doen.Bedankt, en hoe passen de 25-26 jarige in de groep? Vallen ze buiten de boot of doen ze goed mee?
vrijdag 18 december 2015 om 12:36
quote:ManofHonor schreef op 18 december 2015 @ 12:17:
[...]
Bedankt, en hoe passen de 25-26 jarige in de groep? Vallen ze buiten de boot of doen ze goed mee?Ze stijgen iets boven de groep uit. Dit komt omdat ze vaak van een MBO4 opleiding afkomen waardoor ze al voorkennis over bepaalde onderwerpen hebben. De 'oudere' in de groep zijn vaak wel degene die het initiatief nemen om klassenuitjes te regelen of afspraken te maken met het inplannen van gesprekken met docenten. Vaak liggen ze prima in de groep. Juist omdat ze andere studenten kunnen helpen met bepaalde onderwerpen, komen ze goed in de groep te liggen.
[...]
Bedankt, en hoe passen de 25-26 jarige in de groep? Vallen ze buiten de boot of doen ze goed mee?Ze stijgen iets boven de groep uit. Dit komt omdat ze vaak van een MBO4 opleiding afkomen waardoor ze al voorkennis over bepaalde onderwerpen hebben. De 'oudere' in de groep zijn vaak wel degene die het initiatief nemen om klassenuitjes te regelen of afspraken te maken met het inplannen van gesprekken met docenten. Vaak liggen ze prima in de groep. Juist omdat ze andere studenten kunnen helpen met bepaalde onderwerpen, komen ze goed in de groep te liggen.
A smooth sea never made a skilled sailor.
vrijdag 18 december 2015 om 13:01
Ik ben 2 jaar jonger dan jij en volg ook een voltijd opleiding. Ik zit bij heel veel jongere (17/18/19) in de klas. In het begin was het heel erg wennen, ook omdat mijn leefsituatie anders is door het hebben van een gezin. Maar goed, ik doe deze studie voor mezelf! ik zorg dat ik met de serieuzere mensen werk in projectgroepen, dat loopt best goed...
vrijdag 18 december 2015 om 23:12
Ik ben van jouw leeftijd en doe een voltijd studie. Een andere optie voor deze studie was er niet. Het is fijn als je kunt optrekken met midden twintigers in het begin. Maar ik heb gemerkt dat na het eerste jaar er veel studenten zijn afgevallen en de jongeren steeds meer groeien in hun verantwoordelijkheden. Dat is prettiger met gezamenlijke projecten. Ik heb even mijn draai hierin moeten vinden. Het blijven verschillende levensfasen. Maar je doet het voor jezelf. Het heeft moeten groeien maar nu ben ik er best trots op dat ik de stap gezet heb.