Werk & Studie alle pijlers

3e ronde sollicitie

13-08-2013 22:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Morgen heb ik een sollicitatie gesprek.

Het is mijn derde (en laatste) gesprek, ik weet niet goed wat ik kan verwachten. Een eerste en tweede ronde heb ik vaker meegemaakt maar een derde. Iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat ze nog twee mensen overhebben en nu gaan beslissen.. Wat denken jullie? Iemand tips?

Ik wil deze baan heel graag .

Alvast bedankt!

Liefs Lola
Wat voor functie is het dat ze 3 solliciatiegesprekken nodig hebben om te beslissen wie ze willen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Filiaal manager
Is het derde gesprek niet dat ze vertellen dat je bent aangenomen? Of een arbeidsvoorwaarden gesprek?
Leer voor de volgende keer, vraag wat er verwacht wordt voor een nieuw sollicitatie gesprek. Bij mij zijn 3e gesprekken tot nu toe altijd arbeidsvoorwaarden gesprekken of tekenen contract geweest namelijk.

Of je belt morgenochtend voor het gesprek met de vraag of je je nog op iets speciaals moet voorbereiden. Succes!
Het zou dus in principe kunnen dat ik Ben aangenomen en dat morgen te horen krijg? Of loop ik nou te hard van stapel
Tja, ik zou dus even bellen. Ik weet net zoveel als jij
Wist btw niet dat er nog een 3e ronde Zou zijn na de tweede
Misschien krijg je een assesment of gaat het alleen over arbeidsvoorwaarden?
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Oeps ging iets mis. Ik wist na het tweede gesprek dus niet dat er nog een derde 'ronde' zou zijn
Kan me niet voorstellen dat het om een assesment gaat eigenlijk. Misschien zijn het wel de arbeidsvoorwaarden en vertellen ze me dat morgen..
iig succes! maar als je al zover bent, mag je al trots zijn
Voor een functie van filiaal manager vind ik meerdere ronden helemaal niet gek.

Dit is een functie met flinke verantwoordelijkheid.

Waarschijnlijk ga je nu met andere personen of persoon in gesprek dan tijdens je eerste gesprek.

In het eerste gesprek wilde ze dan waarschijnlijk een goede eerste indruk van je krijgen, jouw cv bespreken, vragen waar jouw ambities liggen, vertellen over het bedrijf (cultuur, kernwaarden etc), concluderen of jouw persoonlijk profiel überhaupt bij de vacature past en waarom jij graag voor hun zou willen werken.

Tweede gesprek gaat vaak veel dieper in op jouw persoonlijkheid en werkervaringen. Ze zullen je veel vragen stellen en praktijkvoorbeelden van je willen weten hoe je reageert in bepaalde (probleem)situaties.

Zo kunnen er soms nog veel ronden komen. Maar de laatste ronde is geen ronde meer, maar meestal het arbeidsvoorwaarden gesprek.

Ik vind het wel vreemd dat ze je de hele sollicitatieprocedure in het eerste gesprek niet hebben uitgelegd.

Succes! Zou wel heel erg mooi zijn als je de baan hebt!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Dankjewel voor jullie reacties! Ben al iets minder zenuwachtig, heb toch het gevoel dat ik het zwaarste al heb gehad. Ik zal jullie morgen laten weten hoe het was!

Liefs
Hoe ben je uitgenodigd dan? Per mail of brief?
Vanaf de andere kant van de tafel: wij hebben ook wel eens alsnog besloten tot een derde ronde, omdat we uiteindelijk twee kandidaten hadden en de keus tussen die twee heel moeilijk was. Wij zijn toen in het derde gesprek heel nadrukkelijk ingegaan op de dingen waarover we toch een klein beetje twijfel voelden. Geen heel makkelijke gesprekken, want feitelijk ben je dan al zover dat je het met iemand wel ziet zitten, maar ja, twee hele goede kandidaten en maar één functie...

Heel veel succes met je gesprek!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Na de tweede ronde weer gebeld dat ik door was na de derde.

Ben benieuwd caro of het idd weer zo'n pittig gesprek wordt. Kan ik misschien wel verwachten als ik het zo hoor. I'll be prepared

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven