Werk & Studie alle pijlers

Aangenomen maarrrr

28-12-2016 11:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week maandag heb Ik een sollicitatiegesprek gehad en ik hoorde aan het einde dat ik was aangenomen. Ik heel blij, maar het tekenen van een het contract zou met een ander moeten waarvoor we een afspraak moesten plannen. Deze dame was net bezig met in de agenda tot ze tot de ontdekking kwam dat ze de laatste weken van het jaar geen nieuwe contracten mogen tekenen. Ik mocht naar huis en zou een belletje krijgen van haar. Ik kreeg er een raar gevoel bij maar ik was toch gewoon aangenomen. Ze feliciteerde me en schudde m'n hand maar vertelde wel dat ze die week gelijk iemand nodig en dat het om die reden zo snel een beslissing moest nemen.

Een week later nog steeds niet gebeld. Ik ben bang dat ze me is vergeten, dat ze me had aangenomen omdat het snel nodig was, maar nu ze niemand mag aannemen deze laatste weken van het jaar, me ook niet meer nodig heeft.

Twee dagen na ons gesprek, had ik zelf gebeld om te vragen of ze al meer weet. Moet ik haar weer bellen of staat dat heel wanhopig en stom :(

Deze baan had ik zo hard nodig en het was iets waar ik al heel lang naar op zoek was. Ik zal zo teleurgesteld zijn mocht het toch niet doorgaan. Wat zouden jullie doen; nog eens bellen of gewoon wachten?
quote:Mietrot schreef op 28 december 2016 @ 16:18:

[...]

2 januari is bij ons een extra-legale feestdag.

En nog bij een boel bedrijven heb ik al gehoord.

Inderdaad in Nederland niet.

Zeg er even bij als je TO adviseert dat je het over België hebt, want je advies naar Pinarcik klopt dus niet.

Dat is niet erg helpend.
quote:Pinarcik schreef op 28 december 2016 @ 16:38:

Ik bel wel volgende week dinsdag op, om te zeggen dat ik heel graag wil beginnen en benieuwd ben wanneer ik mag komen voor het tekenen. Maandag 2 januari gelijk bellen, komt ook zo ongeduldig over hihi. Ik houd jullie wel op de hoogte volgende week, mochten jullie nieuwsgierig zijn Je zou op mij een prima indruk maken hoor als je op maandag belt. Lekker gemotiveerd juist.
quote:Courage-- schreef op 28 december 2016 @ 16:52:

[...]

Inderdaad in Nederland niet.

Zeg er even bij als je TO adviseert dat je het over België hebt, want je advies naar Pinarcik klopt dus niet.

Dat is niet erg helpend.Dat doet ze nooit maar wel altijd reageren op zulke topics. Of recht en geld.
quote:Courage-- schreef op 28 december 2016 @ 16:52:

[...]

Je zou op mij een prima indruk maken hoor als je op maandag belt. Lekker gemotiveerd juist.Ja precies, even goed nadenken wat je zegt zodat niet al te pusherig/ongeduldig overkomt maar echt niks mis met op 2 januari bellen. En anders dat emailadres vragen als er wel iemand opneemt maar je niet kan helpen.. en dan een mail sturen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 december 2016 @ 16:53:

[...]

Dat doet ze nooit maar wel altijd reageren op zulke topics. Of recht en geld.I know...
Ik dacht dat iedereen zowat wist dat ik Belg ben.

Hier in België gaat de kerstvakantie overigens door tot 8 januari.

De helft van mijn collega's heeft dus verlof en is pas terug op kantoor op 9 januari.

De week na Nieuwjaar ligt hier alles dus sowieso nog vrij plat.

Ik zou er sowieso niet happy van worden om de eerste werkdag na 1 januari direct "besprongen" te worden met telefoons.

Of dat nu de 2de of de 3de is (of in mijn persoonlijk geval de 4de - ik werk nooit op maandag en dinsdag) is.

Geef mij effe tijd om alle achterstallige mails te verwerken.
quote:Mietrot schreef op 28 december 2016 @ 17:09:

Ja, dat heb je eerder als argument naar voren gebracht.

Maar je weet natuurlijk prima dat de kans er in zit dat TO het niet weet; dus waarom zeg je het er niet bij?

En waarom geef je op topics die gaan over Nederlandse situaties, Belgisch advies?

Wat is je doel ermee?
Ik zou me nog even geen zorgen maken. Ik werk bij een detacheringsbureau en inderdaad heb ik een paar heel grote klanten die van 16 december tot 2 januari zogeheten contractloze weken hebben sommige contracten lopen door, maar nieuwe contracten en contracten die verlengd moeten worden, zullen in die weken niet worden aangemaakt. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw (hopelijk) nieuwe werkgever ook zo is, maar het zou wel goed kunnen!
Maak je niet te druk, van die rare dingen hebben wij soms ook.

Het kan dat er iets negatiefs voor jou achter zit, maar dat hoeft helemaal niet.

Gewoon maandag weer bellen (wel vriendelijk blijven natuurlijk)
@ Mietrot; misschien wil je deze keer wél op mijn vraag ingaan?

De vorige keer stelde ik je dezelfde vraag, maar bleef het stil.
quote:Mietrot schreef op 28 december 2016 @ 17:09:

Hier in België gaat de kerstvakantie overigens door tot 8 januari.

De helft van mijn collega's heeft dus verlof en is pas terug op kantoor op 9 januari.

De week na Nieuwjaar ligt hier alles dus sowieso nog vrij plat.

Ik zou er sowieso niet happy van worden om de eerste werkdag na 1 januari direct "besprongen" te worden met telefoons.

Of dat nu de 2de of de 3de is (of in mijn persoonlijk geval de 4de - ik werk nooit op maandag en dinsdag) is.

Geef mij effe tijd om alle achterstallige mails te verwerken.

Waarom moeten "we" dat allemaal maar onthouden, dat jij in België woont? Voel jij je zo speciaal? Bovendien, als je zo bekend bent met dit forum, dan weet je ook wel dat een groot deel van de topics geplaatst wordt door nieuwe leden.

Dit is een Nederlands forum, waarvan de meerderheid ook Nederlanders zijn die iets posten. Als je dan steevast met reacties komt die specifiek voor Belgie zijn, dan reageer je niet echt om daadwerkelijk bij te dragen, maar alleen maar om te kunnen reageren. Dat is jammer en erg misleidend voor een topic opener.
quote:meaki schreef op 29 december 2016 @ 15:15:

[...]

Dit is een Nederlands forum, waarvan de meerderheid ook Nederlanders zijn die iets posten. Als je dan steevast met reacties komt die specifiek voor Belgie zijn, dan reageer je niet echt om daadwerkelijk bij te dragen, maar alleen maar om te kunnen reageren. Dat is jammer en erg misleidend voor een topic opener.Precies. En het is helemaal misleidend als het gaat om werk/geld/recht etc. Want dat is in België significant anders dan in Nederland. Maar steevast er maar niet bijzetten dat je over de Belgische situatie schrijft.
quote:Courage-- schreef op 28 december 2016 @ 20:58:

[...]

Ja, dat heb je eerder als argument naar voren gebracht.

Maar je weet natuurlijk prima dat de kans er in zit dat TO het niet weet; dus waarom zeg je het er niet bij?

En waarom geef je op topics die gaan over Nederlandse situaties, Belgisch advies?

Wat is je doel ermee?

Omdat de feestdagen de feestdagen blijven. Ook al zit er een landsgrens tussen.

Zowat 80 %* is vrij schat ik en niemand erg hard geneigd - over het algemeen - om zomaar tussendoor zijn mail te openen of telefoon te gaan opnemen op kantoor. Die 20 %* verpleegsters, verzorgsters, horeca-personeel en personeel achter de kassa van een winkel of supermarkt en eventuele mensen die eigen baas zijn daar gelaten.

*De verhouding kan ook rustig 75-25 zijn ofzo, voor er mij iemand daar op pakt ...

Als je mij niet wil lezen, heb je bovendien zoiets als een "negeerknop".
quote:Mietrot schreef op 29 december 2016 @ 16:02:

[...]

Zowat 80 %* is vrij schat ik en niemand erg hard geneigd - over het algemeen - om zomaar tussendoor zijn mail te openen of telefoon te gaan opnemen op kantoor. Die 20 %* verpleegsters, verzorgsters, horeca-personeel en personeel achter de kassa van een winkel of supermarkt en eventuele mensen die eigen baas zijn daar gelaten.

*De verhouding kan ook rustig 75-25 zijn ofzo, voor er mij iemand daar op pakt ...

Als je mij niet wil lezen, heb je bovendien zoiets als een "negeerknop".

Onzin.

Wij wonen in Duitsland en werken in Nederland. Ik ben redelijk op de hoogte van de regels in beide landen en sta soms versteld van de verschillen. Het is niet voor niks dat ik in Nederland wel mijn huis zou kunnen verzekeren, maar niet mijn auto. En in Duitsland kan ik wel een ongevallenverzekering hebben, maar geen rechtsbijstand. Dat wil zeggen; ze halen dan het arbeidsrecht eruit. Dat is niet zomaar, dat is omdat de regels écht anders zijn.

En de vrije dagen ook. Wat in Belgie en Duitsland nog echt feestdagen zijn, zijn in Nederland gewone werkdagen. Tot aan eerste kerstdag aan toe.

Om maar helemaal te zwijgen over belastingen, erfrecht en het boetesysteem.

Terug on-topic;

Ik heb twee weken geleden gehoord dat ik aangenomen ben maar wacht ook nog op mijn contract. Ik ga inderdaad uit van kerstdrukte, al heb ik wel net een mail verstuurd met de vraag of het inderdaad gewoon ligt aan de feestdagen, want de post is niet altijd even betrouwbaar meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Mietrot schreef op 29 december 2016 @ 16:02:

[...]

Dat is dus niet waar.

Veel mensen gaan op 2 januari gewoon weer aan de slag. Het overgrote deel zelfs.

Niet alleen horeca of verplegend personeel.

quote:Als je mij niet wil lezen, heb je bovendien zoiets als een "negeerknop".

Het gaat er niet om dat ik jou niet wil lezen.

Het gaat erom dat ik je slecht advies zie geven aan anderen. Als ik jou onder de negeer zet, haalt dat jouw misleidende informatie voor een ander niet weg.

Het is al vaker tegen je gezegd dat veel mensen niet weten dat je Belgisch bent.

Het argument 'de meesten weten wel dat ik uit België kom', gaat dus niet op. Bovendien is de 'meesten' niet hetzelfde als 'iedereen'.

Dus nogmaals de vraag: waarom neem je niet de moeite om er telkens één zinnetje bij te zetten: 'Ik woon overigens in België en mijn advies is daarop gebaseerd'?
TO, ik snap dat je er ontzettend van baalt, ik zou ook zo zenuwachtig zijn! Maar voor hen is het minder belangijk dan voor jou, dus zitten ze waarschijnlijk gewoon rustig kerst te vieren. Ik zou ook op 2 januari bellen.

En ik werk ook op de 2e. Collega's met kinderen in bassisschoolleeftijd nemen vaker een week na oud en nieuw ook vrij, omdat de kinderen twee weken vakantie hebben. Maar in NL is de 2e inderdaad gewoon een werkdag, en de dagen tussen kerst en oud en nieuw in ook (al nemen dan wel heel veel mensen vrij - waarschijnlijk ook de persoon die het contract moet tekenen of regelen). En niet alleen in de zorg etc.
Ik verbaasde me trouwens ook even, dat 2 januari een vrije dag zou zijn. Dus eens met Courage dat het wat verwarrend is als er niet bij gezegd wordt dat dat in Belgie het geval is. Bij nader inzien weet ik inderdaad dat Mietrot in Belgie woont, maar daar denk ik niet aan als ik inhoudelijk de post lees.
Jeeej net te horen gekregen dat ik ben aangenomen, woensdag mag ik het contract tekenen. Maarrrrrrr....

Ik heb nog een bedrijfje op Mn naam staan' waar ik momenteel niks mee doe. Ik heb ze bij de sollicitatie daar helemaal niks over gezegd, om ze niet het gevoel te geven dat ik me niet volledig zal inzetten voor mijn nieuwe functie. Zouden ze daar achter kunnen komen, via de belasting. Ik wil me nog niet uitschrijven bij kvk, want misschien doe ik er over een paar maanden wel wat mee.
quote:Pinarcik schreef op 09 januari 2017 @ 20:13:

Jeeej net te horen gekregen dat ik ben aangenomen, woensdag mag ik het contract tekenen. Maarrrrrrr....

Ik heb nog een bedrijfje op Mn naam staan' waar ik momenteel niks mee doe. Ik heb ze bij de sollicitatie daar helemaal niks over gezegd, om ze niet het gevoel te geven dat ik me niet volledig zal inzetten voor mijn nieuwe functie. Zouden ze daar achter kunnen komen, via de belasting. Ik wil me nog niet uitschrijven bij kvk, want misschien doe ik er over een paar maanden wel wat mee.

Hey, gefeliciteerd, super!

Er zijn wel meer mensen die een bedrijf op hun naam hebben staan, maar daar niets mee doen.

Maak je niet druk, als ze dat belangrijk vonden, hadden ze het allang gecheckt. En niet via de belastingen, want dat kunnen ze niet, maar door het KvK-register te raadplegen.

Stop nu maar met piekeren en woensdag lekker tekenen!
Dank je Courage !!
quote:Pinarcik schreef op 09 januari 2017 @ 20:13:

Ik heb nog een bedrijfje op Mn naam staan' waar ik momenteel niks mee doe. Ik heb ze bij de sollicitatie daar helemaal niks over gezegd, om ze niet het gevoel te geven dat ik me niet volledig zal inzetten voor mijn nieuwe functie. Zouden ze daar achter kunnen komen, via de belasting. Ik wil me nog niet uitschrijven bij kvk, want misschien doe ik er over een paar maanden wel wat mee.Wat jij buiten je contracturen doet maakt toch niet uit? Of je nu een eigen bedrijfje er naast hebt of 4 avonden in de week in de sportkantine achter de bar staat....
Gefeliciteerd Pinarcik!

Ik zou het wel even melden. Bij sommige bedrijven mag het niet of is het verplicht om door te geven.

Vraag even wat het beleid bij hun daar voor is en dat je dit hebt, graag wil behouden voorlopig.
Gefeliciteerd!

Is je eigen bedrijfje in dezelfde branche als je nieuwe baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven