Aangenomen maarrrr
woensdag 28 december 2016 om 11:08
Vorige week maandag heb Ik een sollicitatiegesprek gehad en ik hoorde aan het einde dat ik was aangenomen. Ik heel blij, maar het tekenen van een het contract zou met een ander moeten waarvoor we een afspraak moesten plannen. Deze dame was net bezig met in de agenda tot ze tot de ontdekking kwam dat ze de laatste weken van het jaar geen nieuwe contracten mogen tekenen. Ik mocht naar huis en zou een belletje krijgen van haar. Ik kreeg er een raar gevoel bij maar ik was toch gewoon aangenomen. Ze feliciteerde me en schudde m'n hand maar vertelde wel dat ze die week gelijk iemand nodig en dat het om die reden zo snel een beslissing moest nemen.
Een week later nog steeds niet gebeld. Ik ben bang dat ze me is vergeten, dat ze me had aangenomen omdat het snel nodig was, maar nu ze niemand mag aannemen deze laatste weken van het jaar, me ook niet meer nodig heeft.
Twee dagen na ons gesprek, had ik zelf gebeld om te vragen of ze al meer weet. Moet ik haar weer bellen of staat dat heel wanhopig en stom
Deze baan had ik zo hard nodig en het was iets waar ik al heel lang naar op zoek was. Ik zal zo teleurgesteld zijn mocht het toch niet doorgaan. Wat zouden jullie doen; nog eens bellen of gewoon wachten?
Een week later nog steeds niet gebeld. Ik ben bang dat ze me is vergeten, dat ze me had aangenomen omdat het snel nodig was, maar nu ze niemand mag aannemen deze laatste weken van het jaar, me ook niet meer nodig heeft.
Twee dagen na ons gesprek, had ik zelf gebeld om te vragen of ze al meer weet. Moet ik haar weer bellen of staat dat heel wanhopig en stom
Deze baan had ik zo hard nodig en het was iets waar ik al heel lang naar op zoek was. Ik zal zo teleurgesteld zijn mocht het toch niet doorgaan. Wat zouden jullie doen; nog eens bellen of gewoon wachten?
woensdag 28 december 2016 om 11:27
Ik zou niet bellen met de vrouw die zegt dat er geen contracten meer getekend mogen worden maar met de persoon die je heeft aangenomen en om uitleg vragen hoe het kan datdie persoon je heeft aangenomen en dat de ander dan verteld dat er geen contracten meer getekend mogen worden.
En dat zou ze dan uit de agenda halen? Daar geloof ik niets van.
Ik denk dat er een vies spelletje doir die vrouw wordt gespeeld.
Dat zij iemand anders weet voir de functie en omdat er snel begonnen moet worden dat ze dan tegen de persoon die jou heeft aangenomen zegt, zo vreemd Pinarcikkwam ineens niet opdagen toen contract gete km end moest worden en dan die kennis na as r voren schuift.
Dat zij iemand anders weet voir de functie en omdat er snel begonnen moet worden dat ze dan tegen de persoon die jou heeft aangenomen zegt, zo vreemd Pinarcikkwam ineens niet opdagen toen contract gete km end moest worden en dan die kennis na as r voren schuift.
woensdag 28 december 2016 om 11:35
Ze was bezig in het systeem om een afspraak te plannen en toen ze een afspraak wilde invoeren, kreeg ze een melding dat het niet mogelijk was. Ze heeft met niemand gesproken. Het is ook een heel groot bedrijf met meerdere filialen en alles verloopt systematisch. Ik geloof niet dat er een vies spelletje wordt gespeeld maar ik vind het tegelijkertijd wel vreemd dat ze niet even belt om uit te leggen waar ik zo op moet wachten. Als ze volgende week ook niet belt, doe ik het zelf maar weer.
woensdag 28 december 2016 om 11:38
woensdag 28 december 2016 om 11:43
Nog nooit van gehoord dat een systeem bepaald of er wel of niet contracten getekend moeten worden. Laat staan dat men dat niet weet voordat je op gesprek komt en een baan aangeboden krijgt. Dat lijkt me dan een hele slechte administratie.
Ik zou ook contact zoeken met degene die zei, gefeliciteerd, je hebt de baan. Laat die de verdere procedure maar uitleggen. Ik zou me NL kapot schamen als het bij ons er zo aan toe ging. Dat je een kandidaat aanneemt maar volgens een systeem geen conntract kan krijgen.
Ik zou ook contact zoeken met degene die zei, gefeliciteerd, je hebt de baan. Laat die de verdere procedure maar uitleggen. Ik zou me NL kapot schamen als het bij ons er zo aan toe ging. Dat je een kandidaat aanneemt maar volgens een systeem geen conntract kan krijgen.
woensdag 28 december 2016 om 11:44
quote:sugarmiss schreef op 28 december 2016 @ 11:27:
Ik zou niet bellen met de vrouw die zegt dat er geen contracten meer getekend mogen worden maar met de persoon die je heeft aangenomen en om uitleg vragen hoe het kan datdie persoon je heeft aangenomen en dat de ander dan verteld dat er geen contracten meer getekend mogen worden.
Lijkt me heel naar om zo ontzettend negatief en wantrouwend in het leven te staan....
To, ik zou, zoals gesuggereerd werd even contact opnemen met de persoon die jou aangenomen heeft en vragen hoe of wat omdat je graag wil beginnen.
Succes!
Lijkt me heel naar om zo ontzettend negatief en wantrouwend in het leven te staan....
To, ik zou, zoals gesuggereerd werd even contact opnemen met de persoon die jou aangenomen heeft en vragen hoe of wat omdat je graag wil beginnen.
Succes!
woensdag 28 december 2016 om 12:13
Het zou te maken kunnen hebben met het sluiten van de jaarboeken. Ik werk ook voor een groot bedrijf en de boekhouding heeft het op het einde van het jaar razend druk om alle financiën af te ronden. Ik kan me voorstellen dat er afspraken liggen dat er in de laatste weken geen nieuwe verplichtingen mogen worden aangegaan omdat ze dat niet meer op tijd kunnen verwerken.
Ik heb het ook vaker zien gebeuren dat een chef van een afdeling allerlei toezeggingen had gedaan aan iemand en daar later op werd teruggefloten door financiën. Die kijken niet naar hoe hard een extra paar handjes nodig is. Die kijken alleen of het budget het toelaat. Zo niet, dan is het jammer maar helaas.
Gewoon volgende week bellen voor een afspraak en ondertussen niet te druk maken.
En kijk gerust nog verder om je heen, dat kan nooit kwaad.
Ik heb het ook vaker zien gebeuren dat een chef van een afdeling allerlei toezeggingen had gedaan aan iemand en daar later op werd teruggefloten door financiën. Die kijken niet naar hoe hard een extra paar handjes nodig is. Die kijken alleen of het budget het toelaat. Zo niet, dan is het jammer maar helaas.
Gewoon volgende week bellen voor een afspraak en ondertussen niet te druk maken.
En kijk gerust nog verder om je heen, dat kan nooit kwaad.
woensdag 28 december 2016 om 12:54
Wanneer zij zegt dat jullie geen contract hebben dan ben je niet aangenomen. Weet je zeker dat je niet bent opgelicht? Heeft zij een kopie van je paspoort? En of je bankgegevens? Een bedrijf weet toch van een vacaturestop?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 28 december 2016 om 13:07
woensdag 28 december 2016 om 14:49
Waarom bellen en niet een net emailtje sturen?....lijkt mij veel duidelijker.
En dan zou ik meteen in de email zetten wat er is afgesproken met het contract bv x uur zoveel bruto, 13de maand etc
En dan gewoon vragen wanneer ze verwachten het contract klaar hebben en wanneer de persoon die moet tekenen weer op het werk aanwezig is zodat je dit kunt ondertekenen....
En dan zou ik meteen in de email zetten wat er is afgesproken met het contract bv x uur zoveel bruto, 13de maand etc
En dan gewoon vragen wanneer ze verwachten het contract klaar hebben en wanneer de persoon die moet tekenen weer op het werk aanwezig is zodat je dit kunt ondertekenen....
woensdag 28 december 2016 om 15:44
quote:Boarn schreef op 28 december 2016 @ 11:43:
Nog nooit van gehoord dat een systeem bepaald of er wel of niet contracten getekend moeten worden. Laat staan dat men dat niet weet voordat je op gesprek komt en een baan aangeboden krijgt. Dat lijkt me dan een hele slechte administratie.
Ik zou ook contact zoeken met degene die zei, gefeliciteerd, je hebt de baan. Laat die de verdere procedure maar uitleggen. Ik zou me NL kapot schamen als het bij ons er zo aan toe ging. Dat je een kandidaat aanneemt maar volgens een systeem geen conntract kan krijgen.Dit. Raar verhaal.
Ik zou ook contact zoeken met degene die zei, gefeliciteerd, je hebt de baan. Laat die de verdere procedure maar uitleggen. Ik zou me NL kapot schamen als het bij ons er zo aan toe ging. Dat je een kandidaat aanneemt maar volgens een systeem geen conntract kan krijgen.Dit. Raar verhaal.
woensdag 28 december 2016 om 16:12
Het ging echt allemaal zo snel, ik heb haar email niet eens. Het leek erop dat ze dringend iemand nodig had op haar afdeling, maar dat ze niet wist van de regel dat er geen nieuwe contracten mogen komen in de laatste maand.
Ik had op z'n minst verwacht dat ze me een mail zou sturen
Ik heb gister een ander sollicitatiegesprek gehad waar ik een heel slecht gevoel bij heb. Ik hoop dat de sollicitatie van vorige week geen teleurstelling wordt. Dan baaal ik zo erg
Ik had op z'n minst verwacht dat ze me een mail zou sturen
Ik heb gister een ander sollicitatiegesprek gehad waar ik een heel slecht gevoel bij heb. Ik hoop dat de sollicitatie van vorige week geen teleurstelling wordt. Dan baaal ik zo erg
woensdag 28 december 2016 om 16:18
woensdag 28 december 2016 om 16:19
quote:Mietrot schreef op 28 december 2016 @ 16:18:
[...]
2 januari is bij ons een extra-legale feestdag.
En nog bij een boel bedrijven heb ik al gehoord.
Ik zou ze dus rustig laten feesten en rond 4 à 5 januari bellen.
Of mailen (met leesbevestiging).
Bij ons in Nederland niet.
Ze heeft geen mailadres. Kan ze dan even vragen als die persoon er niet of de afdeling nog dicht.
[...]
2 januari is bij ons een extra-legale feestdag.
En nog bij een boel bedrijven heb ik al gehoord.
Ik zou ze dus rustig laten feesten en rond 4 à 5 januari bellen.
Of mailen (met leesbevestiging).
Bij ons in Nederland niet.
Ze heeft geen mailadres. Kan ze dan even vragen als die persoon er niet of de afdeling nog dicht.
woensdag 28 december 2016 om 16:38