Werk & Studie alle pijlers

advies gevraagd omtrent salarisschaal in PO (onderwijs)

23-06-2010 15:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb jullie raad nodig omdat ik volgende week een onderhandelingsgesprek heb.

Het afgelopen jaar ben ik begonnen met stage lopen op een school, - VSO - voor dove kinderen en jongeren. Ik studeer momenteel KOPopleiding Omgangskunde in Tilburg. En ben bijna afgestudeerd.

Het is van beide kanten zo goed bevallen dat ik aangenomen word als drama docent.

Ik weet alleen niet goed in welke salarisschaal ik geplaatst word.

Ik heb tien jaar werkervaring (waaronder vier jaar gewerkt voor een theaterorganisatie waarbij ik drama lessen heb gegeven, workshops en open podium organiseren) en daarna zes jaar gewerkt als groepsleider / persoonlijke begeleidster voor dove kinderen en jongeren in een leefgroep, soort internaat.) Dus ik was al bezig met het sturen en begeleiden. Heb ook gewerkt met handelingsplannen en gesprekken met ouders e.d.

Voor mijn gevoel klopt het niet als ik helemaal onderaan begin of zelfs halverwege. Doch ik denk ook niet dat schaal 10 bij mij past omdat ik niet echt tien jaar in het onderwijs werk.

Mensen met ervaringen van het onderwijs, voor welke schaal moet ik gaan, vinden jullie? Mijn school valt onder PO, salarisschaal LB.

Ik ben benieuwd!

Ohja ik ben 37 jaar.

Groetjes, Sam

p.s struikel niet over mijn taal. Ik ben zelf doof vandaar dat ik niet correct Nederlands gebruik.
I am Spaaartaaacus.
sam ik heb er geen ervaring mee! Maar wil je wel even een compliment geven over je taalgebruik! Vind dat je 't niet slecht doet
Ik denk dat je beter te hoog dan te laag kunt inzetten, wat betreft salarisschaal. Aan je ervaring te zien mag je best wat vragen hoor, je bent geen groentje, ook niet in het onderwijs.

Ik zou tussen schaal 6 en 8 in gaan zitten. Als het ze te hoog is kun je altijd nog iets zakken. Ik heb ook in het VSO gewerkt en had geen eerdere werkervaring in het VSO maar wel veel werkervaring met jongeren, in het basisonderwijs en in andere functies. Ik heb toen schaal 3 onderhandeld. Het is echt goed dat je hier van te voren over nadenkt, doen mensen veel te weinig
Dank je, Tandpasta. :-D

Tussen schaal 7 en 10 wil ik het inderdaad proberen, Eefje1980.

Meer adviezen van deskundigen uit het onderwijs?

Bedankt!

Groetjes, Sam
I am Spaaartaaacus.
UpperdeUp!

Want het gesprek is vervroegd naar morgen!

Dank!

Groetjes, Sam
I am Spaaartaaacus.
Hoi!

Veel succes rijdens je gesprek. Mijn ervaring is dat sommige scholen echt niet onderhandelen en andere wel.

Ik heb zelf weleens iets bereikt door je oude salarisstrook mee te nemen en te vertellen met wat je verdiende. En dan de vraag stellen: hoe gaan we dit oplossen?

Ik zou dus niet zozeer een eis stellen maar vooral het voorleggen dat je meer verdiende en vragen hoe zij dat zien. het eigenlijk als vanzelfsprekend nemen dat jullie er wel uitkomen. Eisen kan altijd nog.

veel succes morgen!
Snaai,

Mijn salarisstrookje is van de psychische zorg en daar lig ik nog een paar schalen achter dus dat ga ik maar niet laten zien.

Het gesprek is trouwens verzet naar maandag. Gelukkig! Heb ik nog even tijd om na te denken.

Groetjes, Sam
I am Spaaartaaacus.
Mijn ervaring met het onderwijs is, is dat er geen apart arbeidsvoorwaardengesprek is. Ze vragen je oude loonstrookje op en op basis daarvan wordt je ingedeeld in een bepaalde trede van de schaal.

Zo is het bij mij nu al drie keer gegaan en bij mijn partner ook.

Succes maandag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven