Advies: Wat moet ik nu
vrijdag 9 juni 2017 om 00:32
Beste mensen,
Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben vorig jaar (2016) afgestudeerd mbo niv.4 Bouwkunde . Dit jaar (2017) gestopt met hbo Bouwkunde, omdat de school en klas mij niet bevielen. Daarna geprobeerd te werken, maar het kantoorleven bevalt mij niet. Een van mijn grootste hobby's is reizen. Nu weet ik dus niet of deze arbeidsbranche wel bij mij past ja of te nee.
Het Dillema is dus:
1. Fulltime werk vinden, aannemen en uitzoeken welk werk wel bij mij past en wat geld verdienen.
2. Tussenjaar reizen door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen of door te werken in Australië.
3. Als de malle nu voor een nieuwe opleiding aanmelden.
4. Bouwkunde studeren in een andere stad en dus verhuizen.
Zou super zijn als jullie jullie gedachtes willen delen, zodat dit mijn ingewikkelde situatie zal oplossen!
PS: Ik ben 23 jaar oud.
Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben vorig jaar (2016) afgestudeerd mbo niv.4 Bouwkunde . Dit jaar (2017) gestopt met hbo Bouwkunde, omdat de school en klas mij niet bevielen. Daarna geprobeerd te werken, maar het kantoorleven bevalt mij niet. Een van mijn grootste hobby's is reizen. Nu weet ik dus niet of deze arbeidsbranche wel bij mij past ja of te nee.
Het Dillema is dus:
1. Fulltime werk vinden, aannemen en uitzoeken welk werk wel bij mij past en wat geld verdienen.
2. Tussenjaar reizen door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te doen of door te werken in Australië.
3. Als de malle nu voor een nieuwe opleiding aanmelden.
4. Bouwkunde studeren in een andere stad en dus verhuizen.
Zou super zijn als jullie jullie gedachtes willen delen, zodat dit mijn ingewikkelde situatie zal oplossen!
PS: Ik ben 23 jaar oud.
vrijdag 9 juni 2017 om 00:37
vrijdag 9 juni 2017 om 01:06
Tsja, geen idee wat ik zou doen. Maar houd er rekening mee dat je na een tussenjaar waarschijnlijk alsnog niet weet wat je wilt. Het kan je allerlei nuttige ervaringen geven maar je hebt dan niet opeens zoiets van
nu weet ik wat ik wil doen met de rest van mijn leven.
Overigens, kun je niet gewoon wat anders met mbo bouwkunde dan op kantoor zitten?
Overigens, kun je niet gewoon wat anders met mbo bouwkunde dan op kantoor zitten?
vrijdag 9 juni 2017 om 08:15
Waarom stop je met een opleiding omdat je je klas en de school niet leuk vond? Je koos de opleiding toch omdat je wilde leren wat zij te bieden hadden? Waarom het jaar niet afgemaakt en daarna een andere school gezocht met dezelfde opleiding?
Van een tussenjaar weet je niet zomaar vanzelf hoe het nu verder moet. Ga dus niet een heel jaar op reis maar besteedt ook heel veel tijd aan uitpluizen welke opleidingen er zijn en wat jij zou willen doen. Bezoek open dagen, ga dagjes meedraaien en kies iets waarvan je dan zeker weet dat je het af kunt en wilt maken.
Succes!
Van een tussenjaar weet je niet zomaar vanzelf hoe het nu verder moet. Ga dus niet een heel jaar op reis maar besteedt ook heel veel tijd aan uitpluizen welke opleidingen er zijn en wat jij zou willen doen. Bezoek open dagen, ga dagjes meedraaien en kies iets waarvan je dan zeker weet dat je het af kunt en wilt maken.
Succes!
vrijdag 9 juni 2017 om 08:48
Tussenjaar reizen en vrijwilligerswerk doen en daarbij heel gericht op zoek naar bouwprojecten. Die zijn te vinden, er wordt altijd wel ergens een schooltje gebouwd door vrijwilligers. En bij het reizen ook langs gaan bij (grote, bekende) bedrijven in de bouw, vragen of je langs mag komen en een dag meelopen.
Dan heb je je tussenjaar, maar je bent tegelijk actief aan het uitvinden of het werkveld wat voor je is, + je hebt iets om op je cv te zetten, mocht je doorgaan in de bouw.
Dan heb je je tussenjaar, maar je bent tegelijk actief aan het uitvinden of het werkveld wat voor je is, + je hebt iets om op je cv te zetten, mocht je doorgaan in de bouw.