Werk & Studie alle pijlers

Afstand vergroot woon-werk

13-10-2015 14:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Eerst woonde ik in Weert en werk in Eindhoven (afstand half uurtje)

Nu heb ik een vriend uit het Noorden, en ben met hem gaan samenwonen in Zwolle.

Helaas heb ik mij alleen beetje verkeken op de afstand Zwolle - Eindhoven. als ik beetje door kan rijden kan ik er zijn binnen 1u en 15min.

Nu heb ik natuurlijk niet over nagedacht dat wanneer ik om half 10 moet beginnen ik midden in de spits moet rijden en dus half uur langer over doe.

Nu zul je waarschijnlijk zeggen zoek een andere job in de buurt. Maar het probleem is dat ik heel gelukkig ben op mn werkplek in Einhoven, een leaseauto heb, goede opleidingsmogelijkheden en natuurlijk super collega's (ik werk er al 5jaar)

Iemand ideeen om dit meer draagbaar te maken?
Never give up the fight !
Het is zeker niet mogelijk om de lease auto in te ruilen voor een treinabonnement? Dat zou het voor mij wel wat dragelijker maken. Blijven jullie in Zwolle wonen? Anders is het misschien een idee om op de langere termijn toch wat centraler te gaan wonen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet niet hoe vaak je om half 10 moet beginnen, maar je zou er over na kunnen denken om de nacht ervoor in Eindhoven (of in de buurt) te gaan slapen. Misschien zijn er mogelijkheden om een dag thuis te werken? Je schrijft niet wat voor werk je doet, voor hetzelfde geld kun je niet eens thuis werken. Zijn er meerdere filialen? Zou je in een ander filiaal aan de slag kunnen? De reisafstand gaat je op termijn wel opbreken. Ik had een collega die ook voor de liefde naar Zwolle is verhuisd. Zij werkte in Groningen, reisafstand ongeveer gelijk zonder files. Zij is uiteindelijk wel op zoek gegaan naar een baan in Zwolle. Nu had het bedrijf waar wij voor werkten ook een filiaal in Zwolle, dus ze hoefde niet haar contract op te geven.
Eerder/later beginnen zodat je de spits een beetje kan mijden? Waar is het drukste punt op jouw route? Ik zou proberen hier eerder of later langs te rijden.

Of: leaseauto impliceert vaak een buitenfunctie. Moet je elke dag op kantoor zijn? Of kun je ook thuiswerken? Of bijv. bij een klant afspreken die op de route ligt zodat je niet het hele stuk van/naar Eindhoven in één keer hoeft te rijden en een deel buiten de spits kunt doen?
De trein lijkt me geen goed idee. Kans is groot dat je via Utrecht en Den Bosch moet en er zijn heel vaak springers bij Vught en dan ligt het treinverkeer plat.

In welk stadsdeel van Eindhoven werk je?

Is dichterbij gaan wonen geen mogelijkheid? Utrecht bijvoorbeeld? Zwolle-Eindhoven lijkt me geen fijne verbinding om elke dag af te leggen.
Ik zie inderdaad dat de trein ook niet echt soelaas biedt. Dan lijkt me verhuizen of een andere baan toch echt de beste optie. Zo'n reistijd breekt je gewoon op na een tijdje, weet ik uit ervaring. Zeker als er straks kinderen komen.
Als je je huis nog hebt aangehouden, gewoon weer terug daar gaan wonen. Je vriendje komt jouw kant maar op.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 13 oktober 2015 @ 14:20:

Als je je huis nog hebt aangehouden, gewoon weer terug daar gaan wonen. Je vriendje komt jouw kant maar op.Tja, dat lost niet echt veel op hè? Want dan moet haar vriend zo ver reizen.
Dan blijven ze latten.
Shoot first, ask questions later!
Met de trein reizen is geen optie, want dan ben ik nog langer onderweg.

Dat mijn vriend naar t zuiden komt is ook geen optie, want hij werkt in Friesland (ook een uurtje rijden voor hem)

Wij blijven indd in Zwolle wonen omdat particulair te gaan huren financieel te veel voor ons is en mn vriend stond al 4 jaar ingeschreven in Zwolle,.

Ik doe systeembeheer, dus thuis werken kan zeker een oplossing zijn, maar die zullen ze niet 5 dagen toelaten.

Ik werk op Ekkersrijt (Son)
voor de spits uit rijden? of later beginnen / later eindigen zodat je de files vermijd? overigens bijzonder dat je je dit niet van tevoren had bedacht..
Ik heb collega's die door het verhuizen van het kantoor nu vrij ver wonen maar sommigen gaan voor de spits uit en anderen weer naar de spits. We hebben wel het geluk dat onze werkgever heel makkelijk is in de werktijden zolang de uren maar gemaakt worden. Daarnaast werken die collega's is overleg 1 dag per week thuis. Wordt ook als erg prettig ervaren.
Ik heb er weinig verstand van, maar systeembeheer kun je toch bij allerlei organisaties doen? Ik zou echt op zoek gaan naar een andere baan gaan. En voor nu kijken naar 4 x 9, zodat je al één dag minder hoeft te reizen. Als je er dan nog één thuiswerkdag bij kan plakken, hoef je nog 'maar' 3x per week op en neer.
quote:xstuiterballetjex schreef op 13 oktober 2015 @ 14:24:

Dat mijn vriend naar t zuiden komt is ook geen optie, want hij werkt in Friesland (ook een uurtje rijden voor hem)

Wij blijven indd in Zwolle wonen omdat particulair te gaan huren financieel te veel voor ons is en mn vriend stond al 4 jaar ingeschreven in Zwolle,.

Ik doe systeembeheer, dus thuis werken kan zeker een oplossing zijn, maar die zullen ze niet 5 dagen toelaten.

Dan zit je aan de goede kant van Eindhoven in dit geval

Kun je niet een dag thuiswerken?

Ik zou sowieso op zoek gaan naar ander werk. Hoe leuk ook, je houdt dit niet lang vol vrees ik.
Een paar dagen per week thuis werken?

Ik vind het niet eens zo lang.

Veel mensen moeten veel langer rijden en doen dit elke dag.
jaren gedaan, enkele reis 90 min, met file meer. Opties zijn, heel vroeg beginnen en ook weer vroeger naar huis, dus spits proberen te mijden. 1 dag per week thuiswerken, 2 langere dagen maken en dan die nacht ertussen daar ergens blijven slapen, of ergens anders solliciteren. Of het onderweg gezellig maken, muziekje, ontbijten in de auto, iemand bellen etc. En bv gelijk na je werk daar gaan sporten en dan na de file weer naar huis rijden.
Ik forens net zo lang als jij maar dan met de trein. Ik heb er incl 2 kinderen geen moeite mee. je geeft aandat je niet alle dagen mag thuiswerken, maar dan ga je er dus ook vanuit dat dit een paar keer per week al te veel is. Tja dan moet je ander werk. Zelf zou ik kijken voor 3x9 op kantoor en 1 dag thuis. Door langere dagen ontloop je de files en drie dagen forenzen moet kunnen lijkt me. Anders nog 1 nachtje Eindhoven regelen dan hoef je slechts 2x op en neer in de week.
- thuiswerken

- een of meer nachten per week overnachten in de buurt (maak een deal met een B&B of zo)

- later vertrekken in combinatie met thuiswerken

- eerder beginnen

- andere baan zoeken

- minder gaan werken

- je baan verdelen over 4 dagen ipv 5
Als systeembeheerder zullen ze je niet veel thuis laten werken gok ik. Zeker niet als je inhuur bent. Ik zou lekker een baan in Zwolle zoeken, vacatures voor systeembeheerders genoeg.
Ik begrijp het niet helemaal.

Jij kunt wel naar Zwolle verhuizen ondanks dat je in Eindhoven werkt, maar je vriend kan niet verhuizen van Zwolle naar Eindhoven vanwege zijn werk?

Waar zit het verschil dan ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 13 oktober 2015 @ 23:27:

Ik begrijp het niet helemaal.

Jij kunt wel naar Zwolle verhuizen ondanks dat je in Eindhoven werkt, maar je vriend kan niet verhuizen van Zwolle naar Eindhoven vanwege zijn werk?

Waar zit het verschil dan ?Dat hij in Friesland werkt! Hij heeft vanuit Zwolle ook al een uur reistijd vermelde to.
quote:YoYobje schreef op 14 oktober 2015 @ 06:25:

[...]

Dat hij in Friesland werkt! Hij heeft vanuit Zwolle ook al een uur reistijd vermelde to.

Dat is helemaal juist.

Bedankt, iemand die wel leest
Hoe haal jij 1 uur 15 minuten op dat stuk? Mijn navigatie geeft 1 uur 37 minuten voor zwolle-eindhoven...

Ik zou er niet aan moeten denken, zoveel reistijd. Ik heb een tijd voor school een stuk moeten reizen met de trein, vond dat ook niet prettig. Had er op een gegeven moment genoeg van. Werk dichterbij zoeken idd. Er zijn meer leuke banen te vinden dan deze hoor
quote:xstuiterballetjex schreef op 13 oktober 2015 @ 14:24:

Misschien werk je wel bij mijn man!

Is het misschien een optie om 1 dag in de week thuis te werken? Kun je niet eerder beginnen? Dan ben je de spits misschien nog wat voor.
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 oktober 2015 @ 07:48:

Hoe haal jij 1 uur 15 minuten op dat stuk? Mijn navigatie geeft 1 uur 37 minuten voor zwolle-eindhoven...

Ik zou er niet aan moeten denken, zoveel reistijd. Ik heb een tijd voor school een stuk moeten reizen met de trein, vond dat ook niet prettig. Had er op een gegeven moment genoeg van. Werk dichterbij zoeken idd. Er zijn meer leuke banen te vinden dan deze hoor TO geeft aan dat ze in Ekkersrijt werkt, dat is noord eindhoven en ligt aan de A50. En misschien woont ze wel in Zwolle zuid. Als je alleen van plaats naar plaats in je navigatie zet krijg je van centrum naar centrum. Als ik Ekkersrijt gebruik in Google maps geeft ie aan 1 uur en 16 minuten zonder verkeer (met verkeer nu 1 uur en 24 minuten, het is 8.50 en woensdag). Als TO voor een thuiswerkdag gaat zou ik voor de dinsdag kiezen, dat is de drukste dag vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven