Werk & Studie alle pijlers

afstudeerstage big 4

22-07-2013 12:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste forumleden,

Ik begrijp dat het nu nog vroeg in het jaar om al vooruit te kijken naar een afstudeerstage voor collegejaar 2013-2014, maar omdat de procedures al starten in september/oktober, heb ik toch besloten om een forum te starten hierover.

Per september start ik met de master Accountancy op de universiteit, ter afsluiting van mijn master wil ik afstuderen bij één van de big 4 kantoren, dit gaat samen met een afstudeerscriptie.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie hier ervaring mee, dus hoe gingen de sollicitatieprocedures, hoe was het op kantoor etc. etc. Zijn er hier ook forumleden die per volgend jaar ook een afstudeerstage willen volgen bij een big 4 kantoor?

Alvast bedankt!
Wat is een big 4 kantoor?
KPMG, Ernst & Young, Deloitte en PWC
En waarom persé een Big4 kantoor?

Wat wil je? Wat zoek je in een stage (en baan erna)?
Ik wil ook een motto
Waarom een Big4 en geen middelgroot kantoor bijvoorbeeld? Heb je daar een goede reden bij?

Wil je op de hoofdkantoren, weet je al welke afdelingen? Heb je al een scriptie-onderwerp waarvan je denkt dat dat het beste bij 1 van de 4 aansluit?
anoniem_638f50c4be928 wijzigde dit bericht op 22-07-2013 13:39
Reden: Toch beetje te herkenbaar...
% gewijzigd
Als voorbereiding op je sollicitatie;

- Alvast een idee hebben voor een onderwerp voor je scriptie.

- Waarschijnlijk zal je een capaciteitentest moesten doen
Ik wil ook een motto
En een fantastische cijferlijst meebrengen zal waarschijnlijk ook wel helpen.
@Amby, dat valt gelukkig vaak nog wel mee :-)

Wij (middelgroot kantoor) kijken vaak naar studievoortgang, maar vragen eigenlijk nooit naar cijferlijsten. WIj vinden het belangrijker dat studenten er iets naast doen. Dit kan iets bij een studievereniging zijn, maar iets bij een eigen (sport)vereniging, een hobby oid kan ook prima.
Ik wil ook een motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven