Werk & Studie alle pijlers

afwezigheidsexcuus voor sollicitatie?

09-03-2010 16:27 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geef jij het altijd eerlijk aan op je huidige werk dat je bv morgen een paar uurtjes afwezig zult zijn omdat je gaat solliciteren? en wat zijn dan de reacties? Word je nog hetzelfde behandeld als de sollicitatie(s) op niets uitloopt?

Of zeg je dat je naar de tandarts moet / ziek bent / etc en neem je pas ontslag op de laatste dag van de maand nadat je je nieuwe contract op zak hebt? En wat als je nou drie sollicitatierondes door moet voor het eventuele jawoord? Op een gegeven moment ben je dan door je smoezen heen lijkt me.

Persoonlijk heb ik nog nooit verteld dat ik solliciteerde voor ik ontslag nam, puur omdat ik vaak ik bedrijven zat waar ik zag dat mensen er daarna eigenlijk al uit lagen en weggekeken werden. Ik verzin dus een smoes. Punt is dat mijn hopelijk volgende baan wel vier (!) rondes heeft. Ik ben al naar de tandarts geweest en nu is internet stuk waarvoor er een monteur komt (sja, je moet wat...) . Anyway, hoe doe jij dat?
Ik heb het ook nooit verteld. Geeft geen lekkere indruk als bekend is dat je eigenlijk weg wil, en komt naar mijn mening de verhoudingen niet echt ten goede.

Ik heb, toen ik op mijn huidige functie solliciteerde (3 rondes), gezegd dat ik naar de tandarts moest, en dat ik daarna een vervolgafspraak had ivm gaatjes. Voor de derde keer zal ik wel een personeelsuitje van mijn man hebben geveinsd ofzo.
Als je een afspraak maakt met een monteur (geen internet, maar voor je ketel/boiler), dan kun je altijd nog als excuus gebruiken dat hij bij een andere klant veel langer is bezig geweest en niet is op komen dagen en dat je daarom een tweede keer thuis moet blijven.