Werk & Studie alle pijlers

Agenda met diensten

17-08-2015 19:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk draai ik onregelmatige diensten; vroeg, avond, laat, etc. Deze heb ik nu handmatig in een Google Calendar agenda gezet, maar dat is veel werk omdat ik iedere dag apart moet instellen.

Er zijn diverse apps beschikbaar (onder de zoekterm ''shift calendar'' bijvoorbeeld) waarbij je de verschillende diensten één keer invoert. Vervolgens kun je die diensten aan bepaalde dagen toewijzen met een kleurtje en werktijden. Dit lijkt me erg handig, en ik heb al verschillende apps gevonden die prettig werken.

Ik loop echter tegen één probleem aan; ik kan geen app vinden waarbij ik ook losse afspraken kan plannen, buiten die diensten om. Dan zou ik dus twee agenda's moeten hanteren en dat is juist niet handig.

Een app die samenwerkt/synchroniseert met Google Calendar zou helemaal geweldig zijn, maar dat hoeft niet per se. Ik moet hem wel op mijn Samsung telefoon kunnen installeren.

Gebruikt iemand zo'n app? Wie heeft de gouden tip?
Ik lees mee, zou voor mij ook een mooie oplossing zijn.
Ik gebruik Jorte Calendar maar geen idee of die kan wat jij wil maar misschien wel? Je kan 'm iig wel naar keuze laten synchroniseren met Google.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik werk met één van de allereerste versies. Overal te koop, rond de jaarwisseling heel vaak gratis verkrijgbaar, in allerlei soorten en maten, leuke en saaie. Je kunt er, naast je afspraken, ook adressen, notities, aantekeningen en uitstapjes in kwijt. Enige nadeel; je moet er een pen of potlood bij kopen. Of misschien heb je die nog ergens liggen.
Ik had idd zo'n app waar ik mijn diensten in kon zetten. En een gewone agenda app voor mijn losse afspraken. En een agenda app voor mijn huiswerk. Omdat ik 3 agenda apps toch wel heel verwarrend vond heb ik nu een papieren agenda!

Wat een duidelijkheid alles kan in die ene agenda, geen verwarring meer en veel meer overzicht.
If you can dream it, you can do it.
Ik ben fan van de Business Calendar: https://play.google.com/s ... id=netgenius.bizcal&hl=nl

Kan synchroniseren met de Google Calendar en Microsoft Exchange (voor mijn werk). Zit er wel een bepaalde regelmaat in je diensten? Mijn vriend heeft ook wisselende diensten met een vast rooster van 4 weken. Ik heb een keer alle diensten van die 4 weken ingevoerd met een terugkeerpatroon van vier weken. Werkt al jaren als een trein.
quote:nerdopviva schreef op 17 augustus 2015 @ 19:31:

Ik ben fan van de Business Calendar: https://play.google.com/s ... id=netgenius.bizcal&hl=nl

Kan synchroniseren met de Google Calendar en Microsoft Exchange (voor mijn werk). Zit er wel een bepaalde regelmaat in je diensten? Mijn vriend heeft ook wisselende diensten met een vast rooster van 4 weken. Ik heb een keer alle diensten van die 4 weken ingevoerd met een terugkeerpatroon van vier weken. Werkt al jaren als een trein.Nee, er zit totaal geen regelmaat in mijn diensten. Werkt het dan ook?
Ik heb Week Calendar (op iPhone maar is er volgens mij ook voor Android).

Je kan er sjablonen in maken, waarmee je je diensten makkelijk ik kan vullen.

*edit: je voegt een nieuw sjabloon toe, bv 'dagdienst', stelt de begintijd en duur in, geeft eventueel een aparte kleur/ icoontje.

Als je nu een nieuwe afspraak in je agenda zet en je typt als naam 'dag..' dan komt de sjabloon tevoorschijn als optie om te kiezen. Erop tikken en je bent klaar.
anoniem_169818 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 19:57
Reden: Add
% gewijzigd
quote:-esther schreef op 17 augustus 2015 @ 19:45:

[...]

Nee, er zit totaal geen regelmaat in mijn diensten. Werkt het dan ook?Nee, dan moet je elke dienst apart invoeren. Maar hoe werkt zo'n shift calendar dan? Als er geen regelmaat in zit, moet je toch elke dienst apart invoeren?
Week Calendar is trouwens 1 van de weinige koop-apps die ik heb, maar hij is echt zeer de moeite waard, ik raad m iedereen aan!
Een extra Google Calender maken , die kan je importeren in een andere Google Calender.

Ik heb een poldervrouw privé en een poldervrouw kids, die twee zie ik in 1 agenda ..
Het idee is dat er voor de diensten een vast ''sjabloon'' is, met een bepaalde kleur en tijden. In plaats van die tijden en de kleur handmatig invoeren, klik ik dan voor de betreffende dag op dat sjabloon.

Ik heb de ideale oplossing nog niet gevonden, maar bedankt voor de tips!
quote:-esther schreef op 19 augustus 2015 @ 20:02:

Het idee is dat er voor de diensten een vast ''sjabloon'' is, met een bepaalde kleur en tijden. In plaats van die tijden en de kleur handmatig invoeren, klik ik dan voor de betreffende dag op dat sjabloon.

Ik heb de ideale oplossing nog niet gevonden, maar bedankt voor de tips!Dan moet je even beter lezen, want Week Cal heeft zoals ik zei sjablonen.
Hoe krijg je je diensten van je werk?
quote:SpringDing schreef op 19 augustus 2015 @ 20:32:

[...]

Dan moet je even beter lezen, want Week Cal heeft zoals ik zei sjablonen. Die heb ik gezocht, maar kan ik niet vinden in de play store. Op ''Week Calendar'' vind ik véél hits. Weet je van wie die is?
Het is Week Calendar inderdaad, in de app store staat als maker 'Week Cal b.v.'

Het is een betaalde app, maar is echt een fijne!
Bedoel je die waarmee je afspraken met anderen kunt plannen? Dit is een gratis app in de play store.
Nee echt een agenda.

*edit, ik zie de Calendar ook niet, dan is die er kennelijk toch nog niet. Het is nl wel van dezelfde maker als die planner.
Bedoel je deze app:

https://itunes.apple.com/ ... calendar/id381059732?mt=8

Die is alleen beschikbaar voor iOS.
Ja die. Raar, ik las verschillende berichten dat ie er wel was.

Nou dan zit er niks anders op; iPhone aanschaffen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven