Al wel solliciteren?
maandag 9 januari 2012 om 14:37
Doordat ik vorig jaar een zwaar auto-ongeluk heb gehad, ben ik nu een half jaar langer bezig met een HBO studie in de maatschappelijke sector.
In principe zou ik in februari klaar zijn, maar ik denk dat het nu al met al ongeveer april zal worden.
Op dit moment ben ik werkloos, maar wil eigenlijk al wel graag gaan solliciteren naar een baan, onder het mom van; 'niet geschoten is altijd mis'.
Maak ik een reële kans op een baan? Ik heb nl. best een goed CV, dus daarvan uitgaande zou het misschien moeten lukken?
Of misschien een baan op MBO niveau4? Ik wil héél graag aan het werk, dus alle adviezen en ervaringen zijn welkom..
Groetjes,
Anna
In principe zou ik in februari klaar zijn, maar ik denk dat het nu al met al ongeveer april zal worden.
Op dit moment ben ik werkloos, maar wil eigenlijk al wel graag gaan solliciteren naar een baan, onder het mom van; 'niet geschoten is altijd mis'.
Maak ik een reële kans op een baan? Ik heb nl. best een goed CV, dus daarvan uitgaande zou het misschien moeten lukken?
Of misschien een baan op MBO niveau4? Ik wil héél graag aan het werk, dus alle adviezen en ervaringen zijn welkom..
Groetjes,
Anna
maandag 9 januari 2012 om 14:48
ik zou het ook proberen...en ja ik ken een aantal mensen die vlak voor hun diploma al aan het werk waren...en cliché maar waar...er hoeft maar 1 bedrijf te zijn die er 'anders' mee omgaat en jou wel aanneemt ook al heb je nog een paar kleine dingen af te ronden...(ben je wel per direct een X aantal uur beschikbaar??)
maandag 9 januari 2012 om 14:49
Als het praktisch gezien kan, zou ik gaan solliciteren als ik jou was. Met praktisch bedoel ik: kun je al aan het werk of heb je nog studieverplichtingen... Je moet natuurlijk wel de tijd hebben om te werken.
Ik denk dat je wel kans maakt op een baan, want je bent bijna afgestudeerd. Mits er genoeg open vacatures zijn natuurlijk.
Ik denk dat je wel kans maakt op een baan, want je bent bijna afgestudeerd. Mits er genoeg open vacatures zijn natuurlijk.
maandag 9 januari 2012 om 14:53
En trouwens, veel bedrijven gaan vaak uit van een opzegtermijn, dus tegen de tijd dat het april is.......
Je kan alvast beginnen met in je brief zetten dat je per direct beschikbaar bent. Meestal gaat er toch wel een maandje overheen voordat je dan echt start. En als ze je écht graag willen, wachten ze heus wel tot april.
Je kan alvast beginnen met in je brief zetten dat je per direct beschikbaar bent. Meestal gaat er toch wel een maandje overheen voordat je dan echt start. En als ze je écht graag willen, wachten ze heus wel tot april.
maandag 9 januari 2012 om 14:56
Ik heb tijd zat, want hoef vanaf nu geen colleges meer te volgen, echter nog wel het een ander in te leveren.
Ik woon in het oosten van het land, zoek iets in de Jeugdzorg (liefst ambulant), maar er zijn heel weinig vacatures vrij.
Omdat er brood op de plank moet komen (woon op mezelf), heb ik daarom ook op MBO-functies gereageerd.
Iemand nog suggesties waar ik het best op zoek kan gaan naar lopende vacatures?
Wat ik zelf doe; alle sites van de verschillende instanties (BJZ, etc, etc..) afstruinen en kijken of er iets open staat.
Googlen..
Maar helaas, ik moet denk ik nog even geduld hebben..
Ik woon in het oosten van het land, zoek iets in de Jeugdzorg (liefst ambulant), maar er zijn heel weinig vacatures vrij.
Omdat er brood op de plank moet komen (woon op mezelf), heb ik daarom ook op MBO-functies gereageerd.
Iemand nog suggesties waar ik het best op zoek kan gaan naar lopende vacatures?
Wat ik zelf doe; alle sites van de verschillende instanties (BJZ, etc, etc..) afstruinen en kijken of er iets open staat.
Googlen..
Maar helaas, ik moet denk ik nog even geduld hebben..
maandag 9 januari 2012 om 15:00