Werk & Studie alle pijlers

Als al het werk vrijwilligerswerk zou zijn...

13-10-2019 18:40 146 berichten
...wat voor werk zou jij dan doen?
En ik zou echt enorm graag colleges aan een universiteit geven. Over popcultuur.
Scriptiebegeleider.
Ik zou restaurants en hotels reviewen (gratis reizen en eten!)
redbulletje schreef:
13-10-2019 20:43
Ik zou restaurants en hotels reviewen (gratis reizen en eten!)
Moet meteen aan die film Ratatouille denken haha ;-)

Maar dat lijkt me ook wel wat ja.
Alle reacties Link kopieren
Iets met boeken. Boekwinkel ofzo. Heerlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-10-2019 20:10
Heb ik ook gedaan! Zo gek, het ene moment vond ik het het mooiste beroep op aarde, ineens had ik er geen zin meer in. Ik had het er echt mee gehad. Maar mooie tijden gehad.
Nou kan het me best voorstellen hoor! Doe het nog niet zo lang dus hoop dat het voorlopig nog even blijft!
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-10-2019 20:03
@Koettie, lijkt me heftig, maar dankbaar werk wat je doet, :)
Ik ervaar het niet heel vaak als heftig, vooal als leerzaam en heel dankbaar idd!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik nog steeds leerkracht zou zijn. Maar bepaalde taken zou ik dan overlaten aan andere vrijwilligers 😀
Ik doe wat ik leuk vind....ik zou het blijven doen maar misschien iets minder uur en dan aangevuld met werk in het mortuarium. Misschien ligt dat ooit in het verschiet..
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-10-2019 20:40
En ik zou echt enorm graag colleges aan een universiteit geven. Over popcultuur.
Ik kom wel jouw colleges volgen als vrijwilliger.

Ik ben gemaakt om te studeren.
Archeologie, gids, moestuin onderhouden met een bepaalde doelgroep, illustrator, schrijver, timmerwerken doen (maar dan leuke dingen zoals vogelhuisjes, kastjes enzo), ecologische cabins bouwen in het bos.

(ik weet wel wat ik ga doen als ik 30 miljoen win ;-) )

Colleges over popcultuur lijkt me ook te gek trouwens!
anoniem_159082 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 07:25
2.02% gewijzigd
Oe, en restaurateur zijn in de Efteling! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Historicus worden oude gebouwen en spullen snuffen mussea werken
Leuk topic!

Ik zou grote evenementen willen organiseren (iemand had het over de opening van de Olympische Spelen, lijkt me fantastisch! Doe ik het Eurovisie Songfestival wel ;-) ) Daarnaast zou ik graag Nederlands willen leren aan vluchtelingen en schapen willen hoeden (een dag per week, lekker zen).
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-10-2019 18:56
Ik kan veel willen, maar als ik de activiteit zelf niet kan bak ik er niks van en zoeken ze wel een ander.

Iets met realisme en eigen kunnen niet onderschatten.


Ik kan bijvoorbeeld dromen om zwakkere kinderen na school te begeleiden bij hun huiswerk.
Maar ik heb 0 leerkracht en sociale-skills.
Dan dus maar niet.
Goed inzicht! Dit is ook een beetje het probleem met vrijwilligerswerk in armere landen. Vrolijke studenten zonder skills gaan daarheen om vrijwillig een weeshuis te runnen of kinderen les te geven. Het is vrijwillig dus moet iedereen maar genoegen nemen met matige kwaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens helemaal niks sociaals doen. Alleen for the benefit of my family. Dus zoals iemand anders al zei: huisvrouwen en wat hobby-en. Beetje zelfvoorzienend leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een paar koeien en kippen willen helpen verzorgen, dat vind ik leuke dieren.
En iets met teksten en illustraties, bij een uitgeverij of op een website of eventueel in een bibliotheek meehelpen.
Helpen in een gaarkeuken of bij de voedselbank. Of bij weggeefwinkels.
Maar vooral afwisseling zou ik fijn vinden. Niet de hele dag hetzelfde doen.
Ik snap het niet. Omdat het vrijwillig zou zijn dan kan je ineens ook gewoon alles wat je voor die vrijwillige fantasiebaan zou moeten kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Als al het werk vrijwilligerswerk zou zijn, werd een hoop noodzakelijk werk niet meer gedaan. Dit topic toont wel aan dat het basissalaris een prachtig denkexperiment is, maar dat het niet zo leiden tot een samenleving met hetzelfde voorzieningenniveau zoals we dat nu kennen.

Ik zou trouwens een winkel beginnen met zelfgebakken taarten, mooie boeken en wat meubels. Maar dan niet de achterkant van het proces, dat komt een ander maar doen. En ook geen vaste openingstijden, want ik zou nooit meer de wekker zetten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
15-10-2019 12:26
Als al het werk vrijwilligerswerk zou zijn, werd een hoop noodzakelijk werk niet meer gedaan. Dit topic toont wel aan dat het basissalaris een prachtig denkexperiment is, maar dat het niet zo leiden tot een samenleving met hetzelfde voorzieningenniveau zoals we dat nu kennen.

Ik zou trouwens een winkel beginnen met zelfgebakken taarten, mooie boeken en wat meubels. Maar dan niet de achterkant van het proces, dat komt een ander maar doen. En ook geen vaste openingstijden, want ik zou nooit meer de wekker zetten.

Zullen wij samen die winkel beginnen? :couple:
Iets met dieren, bij voorkeur iets met katten, konijnen en/of honden. Wat maakt me niet uit, al moet ik hokken schoonmaken als ik maar dieren in m’n buurt heb.
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 12:21
Ik snap het niet. Omdat het vrijwillig zou zijn dan kan je ineens ook gewoon alles wat je voor die vrijwillige fantasiebaan zou moeten kunnen?
Als je dat erbij wil denken.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
15-10-2019 12:26
Als al het werk vrijwilligerswerk zou zijn, werd een hoop noodzakelijk werk niet meer gedaan. Dit topic toont wel aan dat het basissalaris een prachtig denkexperiment is, maar dat het niet zo leiden tot een samenleving met hetzelfde voorzieningenniveau zoals we dat nu kennen.

Ik zou trouwens een winkel beginnen met zelfgebakken taarten, mooie boeken en wat meubels. Maar dan niet de achterkant van het proces, dat komt een ander maar doen. En ook geen vaste openingstijden, want ik zou nooit meer de wekker zetten.
Met een basissalaris is niet opeens al het werk vrijwilligerswerk. Met een basissalaris zou ik voor een meerwaarde mijn eigen werk prima willen doen.
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
15-10-2019 11:29
Goed inzicht! Dit is ook een beetje het probleem met vrijwilligerswerk in armere landen. Vrolijke studenten zonder skills gaan daarheen om vrijwillig een weeshuis te runnen of kinderen les te geven. Het is vrijwillig dus moet iedereen maar genoegen nemen met matige kwaliteit?
Het gaat wel wat verder dan ‘matige kwaliteit’. Google maar eens op de hashtag #nowhitesaviors en op Renee Bach en Serving His Children. Da’s denk ik wel het meest schokkende voorbeeld.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Het werk waar ik nu voor leer.
Tenzij je ook geen diploma hoeft te hebben, dan zou ik wel psycholoog willen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven