Werk & Studie alle pijlers

ander werk met 55 jaar?

16-08-2018 15:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al ongeveer 10 jaar als taxichauffeuse. De laatste 7 maanden werk ik bij een bedrijf bij mij in de buurt. Voordelen van deze baan: dicht bij huis, leuke collega's. Nadelen, je weet nooit op welk tijdstip van de dag je ongeveer een uur te laat gaat rijden en de communicatie bij dit bedrijf is niet echt fijn. (En ik moet kinderen vervoeren, en dat is iets wat in het verleden een soort nachtmerrie voor mij was, kinderen rijden en op oproepbasis, nou, ik doe het nu).
Qua communicatie: Ik heb nu voor de vierde keer moeten doorgeven dat ik momenteel vakantie heb bijvoorbeeld.
Ik probeer wel terug te komen bij mijn oude werkgever maar dat is twee uur fietsen (nadeel) en collega's zijn minder leuk.
Maar eigenlijk ben ik helemaal klaar met dat taxirijden. Natuurlijk, ik heb een baan en ik moet er blij mee zijn, dat snap ik ook wel. En zo ideaal als ik het nu heb, lukt nooit meer. Werken op maandag, dinsdag, en de ene week op vrijdag en de andere op zaterdag. (hoewel ze bij nieuwe werkgever proberen mij drie zaterdagen achter elkaar te laten rijden).

En toch, ik heb nog anderhalve week vakantie en zie er nu al tegenop om weer te moeten beginnen in die chaos. Dus ben ik aan het kijken naar een andere baan, MAAR, ik vind niets leuk, ben 55 en heb ook nog eens niet echt denderend veel zelfvertrouwen. Denk bij alles: oh, dat kan ik niet, dat heb ik niet. Ook niet echt iets om vooruit te komen natuurlijk. En dat dacht ik bij deze taxibaan ook, dat ik dat niet zou kunnen. En dat valt over het algemeen best wel mee. Callcenter is echt geen optie voor mij, ik ben zo onderuit gepraat.
Ik heb zitten denken aan cassiere supermarkt (ben niet goed in rekenen), werken bij de veiling, in het magazijn..administratief medewerkster (gedaan voor het taxigebeuren). Ja , en eigenlijk heb ik best wel wat eisen want ik wil niet in de avond werken en eigenlijk ook niet in het weekend. en ook niet fulltime. Heb een HUS-opleiding gedaan (hondenuitlaatservice), maar durf dat ook niet te starten, wegens vooral gebrek aan ervaring in de omgang met honden. Ooit wel vrijwillig in het asiel gewerkt, is alweer jaar of 14 geleden.

Heel verhaal, iemand suggesties of ben ik hopeloos geval?
yoshe schreef:
16-08-2018 22:02
Zoals ik het lees vind je het contact met de mensen niet leuk, maar het rijden op zich wel? Je zou ook aan een koeriersdienst of bezorgdienst kunnen denken. Bijv. van een bloemenzaak boodschappen van de buurtsuper of een cateringsbedrijf. Het is ook bijv. mogelijk voor garages/dealers nieuwe auto's op locatie te brengen en dan moet je met het OV weer terug. Chauffeur van een VIP? Die breng je vaak weg en dan wacht je een aantal uur tot zijn afspraak voorbij is om hem vervolgens naar een volgende afspraak te rijden. Dat zijn rijdende beroepen waarbij het contact met mensen minimaal is, maar je wel lekker kunt blijven rijden.
Daar worden alleen studenten voor aangenomen omdat die gratis met het OV kunnen reizen. Chauffeur van een VIP meestal ook. Omdat je hem thuis/werk moet ophalen en ook weer terugbrengen en je dus ook met het OV moet kunnen reizen.
Concierge

Minder mekkeren en wordt Audicien: https://www.schoonenberg.nl/over-ons/au ... iding#gref
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Privé-chauffeur van een aantal rijkere cliënten worden?

Verhuizen naar België?
Hier zitten ze bij elke busmaatschappij te springen om chauffeurs.
Postbode? In België is er een tekort aan, geen idee in Nederland.
Word melker. Is veel vraag naar.
Idp, melker lijkt me heel leuk!
Maar jullie vinden vooral dat ik teveel klaag, piep en mekker. Oke, duidelijk.
Bedankt in ieder geval voor de tips, er zitten zeker bruikbare tussen. En verder is het ook wel een goede spiegel voor me waar ik wel niet geheel vrolijk van word, maar ik weet nu wat me te doen staat. Ik kom alleen niet meer terug om te lezen, sorry.
Iedereen verwacht een 24 uurs maatschappij, alleen veel mensen wil daar niet actief in participeren.
[/quote]

Nou de meeste mensen die ik ken zitten er echt niet op te wachten hoor.
Ik werk zelf in de retail en de flexibiliteit die vaak gevraagd wordt van mensen is best een dingetje.
Voor mezelf heb ik het makkelijk want een vrij leven zonder kinderen maar ik begrijp wel dat het soms wel ver gaat en dat dat moeilijk te organiseren kan zijn.
Voorheen was ik zelf altijd 7 dagen in de week flexibel maar nu baken ik het ook wat meer af en geef ik mijn privé leven ook wat meer prioriteit.
Ja en?
gafanah schreef:
17-08-2018 08:19
Idp, melker lijkt me heel leuk!
Maar jullie vinden vooral dat ik teveel klaag, piep en mekker. Oke, duidelijk.
Bedankt in ieder geval voor de tips, er zitten zeker bruikbare tussen. En verder is het ook wel een goede spiegel voor me waar ik wel niet geheel vrolijk van word, maar ik weet nu wat me te doen staat. Ik kom alleen niet meer terug om te lezen, sorry.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven