Werk & Studie alle pijlers

Anekdotes op je werk

04-12-2018 23:03 15 berichten
Gewoon leuk om leuke/grappige/bijzondere voorvallen op je werk hier te delen. Ik ben erg benieuwd!

Vandaag had ik een mail ontvangen van een leverancier, een openstaande postenlijst van... april 2017. Dus ik typ een mail terug: Good morning! I guess this is not really current anymore...

Ik hoop dat ze er de humor van inzien. Jullie nog leuke anekdotes?
Ik kreeg een tijdje geleden nog wel eens mail voor Mike de Wit, een uitzendkracht op een andere vestiging. Waren meestal berichten van collega’s in de trant van ‘Hé gast, ga je mee eten?’ Niet heel hilarisch maar altijd wel een beetje grappig, omdat ze bij ons altijd wat formeel tegen elkaar doen (vergeleken met zo’n piepjonge afdeling met uitzendkrachten).
Alle reacties Link kopieren
‘Ik hoop dat ze er de humor van inzien.‘

Ik in ieder geval niet, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. Op wat voor manier had je dit humoristisch bedacht? Het is toch slechts een constatering van een feit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn hemel. Als dat al een grappige anekdote is, dan gebeurt er wel erg weinig op werk zeg!
himalaya schreef:
04-12-2018 23:15
‘Ik hoop dat ze er de humor van inzien.‘

Ik in ieder geval niet, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. Op wat voor manier had je dit humoristisch bedacht? Het is toch slechts een constatering van een feit?
Ik wilde niet zuur doen, maar dit :$
Nitflex schreef:
04-12-2018 23:39
Mijn hemel. Als dat al een grappige anekdote is, dan gebeurt er wel erg weinig op werk zeg!

Nou, inderdaad. Ik vind het ook verre van grappig.
Misschien valt er wat sarcasme doorheen te lezen. En komt zoiets in het echt wel beter over.

@Minke, dank je voor het delen!
lot75 schreef:
05-12-2018 08:07
Misschien valt er wat sarcasme doorheen te lezen. En komt zoiets in het echt wel beter over.

‘In het echt’, je antwoorde in een mail. Dus dan komt het niet veel anders over dan hier?
Maar wie weet ligt de ontvanger wel helemaal in een deuk.
himalaya wijzigde dit bericht op 05-12-2018 08:17
0.31% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet echt een anekdote maar wij hebben eens bij een collega iets in het plafond verstopt wat om de zoveel tijd een raar geluid maakte. Gek werd hij er van en wij maar in een deuk liggen.
Enigszins leedvermaak wel....

Op mijn vorige werk hadden we twee collega's die boven elkaar in het adresboek stonden, Bert en Bart. Ook nog dezelfde achternaam, hoe verzin je het.
Bert deed onze roosters en Bart was een zuurpruim die werkte op een andere locatie. Die had niks met onze afdeling te maken. We kenden hem ook verder niet persoonlijk.

Collega van mij wou op het laatste moment verlof en onze Bert keurde het goed. Het waren ook nog vrienden van elkaar dus ze gingen nogal amikaal/vrij met elkaar om. Collega dacht dus dat hij naar Bert had gestuurd 'dankjewel bopper, als beloning mag je wel n keer met mijn vrouw op stap'. Maar, dat had hij dus naar die Bart gestuurd...... Die gelijk witheet opbelde met de vraag wie hem bopper had genoemd en hoezo met zijn vrouw op stap. Waar dat in godsnaam over ging

Jarenlang kwam dat nog ter sprake op personeelsborrels haha.

En zelf al meer dan 15 jaar geleden ook n keer n domme actie gehad. Ik had een hekel aan een collega en wilde dat aan een andere collega laten weten. Ik dacht dus naar die laatste te sturen 'ik heb een hekel aan Pascal'. Maar dom dom, dat stuurde ik dus naar Pascal zelf. Het antwoord dat ik kreeg was 'ik moet jou ook niet'. Echt zo :facepalm:
Gisteren had een jongetje in mijn klas zich in de huishoek verkleed als Sinterklaas. Hij liep naar mij toe en voor hij iets zei, zei ik: 'Hallo Sinterklaas, wat leuk dat u nu al op school komt, we hadden u pas morgen verwacht.'

Jongetje kijkt over zijn schouder en zegt, 'Juf, ik zie Sinterklaas niet, waar is hij dan?'

Hij is nog niet zo goed in rollenspellen.
Niet echt een werk-anekdote, maar iedere keer als het gebeurd moet ik toch weer even gniffelen:

Wanneer ik aan mijn bureau zit en vanuit mijn ooghoek iemand op de gang voorbij zie komen waarvan ik denk: "So hé! Wie is dat dan?!" is dat altijd mijn vriend met een pruik op.

(Sidenote: We werken allebei in hetzelfde theater, waar hij voor bepaalde rollen af en toe een pruik op heeft. Niet dat iemand denk dat hij met een rode clownspruik bij de Belastingdienst rond loopt ofzo...)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
05-12-2018 10:09
Niet echt een werk-anekdote, maar iedere keer als het gebeurd moet ik toch weer even gniffelen:

Wanneer ik aan mijn bureau zit en vanuit mijn ooghoek iemand op de gang voorbij zie komen waarvan ik denk: "So hé! Wie is dat dan?!" is dat altijd mijn vriend met een pruik op.

(Sidenote: We werken allebei in hetzelfde theater, waar hij voor bepaalde rollen af en toe een pruik op heeft. Niet dat iemand denk dat hij met een rode clownspruik bij de Belastingdienst rond loopt ofzo...)

Dat zou best leuk zijn! :rofl:

Toen ik nog een bijbaan had, kon je vanaf de kassa alleen naar het magazijn/backoffice bellen. Nieuwe mensen werden dan nog wel eens in de maling genomen. Van te voren was dan wel tegen ze gezegd dat ze alléén naar achter kunnen bellen, dus dat het niet verkeerd kon gaan. Men nam dan achter opnam met iets raars als 'Slagerij de Wit' of 'Het huis van bewaring'. De meesten hadden het vrij snel door, of gelijk in hetzelfde belletje of dat ze na het ophangen gelijk terug belden om te zeggen dat ze ons door hadden. Eén keer hadden we een jongen die er zo van schrok, dat hij achter kwam melden dat de telefoon stuk was. De schat. :flirting:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Net een externe (Roemeense) collega geholpen. Hij had van alles nodig. Toen we klaar waren zei hij; "Just one more question.... Could you provide me with some scotch for the meeting?"

Nu regel ik veel maar vermoed ik dat mijn collegae voorzien van sterke drank om 10:00 niet toegestaan is. Hij bedoelde het plakband (scotch tape).... Lost in translation :rofl:
Ik deed een zaak waarbij de andere partij 'Zilver' in de bedrijfsnaam had. En de client bedankte me na afloop en zei: zij mogen zilver hebben, ik heb goud.

Dat vond ik schattig (van een totaal niet schattige man).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven