Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsvoorwaardengesprek

31-10-2018 21:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,
Ik heb binnenkort een arbeidsvoorwaardengesprek en het zit dus zo, ik werk 3,5 jaar als verzorgende ig ik heb vanaf het begin alle werkzaamheden verricht die bij deze functie horen
Ook de werkzaamheden die een eerste verantwoordelijke verricht. Ik ben toen in geschaald in schaal 35, eerste verantwoordelijk zit in schaal 40.
Maar goed ik heb altijd in schaal 35 gezeten en de ene organisatie is de ander niet.
Nu ga ik werken bij een organisatie die verzorgende ig in schaalt, in schaal 40.

Nu vraag ik mij af waar zit ik dan precies, ik zit nu namelijke in schaal 35 periodiek 4.
Waar zit ik dan in schaal 40?

En hoe moet in onderhandelen :-$ .
Van waar tot waar loopt die schaal? Waar zit je nu?

Vul deze eens in anders: https://www.intermediair.nl/salariskompas/#!/ervaring

En kijk hier eens naar:
https://www.intermediair.nl/personal-fi ... rhandeling
Voor de zorg: https://www.nursing.nl/zes-tips-om-over ... rt100448w/ (wel oud)

https://www.cnvvakmensen.nl/diensten/ke ... andelingen
Succes trouwens :)
Ik zou gaan voor periodiek 5. Als je werkervaring gewoon overeenkomt met die periodiek 4 die je nu hebt. Als je denkt dat je om de één of andere reden meer periodieken verdient, zet je hoger in. Maar zeker niet lager.
Fwg 35 periodiek 5 is volgnummer 15. Deze bestaat niet in FWG 40, 16 wel. Als je dus in FWG 40 periodiek 2 komt, ga je 1 trede omhoog.

Ga je intramuraal of extramuraal werken?

Succes met de onderhandeling!
Hoger inzetten dan je nu hebt, je wilt er tenslotte op vooruit gaan, er is schaarste onder de IG verzorgenden dus.. Je hebt genoeg ervaring. En goed kijken naar de uren die je werkt als je in je nieuwe baan meer uren maakt moet dat niet alleen het loonverschil zijn!

En hoe zit het met pensioen, studie mogelijkheden, bijscholing, vakantie dagen?

Succes!
COtweepuntnul schreef:
31-10-2018 22:19
Van waar tot waar loopt die schaal? Waar zit je nu?

Vul deze eens in anders: https://www.intermediair.nl/salariskompas/#!/ervaring

En kijk hier eens naar:
https://www.intermediair.nl/personal-fi ... rhandeling
Voor de zorg: https://www.nursing.nl/zes-tips-om-over ... rt100448w/ (wel oud)

https://www.cnvvakmensen.nl/diensten/ke ... andelingen
Bedankt voor de reactie :).
FWG 35 loopt van 0 tot periodiek 11. Zit nu in 4
FWG 40 loopt van 0 tot 10.
Het gaat er mij om dat als ik vanaf het moment dat ik gediplomeerd was in geschaald was in FWG 40 had ik nu ook in periodiek 4 gezeten.
Ik heb niets voor niets al die tijd de zelfde werkzaamheden verricht als een eerste verantwoordelijk.
En nu ik bij een organisatie kom waar zij vinden dat een verzorgende ig geschaald moet worden in FWG 40, omdat ze het onzin vinden dat een verzorgende ig een cursus moet volgen om als eerste verantwoordelijke te werken, terwijl de meeste dit in de opleiding verzorgende ig hebben gehad.
Christiana schreef:
31-10-2018 23:25
Hoger inzetten dan je nu hebt, je wilt er tenslotte op vooruit gaan, er is schaarste onder de IG verzorgenden dus.. Je hebt genoeg ervaring. En goed kijken naar de uren die je werkt als je in je nieuwe baan meer uren maakt moet dat niet alleen het loonverschil zijn!

En hoe zit het met pensioen, studie mogelijkheden, bijscholing, vakantie dagen?

Succes!
Bedankt voor de reactie! :)
Pensioen, bijscholing en vakantie dagen denk vanuit cao, ik heb daar niet echt verstand van.
Een van mij voorwaarde was om te kunnen starte met de vpk opleiding en daar hebben voor mij een uitzondering voor gemaakt.
Dus daarom vindt ik het lastig om te onderhandelen over mijn salaris.
Alleen ga ik de opleiding waarschijnlijk zelf bekostigen, dus dan zou het wel fijn zijn als het salaris reëel is.
mariellet schreef:
31-10-2018 22:42
Fwg 35 periodiek 5 is volgnummer 15. Deze bestaat niet in FWG 40, 16 wel. Als je dus in FWG 40 periodiek 2 komt, ga je 1 trede omhoog.

Ga je intramuraal of extramuraal werken?

Succes met de onderhandeling!
Bedankt voor de reactie :)
Ik ga intramuraal werken.
Is het niet 2 trede omhoog?
Artikel 3.7
tu1nhek schreef:
31-10-2018 22:21
Ik zou gaan voor periodiek 5. Als je werkervaring gewoon overeenkomt met die periodiek 4 die je nu hebt. Als je denkt dat je om de één of andere reden meer periodieken verdient, zet je hoger in. Maar zeker niet lager.
Dank je wel voor de reactie! :)
Faatimaa schreef:
01-11-2018 11:50
Bedankt voor de reactie :).
FWG 35 loopt van 0 tot periodiek 11. Zit nu in 4
FWG 40 loopt van 0 tot 10.
Het gaat er mij om dat als ik vanaf het moment dat ik gediplomeerd was in geschaald was in FWG 40 had ik nu ook in periodiek 4 gezeten.
Ik heb niets voor niets al die tijd de zelfde werkzaamheden verricht als een eerste verantwoordelijk.
En nu ik bij een organisatie kom waar zij vinden dat een verzorgende ig geschaald moet worden in FWG 40, omdat ze het onzin vinden dat een verzorgende ig een cursus moet volgen om als eerste verantwoordelijke te werken, terwijl de meeste dit in de opleiding verzorgende ig hebben gehad.
.
Tenzij het werk dat je nu gaat doen véél moeilijker/ingewikkelder/geavanceerder is dan wat je al gedaan hebt neem gewoon alsjeblieft je ervaringsjaren mee en steek niet over naar trede 2. Dat zou echt van de zotte zijn, moet je echt niet doen. Gewoon op naar trede 5 (of hoger mocht je daar inhoudelijke argumenten voor hebben). Periodiek 4 zou ik ook geen schande vinden gezien je maar 3,5 werkervaring hebt en al in de 5e trede zit (4 is eigenlijk de 5e trede gezien je bij 0 begint), maar meestal kan je bij wisseling van bedrijf wel een trede erbij krijgen.
Faatimaa schreef:
01-11-2018 12:03
Pensioen, bijscholing en vakantie dagen denk vanuit cao, ik heb daar niet echt verstand van.
Een van mij voorwaarde was om te kunnen starte met de vpk opleiding en daar hebben voor mij een uitzondering voor gemaakt.

Alleen ga ik de opleiding waarschijnlijk zelf bekostigen, dus dan zou het wel fijn zijn als het salaris reëel is.
Waar bestaat de uitzondering dan uit? Als je hem zelf moet betalen, alle bijkomende kosten erbij telt, dan kunnen ze dus alleen tijd bieden? Hoeveel uren zijn dat?

Neem in je onderhandelingen mee dat je straks ook tijdens de opleiding al meer waard bent. Je brengt de nieuwste kennis mee. Je betaald al ruim €2000 aan collegegeld, dan komen de boeken en reiskosten er nog bij. Je mag dus uitgaan van €200 per maand die je aan je opleiding kwijt bent.
Daarnaast is er een tekort, dus ik zou stevig inzetten. Maak ook direct afspraken voor na afronding van de opleiding. Wat hebben ze daarna te bieden en wat mag je verwachten? Let ook op het contract. Daarin kan worden opgenomen dat je een bepaald aantal jaren bij hen moet blijven of een deel van de kosten (tijd is ook te berekenen in geld) terug moet betalen. Daar zou ik persoonlijk niet mee akkoord gaan als ik zelf moet betalen.
Faatimaa schreef:
.
Als de organisatie waar je gaat werken 'gewoon' IG-ers inschaalt in schaal 40 heb je grote kans dat je niet eens hoeft te onderhandelen. Dan gaat het meer zo van "De verzorgende-IG zit in schaal 40, even kijken hoe veel ervaringsjaren je hebt...ah ja, ik zie het, trede 3/4". Daarop kan je natuurlijk nog zeggen dat je nu in trede 4 zit (je hoeft je schaal niet te benoemen, het gaat om je ervaringsjaren in die functie, dat het bij het ene bedrijf in 35 zit en het andere in 40 maakt niet uit tenzij het werk echt inhoudelijk heel anders is) dus dat je ook op deze werkplek in trede 4 wil. Of je steekt direct in op trede 5 (zou ik doen), want in je huidige werk zou je ook (eerder) naar trede 5 overgaan. Die schaal is dan eigenlijk helemaal niet belangrijk.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 10:57
7.69% gewijzigd
dubbel
Faatimaa schreef:
Dan zeker hoger inzetten, en waarom niet proberen er wat extra studie verlof eruit te slepen.

Er is schaarste in jullie beroepsgroep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven