Werk & Studie alle pijlers

auto vd zaak

25-05-2020 12:37 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Even een vraagje, want ik wordt van de verhalen op t internet niet wijzer, dus misschien is er hier iemand die er verstand van heeft.

Ik wil (als ik het durf haha) aan mijn werkgeven vragen of het voor mij ook mogelijk is een auto van de zaak te rijden. Met bijtelling en de hele reutemeteut. 2 andere collega's van mij hebben ook een auto vd zaak, maar werken gewoon 5 dagen (fulltime) op kantoor, dus maken geen ritjes naar klanten of naar klussen. Ik zelf werk 4 dagen (26,5 uur). Ik heb er totaal geen verstand van, maar moet mijn werkgever hier dan ook iets aan hebben als hij zijn werknemer een auto beschikbaar stelt?

Ik hoor graag
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
25-05-2020 13:00
TO is receptioniste.
ik reageerde op iemand die zei, dat een lease-auto vreemd is voor een "kantoorbaan'

is TO trouwens echt receptioniste?
dan past het niet bij het beroepsniveau

nou ja, of ze moet de baas pijpen
Is beloning nu ongelijk?

Krijg jij bijvoorbeeld nu ook geen reiskostenvergoeding?
Heh hoezo wil je een auto van de zaak? Kost alleen maar geld hoor. Kun je niet beter zelf een auto aanschaffen of gaan private leasen ofzo?

Vind het ook een heel vreemd verzoek als je alleen maar op kantoor zit. M'n baas ziet me aankomen zeg. Hoe ver woon je van je werk eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
25-05-2020 13:06
Heh hoezo wil je een auto van de zaak? Kost alleen maar geld hoor. Kun je niet beter zelf een auto aanschaffen of gaan private leasen ofzo?

Vind het ook een heel vreemd verzoek als je alleen maar op kantoor zit. M'n baas ziet me aankomen zeg. Hoe ver woon je van je werk eigenlijk?
private lease is duur hoor!

een auto van de zaak is echt wel leuk, je hebt niet het initiële aankoopbedrag, dat scheelt. De bijtelling is daarna behoorlijk kostendekkend (verzekering, brandstof, rijtuigenbelasting etc)