Werk & Studie alle pijlers

auto vd zaak

25-05-2020 12:37 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Even een vraagje, want ik wordt van de verhalen op t internet niet wijzer, dus misschien is er hier iemand die er verstand van heeft.

Ik wil (als ik het durf haha) aan mijn werkgeven vragen of het voor mij ook mogelijk is een auto van de zaak te rijden. Met bijtelling en de hele reutemeteut. 2 andere collega's van mij hebben ook een auto vd zaak, maar werken gewoon 5 dagen (fulltime) op kantoor, dus maken geen ritjes naar klanten of naar klussen. Ik zelf werk 4 dagen (26,5 uur). Ik heb er totaal geen verstand van, maar moet mijn werkgever hier dan ook iets aan hebben als hij zijn werknemer een auto beschikbaar stelt?

Ik hoor graag
Alle reacties Link kopieren
hij moet hem aanschaffen, dat is een flink bedrag
verzekeringen betalen, schades etc

wellicht zaten je collegas aan het eind van de schaal en is de auto een soort "verkapt loon"??
Alle reacties Link kopieren
Jij zit die 26,5 uur ook alleen op kantoor?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
25-05-2020 12:41
Jij zit die 26,5 uur ook alleen op kantoor?
Ja
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-05-2020 12:40
hij moet hem aanschaffen, dat is een flink bedrag
verzekeringen betalen, schades etc

wellicht zaten je collegas aan het eind van de schaal en is de auto een soort "verkapt loon"??
Toen een ex collega wegging vorig jaar, had mn werkgever wel gezegd "jammer dat we .... al hebben aangenomen, anders kon jij die auto rijden", maar ja die was toen natuurlijk al aangeschaft.
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:43
Ja
Wat denk je zelf dat de reactie van je werkgever zou zijn op deze vraag?
Alle reacties Link kopieren
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:44
Toen een ex collega wegging vorig jaar, had mn werkgever wel gezegd "jammer dat we .... al hebben aangenomen, anders kon jij die auto rijden", maar ja die was toen natuurlijk al aangeschaft.
Maar dan rijd je de auto tot eind van het leasecontract? (tot de auto weg moet, 4 jaar)
dat wil niet zeggen, dat je arbeidsvoorwaarden worden uitgebreid
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
25-05-2020 12:45
Wat denk je zelf dat de reactie van je werkgever zou zijn op deze vraag?
Hmmm, dat is het nou juist.. geen idee. We hebben een goede band, maar ja... you never know.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-05-2020 12:46
Maar dan rijd je de auto tot eind van het leasecontract? (tot de auto weg moet, 4 jaar)
dat wil niet zeggen, dat je arbeidsvoorwaarden worden uitgebreid
Wat bedoel je precies
Wat is voor je werkgever het voordeel als jij een auto van hem rijdt?
Alle reacties Link kopieren
Kan jij dat geld überhaupt missen? Want dat wordt dus inleveren he. Er blijft gewoon minder van je salaris over.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
25-05-2020 12:48
Kan jij dat geld überhaupt missen? Want dat wordt dus inleveren he. Er blijft gewoon minder van je salaris over.
dat is verder mijn vraag niet....
Alle reacties Link kopieren
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:47
Wat bedoel je precies
werkgever schaft een auto aan, voor Pietje. Het contact met de leasemaatschappij duurt vier jaar
Pietje vertrekt na 3 jaar, dan staat de auto nog een jaar bij de werkgever. Vaak wordt zo'n auto dan als een soort deelauto ingezet
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
25-05-2020 12:48
Wat is voor je werkgever het voordeel als jij een auto van hem rijdt?
Hmmm ja dat is een goeie. Het voordeel ligt meer aan mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:44
Toen een ex collega wegging vorig jaar, had mn werkgever wel gezegd "jammer dat we .... al hebben aangenomen, anders kon jij die auto rijden", maar ja die was toen natuurlijk al aangeschaft.
Je had hem dan was mogen rijden tot er een nieuwe werknemer kwam waarbij de auto wel in het contract is opgenomen.

Je kunt de vraag stellen bij de werkgever, maar ben je bereid om er salaris voor in te leveren of een loonsverhoging voor over te slaan? Want mensen krijgen het nooit gratis, het is onderdeel van hun salaris.
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:47
Hmmm, dat is het nou juist.. geen idee. We hebben een goede band, maar ja... you never know.

Dus omdat jij een goede band met je werkgever hebt, zou je als receptioniste een auto van de zaak krijgen? Kom op, denk even na.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
25-05-2020 12:50
Je had hem dan was mogen rijden tot er een nieuwe werknemer kwam waarbij de auto wel in het contract is opgenomen.

Je kunt de vraag stellen bij de werkgever, maar ben je bereid om er salaris voor in te leveren of een loonsverhoging voor over te slaan? Want mensen krijgen het nooit gratis, het is onderdeel van hun salaris.
Ja daartoe ben ik zeker bereid.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige werkgever hoorde bij bepaalde functies een auto van de zaak. Wanneer je zo’n functie part time vervulde, dan moest je een eigen bijdrage betalen voor de auto van de zaak (buiten de bijtelling om). Omdat je dan theoretisch gezien meer privé gebruik zou maken van de auto dan een fulltimer.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
25-05-2020 12:50
Dus omdat jij een goede band met je werkgever hebt, zou je als receptioniste een auto van de zaak krijgen? Kom op, denk even na.
Nee niet omdat ik een goede band heb.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
25-05-2020 12:51
Bij mijn vorige werkgever hoorde bij bepaalde functies een auto van de zaak. Wanneer je zo’n functie part time vervulde, dan moest je een eigen bijdrage betalen voor de auto van de zaak (buiten de bijtelling om). Omdat je dan theoretisch gezien meer privé gebruik zou maken van de auto dan een fulltimer.
Bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Voltooid schreef:
25-05-2020 12:52
Nee niet omdat ik een goede band heb.
maar waarom wel??

dat is ook de eerste vraag die je WG jou gaat stellen hoor: Goh mevrouwTO, waarom zouden wij een dure auto voor u aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je voordeliger uit als je zelf een tweedehands auto koopt. En reiskosten vergoed krijgt. Waarom wil je eigenlijk een auto van de zaak? Overigens vind ik het een vreemd verzoek als je toch de hele dag op kantoor zit.
.
impala schreef:
25-05-2020 12:55
Volgens mij ben je voordeliger uit als je zelf een tweedehands auto koopt. En reiskosten vergoed krijgt. Waarom wil je eigenlijk een auto van de zaak? Overigens vind ik het een vreemd verzoek als je toch de hele dag op kantoor zit.
Ik was voor mijn werk veel onderweg maar kreeg geen auto van de zaak. Dat heeft me best veel geld gekost. Helaas deed mijn werkgever niet aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

Maar als je de hele dag alleen maar op kantoor zit vind ik het ook een erg vreemd verzoek. Het zou niet eens in me opkomen om dan om een auto van de zaak te vragen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-05-2020 12:55
Overigens vind ik het een vreemd verzoek als je toch de hele dag op kantoor zit.
ach nee, hoort ook bij een functieniveau
Natuurlijk logisch dat een accountmanager er eentje rijdt, maar bijvoorbeeld een HR-manager kan ook prima, terwijl die geen kilometers maakt

Voor mij was de lease-auto ook niet voor de werkbezoekjes, maar vooral als extraatje
lilalinda schreef:
25-05-2020 12:57
ach nee, hoort ook bij een functieniveau
Natuurlijk logisch dat een accountmanager er eentje rijdt, maar bijvoorbeeld een HR-manager kan ook prima, terwijl die geen kilometers maakt

Voor mij was de lease-auto ook niet voor de werkbezoekjes, maar vooral als extraatje

TO is receptioniste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven