Autoritair management
zaterdag 6 mei 2017 om 10:14
Ik heb even een hart onder de riem nodig. Sinds recent heb ik een nieuwe baan, die heel anders blijkt te zijn dan toen ik solliciteerde. Er is erge onderbezetting en de afdeling moet de broekriem aanhalen. Ik heb dus heel veel werk op mijn bordje gekregen waaronder ook veel werk wat niet in de vacature stond. Daarnaast blijkt dat het management nogal autoritair is. Er wordt op een nogal directieve manier gecommuniceerd. Ik krijg bijv een verzoek waarbij het niet de bedoeling is dat ik vragen stel of meedenk, ik moet het gewoon aanleveren zoals me gevraagd wordt. Of ik krijg aanvallende feedback op mijn werk in plaats van op een wat suggestievere manier. Ik vind het gewoon niet erg passen bij een hoogopgeleide professional en ken het ook niet van eerdere werkplekken. Nu komt het punt: ik ben inmiddels al hard elders aan het solliciteren maar dat lukt helaas nog niet zo. Hoe kom ik de resterende tijd enigszins ongeschonden door? Ik merk dat ik heel hard hoop dat mijn contract niet verlengd wordt..... ik word er moedeloos van dat het solliciteren niet lukt en ik dus niet weet hoe lang ik er nog moet zitten. Ik wil er op een nette manier zo snel mogelijk vandaan zien te komen maar vind het erg lastig om er niet tegenin te gaan als ze zo autoritair doen. Ook merk ik dat ik er als ik vrij ben mee bezig ben en dat wil ik dus echt niet, als ik vrij ben ben ik vrij en wil ik met mijn gezin bezig zijn. Hoe zet ik het van me af?
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 14-05-2017 09:57
7.18% gewijzigd
woensdag 10 mei 2017 om 01:20
quote:baukelien schreef op 09 mei 2017 @ 22:35:
Merel, ik laat daar liever niet te veel over los vanwege inderdaad die reden. Mag ik jou vragen hoe het op jouw vorige werkplek dan ging? En hoe kon je daar mee om gaan? Heb je er lang gewerkt?Ik heb er een jaar gewerkt. Ermee omgaan tijdens de werkzaamheden was bijna niet te doen. Ik was vooral blij als het weer 5 uur was. Nu ik gestopt ben met het werk is het veel makkelijker om het los te laten. Maar ik kijk er niet met een heel erg prettig gevoel op terug.
Merel, ik laat daar liever niet te veel over los vanwege inderdaad die reden. Mag ik jou vragen hoe het op jouw vorige werkplek dan ging? En hoe kon je daar mee om gaan? Heb je er lang gewerkt?Ik heb er een jaar gewerkt. Ermee omgaan tijdens de werkzaamheden was bijna niet te doen. Ik was vooral blij als het weer 5 uur was. Nu ik gestopt ben met het werk is het veel makkelijker om het los te laten. Maar ik kijk er niet met een heel erg prettig gevoel op terug.
woensdag 10 mei 2017 om 01:27
Vind het ook niet kunnen zo autoritair, terwijl het dan zogenaamd een hoogfunctionerend bedrijf of organisatie is. Maar komt best vaak voor. Psychologisch gezien schijnen managementfuncties vaak wat narcistische, antisociale mensen aan te trekken. ( En die moeten dan leidinggeven aan een team! Wat tegenstrijdig eigenlijk. Volgens mij houden op de lange termijn de wat empatischere managers het het langst vol. Je hebt dan in ieder geval mensen in je team die je echt mogen, in plaats van te doen alsof. Werken is meer dan alleen geld verdienen. Het moet ook goed voelen op de werkvloer.
vrijdag 12 mei 2017 om 00:33
Ja ik begrijp ook echt niet waarom je dat zou willen als manager. Zo'n setje ja-knikkers om je heen. Ik ben zelf altijd wel van een meer gelijkwaardige werkvloer, platte organisatie, vrijheid, mensen die ruimte ervaren om zichzelf te zijn en zich te kunnen ontplooien. Ik ben er echt rotsvast van overtuigd dat dat ook veel beter werk oplevert. Zo'n autoritaire opstelling is echt funest voor de creativiteit, lijkt me.