Werk & Studie alle pijlers

Baan kwijt

28-12-2010 23:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag mn baan kwijtgeraakt!

Werk al 3 jaar bij hetzelfde bedrijf....zou een vast contract krijgen en hoogste loonschaal.

Kreeg ik vandaag te horen dat hij niet word verlengd omdat ik te duur/oud (24) ben.

Over 3 weken is mijn laatste dag.....

Daar zit ik dan net samenwonend en geen baan....

Wat ik hiermee wil? Niets ff klagen en zielig zijn!
wat klote voor je
Heel klote voor je, even balen en flink gaan solliciteren en ja ook tijdens de baas zijn tijd. Spreek dat duidelijk af met je werkgever. Veel succes!
Dat is schrikken, hè? Allereerst een stevige

Ik herken het helemaal... Ik kreeg na 2,5 jaar eerst te horen dat ik een vast contract zou krijgen en 8 weken later dat ik géén contract zou krijgen. Ben daarna overspannen geraakt, heb in de Ziektewet gezeten en zit nu sinds enkele weken in de WW en hard op zoek naar een nieuwe baan.

Je hebt recht op minimaal 3 maanden WW-uitkering, dus vraag die aan, ook al staat het idee je misschien tegen.

Maar uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed, hoor!
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Te oud met 24??? Niet te geloven
quote:winky1978 schreef op 28 december 2010 @ 23:56:

Je hebt recht op minimaal 3 maanden WW-uitkering, dus vraag die aan, ook al staat het idee je misschien tegen.

Maar uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed, hoor!

-O, niet goed gelezen-

Echt ontzettend klote. Maar wees blij dat je net samenwoont, in je eentje alles moeten opbrengen is moeilijker zonder werk!
Moet er wel bij zeggen dat ik een 0 uren contract had maar ongeveer 38 uur per week maakte.....

Ik heb nog nooit zonder baan gezeten heb geen idee wat al die uitkeringen ensow inhouden!

Ja ben direct al flink aan t solliciteren en zit al heel de middag/avond non stop op de vacaturesites!

Ben bekaf!
Jeetje... te duur/oud. Wat een kulargument ook. Wat voor werk was het dan? Fotomodel ofzo? Geloven ze daar niet in senioriteit in uitvoering van je werkzaamheden? Geen doorgroei mogelijk?
quote:kiss86 schreef op 28 december 2010 @ 23:44:

Kreeg ik vandaag te horen dat hij niet word verlengd omdat ik te duur/oud (24) ben.Kijk hier eens.

https://www.discriminatie ... riminatiegronden#leeftijd

Doe in ieder geval een melding.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Werkte je in een supermarkt ofzo? Daar vinden ze je geloof ik ook al snel te oud...
Ja t was geen superbaan hoor......was hoofdkassiere in een kledingconcern....begon als een bijbaantje en sinds februari gediplomeerd directiesecretaresse. Ben hevig aan t solliciteren in die sector alleen t wil niet echt vlotten, vandaar blijven hangen bij deze baan totdat ik een baan naar mn diploma heb.

Ik vind het niet heel erg....alleen de financiele onzekerheid maakt me bang!

Plus ik werk al sinds mijn 13e (weekendbaantjes) dus weet niet zo goed hier mee om te gaan.

Ps. Forum vanaf mijn mobiel, kan niets openen en toetsen werken niet allemaal......(Ook dat nog hahaha)
Je werkte daar al 3 jaar. Met een 0-urencontract? Je bedoelt drie opeenvolgende 0-urencontracten van steeds een jaar?

Ehhh, je mag beginnen met een 0-urencontract maar na een half jaar moet bepaald worden voor welk aantal uren je wordt aangenomen. Er zijn uitstellen en verlengingen mogelijk, maar na 3 contracten heb je wel de nodige rechten opgebouwd. Het zou best kunnen dat ze nu eigenlijk een ontslagvergunning moeten aanvragen. Want 3 opeenvolgende 0-urencontracten is volgens mij niet eens toegestaan! Check dat even.

Neem morgen contact op met het Juridisch Loket over je rechten. Volgens mij ben je de afgelopen 3 jaar genaaid, en word je nu misbruikt. Dit klinkt allemaal niet kosjer. Dit is geen frisse werkgever. Ten minste niet qua arbeidscontracten.

Neem hier niet zo maar genoegen mee! Teken direct schriftelijk bezwaar aan tegen je ontslag. Beschouw dit als ontslag en niet als 'geen verlenging'.

Dit stinkt enorm!
Op basis van je uren en salaris kan je ww opgemaakt worden. Maakt niets uit dat je een 0 uren contract had! Succes!
Ja ik heb 3 maal een 0 uren contract gekregen, tijdens mijn studie werkte ik er alleen in t weekend...
Hier ook een diploma als directiesecretaresse.. Inmiddels al 3 jaar geleden.

Eerste jaar nooit zorgen gemaakt, dacht het komt wel..

Vaak op gesprek geweest, uiteindelijk was ik voor directiesecretaresse niet geschikt, omdat ik geen ervaring had..

Voor receptie was ik te overgekwalificeerd..

Toen kwam de crisis.. Degene van mijn studie die wel een baan hadden, werden er allemaal uitgegooid.

Uit mijn klas van 30 is eigenlijk niemand directiesecretaresse geworden..

Maar goed hier schiet je niets mee op!

Echt klote dat het geen vast contract word.

Je had een nul uren contract en dat is ook niet ideaal.

Ik hoop voor je dat je snel wat anders vind..

Ik merk uit je woorden dat je in ieder geval bereid bent om heel snel wat anders te vinden, ook al past het misschien niet bij je opleiding.
Ow ik weet nu even niet meer wat ik moet doen...........
@Maria

Een O-urencontract mag wel degelijk 3x achter elkaar aangeboden worden (zelfs 4x, aangezien TO nog geen 27 is). Je reactie slaat dus echt nergens op.
Neem alsjeblieft contact op met het Juridisch Loket. Daar krijg je gratis jurisch advies. Op grond van wat je hier zegt, heb ik sterk het idee dat er heel veel niet klopt. Zij kunnen je helpen.

En maak melding van discriminatie bij die organisatie waarvan ik een link plaatste (vanaf een pc maar even kijken). Dit mag gewoon niet wat ze je nu aandoen.
@Kiss

Je moet een WW-uitkering aanvragen bij het UWV. Doe dat wel, want dat is een verzekering waar je altijd premies voor hebt betaald. Je moet dat ook niet laten liggen en liefst direct gaan aanvragen. Als je er te lang mee wacht, kunnen ze je korten, en dat zou nog vervelender zijn.
Ok dus:

Juridisch loket bellen voor info

WW uitkering aanvragen

Klacht leeftijdsdiscriminatie indienen

Wat nog meer?
Solliciteren, minimaal 1x per week aantoonbaar (zodat je aan het UWV kunt bewijzen dat je echt hard op zoek bent).
quote:nummerzoveel schreef op 29 december 2010 @ 00:24:

@Maria

Een O-urencontract mag wel degelijk 3x achter elkaar aangeboden worden (zelfs 4x, aangezien TO nog geen 27 is).

Met een 0-urencontract bouw je rechten op. Wanneer je na een half jaar een bepaalde regelmaat in je werkzaamheden hebt gekregen, is er geen sprake meer van een 0-urencontract. Een vervolgcontract moet dan gebaseerd zijn op dat aantal uren. Er kan niet zonder meer een nieuw 0-urencontract worden aangeboden, waarmee ik niet wil zeggen dat er geen sluiproutes zijn. En het aanbieden van een nieuw 0-urencontract terwijl er inmiddels sprake is van regelmatig werk, betekent niet dat dat 0-urencontract rechtsgeldig is.

Zoals gezegd, mijn advies aan TO is om contact op te nemen met het JL want dit is in ieder geval geen zuivere koffie.
@Maria

Er mag wel degelijk een O-urencontract worden aangeboden. En ja, je mag aaspraak maken op het gemiddeld aantal uren (na 3 maanden al) maar dan moet je dat dus wel zelf doen. En ook dat biedt geen garantie, ligt er maar net aan wat het verhaal van de werkgever is, hoe het arbeidspatroon was, of er een CAO van toepassing is en zo ja wat daarin bepaald is over dergelijke rechten, etc.
Balen voor je, Kiss!

Nummerzoveel heeft gelijk (zoals altijd ), je derde contract heeft nu gewoon zijn einddatum bereikt, en dan kun je niks met uren claimen ofzo, wat Maria zegt. Dat had je in een eerder stadium kunnen doen, zodat je niet drie keer een nulurencontract had gehad, maar het tweede en derde contract bijv voor een vast aantal uren of een min max contract. Nu eindigt je derde contract, en heeft het bellen van een Juridisch Loket dus geen zin. Gewoon hard solliciteren en WW aanvragen. Op de site www.werk.nl kun je zien hoe. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven