Werk & Studie alle pijlers

BBL opleiding helpende plus (ervaringen)

24-10-2017 21:34 5 berichten
Goedeavond allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen van medeforumers die deze opleiding hebben gevolgd.

Momenteel werk ik binnen een pg afdeling als Zorgassistent. Mijn werkgever heeft aangegeven dat er in februari een BBL opleiding gat starten en heeft mij gevraagd of ik hier interesse in heb.

De volgende vragen kan ik uiteraard ook stellen aan mijn werkgever maar wellicht hebben jullie hier alvast antwoorden op

-Het leerling salaris is 1068 bruto in het eerste leerjaar gebaseerd op 36 uur pw. (Ik ga gemiddeld 24 uur werken) Voorafgaand zal er een beroeps voorbereidende periode zijn (school) van 2 maanden a 24 uur per week. Daarna zal ik stage gaan lopen. Na het eerste leerjaar ga je de plus training doen.mijn vraag: Krijg je vanaf de start van de opleiding al salaris, of gaat dit in na de beroeps voorbereidende periode?

- Is de opleiding te doen met twee kinderen en een huishouden? Ik heb een echtgenoot die achter me staat en mijn moeder kan ook opvangen (doet ze nu ook)

-hoe bevalt het werken als helpende (plus)

-Wat verdien je per maand? ( Aantal uren + ort)

Veel vragen, ik hoor graag van de mensen die deze kunnen beantwoorden.Uiteraard alvast bedankt!
Jep, ik doe de opleiding helpende ook.
Ik ben in februari dit jaar begonnen, ik heb 2 dagen in de week school en 3 dagen werken. Ik werk iets van 20 uur (soms een uitschieter) dus mijn salaris is een stuk minder dan dat jij gaat verdienen ;)
Ik vind de opleiding leuk, ik heb de opleiding al eens eerder gevolgd maar door omstandigheden ben ik daar toen mee gestopt. Ik moet wel zeggen dat de opleiding veranderd is hoor. Ik hoor veel klasgenoten klagen dat ze de opleiding saai vinden, omdat ze gedeeltelijk dezelfde stof krijgen als in het 1e leerjaar (zorgassistent dus ;) ).
Ik merk inderdaad dat er wel veel herhaling is, maar dat vind ik voor mezelf wel fijn. In het 2e leerjaar komt er wel een stukje zorg bijkijken dus dan wordt het wel interessanter.
Alle reacties Link kopieren
Ik was helpende en deed bij eigen werkgever IG bbl maar ik hield gewoon mijn helpende salaris. In de cao vvt 3.17 staat iets over garantieregeling. Je kan bij werkgever navragen of dat voor helpende ook zo is.
Top! Dankjewel voor jullie reacties 😀...
Als je boven de 23 bent moet je minimum loon verdienen ongeacht wat het leerlingsalaris is zover ik weet. In 2016 was dit 1524 voor fulltime.
Dit was tenminste wel bij mijn duale hbo opleiding. En lijkt me voor mbo ook gelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven