BBL opleiding verzorgende ig
zondag 11 februari 2018 om 10:22
Ik zit sinds 1 dec werkloos thuis. Nu wil ik heel erg graag me laten omscholen al verzorgende ig. Ik wil dit als BBL variant gaan volgen. Ben dus druk opzoek naar een werk/leerplek. Nu vraag ik mij af of ik vanuit een ww uitkering zo’n opleiding mag gaan volgen. En zou ik, van uitgaande dat ik met zo’n opleiding 20 uur werk + nog een dag school nog aanvulling krijgen op mijn salaris vanuit uwv? Heeft iemand hier ervaring mee? Weet dat ik het uwv kan bellen hierover en dat ga ik ook doen, maar was nu toch even benieuwd.
zondag 11 februari 2018 om 10:28
zondag 11 februari 2018 om 10:33
Hoor her en der van iedereen dat er een groot tekort is in de zorgen dat het niet moeilijk moet zijn om een plek te vinden maar merk toch hier in Twente dat het best lastig islittle_angel89 schreef: ↑11-02-2018 10:28Met een beetje mazzel en zoekwerk kun je de opleiding ook zonder UWV doen. De nood is hoog, de bereidwilligheid om nieuwe mensen te scholen is hoog. Solliciteren zou mijn advies zijn.
Tuurlijk kun je UWV bellen, maar vraag me af of je ze nodig hebt.
zondag 11 februari 2018 om 11:06
Voor de opleiding moet je minimaal 24 uur werken. Dat betekent dat je een contract krijgt van minimaal 28 uur per week. Je gaat 8 uur per week naar school. 4 uur in je eigen tijd en 4 uur in de baas zijn tijd.
En inderdaad het is best lastig om zo'n plek te vinden.
Het beste kun je, denk ik, gewoon alle zorgorganisaties benaderen en vragen of en wanneer ze weer van start gaan met opleiden.
En inderdaad het is best lastig om zo'n plek te vinden.
Het beste kun je, denk ik, gewoon alle zorgorganisaties benaderen en vragen of en wanneer ze weer van start gaan met opleiden.
zondag 11 februari 2018 om 11:31
Voor verzorgende IG BBL opleiding moet je geloof ik minimaal 20 uur op de werkvloer staan. Maar ik geloof dat verschillende instellingen daar anders over denken.
Als leerling krijg je echt geen vetpot, dus als er veel verschil zit met wat je krijgt van UWV.. zal het denk ik wel aangevuld worden.
In februari en september beginnen de schooljaren, dus schrijf alle organisaties sollicitatiebrieven en hou internet in de gaten. Wees bereid ook iets verder te reizen..
Als leerling krijg je echt geen vetpot, dus als er veel verschil zit met wat je krijgt van UWV.. zal het denk ik wel aangevuld worden.
In februari en september beginnen de schooljaren, dus schrijf alle organisaties sollicitatiebrieven en hou internet in de gaten. Wees bereid ook iets verder te reizen..
zondag 11 februari 2018 om 12:34
zondag 11 februari 2018 om 12:38
Dat kan best meevallen, afhankelijk van het salaris wat je hiervoor had.depster schreef: ↑11-02-2018 11:31Voor verzorgende IG BBL opleiding moet je geloof ik minimaal 20 uur op de werkvloer staan. Maar ik geloof dat verschillende instellingen daar anders over denken.
Bij de organisatie waar ik werk kijken ze daar ook naar. Ze willen niet dat je teveel terug valt in salaris. Dus het is niet altijd het leerling salaris wat je krijgt. Je moet er wel zelf om vragen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 11 februari 2018 om 14:05
Ik wil gewoon weer wat te doen hebben. Weer meetellen. Doe al een aantal uurtjes per week vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis hier in de stad( kan hier helaas mijn opleiding niet doen) en vindt het zo ontzettend leuk. En wordt zo gewaardeerd en krijg complimentjes. Dus we gaan er alles gaan doen om deze droom werkelijkheid te laten worden. Dan maar iets minder geld.
maandag 12 februari 2018 om 12:05
Wij hebben momenteel (verpleeghuis) een leerling op de afdeling die de BBL-Vig opleiding doet met behoud van uitkering. Dus wat er minder verdient wordt, wordt aangevuld.
Zou je denk ik moeten bespreken met het UWV.
Er is volop vraag naar leerlingen. Bij ons start in september ook weer een nieuwe groep (en soms in februari bij genoeg aanmeldingen).
Je moet minimaal 24 uur op contract hebben (is instellingsafhankelijk. Vanuit het ROC geldt een minimum van 20 geloof ik). Bij ons kun je ook 28 uurs-contracten krijgen op de meeste afdelingen. Je krijgt 4 uur voor je schooldag vergoed.
Er is volop vraag naar leerlingen. Bij ons start in september ook weer een nieuwe groep (en soms in februari bij genoeg aanmeldingen).
Je moet minimaal 24 uur op contract hebben (is instellingsafhankelijk. Vanuit het ROC geldt een minimum van 20 geloof ik). Bij ons kun je ook 28 uurs-contracten krijgen op de meeste afdelingen. Je krijgt 4 uur voor je schooldag vergoed.
dinsdag 13 februari 2018 om 18:19
Dat stemt mij positief. Ik zal van de week eens bellen met het UWV en vragen wat hun hiervan zeggen. Ik wil dit zo ontzettend graag.sarieke schreef: ↑12-02-2018 12:05Wij hebben momenteel (verpleeghuis) een leerling op de afdeling die de BBL-Vig opleiding doet met behoud van uitkering. Dus wat er minder verdient wordt, wordt aangevuld.
dinsdag 13 februari 2018 om 18:21
Mag ik vragen of dit een salaris waar je goed van rond kunt komen? Ik ben 41 en alleenstaand, dus ik moet wel mijn vaste lasten kunnen blijven betalen.little_angel89 schreef: ↑12-02-2018 10:02Ik ben op het moment bezig met de VIG, werkgever betaalt de kosten en ik heb een gewoon salaris.