Werk & Studie alle pijlers

BBL plaats vinden kinderopvang

14-09-2012 18:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in Januari beginnen met de opleiding tot pedagogisch medewerker kinderopvang BBL, en heb daarvoor een BBL werk plek nodig.

Nu zijn er best een boel verschillende opvangen in de buurt,

en wil ik best een brief/e-mail schrijven, maar kan ik beter een sollicitatie versturen of kan ik beter eerst bellen om te vragen of ze uberhaupt wel een werk plek hebben?

Voor iemand met 'bel-angst' naar onbekenden hoop ik op optie nr 1.

Wat denken jullie? En hebben jullie nog tips?
Gezien de huidige stand van zaken in de kinderopvang geef ik je sowieso erg weinig kans op een BBL plaats..
When in doubt, add glitter.
Ik zou een andere opleiding uitkiezen. De kinderopvang ontslaat massaal vast personeel omdat ze steeds minder kinderen in de opvang krijgen. En er lopen zoveel meiden met die opleiding rond die al niet aan een baan kunnen komen. Zit weinig toekomst in.
Ik zou het allebei niet doen, er moeten heel veel mensen uit. Er lopen dus veel mensen met meer ervaring zonder baan rond.
Ik kom uit de kinderopvang en zit nu dus thuis. Er is gewoon geen werk in.

Je kunt het proberen maar ik geef je weinig kans. Er zijn gewoon geen banen. Het voordeel van jou is dat je goedkoop bent omdat je nog studeert, het nadeel aan jou is dat je iemand moet hebben die je begeleid, je mag niet alleen staan ( ook niet even in de paize). Als ik iemand moest aan nemen als kdv nam ik jou niet aan om bovenstaande punten. Dan liever iemand die wat kost en met ervaring.
Eens met onderstaande. Ik heb een collega die 3 keer per week 50km enkele reis maakt om maar werk te hebben ipv een gat in haar cv. Binnen die straal was niets te vinden.
Ik zou t niet doen. Ik heb vrolijk geld weggegooid toen de situatie nog niet slecht was. Al men oud klas genootjes die een baan hadden zijn hem nu ook kwijt in de opvang.. Zo zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven