Werk & Studie alle pijlers

Bedankje voor contractverlenging?

01-02-2012 18:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wat meningen..

Mijn tijdelijke contract wordt binnenkort opnieuw verlengd voor bepaalde tijd. Iets dat ik niet verwacht had gezien de bezuinigingen en omdat er in het bedrijf waar ik werk nagenoeg geen tijdelijke contracten verlengd worden.

Ik blijk dat voor een deel aan mijzelf te danken te hebben (inzet, houding etc) maar ook is een directeur positief over mij. Dit heb ik via het management onder hem te horen gekregen, die manager heeft mede door die invloed mijn contract verlening doorgevoerd.

Terwijl die directeur mij niet kent of heeft gesproken, heeft hij dus wel ergens een positief iets van mij opgevangen/gezien/gehoord.

Helemaal leuk dus en ik waardeer dat erg!

Nu ik zit erover te denken om die directeur een berichtje (mail) te sturen met daarin dat ik de verlening waardeer en bedank voor het vertrouwen in mij.

Alleen twijfel ik of dat niet 'stroperig' overkomt. Zo is het nl niet bedoeld.

Wat vinden jullie, ik hoor graag wat onpartijdige meningen!

(de manager die mijn verlenging regelt weet overigens wel dat ik het erg waardeer en naar mijn zin heb)

PS ik heb wat details veranderd ivm herkenbaarheid
Ik zou het niet doen. Komt toch te stroperig over misschien. Laat zien dat je de contractverlenging 'waard' bent is al genoeg. Ze mogen nl ook heel blij zijn met jou!
Ik zou dat absoluut niet doen.

Natuurlijk moet je in deze tijd blij zijn dat je contract wordt verlengd. Het is niet iets vanzelfsprekends meer.

Maar je mag best een houding hebben van hé ik ben goed in mijn werk dus jullie mogen blij zijn dat jullie zo'n geschikte werknemer hebben kunnen krijgen.

Een bedankje sturen komt op mij over als ik weet dat er zo veel mensen geschikter zijn voor deze baan dan ik maar wat ben ik blij dat ik toch mocht blijven.
Precies, Sugarmiss! Die contractverlenging heb je aan je eigen inzet verdiend, TO, niet 'alleen' aan de directuer!
Of je gaat (taart) trakteren op kantoor? Heeft iedereen er profijt van en komt de boodschap bij de directeur ook wel over.
Ok, dank jullie voor de reacties. Maar goed dat ik dit hier heb gevraagd, want zo had ik er dus nog niet eens naar gekeken.

Ik ben idd soms wat te 'dankbaar', en dat kan denk ik soms best wel onzeker overkomen.
Ik zou het ook niet doen. Je hebt je vaste contract zelf verdiend met je goede functioneren. Als je iets wilt doen, vind ik die taart wel een heel leuk idee! En gefeliciteerd trouwens! Een vast contract in deze tijd is iets om erg blij mee te zijn.
Helemaal eens met mijn voorgangers, en gefeliciteerd! En wel een goeie eigenschap trouwens hoor, dankbaar voor dingen zijn, maar soms moet je het niet perse uit willen spreken
Helemaal mee eens. Ik zou het als werkgever overigens wel op prijs stellen als contractsverlenging gewaardeerd werd. Bij ons is het een beetje een "gewoonte" op bij een vast contract te tracteren. Misschien een mooie tussenoplossing?
@Aureel: een vast contract is het niet, tijdelijk. Maar ik ben er zeker blij mee. De manager heeft mij letterlijk gezegd dat ze mij binnen willen houden en dat blijkt nu dus ook wel aan de verlenging.

Hoe het na deze verlenging gaat weet ik niet, ik verwacht geen vaste aanstelling. Maar dan ben ik weer een jaar verder en zien we dan wel weer..

Bedankt voor de reacties, ik heb besloten om geen bedankje te mailen. Trakteren zou wel kunnen, dat is wel leuk ja.
Ik heb het wel gedaan. Geen taart maar luxe koeken.
En eerlijk gezegd ben ik het niet eens met Sugarmiss. Al doe je nog zo goed je werk, het zou zomaar kunnen dat je niet in het team past. En daar kijken werkgevers de laatste tijd ook steeds meer naar.
Ja, neem wat lekkers mee naar je werk.
Tuurlijk moet je dankbaar zijn, maar niet naar die directeur toe maar naar jezelf! Omdat jij zo hard hebt gewerkt en goed je best hebt gedaan is dit gelukt. Dus bedank jezelf.

En o ja, trakteren zal door iedereen vast wel gewaardeerd worden.
Ik was vorig jaar zo blij met m'n contractverlenging dat ik zelfgebakken koekjes heb getrakteerd.

Hoop dat ik dat dit jaar weer mag doen..
Eens met de anderen.

Trouwens, als je een contract krijgt aangeboden, doet een werkgever dat niet uit liefdadigheid maar omdat hij/zij verwacht dat je het bedrijf geld gaat opleveren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

tuurlijk! gewoon doen! ik mag ook wat langer blijven, gewoon cake meenemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven