Bedrijfsfeest man en ik zie er enorm tegenop.
dinsdag 19 april 2022 om 07:23
Vooropgesteld: ik hou niet van feestjes en al helemaal niet met vreemden. Ik ben niet zo goed in grote groepen en erg onzeker. Dit levert veel stress op en ik ben na zo'n avond compleet leeggetrokken. Enfin volgende maand is er een mega groot bedrijfsfeest van man zijn werk. Partners zijn ook uitgenodigd. Man heeft nieuw werk dus ik ken nog niemand en hij ook niet (echt) want veel thuiswerk dus dit is de uitgelezen kans om even lekker low key iedereen goed te leren kennen. Zelf heb ik vanuit vroeger heel slechte ervaringen met bedrijfsfeesten: altijd gedoe, dronken mensen, handtastelijkheden en dan na het weekend weer bij elkaar op kantoor: geen succes.
Er is een heel thema en je moet in gala komen etc. Ik word er enorm benauwd van. Het is met hotelovernachting en ga maar door. Ik wil eigenlijk niet gaan maar voor man vind ik dat ik dat niet kan maken hij zou het ook voor mij doen. Het lijkt of iedereen dat soort feesten the top of the bil vindt en mensen zijn al weken van te voren bezig met outfits scoren etc. Hoe kom ik zo'n feest met allemaal bobo's waar ik werkelijk helemaal niks mee heb? Hoe hou ik het voor mezelf leuk als man gaat netwerken en over werk gaat praten. Of als bazen dronken worden? Ik wil een goede indruk achterlaten voor man. Maar voor mij hoeft het niet.
Ik ben precies om dit geneuzel al jaren geleden freelancer geworden. Wat vinden jullie van bedrijfsfeesten en hoe hou je het leuk? Leuke verhalen ook welkom
Er is een heel thema en je moet in gala komen etc. Ik word er enorm benauwd van. Het is met hotelovernachting en ga maar door. Ik wil eigenlijk niet gaan maar voor man vind ik dat ik dat niet kan maken hij zou het ook voor mij doen. Het lijkt of iedereen dat soort feesten the top of the bil vindt en mensen zijn al weken van te voren bezig met outfits scoren etc. Hoe kom ik zo'n feest met allemaal bobo's waar ik werkelijk helemaal niks mee heb? Hoe hou ik het voor mezelf leuk als man gaat netwerken en over werk gaat praten. Of als bazen dronken worden? Ik wil een goede indruk achterlaten voor man. Maar voor mij hoeft het niet.
Ik ben precies om dit geneuzel al jaren geleden freelancer geworden. Wat vinden jullie van bedrijfsfeesten en hoe hou je het leuk? Leuke verhalen ook welkom

underthelemontree wijzigde dit bericht op 01-05-2022 16:31
5.89% gewijzigd

dinsdag 19 april 2022 om 17:40
Maar bij kleine bijeenkomsten wordt er veel meer van je social skills verwacht dan bij een groot event.
dinsdag 19 april 2022 om 17:43
Je vraag is:
Hoe kom ik zo'n feest met allemaal bobo's waar ik werkelijk helemaal niks mee heb? Hoe hou ik het voor mezelf leuk als man gaat netwerken en over werk gaat praten? Of als bazen dronken worden?
Allemaal bobo's waar je niks mee hebt: even een kletspraatje maken over de mooie feestzaal, de leuke band, de heerlijke catering, het fijne hotel, en weer doorrr.
Hoe hou je het leuk als man met collega's over werk zit te kletsen? Je knoopt kletspraatje aan met de partners van die collega's over feestzaal, band, catering, hotel en weer doorrr. Of je luistert mee met het gesprek tussen man en collega's, knikt een beetje en denkt ondertussen aan de tafel van 17 of zoiets.
Als bazen dronken worden (of andere mensen, denk ik): met iemand anders gaan praten. Je kunt een gesprek altijd afkappen met 'leuk om met u gesproken te hebben, fijne avond verder' en dan peer je 'm. Is iedereen in de olie en liggen ze allemaal op een hoop in een hoek, dan vertrek je lekker naar het hotel.
Hoe kom ik zo'n feest met allemaal bobo's waar ik werkelijk helemaal niks mee heb? Hoe hou ik het voor mezelf leuk als man gaat netwerken en over werk gaat praten? Of als bazen dronken worden?
Allemaal bobo's waar je niks mee hebt: even een kletspraatje maken over de mooie feestzaal, de leuke band, de heerlijke catering, het fijne hotel, en weer doorrr.
Hoe hou je het leuk als man met collega's over werk zit te kletsen? Je knoopt kletspraatje aan met de partners van die collega's over feestzaal, band, catering, hotel en weer doorrr. Of je luistert mee met het gesprek tussen man en collega's, knikt een beetje en denkt ondertussen aan de tafel van 17 of zoiets.
Als bazen dronken worden (of andere mensen, denk ik): met iemand anders gaan praten. Je kunt een gesprek altijd afkappen met 'leuk om met u gesproken te hebben, fijne avond verder' en dan peer je 'm. Is iedereen in de olie en liggen ze allemaal op een hoop in een hoek, dan vertrek je lekker naar het hotel.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 19 april 2022 om 18:48
Waar lees jij dat allemaal? Partner van TO is trots op haar en wil haar laten zien met wie hij werkt? Heeft TO gezegd dat haar man dat wil? Het was juist mijn vraag aan TO: wat wil hij eigenlijk? Dat je persé meegaat, of maakt het hem niet zoveel uit? Volgens mij heeft ze daar nog geen antwoord opgegeven.evelien2010 schreef: ↑19-04-2022 15:57In dit geval is de partner van TO gelukkig trots op zijn partner en op zijn werk. Hij wil haar graag laten zien met wie hij werkt. En haar daarnaast voorstellen aan zijn directe collega's. Dat lijkt mij juist heel gezond en iets positiefs (blij zijn met wat je doet en wie je bent). Als het goed is weten de collega's wie TO is uit zijn verhalen.
Verder zeg je dat de collega's TO kennen uit de verhalen van TO's partner. Ten eerste zegt TO dat partner nieuw werkt heeft (hoe nieuw, geen idee), en ten tweede werkt hij veel thuis. Ik heb geen ervaring met thuiswerken maar kan me voorstellen dat er niet veel prive praatjes gedaan worden. Tenminste minder dan wanneer je fysiek met je collega's op het werk aanwezig bent lijkt me. Dus of die collega's al zo veel weten over TO vraag ik me af.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 19-04-2022 18:55
2.41% gewijzigd
dinsdag 19 april 2022 om 19:02
Oh wat een vooroordelen heb jij zeg.
Ik hoop dat mijn vriend er zo niet in staat, wij hebben binnenkort ook zo'n groot feest.
Ik werk er pas een half jaar ik ken vooral mijn eigen team (15 personen) en verder wat collega's van andere afdelingen die ik nu we weer op kantoor zijn zie.
Wel hebben we een paar weken voor dit feest een pre party, een borrel meer, en daar ga ik heen, juist om meer collega's te leren kennen zodat het op hét feest niet helemaal vreemd zal zijn.
Ik vind het ook leuk wanneer mijn vriend iets heeft waar partners bij mogen aansluiten.
Juist leuk om zijn collega's te zien/spreken, waar ik zoveel over hoor.
Ook op kleinere feesten wordt teveel gedornken, daar zijn " bobo's " echt niet koploper in. Wat een nare benaming ook, je man is er ook een?
Ik hoop dat mijn vriend er zo niet in staat, wij hebben binnenkort ook zo'n groot feest.
Ik werk er pas een half jaar ik ken vooral mijn eigen team (15 personen) en verder wat collega's van andere afdelingen die ik nu we weer op kantoor zijn zie.
Wel hebben we een paar weken voor dit feest een pre party, een borrel meer, en daar ga ik heen, juist om meer collega's te leren kennen zodat het op hét feest niet helemaal vreemd zal zijn.
Ik vind het ook leuk wanneer mijn vriend iets heeft waar partners bij mogen aansluiten.
Ook op kleinere feesten wordt teveel gedornken, daar zijn " bobo's " echt niet koploper in. Wat een nare benaming ook, je man is er ook een?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
dinsdag 19 april 2022 om 19:13
Ladylola2022 schreef: ↑19-04-2022 19:02Oh wat een vooroordelen heb jij zeg.
Waar je zoveel over hoort? Sorry hoor maar werk is werk en zitten jullie de hele avond alle ins en outs van collega's door te nemen ofzo?
dinsdag 19 april 2022 om 19:14
Waarschijnlijk vooral de juicy roddels wie met wie in bed heeft gelegen én daarbij zijn partner bedriegt.Doorenvogel schreef: ↑19-04-2022 19:13Waar je zoveel over hoort? Sorry hoor maar werk is werk en zitten jullie de hele avond alle ins en outs van collega's door te nemen ofzo?
Wordt gezellig op zo'n feestje als de helft van de partners erbij zijn ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 19 april 2022 om 19:15
Praten er wel eens over maar werk is werk en heeft niets te doen met ons privéleven. Ik zou dat zelf nooit doen bij elkaar over de vloer lopen.Irregular_Choice schreef: ↑19-04-2022 14:32Dus je praat ook nooit over werk met elkaar? Want strikt gescheiden.
Ik ben blij dat mijn man gewoon interesse toont in mijn werk en mijn collega’s, aangezien ik zowat meer tijd wakker met hen door breng op een werkdag dan met mijn man zelf. Het is nogal een groot deel in je leven. Hoezo moet dat dan strikt gescheiden zijn allemaal? Heb dat echt nooit begrepen. Maar goed, ik ben ook blij met mijn man zijn collega’s. Die komen ook gewoon bij ons thuis en zijn goede vrienden. Zelfs nog een leuk vakantieadres aan over gehouden. Toch zonde als ik dat zou missen, omdat ik alles maar strikt gescheiden wil houden.
dinsdag 19 april 2022 om 19:17
Ik heb ook al vaak genoeg gehoord dat er na zo'n grote feestjes elk jaar wel een paar echtscheidingen zijn.
Ik zou dus ergens toch wel mee-willen om mijn husband in de gaten te houden.
Al helemaal als er hotel-kamers geboekt zijn.
Ik zou dus ergens toch wel mee-willen om mijn husband in de gaten te houden.
Al helemaal als er hotel-kamers geboekt zijn.
Is dit nu later?

dinsdag 19 april 2022 om 19:20
Ow, ik krijg jeuk van bedrijven die dit soort nonsensfeesten nog steeds bedenken.
Ik was niet gegaan. En mijn partner gaat ook niet bij mij mee met dat soort feestjes.. Beiden geen enkele behoefte aan en hij ook echt een hekel.
En ik ga al helemaal geen galajurk kopen en aandoen.
Partner is wel mee geweest of ander soort uitjes en zelfs weekendjes 'weg'. Goedkoop naar Londen of Parijs ect, altijd met flinke met korting.
Allemaal geheel vrijwillig en op hotel na of een vlucht, ieder kan doen wat hij zij wil.
Kan je daar kiezen of samen met collega's gaat doen of gewoon allen of met partner of een vriendin. Prima'.
Maar dat soort vreselijke bedrijfsfeesten met dresscodes. Nope, gaat niet gebeuren en dat vinden wij beiden prima.
Ik was niet gegaan. En mijn partner gaat ook niet bij mij mee met dat soort feestjes.. Beiden geen enkele behoefte aan en hij ook echt een hekel.
En ik ga al helemaal geen galajurk kopen en aandoen.

Partner is wel mee geweest of ander soort uitjes en zelfs weekendjes 'weg'. Goedkoop naar Londen of Parijs ect, altijd met flinke met korting.
Allemaal geheel vrijwillig en op hotel na of een vlucht, ieder kan doen wat hij zij wil.
Kan je daar kiezen of samen met collega's gaat doen of gewoon allen of met partner of een vriendin. Prima'.
Maar dat soort vreselijke bedrijfsfeesten met dresscodes. Nope, gaat niet gebeuren en dat vinden wij beiden prima.
dinsdag 19 april 2022 om 19:28
Iedereen heel erg bedankt. Ik zie dat het ook hier alle kanten op vliegt. Ik heb zelf ASS en ben snel overprikkeld daarom zijn feestjes voor mij een drama. Ik heb wel goede tips voorbij zien komen. Ik overweeg nu wel om heen te gaan en om met man goede afspraken te maken over tijden en wanneer ik naar de hotelkamer ga. Een mooie jurk heb ik nog wel maar echt gala is het niet. Ik denk er toch nog even over na. Ik vind idd ook dat ik dit voor mijn man moet doen. En ik denk ook dat het vast achteraf mee viel. Maar ik kan er zo ontzettend tegenop zien met buikpijn en alles...

dinsdag 19 april 2022 om 19:37
Als je je niet voor kunt stellen wat voor impact het heeft, is het wat voorbarig om te denken dat iemand er maar overheen moet kunnen stappen. Je weet nog niet eens hoe groot die schaduw is.Singlejingle schreef: ↑19-04-2022 14:36Ik vraag me alleen wel af waarom zoiets zo'n enorme impact heeft? Je hebt toch sociaal verkeer en in mijn voorbeeld geef ik een bruiloft aan van relatief onbekenden. Dat is waarschijnlijk dezelfde orde van grootte. Waarom heeft zo'n feest dan zo'n enorme impact, terwijl ik persoonlijk denk dat je af en toe ook over je eigen schaduw moet kunnen stappen.
Dat weet ik van TO ook niet, maar wel van mezelf.
Feestjes is iets wat ik echt lang en vaak geprobeerd heb, juist omdat iedereen blijft volhouden dat het echt wel leuk wordt, als je maar de goede houding hebt. Inmiddels ben ik oud en wijs genoeg om te weten: nee, het wordt niet leuk voor iemand zoals ik. Dat heeft niks met vooroordelen en chagrijn te maken, en alles met je eigen beperkingen kennen.
Waarom moet iedereen zo nodig goed zijn in feestjes? Sommige mensen zijn slecht in sport, sommigen kunnen niet koken, sommigen hebben moeite met hun belastingaangifte en een handjevol is niet goed in feesten. Soms moet je wel, het zij zo, maar je bent op geen enkele manier verplicht het leuk te vinden.

dinsdag 19 april 2022 om 19:37
Waar het forum vol staat met vrouwen die voor zichzelf lijken op te komen, zich een echte vrouw van deze tijd vinden, zelfstandig, niet afhankelijk van hun man, met kracht in zichzelf, zich niets laten opleggen door anderen, bij alles 'me too' verkondigen en bovenal in zowat ieder topic als eerste roepen 'Je moet je grenzen kennen, aangeven en bewaken', zie ik in o.a. dit topic toch een heel andere dynamiek.
TO, naar mijn idee ga je over je eigen grenzen heen. Grenzen die je zelf heel goed weet te benoemen, maar waarvan 'de ander' vindt dat het toch maar moet.
Echt schandalig dat dit in zo'n tijdperk als het huidige, zo gepromoot wordt. En als na tig jaar zo'n TO een topic opent over haar slechte relatie waarbij de man niks doet en zij de sloof is, waarbij de man bepaalt, de TO zichzelf wegcijfert omwille van haar man, etc., verschijnt de Viva-brigade die heel 'wijs' komt zeggen dat ze al lang weg had moeten zijn bij die vent.
TO, naar mijn idee ga je over je eigen grenzen heen. Grenzen die je zelf heel goed weet te benoemen, maar waarvan 'de ander' vindt dat het toch maar moet.
Echt schandalig dat dit in zo'n tijdperk als het huidige, zo gepromoot wordt. En als na tig jaar zo'n TO een topic opent over haar slechte relatie waarbij de man niks doet en zij de sloof is, waarbij de man bepaalt, de TO zichzelf wegcijfert omwille van haar man, etc., verschijnt de Viva-brigade die heel 'wijs' komt zeggen dat ze al lang weg had moeten zijn bij die vent.

dinsdag 19 april 2022 om 20:45
https://www.peek-cloppenburg.nl/search/ ... jurk&af=daUnderthelemontree schreef: ↑19-04-2022 19:28Iedereen heel erg bedankt. Ik zie dat het ook hier alle kanten op vliegt. Ik heb zelf ASS en ben snel overprikkeld daarom zijn feestjes voor mij een drama. Ik heb wel goede tips voorbij zien komen. Ik overweeg nu wel om heen te gaan en om met man goede afspraken te maken over tijden en wanneer ik naar de hotelkamer ga. Een mooie jurk heb ik nog wel maar echt gala is het niet. Ik denk er toch nog even over na. Ik vind idd ook dat ik dit voor mijn man moet doen. En ik denk ook dat het vast achteraf mee viel. Maar ik kan er zo ontzettend tegenop zien met buikpijn en alles...
P&C heeft betaalbare avondjurken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 19 april 2022 om 20:48
Niemand hoeft goed te zijn in feestjes. Maar dan is het aan jezelf om af te zeggen. Of moeten mensen dat kunnen aanvoelen voordat ze iemand uitnodigen. Een uitnodiging mag je afslaan, dat is echt heel eenvoudig. Ik doe het ook heel vaak en ik ben nota bene dol op feestjes. Dus dat is voor TO heus een optie.xynix schreef: ↑19-04-2022 19:37Als je je niet voor kunt stellen wat voor impact het heeft, is het wat voorbarig om te denken dat iemand er maar overheen moet kunnen stappen. Je weet nog niet eens hoe groot die schaduw is.
Dat weet ik van TO ook niet, maar wel van mezelf.
Feestjes is iets wat ik echt lang en vaak geprobeerd heb, juist omdat iedereen blijft volhouden dat het echt wel leuk wordt, als je maar de goede houding hebt. Inmiddels ben ik oud en wijs genoeg om te weten: nee, het wordt niet leuk voor iemand zoals ik. Dat heeft niks met vooroordelen en chagrijn te maken, en alles met je eigen beperkingen kennen.
Waarom moet iedereen zo nodig goed zijn in feestjes? Sommige mensen zijn slecht in sport, sommigen kunnen niet koken, sommigen hebben moeite met hun belastingaangifte en een handjevol is niet goed in feesten. Soms moet je wel, het zij zo, maar je bent op geen enkele manier verplicht het leuk te vinden.

dinsdag 19 april 2022 om 21:06
Dan hoef je alleen nog pumps, een strapless bh, ondergoed dat niet tekent onder een glimmende rok, en iets stola-achtigs voor buiten.blijfgewoonbianca schreef: ↑19-04-2022 20:45https://www.peek-cloppenburg.nl/search/ ... jurk&af=da
P&C heeft betaalbare avondjurken.
Ik zou een smoking huren.
anoniem_670295c5b7b2b wijzigde dit bericht op 19-04-2022 21:08
1.23% gewijzigd
dinsdag 19 april 2022 om 21:09
Mijn man is directeur van een groot bedrijf, en hij is daar in het begin van corona komen werken. Gevolg, laatst hadden we het eerste feestje waar iedereen bij was incl partner. Ik kende niemand!
Heb man gevraagd wie er veel met hem werkt, iemand had een vrouw die ziek is geweest, iemand een kind gekregen, ik vroeg gewoon kleine dingen en de namen erbij. Even kletsen met iedereen. Stel jezelf gewoon voor bij 1 persoon tegelijk waar je een verhaal bij een naam kent. En zo kwam ik de avond prima door.
En je hoeft niks he. Waarschijnlijk vind je man het al geweldig dat jij meegaat, vooral omdat feestjes niet helemaal je ding zijn. Zit de hotelkamer in de buurt/zelfde gebouw als het feest? Zorg dan dat je panty een keer vervangen moet worden of zo.....
Grote blunder van vrouw van collega van man, ik liep er even heen, maar ze wilde liever met de leden van het management praten want dat was goed voor haar mans carriere. Zei ze letterlijk.
Later zag ik haar met haar eigen man praten en ze knikte mijn kant op, kwam ze er toen achter dat ik de “vrouw van” was. Toen stond ze direct weer naast me.
Echt doe normaal.
Ik heb een topavond gehad!
Heb man gevraagd wie er veel met hem werkt, iemand had een vrouw die ziek is geweest, iemand een kind gekregen, ik vroeg gewoon kleine dingen en de namen erbij. Even kletsen met iedereen. Stel jezelf gewoon voor bij 1 persoon tegelijk waar je een verhaal bij een naam kent. En zo kwam ik de avond prima door.
En je hoeft niks he. Waarschijnlijk vind je man het al geweldig dat jij meegaat, vooral omdat feestjes niet helemaal je ding zijn. Zit de hotelkamer in de buurt/zelfde gebouw als het feest? Zorg dan dat je panty een keer vervangen moet worden of zo.....

Grote blunder van vrouw van collega van man, ik liep er even heen, maar ze wilde liever met de leden van het management praten want dat was goed voor haar mans carriere. Zei ze letterlijk.

Later zag ik haar met haar eigen man praten en ze knikte mijn kant op, kwam ze er toen achter dat ik de “vrouw van” was. Toen stond ze direct weer naast me.
Echt doe normaal.
Ik heb een topavond gehad!

dinsdag 19 april 2022 om 21:10

dinsdag 19 april 2022 om 21:13
Ja, dat weet ik.

Ik dus echt niet, ik zou dat stuk voor stuk moeten aanschaffen. Ik vind het al heel knap van mezelf dat ik kan bedenken dat dat erbij hoort.

dinsdag 19 april 2022 om 21:14
Kan gala met een rugzakje?