Werk & Studie alle pijlers

Beginnen als ZZper( opvoedondersteuning)

12-12-2011 18:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel werk ik als pedagogisch medewerker 3/4 dagen in de week.

Ik wil 2 dagen in de week als ZZper aan de slag, wil opvoed ondersteuning bieden aan gezinnen.

Voorlopig wil ik wel in loondienst blijven en wil ik ongeveer 25 euro per uur gaan vragen inclusief reiskosten vergoeding en BTW is dit reeel?

Zelf woon ik namelijk net buiten de Amsterdam maar wil te werk gaan omgeving randstad, mijn andere baan is ook in Amsterdam namelijk.

Ben erg benieuwd naar ervaringen van derden, liefst zelfde branche en die ook een baan ernaast hebben.

Mochten jullie tips hebben, die zijn zeer welkom!

Groetjes!
Ik heb er weinig verstand van, maar 25 euro per uur lijkt me echt heel weinig. Je moet ook denken aan je pensioen en allerlei andere kosten die je niet hebt als je in loondienst bent.
Je werkt nu op een als pedagogisch medewerker...op een kdv ofzo..?

Op wat voor manier wil je opvoedondersteuning bieden?

Praktisch gezien..dus wil je binnen een gezin aan de slag? Of bedoel je dat je adviserende ondersteuning wil bieden..vanachter je bureau?
Als jij denkt dat 25 euro per uur een tarief is waar jij van rond kunt komen denk ik dat je beter geen zzp-er kan worden.
Wat is je opleiding? 25,00 is te weinig, dan leg je er geld bij. Verder wat de anderen zeggen.
Misschien een goed tarief om mee te beginnen en een portfolio mee op te bouwen, maar 25 euro is niet veel.
Reken nou zelf eens uit: btw eraf, reiskosten eraf, belasting eraf, iets opzij zetten voor je vakantie, iets voor als je een weekje ziek wordt, je kunt niet alle uren betaald krijgen als zzp'er maar je hebt ook tijd nodig om klanten te werven, facturen te sturen, bij te scholen...

En dan heb ik het nog niet eens over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, een pensioen, zakelijke rechtsbijstand.

Ik zou je niet eens inhuren met zo'n laag tarief, zou denken dat je voor dat bedrag nooit iemand krijgt met verstand ban zaken.
¤ 25 incl. reiskosten en BTW dat is echt heel. weinig. Zelf exclusief vind ik het niet veel. Zelf ben ook ZZper maar vraag afhankelijk van de opdracht ¤ 35 - ¤ 65. Hoe meer voorbereiding of begeleiding achterfa hoe hoger mijn uurtarief. Als ik niets hoef voor te bereiden en alleen maar mn gewerkte uren hoef te tellen dan begin ik bij ¤ 35. Maar altijd excl. BTW en excl. reiskosten.
Dat is dus 20 euro ex BTW en dan moet je reiskosten er ook nog af... Dan heb je een bruto bedrag. Daarvan moet dan nog je belasting, je verzekering, je pensioen, je reserveringen. Met zo'n bedrag kun je jezelf niet echt serieus nemen als ZZP' er. Je hebt, omdat je niet aan je jaarurennorm komt ook nog eens geen recht op de eventuele belastingvoordelen voor ondernemers.
@Tienhoven: en jij kunt leven van 35 euro per uur? Wauw.

Ik ben geen zelfstandige en ik zit niet in het zorg en welzijn gebeuren, maar een tarief van minder dan 65 euro zou mijn baas niet voor mij accepteren. Daar moet eigenlijk nog wel 20 tot 30 euro bovenop.
quote:NouEvenNiet schreef op 12 december 2011 @ 19:00:

Reken nou zelf eens uit: btw eraf, reiskosten eraf, belasting eraf, iets opzij zetten voor je vakantie, iets voor als je een weekje ziek wordt, je kunt niet alle uren betaald krijgen als zzp'er maar je hebt ook tijd nodig om klanten te werven, facturen te sturen, bij te scholen...

En dan heb ik het nog niet eens over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, een pensioen, zakelijke rechtsbijstand.

Ik zou je niet eens inhuren met zo'n laag tarief, zou denken dat je voor dat bedrag nooit iemand krijgt met verstand ban zaken.

Als je dit zelf niet kunt bedenken, vraag ik me af of je wel als ZZP-er moet willen beginnen...

Ben je al bij de KvK geweest?
Je moet als zelfstandige echt heel anders rekenen, want je moet overal zelf voor zorgen. Dus ¤ 25,- is echt te weinig.

Zorg in ieder geval ook voor een goede AOV!...
Het is veel te weinig. Ik denk dat er mensen zullen zijn die denken: "zo weinig? Dat kán niet goed zijn!". Goedkoop zal wel duurkoop zijn....

Ik zou me trouwens in deze tijd sowieso beraden om je als zzp'er te vestigen. In crisistijden zijn zzp'ers de mensen die als eerste zonder werk komen te zitten. Zij worden ook gezien als de verborgen werklozen. Er zijn ontzettend veel zzp'ers die nauwelijks of niet rond kunnen komen.

Eerlijk gezegd denk ik bovendien dat mensen als eerste op dit soort dingen zullen bezuinigen. Dus ik gok dat je plan weinig kans van slagen heeft. Sorry.
Ik komt op mij over als een redelijk impulsief plan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb even onder het loepje gegeken...voor iemand die geen afgeronde opleiding in deze richting heeft, is 25 euro eigenlijk nog best behoorlijk gerekend..
ik heb voor mijn zoon een pedagogisch medewerkster.. Zij komt om de week bij ons thuis en krijgt daarvoor 25 euro per uur, haar kilometers declareert ze op basis van 0.19 ct de km.
Dit laatste vraag ik me ook af. Er zijn zoveel plekken waar je al terecht kunt voor opvoedondersteuning dat ik me afvraag of er voldoende vraag voor deze dienst is.

Komt nog bij dat de meeste van deze diensten via school of gemeente gratis zijn.
Hai Allemaal,

Ik rekende 25 euro omdat ik eerst echt portfolio willen opbouwen maar ik begrijp jullie opbouwend kritiek.

En mijn pensioen etc zit bij mijn andere baan he, dat is mijn voordeel maar alsnog snap ik dat wel echt te weinig is.

Heb gekeken bij derden en zie dat 40 euro meest word gevraagd, ik vond dat alleen moeilijk.

Daarnaast ik heb een opleiding en deed ik eigenlijk al opvoedondersteuning bieden op mijn huidige baan maar meer in vorm van een extra service en ik kreeg zoveel positieve reacties dat ik daardoor had, ik wil een bedrijfje gaan beginnen.

Maar eerst rustig opbouwen.

Bedankt allemaal en ben alsnog benieuwd naar reacties v an ZZpers die het ook ernaast doen.

Groetjes
Sowieso is het denk ik goed je te beraden op welke manier je opvoedondersteuning wilt geven, zoals iemand hierboven ook al schreef. Wat is je opleiding en achtergrond? Persoonlijk ben ik van mening dat een spw opleiding met ervaring in de kinderopvang hier echt niet geschikt voor is. Veel opvoedondersteuning wordt door hoger opgeleiden met meer specifieke opleidingen op dit gebied gegeven. En als zelfstandige moet je je denk ik wel afvragen of jij daar met jouw opleiding en achtergrond nog iets specifieks/beters/nieuws/meer te bieden hebt, juist ook met het oog op concurrentie. Als je inderdaad spw3 in de richting kov hebt gedaan ben je opgeleid voor groepswerk met in principe redelijk normaal functionerende kinderen en werk je altijd in teamverband met aansturing van een leidinggevende. Dat is iets héél anders dan zelfstandig individuele gezinnen ouders en kinderen begeleiden wanneer er zaken spaak lopen in de opvoedsituatie thuis. Wellicht kun je kijken of je specifieke cursussen of trainingen op dit gebied kunt volgen om daarna bijvoorbeeld zelf cursussen te kunnen geven? Bijvoorbeeld VIB (video interactie begeleiding). Succes met het vormgeven van je plannen!
Bedrijfje!
En ik bedoel mijn berichtje niet vervelend maar hoop je wel een iets meer realistisch beeld te kunnen geven voor wat betreft jouw kansen (en ja, ik weet vanuit mijn opleiding en vakgebied waar ik het over heb, inhoudelijk dan, niet wat een goede uurprijs is)
Bedrijf! Bedrijfjes worden niet serieus genomen. BEDRIJF!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb niet alleen opleiding, heb genoeg ervaringen ook in verschillende cursussen.

En op kinderdagverblijf waar ik heb gewerkt heb ik ook ervaring gehad met VIB.

Bedankt en ik nam het zeker niet verkeerd op!
bedankt allemaal, ik weet genoeg.
Je hebt ervaring met VIB?

Maar je bent niet gecertificeerd...toch?

Dus dat betekent dat je officieel niet volgens die methode mag werken..

En je hebt ervaring in het werken met een groep kinderen..dat doe je ongetwijfeld goed, iig ligt daar overduidelijk je passie.

Maar ouders die vastlopen in de opvoeding hebben meestal al vaak genoeg adviezen gekregen van 'ongekwalificeerden'..(familie, vrienden, ouders op het schoolplein)

Als jij een bedrijf begint in opvoedondersteuning is het minste wat ze van je kunnen verwachten is 'ervaring en kennis'..en dat laatste toch minstens op HBO niveau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven