Behoefte aan rust op het werk
donderdag 15 februari 2018 om 14:53
Ik word op mijn werk soms een beetje gek van alle mensen om me heen.
Ik moet de hele dag telefonisch bereikbaar zijn, deel mijn kamer met collega's op een kamer met glazen deuren naast het kopieerapparaat (iedereen kijkt naar binnen), ik heb veel vergaderingen en in de pauzeruimtes wordt ook van me verwacht dat ik sociaal ben. Nou kan ik best wel smalltalken, maar ik wil zo graag even een half uurtje alleen zijn en met rust gelaten worden. Ook als ik de deur uit ga voor een wandeling moet ik dat melden aan de secretaresse, anders gaan er mensen naar me op zoek. Langer dan 10 minuten op de wc zitten valt ook op, want dan moeten er mensen wachten op hun beurt. Toen ik nog rookte kon ik me op die manier af en toe een beetje afzonderen, maar nu weet ik geen goede manier.
Herkennen jullie dit, en zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Ik moet de hele dag telefonisch bereikbaar zijn, deel mijn kamer met collega's op een kamer met glazen deuren naast het kopieerapparaat (iedereen kijkt naar binnen), ik heb veel vergaderingen en in de pauzeruimtes wordt ook van me verwacht dat ik sociaal ben. Nou kan ik best wel smalltalken, maar ik wil zo graag even een half uurtje alleen zijn en met rust gelaten worden. Ook als ik de deur uit ga voor een wandeling moet ik dat melden aan de secretaresse, anders gaan er mensen naar me op zoek. Langer dan 10 minuten op de wc zitten valt ook op, want dan moeten er mensen wachten op hun beurt. Toen ik nog rookte kon ik me op die manier af en toe een beetje afzonderen, maar nu weet ik geen goede manier.
Herkennen jullie dit, en zo ja, hoe lossen jullie dit op?
zaterdag 17 februari 2018 om 09:23
[...]Fragolisa schreef: ↑17-02-2018 08:40Van de inspectie.
Voor telefoon mag je weglopen uit een bespreking.
Dan wordt de ander in de wacht gezet tot ik opgehangen heb.
Dan raakt de tegenpartij in paniek, die gaat dan een willekeurige andere collega bellen die niets van de casus afweet en dan krijg ik een flinke reprimande (overdag). In diensten en in het weekend kan er geen collega gebeld worden en wordt het echt gevaarlijk. Als ik er iemand dood gaat volgt er een calamiteitenonderzoek waarom de bereikbaarheid niet gegarandeerd kon worden.
Dan neem je je telefoon mee.
Me dunkt dat jouw ‘pauzeprobleem’ de minste is van jouw dagelijkse problematiek.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2018 10:43
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
27.06% gewijzigd
zaterdag 17 februari 2018 om 09:32
Ik snap dat de druk hoog is en je extra "prestatiedrang" voelt in deze situatie, maar je hebt simpelweg recht op een half uur pauze. Even los van je werk, gewoon omdat dat gezond en belangrijk is. Jij alleen kunt je grenzen bewaken, niemand anders zal dat voor je doen. En als er serieus geen ruimte voor is, ga dan in gesprek.Fragolisa schreef: ↑17-02-2018 08:58Ja, waarschijnlijk voelt dat inderdaad zo. Ook omdat ik nog in opleidingssetting zit en elke twee weken beoordeeld word op mijn functioneren. Tot nu toe gaat het zo goed dat de lat erg hoog ligt.
Ik hoop juist op tips te krijgen om een burnout te voorkomen. Het valt de laatste tijd mee met de drukte, het is meer het constante doorbreken van de workflow waar ik af en toe gek van word.
zaterdag 17 februari 2018 om 09:39
In het ziekenhuis waar ik werk zijn meerdere gebedsruimtes. Bij ons is de “islamitische gebeds ruimte” de meest rustige plek. Ideaal voor een halfuurtje bezinning of rust.
En mocht het er toch druk zijn, dan ga ik naar de katholieke gebedsruimte. Daar komt bij ons echt bijna nooit iemand.
Niet verder vertellen
, ik wil het wel rustig houden in mijn ruimtes.
En mocht het er toch druk zijn, dan ga ik naar de katholieke gebedsruimte. Daar komt bij ons echt bijna nooit iemand.
Niet verder vertellen
deenje wijzigde dit bericht op 17-02-2018 09:42
40.30% gewijzigd
zaterdag 17 februari 2018 om 11:18
zaterdag 17 februari 2018 om 12:16
Wat denk jij? voor je naar het toilet gaat, zoek je (meestal op een andere afdeling) een collega die je telefoon overneemt? En bij calamiteiten zoals forse allergische reactie, reanimatie etc zal een arts toch bereikbaar moeten zijn.Judy_Hopps schreef: ↑17-02-2018 11:18WTF??![]()
Ik zei het nog als grapje, maar jij doet dat serieus?
'Even een momentje aub, ik lever eerst even wat ander drukwerk af'.