Werk & Studie alle pijlers

Ben ik de enige?

17-04-2019 18:50 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halllo!
Misschien ben ik de enigste.. maar ik weet niet wat ik met school moet qua opleiding enzo, ben al 2x geswitcht van opleiding en weet niet wat ik nou wil. Bovendien ben ik nu half jaartje thuis omdat ik niet weet wat ik moet... En heb ik steeds vaker de gedachte; waarvoor doe ik dit nou allemaal?
Bijv.. van kleins afaan word je voorbereid op "werk" .. werk wat je tot je 70e moet doen ongv en wat je maandelijks binnenkrijgt ben je toch alweer kwijt aan je; verzekering, Zorg, etc... Overal kicken ze op hbo mensen en als je dat niet hebt verdien je minder of kan je niet overal werken.. zowat je hele leven draaid om werk.. je kan bijna niet meer genieten. En alles kost veel geld... en vind werk alleen voor geld leuk.. het moet tenslotte wel. Maar als ik dan vrienden zie die van 11u sochtends tot half 11 savonds werken dan denk ik: je vergooit je hele vrije tijd.. zo zonde.. maarja alles voor geld en anders kan je niks.
Ik zal wel apart denken..
Groetjess! :)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:38
Reden: Titel aangepast.
0.71% gewijzigd
Ik heb echt een hele moeilijke schooltijd gehad. Veel spijbelen en nooit me best gedaan omdar ik precies zo dacht als jij. Ik doe nu een particuliere opleiding nagelstyling. Kost behoorlijk wat maar voor het eerst vind ik iets echt leuk om te doen! Ik heb jaren lang horeca werk gedaan want dat vond ik redelijk leuk maar dat is ook niet iets wat je tot je 70e wil doen.. en eindelijk heb ik dan toch iets gevonden wat ik leuk vind, en dat kun jij ook. Alleen voor sommige duurt het gewoon langer, net als bij mij.
Labrujajoder schreef:
17-04-2019 20:31
Probeer daar dan eens vrijwilligerswerk te gaan doen of misschien een simpel "horeca baantje."

Even weg uit de alledaagse sleur helpt echt om dingen op een rijtje te krijgen en alles weer helder te gaan zien.

En misschien bevalt het je daar wel zo goed dat dat dan voorlopig jouw "werkleven" wordt.

Over de toekomst moet je nooit teveel nadenken want je weet nooit wat er gaat gebeuren.

Geniet van wat je hebt op dat moment en de rest volgt meestal vanzelf wel, zolang je positief blijft en in jezelf blijft geloven.
Dankjewel voor tip!
Anoniempjerosso schreef:
17-04-2019 20:43
Ik heb echt een hele moeilijke schooltijd gehad. Veel spijbelen en nooit me best gedaan omdar ik precies zo dacht als jij. Ik doe nu een particuliere opleiding nagelstyling. Kost behoorlijk wat maar voor het eerst vind ik iets echt leuk om te doen! Ik heb jaren lang horeca werk gedaan want dat vond ik redelijk leuk maar dat is ook niet iets wat je tot je 70e wil doen.. en eindelijk heb ik dan toch iets gevonden wat ik leuk vind, en dat kun jij ook. Alleen voor sommige duurt het gewoon langer, net als bij mij.
Dankjewel ! Mooizo dat het bij jou goed gaat nu.. kunnen we evt niet via iets even samen verder praten? Omdat je ook zo dacht zoals ik denk
Jongenn16 schreef:
17-04-2019 20:18
Jaaa precies ik snap je! Ik zal eens gaan nadenken.. btw mn droomauto is bmw van 15k en is nog redelijk te doen (als ik werk dan)
Ja en als je inderdaad in de autotechniek gaat werken mag je ook (in overleg) in vrije tijd in de garage aan je eigen auto klussen.
enn wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:51
2.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jongenn16 schreef:
17-04-2019 20:13
Jaa praktijk is beter voor mij, ik ben niet een leerder maar iemand van praktijk
BBL 4 dagen werken 1 dag per week naar school. Niet de school zoals je het kende maar een opleiding die past bij jouw leeftijd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Afbeelding

http://www.onderwijsconsument.nl/wat-is ... ol-en-bbl/
Alle opleidingen in NL
https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3683

En op deze site kun je zoeken naar een leerwerkbedrijf. Die heb je nodig om een opleiding autotechniek te volgen:
https://www.stagemarkt.nl/Zoeken

Voorbeeld van een sollicitatie brief: (wel aanpassen naar jou, dus niet letterlijk overnemen)
https://voorbeeldsollicitatiebrief.info ... tomonteur/

Voorbeeld CV
https://www.solliciteer.net/cv-voorbeeld-downloaden/
enn wijzigde dit bericht op 17-04-2019 22:10
79.34% gewijzigd
[quote=Enn post_id=29826377 time=1555530824 user_id=110778]
Mocht je het idd nodig gaan hebben dan kan je altijd nog dit topic zoeken! :-D
duizel schreef:
17-04-2019 20:33
Klinkt hartstikke leuk hoor maar dit kost geld. Dat geld zul je moeten verdienen door te werken. Ik vraag me ook af hoe dit je zal helpen in je studiekeuze.

Waarom mail je nu gewoon die vrouw van het meelopen niet even. Als je niks vraagt gebeurd er ook niks. Als je het wel vraagt denkt misschien 'o ja' en gaat er dan misschien nog net voor de vakantie achteraan. En als je weer niks hoort dan moet je gewoon even bellen hoor na de vakantie.
Jaaa oke zal ik doen
Huh wat zijn jullie aardig inene
Jongenn16 schreef:
17-04-2019 19:23
Ik ga werk zoeken.. bijbaan bijv.. want op school kan ik ook niet bouwen want ik zou van school een soort hulp krijgen bij maken van opleidingkeuze maar das al maand geleden inmiddels. Mijn Hobbies zijn: karten, gamen, video en fotografie, fitness, mountain biken, autos..
Hier ben ik gestopt met lezen, je kan van je hobby je beroep maken.
Sinds ze bij een paar grote pizza-bezorgketens de pizza's per fiets bezorgen hier in de buurt is de vraag naar jongens met een voorliefde voor mountainbiken met 300% toegenomen. Altijd zoeken ze bezorgers en als ik zie wat voor toeren ze uithalen om de pizza's gloeiend heet bij de klant te krijgen denk ik dat je morgen aan de slag kan als bezorger.

Het kost je geen vrije tijd, die heb je niet. Je hebt alle tijd van de wereld. Nuanceverschil; maar toch.
Vrije tijd is inherent aan een baan hebben. Aan de slag dus: des te eerder heb je vrije tijd na je werk! Of school, je kan ook nog wat gaan leren.
Fietsenmaker lijkt me ook een leuk beroep voor jou, ook steeds meer vraag naar! Succes :)
Jammer dat je niet meteen autotechniek hebt gedaan. Bij de VMBO school waar ik werkte kon je dat de laatste twee jaar doen. Dat lijkt me echt wat voor jou.
Wellicht kan je kijken of je deze opleiding alsnog bij jou in de buurt kan doen. Ik kwam vaak in dat lokaal en de jongens die daar les kregen vonden het echt leuk en hebben goede kansen op de markt qua richting. Fietsenmaker kan je ook naar kijken ja, zeker als je handig bent.

Ik snap je heel goed trouwens. Toen ik jong was wist ik ook nooit wat ik wilde worden, nog steeds niet, en ik ben nu 31.
Het is ook lastig om van 14 jarigen te verwachten dat ze zo snel een richting kiezen. Ik heb meerdere opleidingen gedaan naar mijn VMBO maar niets afgemaakt omdat ik het toch allemaal niet leuk vond. Dus ja ik heb ook altijd gewoon gewerkt.
Is ook prima hoor, maar ik ben wel eens jaloers op mensen die fluitend naar hun werk gaan. Ik ken daar niet zoveel van trouwens. Mijn oom en mijn broer denk ik maar de rest ook niet echt.
SadButTrue999 schreef:
18-04-2019 00:38
Hier ben ik gestopt met lezen, je kan van je hobby je beroep maken.
Sinds ze bij een paar grote pizza-bezorgketens de pizza's per fiets bezorgen hier in de buurt is de vraag naar jongens met een voorliefde voor mountainbiken met 300% toegenomen. Altijd zoeken ze bezorgers en als ik zie wat voor toeren ze uithalen om de pizza's gloeiend heet bij de klant te krijgen denk ik dat je morgen aan de slag kan als bezorger.

Het kost je geen vrije tijd, die heb je niet. Je hebt alle tijd van de wereld. Nuanceverschil; maar toch.
Vrije tijd is inherent aan een baan hebben. Aan de slag dus: des te eerder heb je vrije tijd na je werk! Of school, je kan ook nog wat gaan leren.
Fietsenmaker lijkt me ook een leuk beroep voor jou, ook steeds meer vraag naar! Succes :)
Dankjewell, hier heb ik stof tot nadenken van gekregen!
Madrid87 schreef:
18-04-2019 08:00
Jammer dat je niet meteen autotechniek hebt gedaan. Bij de VMBO school waar ik werkte kon je dat de laatste twee jaar doen. Dat lijkt me echt wat voor jou.
Wellicht kan je kijken of je deze opleiding alsnog bij jou in de buurt kan doen. Ik kwam vaak in dat lokaal en de jongens die daar les kregen vonden het echt leuk en hebben goede kansen op de markt qua richting. Fietsenmaker kan je ook naar kijken ja, zeker als je handig bent.

Ik snap je heel goed trouwens. Toen ik jong was wist ik ook nooit wat ik wilde worden, nog steeds niet, en ik ben nu 31.
Het is ook lastig om van 14 jarigen te verwachten dat ze zo snel een richting kiezen. Ik heb meerdere opleidingen gedaan naar mijn VMBO maar niets afgemaakt omdat ik het toch allemaal niet leuk vond. Dus ja ik heb ook altijd gewoon gewerkt.
Is ook prima hoor, maar ik ben wel eens jaloers op mensen die fluitend naar hun werk gaan. Ik ken daar niet zoveel van trouwens. Mijn oom en mijn broer denk ik maar de rest ook niet echt.
Idd kon je de keuze maken vanat klas 2 van techniek, administratie of zorg en welzijn.. nu zat zorg en welzijn op heel andere locatie van mijn school en daarom heb ik daarvoor gekozen. Ik werd erg gepest in klas 1 en 2 en die koters gingen of naar administratie of techniek.. terwijl ik techniek wou doen. Maarja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven