Werk & Studie alle pijlers

Ben ik nou onredelijk?

08-10-2019 18:11 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds begin dit jaar als invaller in de zorg (ouderen). Dit is ideaal te combineren met mijn gezin omdat ik zelf aan kan geven wanneer ik wel en niet beschikbaar ben. Hiervoor werkte ik gewoon vast op een afdeling.
De eerste maanden werd ik door de planner van hot naar her gestuurd, maar na een tijdje krijg je zo'n beetje wat vaste afdelingen/locaties.
Nu werk ik driekwart van de tijd op een kleine buitenlocatie met korsakoffpatienten. Ik word hier vaak ingepland omdat de bewoners een bekend gezicht nodig hebben. Dit is ook best een pittige groep met veel moeilijk gedrag, zomaar een flexer neerzetten kan eigenlijk niet.
Ook willen veel flexers daar niet werken omdat het best moeilijk is.

Vandaag moest ik overdag daar werken. Ik had samen met een collega iedereen uit bed gehaald en eten gegeven. Normaal gaat de collega dan rond 1 uur weg en ben je alleen tot 4 uur. Dit kan omdat de bewoners dan een dutje doen of sommigen op dagbesteding zijn.
Vandaag dus ook. Maar nu hoorde ik dat de vaste mensen vanmiddag dus vergadering hadden. Ik vind dat niet prettig. Dat ik moet werken terwijl zij vergaderen samen.
Ik vind namelijk dat er veel dingen niet goed gaan op de woning.
Bijvoorbeeld dat er s avonds in twee groepen wordt gegeten ipv allemaal samen. Dit is omdat sommigen bewoners ruzie met elkaar zoeken tijdens het eten. Maar ik vind dat je samen aan tafel hoort te zitten. Dit heb ik gezegd, maar het vaste team luistert daar niet naar. En zo is er wel meer.
Nu zat ik vanmiddag weer thuis en kreeg ik bericht van de planner over een aantal diensten over een paar weken. Deze woning zat er ook bij. Of ik van 12 tot 5 wilde werken over een tijdje. Dit zijn geen normale tjjden dus ik vroeg waarom het anders was. Nou, de vaste gingen iets met elkaar doen, een teambuilding of zo.
Ik heb nu wel ja gezegd, maar eigenlijk vind ik het maar raar. Ik werk veel daar en nu mag ik niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
08-10-2019 20:38
Nee, je bent niet onredelijk.
Ik vind het heel normaal dat jouw mening net zo zwaar tet als de mening van de vaste medewerker,
En ik vind het ook vreemd dat ze jou niet meevragen op teamuitje.
Wie moet er dan werken want to geeft aan dat een onbekende inval kracht niet kan.

Hoeveel dagen werk je daar eigenlijk pw ?
Ookal ben je veel te vinden op dezelfde afdeling, je blijft een flex'er. Je bent de vliegende kiep als het ware. De aangewezen persoon om de dienst te draaien als het vaste team een uitje heeft. Je hoort immers niet alleen op die afdeling. Dat ze je niet meevragen op het teamuitje snap ik dus eigenlijk wel. Je werkt (waarschijnlijk) op meerdere afdelingen, als ieder team je mee zou vragen dan kom je om in de bedrijfsuitjes. Mocht je er echt mee zitten dan zou je dit altijd aan kunnen geven "Goh, wat leuk dat jullie dan een uitje hebben, ik zou een volgende keer best mee willen!". Wie weet sta je volgend jaar dan alsnog wel te lasergamen/hightea'en/discobowlen/whatever met dit team.
Alle reacties Link kopieren
nu hoorde ik dat de vaste mensen vanmiddag dus vergadering hadden. Ik vind dat niet prettig. Dat ik moet werken terwijl zij vergaderen samen.
Ik vind namelijk dat er veel dingen niet goed gaan op de woning.
Bijvoorbeeld dat er s avonds in twee groepen wordt gegeten ipv allemaal samen. Dit is omdat sommigen bewoners ruzie met elkaar zoeken tijdens het eten. Maar ik vind dat je samen aan tafel hoort te zitten. Dit heb ik gezegd, maar het vaste team luistert daar niet naar. En zo is er wel meer.

Goed onderbouwd ook, gek dat ze daar niet naar luisteren. Wie had er vanmiddag op de groep moeten staan toen jij bij de vergadering had willen zijn? Hadden voor dat uur(?) een tweede flexer op moeten roepen (en die drie uur moeten betalen)?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent er júist om zulke momenten op te vangen....
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind je onredelijk. Dat je niet mee mag op teamuitje is jammer maar logisch, je geeft zelf aan dat deze groep cliënten een bekend gezicht nodig heeft en dat ben jij dus als vaste flexer.
En over dat eten, dat JIJ dat vindt is toch geen argument? Waarom zou het vaste team dat zomaar overnemen als je geen goede reden hebt? Moet er dan dagelijks ruzie zijn tijdens het eten, waar andere cliënten dan weer onder lijden, omdat jij als invaller vindt dat dat zo hoort? Waarom??
redbulletje schreef:
08-10-2019 20:27
Ik val enorm over jouw mening dat je vindt dat die mensen allemaal bij elkaar aan tafel moeten zitten. Laat die mensen toch rustig eten, alleen of met het groepje dat ze graag zien. (Mogen ze hun bord eten niet mee naar hun kamer eigenlijk?)
Dit dacht ik ook meteen ja. Het is geen vriendengroep die gezellig aan tafel gaat eten. Het zijn volwassen mensen. Lekker laten doen waar ze zich fijn bij voelen. Heb wel eens collega’s gehad die mopperde als cliënten niet op kwamen dagen naar het, door de begeleiding georganiseerde, kerstdiner. Wouw mensen dwingen om mee kerst te vieren. Dan snap je het echt niet. #fantasiewereld
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik er best een meerwaarde van inzien als de flexwerker ook eens zijn kijk op de situatie mag geven. De flexwerker is vaak een nieuw gezicht, frisse blik. Die zal dingen zien wat het 'vaste' team niet meer ziet omdat je je elke dag in de situatie begeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal tegendraads worden als iemand zou vinden dat ik samen met anderen zou moeten eten, terwijl ik in een situatie zit waar ik al ontzettend weinig inspraak of vrijheid heb, dankzij een ziekte waar ik niet om gevraagd heb. Dat vind ik heel erg onredelijk. Zeker van iemand, waarvan je zou mogen verwachten dat deze bekend is met het ziektebeeld.
LoveDobby schreef:
08-10-2019 18:15
Ben jij degene die bedoeld werd in het andere topic, waar gevraagd was of de vaste inval mee moest op een team uitje.
werk-studie/teamuitje/list_messages/450193
Je zou het zeggen. Maar nee, ik werk niet op een korsakoffgroep.
Wat ik wel grappig vind is dat ik afgefikt werd dat die invaller niet mee mocht en dat hier tegen de invaller gezegd wordt dat het logisch is dat ze niet mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je dat zij daar dingen gaan verbeteren wanneer zij nooit met elkaar vergaderen of trainen? je hebt voor de voordelen van flexen gekozen en dus heb je ook te dealen met de nadelen.

Ik vind dat je zeurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
09-10-2019 07:47
Je zou het zeggen. Maar nee, ik werk niet op een korsakoffgroep.
Wat ik wel grappig vind is dat ik afgefikt werd dat die invaller niet mee mocht en dat hier tegen de invaller gezegd wordt dat het logisch is dat ze niet mee gaat.
Dat was ook het eerste wat mij opviel. De viva traditie van 'TO heeft altijd ongelijk en moet niet zo zeuren' is nou eenmaal erg taai...

Overigens sluit ik me wel aan bij iedereen die al opmerkte hoe bizar je stelling is over 'samen eten hoort, ook als het agressie oplevert'. Het verbaast me echt dat je verbaasd bent dat de vaste teamleden niet naar dat standpunt luisteren
-Darkside- schreef:
09-10-2019 07:47
Je zou het zeggen. Maar nee, ik werk niet op een korsakoffgroep.
Wat ik wel grappig vind is dat ik afgefikt werd dat die invaller niet mee mocht en dat hier tegen de invaller gezegd wordt dat het logisch is dat ze niet mee gaat.
Omdat jij pas op pagina twee aangaf dat t om zorg ging, en dat deze invaller uit de flexpool kwam. Bij organisaties buiten de zorg is het bedrijf gewoon dicht of neemt een secretaresse van een andere afdeling de telefoon over.

Sommige vaste invallers zijn onderdeel van het team, hebben dezelfde leidinggevende als de rest maar dan met een min- max of nul- uren contract. Zo’n invaller hoort bij het team en die hoort ook mee te gaan.
Bij andere organisatie is er idd sprake van een Flexpool met een eigen leidinggevende, eigen teambuildinguitjes etc. Zo’n invaller uit de flexpool hoort niet bij het team, die is er idd om in te vallen op dat soort momenten.

Overigen ben ik het er wel mee eens dat zo’n vaste invaller waardevolle bijdragen kan hebben vanwege die frisse blik, en ik zou dus als ik leidinggevende van het vaste team was, wel af en toe een gesprekje met die vaste invaller inplannen.

En als in groepjes eten agressie voorkomt, zou ik dat zeker niet anders doen. Is niet goed voor de veiligheid en daarmee voor de werkdruk.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 07:54
Hoe denk je dat zij daar dingen gaan verbeteren wanneer zij nooit met elkaar vergaderen of trainen? je hebt voor de voordelen van flexen gekozen en dus heb je ook te dealen met de nadelen.

Ik vind dat je zeurt.
Dit dus. Je bent invaller en er is iemand nodig omdat de rest weg is dus ze hebben jou gevraagd.... klinkt logisch toch.

En dat de rest niets met je input over dat eten heeft gedaan snap ik, het is namelijk gewoon onzin dat iedereen samen moet eten terwijl het niet kan.
Seriously?
ToosTosti schreef:
09-10-2019 07:31
Persoonlijk zou ik er best een meerwaarde van inzien als de flexwerker ook eens zijn kijk op de situatie mag geven. De flexwerker is vaak een nieuw gezicht, frisse blik. Die zal dingen zien wat het 'vaste' team niet meer ziet omdat je je elke dag in de situatie begeeft.
Dat mag ze toch ook. Maar ‘ik vind dat dat hoort’ luistert natuurlijk niemand naar.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
09-10-2019 07:47
Je zou het zeggen. Maar nee, ik werk niet op een korsakoffgroep.
Wat ik wel grappig vind is dat ik afgefikt werd dat die invaller niet mee mocht en dat hier tegen de invaller gezegd wordt dat het logisch is dat ze niet mee gaat.
Bij jou ging het om een uitje. Dit gaat over een vergadering. Vind ik heel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Er moet toch iemand bij de bewoners zijn, wie zou daar dan wel horen volgens jou?

Waarom moet iedereen samen eten? Is er niemand die apart wil eten?
Aangezien er vaak ruzie is met allemaal samen vinden de bewoners het zelf niet leuk om met bepaalde mensen aan tafel te zitten maar het moet omdat jij vindt dat het zo hoort? Waarom 'hoort' dat?
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
09-10-2019 11:08
Bij jou ging het om een uitje. Dit gaat over een vergadering. Vind ik heel wat anders.
Dit gaat over teambuilding
Seriously?
Is het ook niet zo dat je als flexer juist ook die rompslomp niet wilt van vergaderingen ect en daarom in een flexpoule gaat werken? Tenminste dat heb ik altijd zo begrepen? De man van mijn vriendin werkt ook als vig-er in een flexpoule! Dan 3 maand hier, dan zoveel maand daar. Maar niet de rompslomp van te hoeven rapporteren, vergaderingen moeten bijwonen ect. Dan zou je weer voor vast ergens moeten gaan werken, dan hoor je ook overal weer bij.
Cinderella76 schreef:
09-10-2019 16:55
Is het ook niet zo dat je als flexer juist ook die rompslomp niet wilt van vergaderingen ect en daarom in een flexpoule gaat werken? Tenminste dat heb ik altijd zo begrepen? De man van mijn vriendin werkt ook als vig-er in een flexpoule! Dan 3 maand hier, dan zoveel maand daar. Maar niet de rompslomp van te hoeven rapporteren, vergaderingen moeten bijwonen ect. Dan zou je weer voor vast ergens moeten gaan werken, dan hoor je ook overal weer bij.
Tja en het niet samen eten, ken ik ook van een eerdere baan van mij in een verzorgingstehuis. Daar hadden ook 2 bewoners aan de boterham ‘s avonds steeds mot met elkaar. Het verziekte gewoon de sfeer aan tafel. Ook andere bewoners leden er onder en wij als verzorgend personeel waren constant een soort van politieagentje. Uiteindelijk is er besproken dat de één van 5 tot half 6 aan tafel mocht en de ander van half 6 tot 6. Niet leuk, maar de sfeer aan tafel werd er beter door.
MeredithGrey schreef:
09-10-2019 16:10
Dit gaat over teambuilding
Voor het team idd.
Ik vind dat je als invaller teveel eisen hebt. Een invaller is nou niet de persoon die een perfecte kijk op de zaak heeft, want daar is je functie te ‘vaag’ voor.
Wel vind ik het raar en onsympathiek dat je bij een uitje niet mee mag. Dat uitje zou toch bedoeld moeten zijn voor iedereen die daar werkt.
Nog even over dat samen aan tafel eten: het gaat er niet om wat jij vindt of hoe jij het prettig vindt. Het gaat erom hoe anderen het vinden. Weet je wel dat samen aan tafel zitten eten voor veel mensen een straf is?
Weer zo’n laffe TO die geen antwoord geeft.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
09-10-2019 16:55
Is het ook niet zo dat je als flexer juist ook die rompslomp niet wilt van vergaderingen ect en daarom in een flexpoule gaat werken? Tenminste dat heb ik altijd zo begrepen? De man van mijn vriendin werkt ook als vig-er in een flexpoule! Dan 3 maand hier, dan zoveel maand daar. Maar niet de rompslomp van te hoeven rapporteren, vergaderingen moeten bijwonen ect. Dan zou je weer voor vast ergens moeten gaan werken, dan hoor je ook overal weer bij.
Rapporteren moet natuurlijk wel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-10-2019 09:57
Ik vind dat je als invaller teveel eisen hebt. Een invaller is nou niet de persoon die een perfecte kijk op de zaak heeft, want daar is je functie te ‘vaag’ voor.
Wel vind ik het raar en onsympathiek dat je bij een uitje niet mee mag. Dat uitje zou toch bedoeld moeten zijn voor iedereen die daar werkt.
Nee.
Ze is invaller zodat ze op zulke momenten kan.... ja... invallen hè
En het is geen vage functie maar je takenpakket is iets minder uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven