Werk & Studie alle pijlers

Ben ik nou onredelijk?

08-10-2019 18:11 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds begin dit jaar als invaller in de zorg (ouderen). Dit is ideaal te combineren met mijn gezin omdat ik zelf aan kan geven wanneer ik wel en niet beschikbaar ben. Hiervoor werkte ik gewoon vast op een afdeling.
De eerste maanden werd ik door de planner van hot naar her gestuurd, maar na een tijdje krijg je zo'n beetje wat vaste afdelingen/locaties.
Nu werk ik driekwart van de tijd op een kleine buitenlocatie met korsakoffpatienten. Ik word hier vaak ingepland omdat de bewoners een bekend gezicht nodig hebben. Dit is ook best een pittige groep met veel moeilijk gedrag, zomaar een flexer neerzetten kan eigenlijk niet.
Ook willen veel flexers daar niet werken omdat het best moeilijk is.

Vandaag moest ik overdag daar werken. Ik had samen met een collega iedereen uit bed gehaald en eten gegeven. Normaal gaat de collega dan rond 1 uur weg en ben je alleen tot 4 uur. Dit kan omdat de bewoners dan een dutje doen of sommigen op dagbesteding zijn.
Vandaag dus ook. Maar nu hoorde ik dat de vaste mensen vanmiddag dus vergadering hadden. Ik vind dat niet prettig. Dat ik moet werken terwijl zij vergaderen samen.
Ik vind namelijk dat er veel dingen niet goed gaan op de woning.
Bijvoorbeeld dat er s avonds in twee groepen wordt gegeten ipv allemaal samen. Dit is omdat sommigen bewoners ruzie met elkaar zoeken tijdens het eten. Maar ik vind dat je samen aan tafel hoort te zitten. Dit heb ik gezegd, maar het vaste team luistert daar niet naar. En zo is er wel meer.
Nu zat ik vanmiddag weer thuis en kreeg ik bericht van de planner over een aantal diensten over een paar weken. Deze woning zat er ook bij. Of ik van 12 tot 5 wilde werken over een tijdje. Dit zijn geen normale tjjden dus ik vroeg waarom het anders was. Nou, de vaste gingen iets met elkaar doen, een teambuilding of zo.